Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2016, 13:13   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Zeer juist, binnen blijven of op de grond slapen is dan ook totale onzin
'k zie met genoegen dat je het verschil tussen een aanslag, moedwillig berokkend kwaad, en een natuurlijk proces of een ongeval nog steeds niet begrijpt.

Steek eens 100 watt ipv 15.
Skobelev is nu online  
Oud 10 augustus 2016, 13:23   #22
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Omdat dat veel gevaarlijker is dan gaan winkelen of de trein nemen
En u verdrinkt in een rivier van 30 cm diep. Tot voor kort gebeurden er hier nauwelijks of geen aanslagen, dus het percentage overlijdens door aanslagen kan nog stijgen (hopelijk niet). Peche noch ik willen trouwens in die statistieken terecht komen. En zelfs al ben je geen slachtoffer van één of andere aanslag: met een auto is uw vervoer in geval van lockdown of ernstige verstoring van het openbaar vervoer verzekerd. Onze werkgever gaat trouwens naar een plek verhuizen die enkel met de auto vlot bereikbaar is.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 10 augustus 2016, 13:30   #23
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
elke week vallen er doden op onze wegen.
Dat weet ik. Maar dat kan je niet weg relativeren met daden die doelbewust gepleegd worden.
Peche is offline  
Oud 10 augustus 2016, 13:49   #24
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Je hebt veel meer kans om te worden gedood door iemand die doelbewust zat achter het stuur kruipt dan door een terrorist in een station of winkelstraat
Klein Licht is offline  
Oud 10 augustus 2016, 14:00   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k zie met genoegen dat je het verschil tussen een aanslag, moedwillig berokkend kwaad, en een natuurlijk proces of een ongeval nog steeds niet begrijpt.

Steek eens 100 watt ipv 15.
Wij kennen die verschillen zeker en vast wel.
En in tegenstelling tot sossen en groensels, steken we die zware criminaliteit niet onder stoelen of banken.
Alleen: we overdrijven ook niet aan de andere kant.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 augustus 2016, 14:07   #26
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij kennen die verschillen zeker en vast wel.
En in tegenstelling tot sossen en groensels, steken we die zware criminaliteit niet onder stoelen of banken.
Alleen: we overdrijven ook niet aan de andere kant.

.
1.Er vallen doden in het verkeer. Dus koop ik een veilige auto, pas ik mijn rijstijl aan, bel ik niet aan het stuur enz.
2.Er bestaat een risico op aanslagen, dus ik vermijd risicoplaatsen zoveel mogelijk.

Nu begrepen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 10 augustus 2016, 14:34   #27
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Je hebt veel meer kans om te worden gedood door iemand die doelbewust zat achter het stuur kruipt dan door een terrorist in een station of winkelstraat
Het gaat niet alleen over terreur, maar ook over 'kleine' zaken die moslims uitspoken. De kans dat ik een ongeval heb met de auto is veel en veel kleiner dan de kans dat ik word beroofd, geslagen, lastiggevallen of neergestoken door een moslim. Dus vermijd ik openbare plaatsen in de mate van het mogelijke en zal ik nooit het openbaar vervoer nemen. Dat is nu eenmaal de consequentie van een multiculturele samenleving, en dan mogen ze nog roepen dat het veilig is, de mensen zullen meer en meer zelf hun conclusies trekken en zich wegsteken.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 10 augustus 2016 om 14:34.
HOUZEE ! is offline  
Oud 10 augustus 2016, 16:42   #28
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Ok, nu snap ik het

Hopelijk vinden jullie een veilig plekje
Klein Licht is offline  
Oud 10 augustus 2016, 17:13   #29
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ok, nu snap ik het

Hopelijk vinden jullie een veilig plekje
op het Vlaamse platteland is het nog veilig ... voorlopig dan toch.

Hier in de bossen komen ze niet, ze hebben schrik
HOUZEE ! is offline  
Oud 10 augustus 2016, 17:29   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
1.Er vallen doden in het verkeer. Dus koop ik een veilige auto, pas ik mijn rijstijl aan, bel ik niet aan het stuur enz.
2.Er bestaat een risico op aanslagen, dus ik vermijd risicoplaatsen zoveel mogelijk.

