Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 28 september 2016, 13:08   #21
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Gewoon hopen dat je niet op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent, Attila.
En die kans is naar 't schijnt heel erg klein.

Dus waar maken mensen zich zorgen over hé.
Inderdaad. Ik houd al dertig jaar lang geen rekening met de risico's, waarom zou ik vandaag beginnen?

Als je op de verkeerde plaats op het verkeerd ogenblik zijt, zal schrik toch niks veranderen...

En ondertussen gaat mijn leven verder hoe IK het beslis, en niet iemand ergens in België of het buitenland, weze het in Syrië.
Indien jij kiest om jou vol moed thuis achter slot en grendel te verbergen, is dat jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 28 september 2016, 13:20   #22
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat noem ik: met politiek-correcte spot pogen alles dood te relativeren en de andere kant op te kijken.
Dat is natuurlijk uw keuze Attilaatje. Maar dat neemt niet weg dat het iedereen (u inbegrepen) zijn verdomde plicht is om tegenover het islam-zootje flink wat meer weerbaar te zijn. Het mag dan al waar zijn dat, in het prille begin (de eerste jaren na de Marcinelle-ramp 1956) wij "ze" naar hier hebben gehaald om te werken in de toen nog functionerende koolmijnen. Maar die tijd is reeds lang voorbij en al wat daarna hier is binnengeslopen hebben wij niet gevraagd. En het waren in ieder geval niet allemaal "oorlogsvluchtelingen", maar voor het overgroot gedeelte economische migranten, zeg maar gelukzoekers, meestal zonder de minste opleiding, dikwijls zelfs analfabeet. Wij hoeven dat volkje helemaal niet "dankbaar" te zijn, want een "verrijking" is het allerminst geweest, integendeel, een ferm pak miserie.
Heeft niks met kapot relativeren te maken, maar alles met risico-aanvaarding.
Ik besef gewoon dat er een risico bestaat op aanslagen, met al dan niet slachtoffers. Daar is trouwens niks nieuws aan, in het verleden zijn er voldoende aanslagen gepleegd, in België en in Europa.
Ik heb dus geleerd om dat risico te aanvaarden, net als ik het risico aanvaard slachtoffer van een ongeval te worden eens ik op straat kom. Belet mij dat om op straat te komen? Absoluut niet. Denk ik aan 'oei, ik loop hier het risico om omver gereden te worden'? ook niet.

Met het risico om slachtoffer te worden van een aanslag is dat net hetzelfde. En het is een feit dat dat risico eigenlijk verwaarloosbaar is. Dus, inderdaad, ik ben niet onder de indruk. Net als ik niet onder de indruk ben van soldaten op straat, alsof dat iets zou veranderen...

Carpe diem dus, met de juiste betekenis: geniet van het leven, want morgen is het misschien gedaan, de dood is immers één van de weinige zekerheden in het leven.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 28 september 2016 om 13:22.
Bad Attila is offline  
Oud 28 september 2016, 14:01   #23
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat noem ik: met politiek-correcte spot pogen alles dood te relativeren en de andere kant op te kijken.
Dat is natuurlijk uw keuze Attilaatje. Maar dat neemt niet weg dat het iedereen (u inbegrepen) zijn verdomde plicht is om tegenover het islam-zootje flink wat meer weerbaar te zijn. Het mag dan al waar zijn dat, in het prille begin (de eerste jaren na de Marcinelle-ramp 1956) wij "ze" naar hier hebben gehaald om te werken in de toen nog functionerende koolmijnen. Maar die tijd is reeds lang voorbij en al wat daarna hier is binnengeslopen hebben wij niet gevraagd. En het waren in ieder geval niet allemaal "oorlogsvluchtelingen", maar voor het overgroot gedeelte economische migranten, zeg maar gelukzoekers, meestal zonder de minste opleiding, dikwijls zelfs analfabeet. Wij hoeven dat volkje helemaal niet "dankbaar" te zijn, want een "verrijking" is het allerminst geweest, integendeel, een ferm pak miserie.
Het is belangrijk dat we onze jonge mensen meer weerbaar maken.
Zoals het nu is : de ganse zomer v.h. ene festival naar het andere: da's van het goede te veel !
Sportieve trainingen moeten terug meer plaats krijgen.
Boduo is offline  
Oud 28 september 2016, 14:06   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
...
...

