Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2012, 18:02   #41
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Hoe ga je dat aan boord leggen?
Als de tijd rijp is, gewoon vragen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 18:05   #42
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beleepok Bekijk bericht
als bevolkingstoename de prijs der vastgoed naar een hoogte duwt waardoor het onbereikbaar wordt voor sommigen zijn we ni goed bezig
De meeste hedendaagse problemen zijn in of meerdere maten een afgeleid probleem van het bronprobleem dat overbevolking is.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 18:44   #43
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Als de tijd rijp is, gewoon vragen, zoals gezegd overtuigen hoeft niet meer
zie ook: http://etiennevermeersch.be/artikels...ng-lijkt-taboe
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 11:10   #44
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
We zouden eens een lijst moeten aanleggen van 'overtuigden' en dan iedereen samenbrengen op een of andere manier.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 16:33   #45
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
We zouden eens een lijst moeten aanleggen van 'overtuigden' en dan iedereen samenbrengen op een of andere manier.
Ik heb in het verleden al wat initiatieven in die zin genomen.
Een poging om een groffe opdeling te maken tussen hen die in overbevolking een probleem zien en de anderen.
Overbevolking een probleem of niet (telling)
http://forum.politics.be/showthread.php?t=121270


Een poging om na te gaan hoe zwaar het onderwerp weegt in vergelijking met andere politieke antwoorden op het samenleven (viel al bij al redelijk mee).
http://forum.politics.be/showthread.php?t=172059
Welke politieke strekking/maatregel is het meest effectief om ons globaal uit het slop te halen?



Een draad bedoeld als blijvertje
http://forum.politics.be/showthread.php?t=173474
Overbevolking, draad ter bewustmaking
Met in de inleiding tal van quotes onder mekaar van leden die op z'n minst al één uitspraak ten gunste van ons streven hebben gedaan.

Aan de hand van deze 3 draden krijg je denk ik al een vrij goed idee van de potentiële grootte van onze visvijver.

Hoe verder gaan (enkele suggestie/bedenkingen)

We zouden eerst een strategie (tekst) kunnen ontwikkelen hoe we met objectief 300 ons doel willen bereiken.
Eens we daar uit zijn kunnen we deze tekst posten en vragen wie zich daar wil achterscharen.


We kunnen eerst ook vragen wie wil meewerken en een groep starten.
Ik geloof dat dit een mogelijkheid is op dit forum (Links en Rechts) zijn vbn van zo'n groepen waar men lid moet zijn wil men er posten. We zouden dit als werkplatform kunnen gebruiken?
Als we daarvoor gaan wil ik dat wel eens vragen aan de mods.

Als we kiezen om eerst rond te vragen wie wil meedoen (kan openbaar en via PM – zie onder meer visvijver) denk ik dat die vraag beter door jullie gesteld wordt. Ik denk dat ik al een beetje te lang met het thema leur om nog echt als fris over te komen. Bovendien denk ik dat er meer kans is dat mensen gaan instappen als men ziet dat er zich reeds een kleine kern gevormd heeft.
Misschien is het wel makkelijker werken in den beginne (om de tekst klaar te krijgen) met niet teveel mensen (gaat denk ik sneller vooruit). Nadeel kan zijn dat dan achteraf veel bijvijlwerk gevraagd wordt. Misschien wel tegemoet te komen door de tekst eenvoudig en zo aanvaardbaar (niet te extreem) mogelijk te maken.
Ik zeg ook nu reeds dat ik de komende dagen niet al te veel tijd zal hebben, dus niet panikeren als een reactie eens wat langer uitblijft.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 20:40   #46
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik heb Etienne Vermeersch verschillende keren geobserveerd en aanhoord op TV in diverse praatprogramma's.

Boven aangehaald intervieuw is qua vorm zeer oppervlakkig, neem ik aan. Ik kan er wat rekening mee houden.

Ik zou persoonlijk niet te veel met die man gaan uitpakken.

