Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2005, 18:12   #101
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Ik heb niets tegen confederalisme. Alleen vind ik dat het dossier over de nachtvluchten een perfect voorbeeld is van wat in een confederatie gemeenschappelijk geregeld kan worden.
In deze problematiek is confederalisme geen oplossing, vermits de gewesten dan nog onafhankelijker of minsten even onafhankelijk van elkaar staan dan nu al het geval is. Het probleem is er bijgevolg nog steeds.
voiloa nu zijn we er, dus geen herfederalisering gewoon een akkoord tussen de gemeenschappen (dit is niet wat somers zei, dit schoot hij af)
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 18:13   #102
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Hadt somers nu gezegd van: we gaan een belgische geluidsnorm instellen dan had ik waarschijnlijk minder geschokeerd geweest. Maar ik sta perplex van het herfederaliseren en de inhoud die er achtersteekt
In feite zegt hij nog minder. Hij heeft het alleen over een paar dossiers:

Citaat:
Somers bart die pleitte voor een herfederalisering voor bepaalde dossiers (die waar de gewesten nog geen akkoord bereikt hebben)
(Bron: maarte )
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 18:13   #103
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Aha, nu breng je een alternatief naar voor. Wat ik me nu afvraag, is of Europa in deze een uitspraak kan doen en of de eventuele voorgestelde oplossing voor de Vlamingen voordelig zou uitdraaien. Stel dat Europa het aantal nachtvluchten beperkt?



Niet enkel de vele beleidsniveaus zijn een probleem hoor. De verspilling gaat veel verder, zowel federaal als op Vlaams of Waals niveau.
aantal nachtvluchten worden europees beperkt en is dan niet zo een groot concurrentienadeel. hiervoor gaan geen vliegers uit europa blijven hoor
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 18:18   #104
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
In feite zegt hij nog minder. Hij heeft het alleen over een paar dossiers:


(Bron: maarte )
en wat is de inhoud hierachter denkt u. Deze politiekers worden al op voorhand ingefluisterd en verteld wat men moet zeggen. Ik stel dan vast dan men durft praten over het groter maken van de federale staat terwijl zij in wezen en door de vld erkend(confederalisme) overbodig geworden is in de globale wereldpolitiek. terwijl schiet men het overleg af tussen de gemeenschappen[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by maarte on 27-06-2005 at 19:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
In feite zegt hij nog minder. Hij heeft het alleen over een paar dossiers:


(Bron: maarte )
en wat is de inhoud hierachter denkt u. Deze politiekers worden al op voorhand ingefluisterd en verteld wat men moet zeggen. Ik stel dan vast dan men durft praten over het groter maken van de federale staat terwijl zij in wezen en door de vld erkend(confederalisme) overbodig geworden is in de globale wereldpolitiek. terwijl schiet men het overleg af tussen de gemeenschappen[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
In feite zegt hij nog minder. Hij heeft het alleen over een paar dossiers:


(Bron: maarte )
en wat is de inhoud hierachter denkt u. Deze politiekers woorden al op voorhand ingefluisterd en verteld wat men moet zeggen. Ik stel dan vast dan men durft praten over het groter maken van de federale staat terwijl zij in wezen en door de vld erkend(confederalisme) overbodig geworden is in de globale wereldpolitiek. terwijl schiet men het overleg af tussen de gemeenschappen[/size]
[/edit]
__________________
La causa nostra:Mani pulite

Laatst gewijzigd door maarte : 27 juni 2005 om 18:18.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 18:23   #105
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
voiloa nu zijn we er, dus geen herfederalisering gewoon een akkoord tussen de gemeenschappen (dit is niet wat somers zei, dit schoot hij af)
Neen, want zoals ik reeds aanhaalde:

Citaat:
In deze problematiek is confederalisme geen oplossing, vermits de gewesten dan nog onafhankelijker of minsten even onafhankelijk van elkaar staan dan nu al het geval is. Het probleem is er bijgevolg nog steeds.
Als de gewesten het in een federale structuur al niet eens worden, waarom zouden ze dat dan in een confederale wel doen?
En ik zou liefst ook een snelle oplossing voor het probleem zien. Als we daarvoor moeten wachten op een confederatie...
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 18:27   #106
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Neen, want zoals ik reeds aanhaalde:



Als de gewesten het in een federale structuur al niet eens worden, waarom zouden ze dat dan in een confederale wel doen?
En ik zou liefst ook een snelle oplossing voor het probleem zien. Als we daarvoor moeten wachten op een confederatie...
en waarom zou men het in een federale wel eens worden of wordt het weer een stemming waarbij de ene taalgroep de andere een prijs moet gaan betalen. Bij mij gaat het er gewoon niet in dat je dit als liberaal kan voorstellen. Maar voor mijn part doen jullie maar zolang als het maar bij woorden blijft.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 18:31   #107
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Neen, want zoals ik reeds aanhaalde:



