Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 16 juli 2019, 20:46   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.614
Standaard N-VA verdedigt religieus extremistiche kippa & hoofddoek .

De hoofddoek is geen religieus symbool, maar een symbool van onderdrukking van de vrouw door de man. Dat kan men niet zeggen over de "kippa", die ons er alleen maar op wijst dat er iets hoger dan onszelf bestaat", zei Freilich in een interview met "Le Soir. Hij ergerde zich aan een uitspraak van minister Denis Ducarme (MR), die de eedafleggingen door Farida Tahar (Ecolo) met een hoofddoek en Michael Freilich (N-VA) met een keppeltje met elkaar had vergeleken. Freilich voegde daar nog aan toe dat hij zijn keppeltje intussen niet meer op heeft in de Kamer.

...

Het Antwerpse gemeenteraadslid Sevilay Altintas reageert geërgerd. Altintas is van Turkse origine. "Vandaag kom ik op voor de gehoofddoekte niet onderdrukte vrouw! Kan u mij de hypocrisie van uw uitspraak van vandaag verklaren?", schrijft ze op haar Facebook-pagina.


De "Kippa" of "keppetje" is geen onschuldig religieus symbool. Het is zoals Freilich ( N-VA) stelt dat iets bestaat dat hoger is dan ons zelf. De "Kippa" wordt gedraagd door Zionisten die geloven dat ze hoger recht op hebben op hun heilig land. In de naam van dit hoger recht voeren de Zionistische terroristische bombardementen uit in de Gazastrook en op de vijanden van Israël met de steun van 's werelds grootste wereldmacht.

De uitspraken van Sevilay Attintas spreken voor haar. Vraag is dat ze ook het standpunt van N-VA zouden zijn ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 17 juli 2019, 00:01   #2
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

WTF, de NVA begint zich in de staart te bijten. De kost van een volkspartij te willen zijn.

Ze hebben trouwens alle 2 ongelijk.
geertvdb is offline  
Oud 17 juli 2019, 10:33   #3
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Ja de Mike had dat in het verleden ook al geopperd, dat dat twee totaal verschillende dingen zijn voor joden en moslims. Net zoals hun rituele slachtpartijen.


Quatsch natuurlijk, ze vormen allebei onderdeel van een religieus uniform dat men voornamelijk draagt om anderen en zichzelf eraan te herinneren hoe 'n goede gelovige men wel is. Voorbehouden voor fundamentalisten.


(Bartman weet natuurlijk goed genoeg dat hij minder kiezers verliest wanneer hij joden ipv moslims afzuigt. Cfr de onkuise reclame in de diamantwijk.)

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 17 juli 2019 om 10:35.
Klein Licht is offline  
Oud 17 juli 2019, 10:38   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Dat Freilich, zelf een religieuze extremist, vroeg of laat voor ambras ging zorgen, had ik voor de verkiezingen al voorspeld.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 17 juli 2019, 14:04   #5
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Om religieuze extremisten van gematigden te onderscheiden heb ik 2 vragen.
Zou U het aanvaarden dat uw zoon homo is? Zou U het aanvaarden dat uw dochter trouwt met iemand van een ander geloof?

Beide maal nee= extremist
Een maal nee= onverdraagzaam
twee maal ja= ok, gelovig maar ook verdraagzaam.

Ik heb op zich geen probleem met de hoofddoek, tenzij het dat ding is dat bijna alles bedekt. Dat is een teken van extremisme, net als salafistische baarden bij mannen.
Gewone hoofddoeken droeg mijn moeder ook, en sommige oudere Belgische vrouwen ook, en is nog steeds verplicht voor elke vrouw die een orthodoxe kerk betreedt.