1° hij is niet scherp genoeg

2° hij wordt 'oud' in zijn redeneren

3° wat me vooral tegen steekt is dat hij de vrouwen voor alles laat opdraaien. Op dat vlak komt hij erg wereldvreemd over. Weet die man dan niet dat vrouwen in Afrika en elders klop krijgen alleen al als ze de pil nemen buiten het weten om van hun man? Want de pil nemen buiten het weten om van je man is voor zo'n man zo goed als een bewijs dat de vrouw zinnens is om vreemd te gaan. Die problematiek kent Vermeersch helemaal niet. Het paranoïde gedrag in deze evenmin.

Om het cru te stellen: het castreren van een kater kost de helft minder dan het steriliseren van een kattin. De eerste is een uitwendige ingreep, de tweede is een inwendige ingreep.
En waarom zou de vrouw dit moeten doen en niet de man die net veel meer geslachtsdrift dan een vrouw vertoont? En de zorg van de kinderen halvelings op zich neemt?
Ik bemerk hier toch een iets dat me absoluut niet aan staat.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 29 augustus 2012 om 20:42.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 21:25   #47
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
We zouden eens een lijst moeten aanleggen van 'overtuigden' en dan iedereen samenbrengen op een of andere manier.
Ja, dat vind ik ook. En dat met zeer uitgekiend discussiemateriaal.

De reacties op een forum als dit zijn vaak zeer gratuit gegeven, en zonder ernstige ernst. 99% van de 'overtuigden' haken af.

Als mensen gevraagd worden samen te komen, voer je al een selectie door.

Uiteindelijk zitten we hier te brainstormen over iets en we kennen elkaar helemaal niet. En een deftige basis is er ook niet.


Allé, hoe kan je mensen dan over die 'effe samenkomen' grens trekken? Daar moet je wel een beetje gek voor zijn.

Ik ben op dat gebied onorthodox maar langs de andere kant ben ik altijd advocaat van de duivel.

Om concreet te blijven en de zaken aan te pakken:

Ik kan in elk geval een achttal mensen ontvangen. Jeugdherberg en station is op vijf minuten stappen afstand. Eten gegarandeerd en kosteloos. Ieder brengt zijn drank mee en ik zorg voor thee en koffie.
Er mag tabak gerookt worden. Maar alleen mijn hond en mijn kat mogen in de tuin gaan plassen.
Ik zie zo'n eerste samenkomst nog steeds in het stadium van een brainstorming. En nee, ik ga niet de notulen op me nemen.

Locatie: Leuven.

Datum ???

Ik ken de geïnteresseerden niet. De vereiste is dat de mensen elkaar ontmoeten.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 19:28   #48
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Bij die "lijst" dacht ik eigenlijk "globaal" ttz:

"waar in de wereld zijn er nog mensen die vinden dat we veel beter af zouden zijn met een mensenpopulatie die slechts een kleine fractie van de huidige bedraagt, en wie zijn ze"?

Er moeten elders toch nog wel mensen tot dezelfde conclusies gekomen zijn ondertussen, denk ik.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 19:36   #49
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

"Samenbrengen" kan ook op een forum speciaal voor gelijkgezinden over deze kwestie gebeuren. Aangevuld met een website waarop gegevens, basisdocumenten, bronnenmateriaal, laatste nieuws etc. geplaatst staan. Plus uiteraard een Facebookpagina waar de neerslag van de twee voorgaande gecondenseerd kan gepresenteerd worden en via dewelke nieuwe discussiepunten wereldkundig en onder de aandacht van de geïnteresseerden kunnen gebracht worden.

Er zijn wel bruikbare en inspirerende voorbeelden hiervoor te vinden, denk ik.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 19:40   #50
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik heb Etienne Vermeersch verschillende keren geobserveerd en aanhoord op TV in diverse praatprogramma's.

Boven aangehaald intervieuw is qua vorm zeer oppervlakkig, neem ik aan. Ik kan er wat rekening mee houden.

Ik zou persoonlijk niet te veel met die man gaan uitpakken.