Nu begrepen?
En berekent u dat risico even: hoe groot is in Vllaanderen de kans dat je zal sterven
a) in het verkeer
b) in de vertrekhal van de luchthaven
c) op een muziekfestival
d) op je arbeidsplaats als die 1) in de bouw is, 2) in een kantoor 3) in een industrieel bedrijf 4) ...
e) ....

Hoe groot ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 augustus 2016, 17:29   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
op het Vlaamse platteland is het nog veilig ... voorlopig dan toch.

Hier in de bossen komen ze niet, ze hebben schrik
Laat ze maar komen als ik thuis ben....
Skobelev is nu online  
Oud 10 augustus 2016, 17:40   #32
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
De liberale politievakbond vindt dat het dreigingsniveau voor agenten onmiddellijk moet opgetrokken worden van 2 naar 3.
Als de politie al niet meer voor haar eigen veiligheid kan instaan; hoe kan ze dan nog instaan voor de veiligheid van de burger?
De overheid heeft hier een verpletterende verantwoordelijkheid.
Ik versta niet dat de politici (Geens, Jambon en consoorten) ook maar hun hoofd durven laten zien in de kamer van die 2 agentes. Zij en gans de regering moesten zich werkelijk schamen.
het is niet de politie, maar de magistratuur dat een probleem is.
Mindset is offline  
Oud 10 augustus 2016, 17:43   #33
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
het is niet de politie, maar de magistratuur dat een probleem is.
Verklaar u nader.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline  
Oud 10 augustus 2016, 17:45   #34
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Verklaar u nader.
politie doet zijn werk, magistratuur niet. Te veel seponeringen, te lichte straffen, te veel onschuldig veroordelingen.
Mindset is offline  
Oud 10 augustus 2016, 17:50   #35
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En berekent u dat risico even: hoe groot is in Vllaanderen de kans dat je zal sterven
a) in het verkeer
b) in de vertrekhal van de luchthaven
c) op een muziekfestival
d) op je arbeidsplaats als die 1) in de bouw is, 2) in een kantoor 3) in een industrieel bedrijf 4) ...
e) ....

Hoe groot ?

.
De kans op een auto-ongeluk is ook aanzienlijk groter dan de kans dat je gegrepen wordt door een trein bij het spoorweglopen.

Wat is de relevantie dan van uw statistiek?
Als je een risico kan vermijden, dan doe je dat gewoon. Een rit op het openbaar vervoer is nooit het risico waard, dan maak je beter een omweg met de auto, net zoals je de sporen oversteekt aan een oversteekplaats.

En dan vereng je de discussie naar 'sterven', waardoor de meeste straattereur zedig onder de mat kan worden geschoven (messensteken, intimidatie, berovingen, ...) Want dat soort terreur, dat gelegitimeerd wordt door de Koran en actief wordt ingezet voor de islamisering van Europa, wordt nog altijd geminimaliseerd
HOUZEE ! is offline  
Oud 10 augustus 2016, 18:13   #36
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
politie doet zijn werk, magistratuur niet. Te veel seponeringen, te lichte straffen, te veel onschuldig veroordelingen.
1. Seponering - in de meeste gevallen betekent dat gewoon dat de dader niet gekend is of dat er geen sprake is van een misdrijf. Bovendien behoort het vervolgingsbeleid strikt genomen tot de uitvoerende macht van het parket, dat een dubbele hoedanigheid heeft.

2. Rechters zijn nu eenmaal gebonden aan wettelijke maxima

3. Zijn die zo talrijk?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline  
Oud 11 augustus 2016, 17:11   #37
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2014
Berichten: 610
Standaard

Op festivals, uitzendingen van het EK, in grote shoppingcentra komt er toch beduidend minder volk, net als in de horeca.