extremist


ok


extremist


OK

Laatst gewijzigd door tomm : 17 juli 2019 om 14:14.
tomm is offline  
Oud 17 juli 2019, 15:22   #6
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Om religieuze extremisten van gematigden te onderscheiden heb ik 2 vragen.
Zou U het aanvaarden dat uw zoon homo is?
Ja hoor, geen enkel probleem. Vrijheid blijheid. Ik zou gelukkig zijn als hij het ook is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zou U het aanvaarden dat uw dochter trouwt met iemand van een ander geloof?
Ik hoef dat niet te aanvaarden, het zou haar beslissing zijn. Bon, het probleem stelt zich bij mij niet, aangezien mijn dochters alle drie "goddeloos" () samenwonen zonder getrouwd te zijn. Iedere vorm van religieus zijn is hen vreemd.
Ik persoonlijk kan het mij niet voorstellen dat ik verliefd zou kunnen worden op iemand met zeer strenge religieuze normen. Fysiek aantrekkelijk vinden, ok dat wel, maar verliefd worden is nog wat anders.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 17 juli 2019, 16:26   #7
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Om religieuze extremisten van gematigden te onderscheiden heb ik 2 vragen.
Zou U het aanvaarden dat uw zoon homo is? Zou U het aanvaarden dat uw dochter trouwt met iemand van een ander geloof?

Beide maal nee= extremist
Een maal nee= onverdraagzaam
In Rusland is men anders ook niet vies van homofobie. En dat heeft niet enkel met religie te maken, want in de Sovjet-Unie was er ook homofobie.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 17 juli 2019, 16:45   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
[i][color="Blue"]
...
De uitspraken van Sevilay Attintas spreken voor haar. Vraag is dat ze ook het standpunt van N-VA zouden zijn ?
Het belangrijkste standpunt van de nva is dat de meningen vrij zijn, en dat daarover, met respect, van mening gewisseld kan worden.

Dat is wat die twee daar aan het doen zijn.

Iets minder respectvol, vind ik, is de Franstalige minister met zijn kritiek. Niet omwille van zijn kritiek, maar wel omdat een minister zich terughoudend moet opstellen met kritiek op de leden van de wetgevende macht.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 17 juli 2019, 17:56   #9
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In Rusland is men anders ook niet vies van homofobie. En dat heeft niet enkel met religie te maken, want in de Sovjet-Unie was er ook homofobie.
In het islamitische Iran zijn geen homo's, zei ooit ene Ahmadinejad. Logisch, hun rekening wordt daar ook snel gemaakt :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Iran gay.png‎
Bekeken: 127
Grootte:  590,7 KB
ID: 111008  

__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 17 juli 2019, 19:56   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
[color="Blue"]

...

Het Antwerpse gemeenteraadslid Sevilay Altintas reageert geërgerd. Altintas is van Turkse origine. "Vandaag kom ik op voor de gehoofddoekte niet onderdrukte vrouw! Kan u mij de hypocrisie van uw uitspraak van vandaag verklaren?", schrijft ze op haar Facebook-pagina.




De uitspraken van Sevilay Attintas spreken voor haar. Vraag is dat ze ook het standpunt van N-VA zouden zijn ?
²
Anna List is offline  
Oud 17 juli 2019, 22:55   #11
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In Rusland is men anders ook niet vies van homofobie. En dat heeft niet enkel met religie te maken, want in de Sovjet-Unie was er ook homofobie.
Dat klopt, maar ik heb het nu over België. Ik ben trouwens geen voorstander van de homofobie in de ex-Sovjet-landen. De orthodoxe kerk promoot dat heel erg, ook in pro-westerse landen als Georgië en Roemenië. Jammer, voor de rest kan ik mij wel vinden in orthodoxe waarden.
Maar heb in de ex-Sovjet landen genoeg homo's gezien in het uitgaansleven (dat spectaculair is in de ex-Sovjet landen), is niet zo'n probleem, en misschien wel gezonder dan de cocon waarin de homo gemeenschap zich hier soms opsluit. (vergelijkbaar met de cocon waarin Turken en Marokkanen zich opsluiten in België en Nederland)
Die homofobie is cultureel, dat gaat niet over Poetin, want Yeltsin was minstens even homofoob, en ook de Oekraïense en Georgische anti-Russische nationalisten slaan regelmatig homo's in elkaar. Poetin zegt zelf dat er heel wat homo's zijn in zijn vriendenkring. Maar dat de mentaliteit van de bevolking niet klaar is voor zaken als homohuwelijk.
Toevallig was ik vorige week te gast bij een orthodoxe priester van in de 40, een duidelijke homo, in een etnisch Russisch dorp in Kazakhstan, hij probeerde uit te zoeken of ik dezelfde geaardheid had, wat niet het geval is.
Het is een andere cultuur, en elke cultuur evolueert anders.
Echter, Marokkanen en Turken bij ons zijn hier geboren, zijn Belg, dus ik weiger hen te beschouwen als "andere cultuur". (hoewel dat in de realiteit helaas wel zo is)