1° hij is niet scherp genoeg

2° hij wordt 'oud' in zijn redeneren

3° wat me vooral tegen steekt is dat hij de vrouwen voor alles laat opdraaien. Op dat vlak komt hij erg wereldvreemd over. Weet die man dan niet dat vrouwen in Afrika en elders klop krijgen alleen al als ze de pil nemen buiten het weten om van hun man? Want de pil nemen buiten het weten om van je man is voor zo'n man zo goed als een bewijs dat de vrouw zinnens is om vreemd te gaan. Die problematiek kent Vermeersch helemaal niet. Het paranoïde gedrag in deze evenmin.

Om het cru te stellen: het castreren van een kater kost de helft minder dan het steriliseren van een kattin. De eerste is een uitwendige ingreep, de tweede is een inwendige ingreep.
En waarom zou de vrouw dit moeten doen en niet de man die net veel meer geslachtsdrift dan een vrouw vertoont? En de zorg van de kinderen halvelings op zich neemt?
Ik bemerk hier toch een iets dat me absoluut niet aan staat.
Ik begrijp zijn manier van redeneren en heb al een gelijkaardig brainstormscenario gepresenteerd. De redenering is: steriliseer een vrouw en ze kan onmogelijk nog kinderen voortbrengen, steriliseer de man van een vrouw, dan blijft die vrouw nog steeds vruchtbaar.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 20:23   #51
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Hoe verder gaan (enkele suggestie/bedenkingen)

We zouden eerst een strategie (tekst) kunnen ontwikkelen hoe we met objectief 300 ons doel willen bereiken.
Hehe, dan moeten we eerst nog wel weten wat "ons doel" is he

Misschien moeten we eerst daarover nog wat palaveren?

Om concreet te zijn: we gaan ons bezighouden met iets waar we in't allerbeste geval de allereerste stapjes van zien gezet worden. Gesteld dat de beweging na enige tijd een wereldwijde organisatie aanneemt en we jaarlijks een conferentie organiseren, dan mogen we misschien al blij zijn dat ooit een van ons eens het spreekgestoelte van de UN in New York mag beklimmen om daar voor de hele wereld de zaak te bepleiten.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 20:27   #52
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Uiteraard ziekten waarbij je doodgaat zonder bijstand, heeft geen enkele zin om dat in stand te houden? AIDS ga je toch ook niet zien als een te behouden ziekte?

En lastige gebreken: aangeboren slechtziendheid, slechthorendheid, etc.

Neem gewoon het DNA van mensen die ahw nooit ziek worden, geen bril nodig hebben, geen last van cholesterol, geen last van rheuma etc etc en ga dan screenen en selecteren op die eigenschappen.
Je moet wel intelligent gaan selecteren, Als je mensen die een bril nodig hebben als een probleem gaat zien, kom je niet ver.

Zeker met de huidige techonologie, je kan ook gewoon je ogen laten laseren.

Nee, op dat soort dingen selecteren is onnozel.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 20:40   #53
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je moet wel intelligent gaan selecteren, Als je mensen die een bril nodig hebben als een probleem gaat zien, kom je niet ver.

Zeker met de huidige techonologie, je kan ook gewoon je ogen laten laseren.

Nee, op dat soort dingen selecteren is onnozel.
Als je tegelijk selectie wil toepassen bij het verkleinen van de bevolking, mag (als dat zou kunnen) elk ongemak verdwijnen. Om bij het vb van de 'bril' te blijven, dat is een veel complexer iets dan jij schetst, heeft te maken met oogbolvorm, verharding van de lens etc. Als er genencombinaties zijn die levenslang een soepel en scherp zicht garanderen, zie ik niet in waarom die niet zouden mogen veralgemeend worden.

En zo idem voor alle andere kwalen en ongemakken.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 20:43   #54
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Als je tegelijk selectie wil toepassen bij het verkleinen van de bevolking, mag (als dat zou kunnen) elk ongemak verdwijnen. Om bij het vb van de 'bril' te blijven, dat is een veel complexer iets dan jij schetst, heeft te maken met oogbolvorm, verharding van de lens etc. Als er genencombinaties zijn die levenslang een soepel en scherp zicht garanderen, zie ik niet in waarom die niet zouden mogen veralgemeend worden.

