Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 november 2017, 09:05   #61
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

https://sceptr.net/2017/10/jan-leyer...onderzoekster/

Nvdr, we laten ex-moslims en "seculier moslims" volledig in de steek maar financieren zelf steeds meer en meer de religie van de wrede. Over de genocide op Kristenen in het MO maalt geen Ter Zake journalist.

Laatst gewijzigd door Odol : 1 november 2017 om 09:08.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 16:05   #62
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
https://sceptr.net/2017/10/jan-leyer...onderzoekster/

Nvdr, we laten ex-moslims en "seculier moslims" volledig in de steek maar financieren zelf steeds meer en meer de religie van de wrede. Over de genocide op Kristenen in het MO maalt geen Ter Zake journalist.
Misschien zit Leyers te kijken op randfenomenen als hij het heeft over 'seculiere' moslims.

De realiteit is anders.

https://www.npo.nl/de-kanarie-in-de-.../VPWON_1282396

H.Groenteman gaat finaal tenonder als ze moslims in Amsterdam peilt naar hun houding tegenover joden.

Dat durft Leyers niet vrees ik.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 18:08   #63
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Misschien zit Leyers te kijken op randfenomenen als hij het heeft over 'seculiere' moslims.

De realiteit is anders.

https://www.npo.nl/de-kanarie-in-de-.../VPWON_1282396

H.Groenteman gaat finaal tenonder als ze moslims in Amsterdam peilt naar hun houding tegenover joden.

Dat durft Leyers niet vrees ik.
De Joden zouden zich inderdaad beter zorgen maken als de moslims het voor het zeggen krijgen.


Abou Jahjah: “Alle Joden in de zee gooien is niet haalbaar”.
https://sceptr.net/2017/11/abou-jahj...n-is-haalbaar/
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 18:11   #64
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De Joden zouden zich inderdaad beter zorgen maken als de moslims het voor het zeggen krijgen.


Abou Jahjah: “Alle Joden in de zee gooien is niet haalbaar”.
https://sceptr.net/2017/11/abou-jahj...n-is-haalbaar/
Niet alleen de Joden
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 18:32   #65
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Misschien zit Leyers te kijken op randfenomenen als hij het heeft over 'seculiere' moslims.

De realiteit is anders.

https://www.npo.nl/de-kanarie-in-de-.../VPWON_1282396

H.Groenteman gaat finaal tenonder als ze moslims in Amsterdam peilt naar hun houding tegenover joden.

Dat durft Leyers niet vrees ik.
Ik ben gestopt met kijken. Het is zoals verwacht: enerzijds een hoop normale moslims en anderzijds weirdo's. Wat je kan verwachten van godsdiensten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 20:39   #66
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Niet alleen de Joden
Ook wij niet-moslims natuurlijk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 13:56   #67
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben gestopt met kijken. Het is zoals verwacht: enerzijds een hoop normale moslims en anderzijds weirdo's. Wat je kan verwachten van godsdiensten.
Helemaal geen weirdo's maar overtuigde moslims tegenover een minderheid die wel kritisch durft denken. Met verstrekkende gevolgen is de aanwezigheid van zoveel overtuigde moslims zeker, tenzij u het normaal vindt dat een bejaarde nog altijd bewaakt wordt omwille van een cartoon enkele jaren geleden.