Laatst gewijzigd door tomm : 17 juli 2019 om 22:58.
tomm is offline  
Oud 17 juli 2019, 23:03   #12
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard r

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
In het islamitische Iran zijn geen homo's, zei ooit ene Ahmadinejad. Logisch, hun rekening wordt daar ook snel gemaakt :
Dit is een foto van jaren geleden, die 2 werden opgehangen voor het verkrachten en vermoorden van een jongen van 12 jaar.
Officieel volgens de Shariah kunnen homo's gestenigd worden als 6 (of 7) getuigen "van goede bloede" de vleselijke anale gemeenschap hebben vastgesteld...
Dus in realiteit wordt deze achterlijke wetgeving nooit toegepast. En Iran zit vol homo's, net als de meeste Arabische landen en Turkije.

In landen als Saudi-Arabië, Pakistan, etc. gaat het veel verder.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 juli 2019 om 23:08.
tomm is offline  
Oud 17 juli 2019, 23:09   #13
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Het verschil met deze landen en België is dat deze mensen hier opgegroeid zijn en Belg zijn. Dat mogen we niet uit het oog verliezen. Als ze toch tot extremisten uitgroeien, geeft dat blijk van een falend beleid.
tomm is offline  
Oud 18 juli 2019, 05:44   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Welkom bij de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster.

Een artikel de dato 1 maart 2018 dat blokletterde:

De Wever over hoofddoekendebat: “Ik sluit me aan bij leer van spaghettimonster en stuur mijn kinderen naar school met vergiet op hun hoofd”

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 18 juli 2019, 09:13   #15
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Sevilay Altintas