Als de gewesten het in een federale structuur al niet eens worden, waarom zouden ze dat dan in een confederale wel doen?
En ik zou liefst ook een snelle oplossing voor het probleem zien. Als we daarvoor moeten wachten op een confederatie...
Men moet zijn goede wil tonen en gezond verstand. Maar hier spelen in dit dossier vooral politieke belangen mee en veel minder soc-economische, politieke belangen gevoed door het ingewikkelde federale systeem zonder coherente bevoegdheden[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by maarte on 27-06-2005 at 19:31
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Neen, want zoals ik reeds aanhaalde:



Als de gewesten het in een federale structuur al niet eens worden, waarom zouden ze dat dan in een confederale wel doen?
En ik zou liefst ook een snelle oplossing voor het probleem zien. Als we daarvoor moeten wachten op een confederatie...
Men moet zijn goede wil tonen en gezond verstand. Maar hier spelen in dit dossier vooral politieke belangen mee en veel minder soc-economische, politieke belangen gevoed door het ingewikkelde federale systeem zonder coherente bevoegdheden[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Neen, want zoals ik reeds aanhaalde:



Als de gewesten het in een federale structuur al niet eens worden, waarom zouden ze dat dan in een confederale wel doen?
En ik zou liefst ook een snelle oplossing voor het probleem zien. Als we daarvoor moeten wachten op een confederatie...
Men moet zijn goede wil tonen en gezond verstand. Maar hier spelen in dit dossier vooral politieke belangen mee en veel minder soc-economische, politieke belangen gevoed daao het ingewikkelde federale systeem zonder coherente bevoegdheden[/size]
[/edit]
__________________
La causa nostra:Mani pulite

Laatst gewijzigd door maarte : 27 juni 2005 om 18:31.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 18:31   #108
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
aantal nachtvluchten worden europees beperkt en is dan niet zo een groot concurrentienadeel. hiervoor gaan geen vliegers uit europa blijven hoor
Tja, zo kan je veel relativeren.
De verhuis van DHL naar Leipzig houdt ook geen vliegtuigen uit Europa. Maar wel uit België, excuseer, Vlaanderen. Da's toch jammer?

Trouwens: kan men het in de huidige situatie ook niet aan Europa gaan vragen, ja toch? In die zin is confederalisme dus ook al niet voordelig t.o.v. federalisme.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 18:33   #109
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

wat heeft een europese richtlijn nu allleen met vlaanderen te maken, die richtlijnen gelden voor alle landen van de eu.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 18:35   #110
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

dus als de richtlijnen in Duitsland dezelfde zijn als in vlaanderen, dan gaat men toch niet omwille van de geluidsnorm naar Duitsland[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by maarte on 27-06-2005 at 19:35
Reason:
--------------------------------

dus als de richtlijnen in Duitsland dezelfde zijn als in vlaanderen, dan gaat men toch niet omwille van de geluidsnorm naar Duitsland[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by maarte on 27-06-2005 at 19:35
Reason:
--------------------------------

dus als de richtlijnen in duitslan dezelfde zijn als in vlaanderen, dan gaat men toch niet omwille van de geluidsnorm naar Duitsland[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

dus als de richtlijnen in duitslan dezelfde zijn als in vlaanderen, dan gaat men toch niet omwille van de geluidsnorm naar Duitslans[/size]
[/edit]
__________________
La causa nostra:Mani pulite

Laatst gewijzigd door maarte : 27 juni 2005 om 18:35.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 18:44   #111
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
en waarom zou men het in een federale wel eens worden of wordt het weer een stemming waarbij de ene taalgroep de andere een prijs moet gaan betalen. Bij mij gaat het er gewoon niet in dat je dit als liberaal kan voorstellen.
Ik stel enkel vast dat de gewesten er niet uitkomen. Verder merk ik dat:
1/ Op federaal niveau slechts 1 regering overblijft. Die zal een oplossing moeten vinden of afgaan.
2/ Ecolo en CDH, de grootse saboteurs, niet in de federale regering zitten.
3/ Gemeenschappelijke aangelegenheden het best op gemeenschappelijk niveau geregeld worden. Eigenlijk heeft Brussel in heel de discussie als stad veel te veel macht.