En zo idem voor alle andere kwalen en ongemakken.
Waarom moeten mensen met een bril van de aardbodem verdwijnen, als ze door technologie weer normaal *zonder bril* kunnen zien?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 18:08   #55
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Bij die "lijst" dacht ik eigenlijk "globaal" ttz:

"waar in de wereld zijn er nog mensen die vinden dat we veel beter af zouden zijn met een mensenpopulatie die slechts een kleine fractie van de huidige bedraagt, en wie zijn ze"?

Er moeten elders toch nog wel mensen tot dezelfde conclusies gekomen zijn ondertussen, denk ik.
Oké, dat kan ook. Maar eer ik me engageer wil ik graag weten hoe, en hoe en hoe de mensen het zien. Iemand moet met iets beginnen en dat moet kant en klaar zijn.

Misschien opteert er iemand wel voor een vorm van genocide en dan haak ik onmiddellijk af.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 18:12   #56
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Ik begrijp zijn manier van redeneren en heb al een gelijkaardig brainstormscenario gepresenteerd. De redenering is: steriliseer een vrouw en ze kan onmogelijk nog kinderen voortbrengen, steriliseer de man van een vrouw, dan blijft die vrouw nog steeds vruchtbaar.
En dan? Ik heb in een eerdere post aangehaald dat de man seksueel dynamischer is dan een vrouw. Het lijkt me dan ook voor de hand dat hij wegens zijn fequentie van 'lust' best open staat voor sterilisatie indien hij natuurlijk gemotiveerd is om de bevolkingsaangroei in te dijken.

Uiteindelijk gaat het de mannen globaalsgewijs toch meer om de ejaculatie dan om het verwekken van kinderen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 10:30   #57
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

parsprototem en e-migrant

Ik dacht niet dat het zo lang zou duren voor ik kon reageren en zelfs nu heb niet echt veel tijd.
Ik wil echter toch een paar zaken zeggen.
Allereerst aan allebei een dikke merci voor jullie betrokkenheid.
Ik lees zowaar een invitatie van parsprototem om de koppen bij elkaar te steken en een zoektocht naar allianties tot over de grenzen bij e-migrant.
Een bewijs dat jullie de zaak in beweging willen krijgen.
Een tijdje terug deed kelt ook al een voorstel tot samenkomst.

Zoals gezegd was het niet mijn bedoeling om zo lang te wachten met een antwoord.
Het voordeel van dit wachten is echter dat nog eens duidelijk wordt dat de medestanders (hier op het forum) niet echt dik gezaaid lopen of dat de interesse voor het gegeven niet laaiend is (threads verdwijnen vrij snel van de actualiteit)
Geen probleem wat mij betreft. De zaken zijn wat ze zijn, ik kan daar goed mee leven, al zou ik het liever anders zien.
Net als ik tegen Kelt gezegd heb herhaal ik dat ik persoonlijk denk dat samenkomen voorlopig te vroeg is (mede gelet op de lauwe betrokkenheid van de grote massa), voor mij alleszins (ook gelet op de weinige tijd die ik er wil/kan in investeren).

Volgens mij moet er eerst een storm opsteken.
Het zou al mooi zijn mocht de storm hier eerst opsteken (waar elders vind je nog zo'n concentratie aan politiek geïnteresseerden). Dus als het hier al niet lukt hoe moet het dan elders (in voetbalstadia, winkelcentra, festivals, .... I dont think so)
Dus zolang de reacties hier niet meer dan een flauw briesje voorstellen blijven mijn bescheiden bijdragen vanuit mijn luie stoel gebeuren.
Mss als de storm hier ooit echt eens opsteekt, dat ik dan zelf ook nog een tandje extra bijsteek maar tot zolang zal het bij af en toe een reminder plaatsen blijven.
Als jullie toch aan de stormloop willen beginnen hebben jullie natuurlijk al mijn sympathie en misschien bedenk ik me nog wel gaandeweg maar voorlopig zoals reeds gezegd dus niet.
Ondanks dit, toch nogmaals bedankt voor jullie inzet en betrokkenheid waar ik echt wel heel blij mee ben.
Tot een volgende keer, al zal het ook weer niet voor direct zijn gezien de weinige tijd die ik er momenteel kan voor vrijmaken.
Succes gewenst nog.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 18:39   #58
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
parsprototem en e-migrant