Met het risico om slachtoffer te worden van een aanslag is dat net hetzelfde. En het is een feit dat dat risico eigenlijk verwaarloosbaar is. Dus, inderdaad, ik ben niet onder de indruk. Net als ik niet onder de indruk ben van soldaten op straat, alsof dat iets zou veranderen...

Carpe diem dus, met de juiste betekenis: geniet van het leven, want morgen is het misschien gedaan, de dood is immers één van de weinige zekerheden in het leven.
Toevallig waren wij onlangs met een dochter & haar kinderen in het overvol station van Lille-Europe in Rijsel.
Ze was in lichte paniek. Toen ze 3 zwaar bewapende politiemannen zag, was haar paniek na korte tijd over.
Boduo is offline  
Oud 28 september 2016, 14:59   #25
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Toevallig waren wij onlangs met een dochter & haar kinderen in het overvol station van Lille-Europe in Rijsel.
Ze was in lichte paniek. Toen ze 3 zwaar bewapende politiemannen zag, was haar paniek na korte tijd over.
ok ja, ik wil wel aanvaarden dat het gevoel van onveiligheid ietwat afneemt bij degenen die zich onveilig voelen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 28 september 2016, 18:58   #26
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
...

Ik besef gewoon dat er een risico bestaat op aanslagen, met al dan niet slachtoffers. Daar is trouwens niks nieuws aan, in het verleden zijn er voldoende aanslagen gepleegd, in België en in Europa.
Ik heb dus geleerd om dat risico te aanvaarden, net als ik het risico aanvaard slachtoffer van een ongeval te worden eens ik op straat kom. Belet mij dat om op straat te komen? Absoluut niet. Denk ik aan 'oei, ik loop hier het risico om omver gereden te worden'? ook niet...
Ik kan toch alleen maar hopen dat u goed om u heen kijkt - links, rechts, nogmaals links, en dan weer rechts - alvorens een straat over te steken, zelfs al is het aan een kruispunt waar het voetgangerslicht op groen staat.


Voorzichtigheid is geen lafheid, onbezonnenheid is geen heldenmoed.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 28 september 2016, 19:22   #27
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Toevallig waren wij onlangs met een dochter & haar kinderen in het overvol station van Lille-Europe in Rijsel.
Ze was in lichte paniek. Toen ze 3 zwaar bewapende politiemannen zag, was haar paniek na korte tijd over.
Angsten bij kinderen zijn meestal te herleiden naar de ouders. Denk bv aan reacties op kopje onder gaan of bij dieren.

Het ziu waarschijnlijk goedkoper zijn het gedrag van de ouders bij te sturen dan overal soldaten te posteren
Klein Licht is offline  
Oud 29 september 2016, 07:01   #28
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik kan toch alleen maar hopen dat u goed om u heen kijkt - links, rechts, nogmaals links, en dan weer rechts - alvorens een straat over te steken, zelfs al is het aan een kruispunt waar het voetgangerslicht op groen staat.


Voorzichtigheid is geen lafheid, onbezonnenheid is geen heldenmoed.
Uiteraard.
Indien je een paar trucs hebt om een zelfmoorterrorist of een autobom te identificeren, ben je meer dan welkom om ze te geven. Want ik vrees dat links en rechts goed kijken maar weinig zal opleveren.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 29 september 2016, 07:39   #29
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.092
Standaard

citaat Trouw

Rachid Kassim, een beruchte Franse jihadist en IS-kopstuk, heeft vanuit Irak foto's en volledige namen van Belgische soldaten verspreid met daarbij de melding: 'Een opdracht voor mijn broeders in België.' Dat lijkt een duidelijke oproep tot terreur tegen de soldaten. De Belgische politie neemt de dreiging zeer serieus.

Woensdag werd bekend dat de foto's maandag al werden geplaatst. Dit werd expres achtergehouden om de beveiliging van de soldaten te regelen.

Kassim wil sympathisanten in Europa tot terreur aanzetten. Hij wordt ook in verband gebracht met de aanslagen in Nice, waar een terrorist met een vrachtwagen op een mensenmassa inreed en waarbij 86 mensen omkwamen.