Zo vielen er nog wel wat bedenkingen te rapen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 12:50   #68
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Marginaal zijn diegenen die een seculiere Islam voorstaan en die de Koran niet letterlijk nemen. Zeer goed gezien meneer Leyers !
Ik vond het een interessante en evenwichtige reportagereeks. Dat ze er niet is in geslaagd de angst van de Westerse wereld voor de islam weg te nemen kun je Jan Leyers niet verwijten. Het was niet zijn opdracht een promofilmpje voor de islam te maken. Dat kan het departement marketing van IS veel beter.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 10:16   #69
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik vond het een interessante en evenwichtige reportagereeks. Dat ze er niet is in geslaagd de angst van de Westerse wereld voor de islam weg te nemen kun je Jan Leyers niet verwijten. Het was niet zijn opdracht een promofilmpje voor de islam te maken. Dat kan het departement marketing van IS veel beter.
Ik vond het ook weer een goede reeks. Helaas bevestigden de meeste gesprekspartner van Jan opnieuw al mijn "vooroordelen". Ik vond niet dat het nodig was dat Jan zich harder of kritischer moest opstellen. Door die mensen gewoon comfortabel hun zeg te laten doen hoor je al genoeg over de waanzin die de islam inhoudt.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 15:33   #70
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik vond het ook weer een goede reeks. Helaas bevestigden de meeste gesprekspartner van Jan opnieuw al mijn "vooroordelen". Ik vond niet dat het nodig was dat Jan zich harder of kritischer moest opstellen. Door die mensen gewoon comfortabel hun zeg te laten doen hoor je al genoeg over de waanzin die de islam inhoudt.
Die Syriër met zijn 2 vrouwen en 9 kinderen die daar in Zweden 2 woningen kreeg toegewezen, dat was echt wel een billenkletser.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 18:04   #71
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik vond het ook weer een goede reeks. Helaas bevestigden de meeste gesprekspartner van Jan opnieuw al mijn "vooroordelen". Ik vond niet dat het nodig was dat Jan zich harder of kritischer moest opstellen. Door die mensen gewoon comfortabel hun zeg te laten doen hoor je al genoeg over de waanzin die de islam inhoudt.
Het was zeker niet slecht, maar een beetje journalist durft ook door vragen en dat deed Jan bewust niet. Waarschijnlijk omdat hij dan geen gesprekspartner meer zou hebben.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 20:01   #72
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het was zeker niet slecht, maar een beetje journalist durft ook door vragen en dat deed Jan bewust niet. Waarschijnlijk omdat hij dan geen gesprekspartner meer zou hebben.
Op een bepaald moment probeerde Jan wel herhaaldelijk in te gaan op de straf voor geloofsafvalligen in de islam. Zijn gesprekspartner bleef rond de pot draaien en zei uiteindelijk:"Geef het op, Jan". Veelzeggend, vond ik.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 21:57   #73
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik vond het ook weer een goede reeks. Helaas bevestigden de meeste gesprekspartner van Jan opnieuw al mijn "vooroordelen". Ik vond niet dat het nodig was dat Jan zich harder of kritischer moest opstellen. Door die mensen gewoon comfortabel hun zeg te laten doen hoor je al genoeg over de waanzin die de islam inhoudt.
Mij is vooral opgevallen dat het in Bosnië - waar Leyers begon - een zeer werkbare situatie was, met vreedzaam samenleven van moslims en christenen.
Maar hoe meer hij naar het Westen/Noorden trok, hoe meer waanzinnige toestanden er voorkwamen, met als topper inderdaad Zweden, waar veelwijverij blijkbaar 100% gesubsideeerd wordt.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 00:46   #74
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Mij is vooral opgevallen dat het in Bosnië - waar Leyers begon - een zeer werkbare situatie was, met vreedzaam samenleven van moslims en christenen.
Als je gekeken hebt, dan viel je het misschien ook op dat er momenteel turkse en MO invloeden zijn. Benieuwd hoe het daar zal evolueren.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 08:29   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat je kan verwachten van godsdiensten.
Een hoop normale moslims blijkbaar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 12:19   #76
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tuurlijk niet, maar is toch interessant om volgen. Ergens leer je altijd wel iets bij. Zoals het rond de pot draaien bij vragen waar meneer de iman (zoals in Engeland) geen antwoord wil op geven maar heel goed weet welk antwoord de islam/koran in petto heeft.
Neen, de islam past in onze contreien als een tang op een varken. Diegenen die verder doordrammen over een zogezegde "Europese islam" die de zaak mettertijd zou oplossen zouden in de jaren 40 waarschijnlijk hetzelfde gezegd hebben over de nazi's...
Tja, wat is een Europese Islam? Zoals in Oslo? Daar zien we onze rond de pot draaiende vriend ook
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be