Mensen die in Brussel, Antwerpen, Oostende of andere steden werken en zich via het openbaar vervoer moeten verplaatsen zouden massaal in staking moeten gaan.
Wie gaat er nu met goesting werken wetende dat hij niet meer kan terugkeren, omdat iemand het in zijn kop kan krijgen dat je moet sterven voor de jihad? Wetende dat als er eentje op je metrostel stapt, geen kat overleeft (muv een baby in ons geval).
Paddenstoel is offline  
Oud 3 september 2016, 17:46   #38
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Niet gevonden in de Nederlandstalige pers. Een Fransman "fiché S", dus potentieel terrorist, landt doodleuk in Zaventem in een vlucht uit Dakar. Hij droeg een enkelband van de Franse justitie ! Had al verschillende daden van geweld op zijn strafblad en had connecties met de daders van de terreuraanval in Parijs vorig jaar.

http://www.rtl.be/info/monde/france/...rt-847830.aspx

Citaat:
Un ressortissant français âgé de 24 ans a été interpellé mercredi �* Brussels Airport car il était signalé par les autorités françaises pour l'exécution d'un jugement. Il sera transféré vers la France �* une date qui n'est pas encore déterminée, a indiqué vendredi le parquet de Hal-Vilvorde. Selon les médias français, l'homme fait l'objet d'une fiche S (fiche signalétique du fichier des personnes recherchées) et appartient �* l'entourage de l'un des auteurs des attentats du 13 novembre �* Paris.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline  
Oud 3 september 2016, 21:56   #39
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
neen, de situatie is niet te controleren en de vijand komt onverwachts uit de hoek.
idd, alleen is het wel opvallend als je durft honderd meter te rijden zonder je gordel aan dat dan, heel toevallig, er telkens een politie agent in de onmiddellijke nabijheid is om je de bon op te jagen. Wanneer je, op wel bekend als gevaarlijke plaatsen, je door een aantal klootzakjes lastig gevallen wordt is er nergens in de wijde omtrek iets van politie te bespeuren.

Ik vrees dat we onder ogen moeten zien dat we er op dergelijke momenten alleen voor staan en dat het gij tegen je overvallers wordt en dan kun je eigenlijk maar beter goed voorzien zijn als dat voorvalt.

Laatst gewijzigd door Garry : 3 september 2016 om 21:59.
Garry is offline  
Oud 3 september 2016, 22:12   #40
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
De liberale politievakbond vindt dat het dreigingsniveau voor agenten onmiddellijk moet opgetrokken worden van 2 naar 3.
Als de politie al niet meer voor haar eigen veiligheid kan instaan; hoe kan ze dan nog instaan voor de veiligheid van de burger?
De overheid heeft hier een verpletterende verantwoordelijkheid.
Ik versta niet dat de politici (Geens, Jambon en consoorten) ook maar hun hoofd durven laten zien in de kamer van die 2 agentes. Zij en gans de regering moesten zich werkelijk schamen.
En goede raad. Reken enkel en alleen op je zelf om de klus te klaren wanneer je aangerand wordt. De politie wordt alleen op pad gestuurd om verkeersbekeuringen uit te schrijven.

Merk je dat er 's nachts inbrekers zijn die trachten je huis in te komen en je zou dit per telefoon melden aan de politie, als je ze al kunt bereiken, verwacht je er dan maar aan dat ze juist op dat moment geen tijd hebben of ze beschikken niet over een combi om dat alle voertuigen zijn uitgestuurd naar een of ander bagatel van een verkeersongelukje.

Dus, zeg de hulpdienst dat er bij jou inbrekers zijn binnengekomen maar dat de politie zich niet hoeft te haasten want dat ge ze al overhoop hebt geschoten. Dat is de enige kans die ge maakt om snel politie aan je deur te krijgen.

Wanneer die dan verwonderd vragen, "hoe, ik dacht dat ge ze al overhoop geschoten had", kun je hen van antwoord dienen dat gij dacht dat ze toch weer geen tijd gingen hebben of geen voertuig ter beschikking zouden hebben.

Laatst gewijzigd door Garry : 3 september 2016 om 22:12.
Garry is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be