Leger en veiligheidsdiensten zijn extra gealarmeerd omdat juist Rachid Kassim de boodschapper is. Hij plaatste naast de foto's en namen ook woonplaatsen van de soldaten op berichtendienst Telegram.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...litairen.dhtml

Laatst gewijzigd door cato : 29 september 2016 om 07:40.
cato is offline  
Oud 29 september 2016, 08:06   #30
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Uiteraard.
Indien je een paar trucs hebt om een zelfmoorterrorist of een autobom te identificeren, ben je meer dan welkom om ze te geven. Want ik vrees dat links en rechts goed kijken maar weinig zal opleveren.
Identificeren is moeilijk, maar moslims, steden en massa bijeenkomsten vermijden is een mogelijkheid voor mezelf.
alberto is offline  
Oud 29 september 2016, 08:10   #31
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Identificeren is moeilijk, maar moslims, steden en massa bijeenkomsten vermijden is een mogelijkheid voor mezelf.
Je kunt effectief kiezen om ujouw eigen gedrag aan te passen, ja. Maar ik maak een andere keuze.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 29 september 2016, 08:15   #32
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je kunt effectief kiezen om ujouw eigen gedrag aan te passen, ja. Maar ik maak een andere keuze.
Als de overheid het niet kan of wil oplossen (wat ik ook niet had verwacht), is de leuze, wat ik zelf doe, doe ik beter voor mij van toepassing.

Laatst gewijzigd door alberto : 29 september 2016 om 08:15.
alberto is offline  
Oud 29 september 2016, 17:09   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Angsten bij kinderen zijn meestal te herleiden naar de ouders. Denk bv aan reacties op kopje onder gaan of bij dieren.

Het ziu waarschijnlijk goedkoper zijn het gedrag van de ouders bij te sturen dan overal soldaten te posteren
Konkreet: hoe zou je dat DOEN ???
(Haar kinderen waren niet angstig: ze beseften eigenlijk niet waarom hun moeder angstig was.
Ze vonden die agenten "tof" ! )

Laatst gewijzigd door Boduo : 29 september 2016 om 17:11.
Boduo is offline  
Oud 29 september 2016, 17:50   #34
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Als de overheid het niet kan of wil oplossen (wat ik ook niet had verwacht), is de leuze, wat ik zelf doe, doe ik beter voor mij van toepassing.
Ik ga er steeds van uit dat ik beter voor mijn eigen kan zorgen dan de overheid, hoor...
Al weet ik heel goed dat ik de overheid nodig heb om mij te beschermen tegen terroristen. En zo slecht doet zij dat niet.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 29 september 2016, 19:11   #35
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Inderdaad. Ik houd al dertig jaar lang geen rekening met de risico's, waarom zou ik vandaag beginnen?
Ik daag u uit:

__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 29 september 2016, 19:52   #36
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.769
Standaard

(bourgeois-modus aan) "In welk papiertje zegt die inlichtingendienst dat?" (bourgeois-modus uit)
dalibor is nu online  
Oud 30 september 2016, 07:57   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik daag u uit:

Da's er eentje om te bewaren !!!
Boduo is offline  
Oud 30 september 2016, 08:06   #38
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik daag u uit:

Ah.
De goedkope arbeidskrachten uit het buitenland die onze economie zo hard nodig heeft.
Thuleander is offline  
Oud 30 september 2016, 19:06   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik ga er steeds van uit dat ik beter voor mijn eigen kan zorgen dan de overheid, hoor...
Al weet ik heel goed dat ik de overheid nodig heb om mij te beschermen tegen terroristen. En zo slecht doet zij dat niet.
Vandaag op de tv: veruit de meeste belgen vinden dat de regering goed werk doet qua veiligheid en voorkomen van terroristische aanslagen.
Velen zijn akkoord om de politie meer armslag te geven.
Natuurlijk is de Grote Theoreticus Geens hiertegen.

Boduo is offline  
Oud 3 oktober 2016, 13:54   #40
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Konkreet: hoe zou je dat DOEN ???
(Haar kinderen waren niet angstig: ze beseften eigenlijk niet waarom hun moeder angstig was.
Ze vonden die agenten "tof" ! )
1. Je bouwt een teletijdsmachine, gaat terug in de tijd en geeft haar ouders een cursus statistiek en risico-analyse
2. ...
3. Profit!
Klein Licht is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be