Een koehandel zou ik btw ook onaanvaardbaar vinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Maar voor mijn part doen jullie maar zolang als het maar bij woorden blijft.
"Jullie"? Ik ben geen VLD'er, moest je dat insinueren...
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 18:48   #112
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
wat heeft een europese richtlijn nu allleen met vlaanderen te maken, die richtlijnen gelden voor alle landen van de eu.
Ah ok, ik begrijp het. In feite stel je dus dat Europa Vlaanderen gelijk zal geven? Ik weet het niet...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zijne Heerlijkheid on 27-06-2005 at 19:48
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
wat heeft een europese richtlijn nu allleen met vlaanderen te maken, die richtlijnen gelden voor alle landen van de eu.
Ah ok, ik begrijp het. In feite stel je dus dat Europa Vlaanderen gelijk zal geven? Ik weet het niet...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
wat heeft een europese richtlijn nu allleen met vlaanderen te maken, die richtlijnen gelden voor alle landen van de eu.
Ah ok, ik begrijp het. In feite stel je dus dat Europa de Vlaanderen gelijk zal geven? Ik weet het niet...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 27 juni 2005 om 18:48.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 21:24   #113
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Ah ok, ik begrijp het. In feite stel je dus dat Europa Vlaanderen gelijk zal geven? Ik weet het niet...
heeft niks te maken met gelijk of niet, als men op europees vlak bepaalde normen vastlegd dan kunnen de lidstaat hier niet onderuit. Maar ik snap waar je op aanstuurt en om mijn eelijke mening te geven moet ik zeggen dat ik de norm in brussel niet juist ken maar volgens de informatie die in de media verschijnt is deze belachelijk laag. Maar dit debat moet dan europees gevoerd worden daar waar de partij politieke spelletjes minimaal zijn.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by maarte on 27-06-2005 at 22:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Ah ok, ik begrijp het. In feite stel je dus dat Europa Vlaanderen gelijk zal geven? Ik weet het niet...
heeft niks te maken met gelijk of niet, als men op europees vlak bepaalde normen vastlegd dan kunnen de lidstaat hier niet onderuit. Maar ik snap waar je op aanstuurt en om mijn eelijke mening te geven moet ik zeggen dat ik de norm in brussel niet juist ken maar volgens de informatie die in de media verschijnt is deze belachelijk laag. Maar dit debat moet dan europees gevoerd worden daar waar de partij politieke spelletjes minimaal zijn.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by maarte on 27-06-2005 at 22:25
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Ah ok, ik begrijp het. In feite stel je dus dat Europa Vlaanderen gelijk zal geven? Ik weet het niet...
heeft niks te maken met gelijk of niet, als men op europees vlak bepaalde normen vastlegd dan kunnen de lidstaat hier niet onderuit. Maar ik snap waar je op aanstuurt en om mijn eelijke mening te geven moet ik zeggen dat ik de norm in brussel niet juist ken maar volgens de informatie die in de media verschijnt is deze belachelijk laag. Maar dit debat moet dan europees gevoerd worden waar de partij politieke spelletjes minimaal zijn.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by maarte on 27-06-2005 at 22:25
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Ah ok, ik begrijp het. In feite stel je dus dat Europa Vlaanderen gelijk zal geven? Ik weet het niet...
heeft niks te maken met gelijk of niet, als men op europees vlak bepaalde normen vastlegd dan kunnen de lidstaat hier niet onderuit. Maar ik snap waar je op aanstuurt en om mijn eelijke mening te geven moet ik zeggen dat ik de norm in brussel niet juist ken maar volgens de informatie die in de media verschijnt is deze belachelijk laag. Maar dit debat moet dan europese gevoerd worden waar de partij politieke spelletjes minimaal zijn.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Ah ok, ik begrijp het. In feite stel je dus dat Europa Vlaanderen gelijk zal geven? Ik weet het niet...
heeft niks te maken met gelijk of niet, als men op europees vlak bepaalde normen vastlegd dan kunnen de lidstaat hier niet onderuit. Maar ik snap waar je op aanstuurt en om mijn eelijk mening te geven moet ik zeggen dat ik de norm in brussel niet juist ken maar volgens de informatie die in de media verschijnt is deze belachelijk laag. Maar dit debat moet dan europese gevoerd worden waar de partij politieke spelletjes minimaal zijn.[/size]
[/edit]
__________________
La causa nostra:Mani pulite

Laatst gewijzigd door maarte : 27 juni 2005 om 21:26.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 22:53   #114
kuisvrouw
Burger
 
Geregistreerd: 24 december 2004
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Maar dit debat moet dan europees gevoerd worden daar waar de partij politieke spelletjes minimaal zijn.
Weet jij hoeveel verschillende partijen er in het europees parlement zitten, hoeveel vershillende mening?
Als je Europa macht geeft (bijvoorbeeld over geluidsnormen) dan is dat het ideale toneel voor partij politiek spelletjes.
kuisvrouw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 23:57   #115
jusbou
Lokaal Raadslid
 
jusbou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: belgië, la Belgique
Berichten: 388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuisvrouw
Weet jij hoeveel verschillende partijen er in het europees parlement zitten, hoeveel vershillende mening?
Dat is europa:

unified in diversity
__________________
[font=Century Gothic]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 09:55   #116
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

En als jullie nu echt denken dat het beter gaat met het te herfederaliseren...diezelfde gewesten zitten daar ook aan de tafel, dus wie zal daar dan een blokkage doen?
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 10:27   #117
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be