Veel allochtonen worden op lijsten gezet zonder dat men goed beseft waar ze voor staan.
Ook de PVDA maakt zich daaraan schuldig.
Opnieuw een teken aan de wand dat de integratie van minderheden in België zeer gebrekkig is.
In Nederland is er tenminste duidelijkheid, DENK is gewoon een filiaal van de AKP.
tomm is offline  
Oud 18 juli 2019, 09:23   #16
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat klopt, maar ik heb het nu over België. Ik ben trouwens geen voorstander van de homofobie in de ex-Sovjet-landen. De orthodoxe kerk promoot dat heel erg, ook in pro-westerse landen als Georgië en Roemenië. Jammer, voor de rest kan ik mij wel vinden in orthodoxe waarden.
Maar heb in de ex-Sovjet landen genoeg homo's gezien in het uitgaansleven (dat spectaculair is in de ex-Sovjet landen), is niet zo'n probleem, en misschien wel gezonder dan de cocon waarin de homo gemeenschap zich hier soms opsluit. (vergelijkbaar met de cocon waarin Turken en Marokkanen zich opsluiten in België en Nederland)
Die homofobie is cultureel, dat gaat niet over Poetin, want Yeltsin was minstens even homofoob, en ook de Oekraïense en Georgische anti-Russische nationalisten slaan regelmatig homo's in elkaar. Poetin zegt zelf dat er heel wat homo's zijn in zijn vriendenkring. Maar dat de mentaliteit van de bevolking niet klaar is voor zaken als homohuwelijk.
Toevallig was ik vorige week te gast bij een orthodoxe priester van in de 40, een duidelijke homo, in een etnisch Russisch dorp in Kazakhstan, hij probeerde uit te zoeken of ik dezelfde geaardheid had, wat niet het geval is.
Het is een andere cultuur, en elke cultuur evolueert anders.
Echter, Marokkanen en Turken bij ons zijn hier geboren, zijn Belg, dus ik weiger hen te beschouwen als "andere cultuur". (hoewel dat in de realiteit helaas wel zo is)
Wat maakt dat u die mening heeft? Homo's sluiten zich hier helemaal niet op in een cocon, ze leven, wonen en werken overal, hebben een vriendenkring die evengoed uit hetero's bestaat en gaan echt niet enkel uit in de Red and Blue. Van vooroordelen gesproken!
alice is offline  
Oud 18 juli 2019, 09:25   #17
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat klopt, maar ik heb het nu over België. Ik ben trouwens geen voorstander van de homofobie in de ex-Sovjet-landen. De orthodoxe kerk promoot dat heel erg, ook in pro-westerse landen als Georgië en Roemenië. Jammer, voor de rest kan ik mij wel vinden in orthodoxe waarden.
Maar heb in de ex-Sovjet landen genoeg homo's gezien in het uitgaansleven (dat spectaculair is in de ex-Sovjet landen), is niet zo'n probleem, en misschien wel gezonder dan de cocon waarin de homo gemeenschap zich hier soms opsluit. (vergelijkbaar met de cocon waarin Turken en Marokkanen zich opsluiten in België en Nederland)
Die homofobie is cultureel, dat gaat niet over Poetin, want Yeltsin was minstens even homofoob, en ook de Oekraïense en Georgische anti-Russische nationalisten slaan regelmatig homo's in elkaar. Poetin zegt zelf dat er heel wat homo's zijn in zijn vriendenkring. Maar dat de mentaliteit van de bevolking niet klaar is voor zaken als homohuwelijk.
Cultuur staat niet los van politiek en economie. Homohuwelijk e.d. is er hier pas gekomen na een lange kapitalistische ontwikkeling die de genderverhoudingen volledig heeft dooreengeschud. Niet zo lang geleden was dat ook in Vlaanderen totaal ondenkbaar.

Het is niet realistisch te verwachten dat de emerging landen dit in real time kopiëren. De snelle kapitalistische evolutie in die landen noopt eerder tot teruggrijpen naar de "eigen waarden" (of die nu "Russisch", "Chinees", "Turks", enzovoort) zijn en zich af te zetten tegen wat Westerse bemoeienis is.

De boodschap is: we kunnen moderniseren, maar toch onszelf blijven. Door zich via bepaalde symbooldossiers te verzetten tegen het Westen, kan men zonder slecht geweten moderniseren zonder zich een verrader t.o.v. de eigen voorvaderen te voelen.

Citaat:
Toevallig was ik vorige week te gast bij een orthodoxe priester van in de 40, een duidelijke homo, in een etnisch Russisch dorp in Kazakhstan, hij probeerde uit te zoeken of ik dezelfde geaardheid had, wat niet het geval is.
Het is een andere cultuur, en elke cultuur evolueert anders.
Echter, Marokkanen en Turken bij ons zijn hier geboren, zijn Belg, dus ik weiger hen te beschouwen als "andere cultuur". (hoewel dat in de realiteit helaas wel zo is)
Zoals alle etnische minderheden gaat het om een subcultuur, een cultuur die gebricoleerd wordt op basis van de uitdagingen van het land waar ze wonen. Het land van herkomst speelt daar geen noemenswaardige rol in. Dat zie je dan ook met etnische terugkeermigratie. Als de tweede of derde generatie met romantische verwachtingen "terugkeert" naar het herkomstland van hun ouders dan blijken zij daar eerste-generatie migranten te zijn. Soms leidt dat tot subculturen zoals de Braziliaanse subcultuur in Japan van etnisch-Japanse terugkeermigranten uit Brazilië. Zij voelen zich Braziliaans, ook al leven ze in Japan en hebben ze Japanse voorouders.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 18 juli 2019, 09:29   #18
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het verschil met deze landen en België is dat deze mensen hier opgegroeid zijn en Belg zijn. Dat mogen we niet uit het oog verliezen. Als ze toch tot extremisten uitgroeien, geeft dat blijk van een falend beleid.
Dit hou je toch echt niet meer voor mogelijk...ja, wie hier geboren is en opgegroeid is vaak Belg maar ziet dit niet als onderdeel van zijn of haar identiteit. Omdat cultureel de opvoeding gericht is op het Turk of Marokkaan zijn en vooral moslim en dat zorgt voor kansarmoede en achterstand.