Ik dacht niet dat het zo lang zou duren voor ik kon reageren en zelfs nu heb niet echt veel tijd.
Ik wil echter toch een paar zaken zeggen.
Allereerst aan allebei een dikke merci voor jullie betrokkenheid.
Ik lees zowaar een invitatie van parsprototem om de koppen bij elkaar te steken en een zoektocht naar allianties tot over de grenzen bij e-migrant.
Een bewijs dat jullie de zaak in beweging willen krijgen.
Een tijdje terug deed kelt ook al een voorstel tot samenkomst.

Zoals gezegd was het niet mijn bedoeling om zo lang te wachten met een antwoord.
Het voordeel van dit wachten is echter dat nog eens duidelijk wordt dat de medestanders (hier op het forum) niet echt dik gezaaid lopen of dat de interesse voor het gegeven niet laaiend is (threads verdwijnen vrij snel van de actualiteit)
Geen probleem wat mij betreft. De zaken zijn wat ze zijn, ik kan daar goed mee leven, al zou ik het liever anders zien.
Net als ik tegen Kelt gezegd heb herhaal ik dat ik persoonlijk denk dat samenkomen voorlopig te vroeg is (mede gelet op de lauwe betrokkenheid van de grote massa), voor mij alleszins (ook gelet op de weinige tijd die ik er wil/kan in investeren).

Volgens mij moet er eerst een storm opsteken.
Het zou al mooi zijn mocht de storm hier eerst opsteken (waar elders vind je nog zo'n concentratie aan politiek geïnteresseerden). Dus als het hier al niet lukt hoe moet het dan elders (in voetbalstadia, winkelcentra, festivals, .... I dont think so)
Dus zolang de reacties hier niet meer dan een flauw briesje voorstellen blijven mijn bescheiden bijdragen vanuit mijn luie stoel gebeuren.
Mss als de storm hier ooit echt eens opsteekt, dat ik dan zelf ook nog een tandje extra bijsteek maar tot zolang zal het bij af en toe een reminder plaatsen blijven.
Als jullie toch aan de stormloop willen beginnen hebben jullie natuurlijk al mijn sympathie en misschien bedenk ik me nog wel gaandeweg maar voorlopig zoals reeds gezegd dus niet.
Ondanks dit, toch nogmaals bedankt voor jullie inzet en betrokkenheid waar ik echt wel heel blij mee ben.
Tot een volgende keer, al zal het ook weer niet voor direct zijn gezien de weinige tijd die ik er momenteel kan voor vrijmaken.
Succes gewenst nog.
Zo is het dan maar. Een storm zal er nooit opsteken, denk ik, eerlijk gezegd.
Een schrijver zou er een manuscript aan kunnen wijden, te lezen tussen de regels door. De gevolgen van overbevolking zijn immens en vragen steeds opnieuw om aandacht en zeer weinig mensen kunnen daarover heen kijken.

Jou ook succes gewenst.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 18:45   #59
Doa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
Standaard

misschien is de beste optie het heelal gaan koloniseren?
daar gaan we gewoon een massa mensen voor nodig hebben dus meer geld in de ruimtevaart pompen
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 19:29   #60
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
misschien is de beste optie het heelal gaan koloniseren?
daar gaan we gewoon een massa mensen voor nodig hebben dus meer geld in de ruimtevaart pompen
Het zou een sf-boek kunnen worden.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be