Het beleid faalt niet, maar wel opvoeding, en manier waarop mensen hun identiteit ontwikkelen waarbij een vijandsbeeld van de samenleving onderdeel is van identiteitsontwikkeling.

Een minderheid doet dit niet en zijn vaak veel meer succesvol dan hun traditionele broeders en zusters, juist omdat zij onze samenleving niet als de vijand zien en hun identiteit niet enkel laten bepalen door origine en levensovertuiging.

Het kan echt niet meer dat de verantwoordelijkheid zou liggen bij een samenleving die meer dan voldoende kansen biedt, maar je moet natuurlijk wel zelf ook iets willen en doen.
alice is offline  
Oud 18 juli 2019, 09:45   #19
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat maakt dat u die mening heeft? Homo's sluiten zich hier helemaal niet op in een cocon, ze leven, wonen en werken overal, hebben een vriendenkring die evengoed uit hetero's bestaat en gaan echt niet enkel uit in de Red and Blue. Van vooroordelen gesproken!
Ik ken er toch die vooral homo's als vrienden hebben en enkel uitgaan in homo zaken. Maar ik ken ook anderen. Ik heb gezegd "sommigen".
tomm is offline  
Oud 18 juli 2019, 09:49   #20
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Kallikles]
Citaat:
Cultuur staat niet los van politiek en economie. Homohuwelijk e.d. is er hier pas gekomen na een lange kapitalistische ontwikkeling die de genderverhoudingen volledig heeft dooreengeschud. Niet zo lang geleden was dat ook in Vlaanderen totaal ondenkbaar.

Het is niet realistisch te verwachten dat de emerging landen dit in real time kopiëren. De snelle kapitalistische evolutie in die landen noopt eerder tot teruggrijpen naar de "eigen waarden" (of die nu "Russisch", "Chinees", "Turks", enzovoort) zijn en zich af te zetten tegen wat Westerse bemoeienis is.

De boodschap is: we kunnen moderniseren, maar toch onszelf blijven. Door zich via bepaalde symbooldossiers te verzetten tegen het Westen, kan men zonder slecht geweten moderniseren zonder zich een verrader t.o.v. de eigen voorvaderen te voelen.
Daar ben ik het mee eens. Maar ik vind China geen kapitalistisch land, tenzij je "staatskapitalisme" gelijkstelt met ordinair kapitalisme.
Rusland heeft een andere evolutie gekend dan West-Europa, je kunt geen zaken opdringen waar de meerderheid van de bevolking radicaal tegen is.


Citaat:
Zoals alle etnische minderheden gaat het om een subcultuur, een cultuur die gebricoleerd wordt op basis van de uitdagingen van het land waar ze wonen. Het land van herkomst speelt daar geen noemenswaardige rol in. Dat zie je dan ook met etnische terugkeermigratie. Als de tweede of derde generatie met romantische verwachtingen "terugkeert" naar het herkomstland van hun ouders dan blijken zij daar eerste-generatie migranten te zijn. Soms leidt dat tot subculturen zoals de Braziliaanse subcultuur in Japan van etnisch-Japanse terugkeermigranten uit Brazilië. Zij voelen zich Braziliaans, ook al leven ze in Japan en hebben ze Japanse voorouders.
Klopt, Marokkanen en Turken bij ons zijn helemaal anders dan in het land van origine. Toch vind ik het niet gezond dat er na 3 generaties nog echte ghetto's zijn in onze steden.
tomm is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be