Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2017, 17:50   #21
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik wil niet onafhankelijk van het net gaan. Ik wil als het net uitvalt geen dag zonder chauffage zitten en mijn diepvries kunnen laten draaien.
Ok, dan denk je in dezelfde richting als ik.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 18:32   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. het is kenschetsend dat het debat over de kernuitstap vandaag verdrongen wordt door de aankondiging dat prins Laurent een deel van zijn dotatie verliest .. de dwergen dansen erop los in de Wetstraat ..

Over dwergen gesproken.

De eerste die er(weeral) als de kippen bij is om het ene onderwerp door het andere te verdringen ben jij. Voorwaar kenschetsend want tot een reactie op het onderwerp ben jij kennelijk niet in staat.

Michel koos eieren voor zijn geld. Lees tegen het vallen van zijn regering. Méér dan terecht. Ik wil ook liever dat mijn diepvriezer niet uitvalt bij gebrek aan stroom. Iedereen weet ook graag van tevoren wat hij te vreten krijgt voor hetgeen hij betaalt. Of hij zijn 'groene' wagen nog zal kunnen gebruiken om te kunnen gaan werken. Welke gek trouwt er met een vrouw onder een burka zonder te weten wat daar onder verborgen zit?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 18:34   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Eerst energiepact vragen en erdoor duwen.

Rekenen volgt later.

God wat haat ik juristen en advocaten.
Je weet toch dat de doorsnee politici juristen en advocaten zijn?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 18:37   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is geld afkomstig van de afgeschreven kerncentrales dat vrolijk naar GDF/Frankrijk doorgesluisd wordt.
Ondertussen heeft GDF er wel voor gezorgd dat zij niet meer verantwoordelijk zijn voor de centrales, dus als die stilgelegd worden is Engie Belgium een lege doos en mogen wij voor de afbraak en sanering van de kerncentrales opdraaien (enkele tietallen miljarden).
Wij draaien hoe dan ook op voor alles wat er fout loopt. Ook voor afbraak en sanering van windmolens en parken vol zonnepanelen. Of denk je dat dit gratis is?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 20:39   #25
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Niet vergeten dat de kernuitstap al in 2003 beslist werd, en in een wet gegoten. Ze hebben dus al 14 jaar tijd gehad om een alternatief te bedenken en door te rekenen - en ALLE partijen hebben die tijd kompleet verprutst.
Die wet werd een aantal keer aangepast, een laatste keer in 2015 (met steun van N-VA). Men kwam toen, 12 jaar na de invoering van de wet, op het punt dat de eerste kerncentrale dicht moest - en er nog niemand had nagedacht hoe die (relatief kleine) centrales vervangen moesten worden. Dus doen we er nog maar 10 jaar bij...

Met het gevolg dat we, sinds die laatste herziening, een wet hebben die ALLE kerncentrales, zowat 60% van de productiecapaciteit, binnen een tijdspane van 3 jaar (tussen 2022 en 2025) wil sluiten. Dat dat problemen oplevert is evident.

Amateurisme? Nee, dat woord hier gebruiken zou onrecht doen aan alle amateurs die hun plaatselijke vereniging met meer visie besturen dan onze politiekers.
Greenpeace heeft vandaag kort actie gevoerd aan de hoofdzetel van N-VA in Brussel om onder het motto van de partij 'Denken. Durven. Doen.' hen te vragen de kernuitstap niet langer tegen te houden.

Toch moet men ook de agenda van belangengroepen goed onder de loepen nemen. En het is niet alleen 'Denken. Durven. Doen.' En blindelings zonder degelijke prijs offerte met zen allen het ijle in springen. Zodat we nog meer gepluimd worden dan wat nu al gebeurd!

Nu zou het, het moment moeten zijn er om grote kuis te houden met de Energie maffia, met de honderden politici en co die al decennia hun zakken vullen via intercommunales en co waardoor onze energie prijzen steeds duurder worden.

Waarom moeten wij hen geloven? De politiek en via lobbyen de “monopolie bedrijven” kneden onze maatschappij en wij volgen dan maar de perceptie !?

Maar als ik bedenk hoe er gemanipuleerd werd met de sigaretten >>> jaren waren er studies dat het totaal niet ongezond was…. Tot oeps >> nu kankerverwekkend.
hoe er gemanipuleerd werd: Idem > Oostenrijk werd gek verklaard omdat ze de benzine goedkoper bleven belasten dan diesel. Toen Oostenrijk stelde in 1980 dat de diesel wagens ongezond moesten zijn, hun bussen, tractoren enz. op benzine blijven rijden gelet op de roet uitstoot van diesel motoren. Werd in de rest van de wereld diesel gepromoot.. Tot oeps >> nu diesel Auto’s kankerverwekkend. hoe er gemanipuleerd werd >>>Dan spreek ik nog niet van de VW diesel schande!

Ik verwees in #1 daarom Naar Zwitserland en land die steeds streeft op eigen benen te staan en zeker niet afhankelijk te zijn van anderen!!!

De Zwitsers keuze maakten om uit de kernenergie te stappen. Het grote verschil hier en Zwitserland is: daar werd de bevolking heel duidelijk ook het kosten plaatje voorgelecht om zeker aan de energie behoefte te kunnen voldoen. En was het de Zwitserse bevolking die koos wat en hoe het ging gebeuren en vooral wat ze wilden betalen om energie te hebben.

Bedenking >>> China gokt niet alleen op mega grote zonne-energie terreinen veel windmolens maar gaat ook in investeren in de nieuwste kernenergie. Idem Saoedi Arabië!

Is Europa hier terug niet terrein/kennis/wetenschap aan het verliezen zoals met de elektrische auto????

Te lang heeft de auto lobby bij ons de elektrische auto tegen gehouden, die overigens reeds bekent was VOOR het uitvinden van de benzine motor!!! en nu beloven de Europees auto constructeurs tegen … te laat dus.

Is Europa op wereldvlak derde wereld gebied aan het worden op het vlak van energie door de perceptie van extreem links Agalev-Groen en co???

Om ons in de toekomst op links geschoeide wijze afhankelijk te maken van de staat, zoals de taliban leeft van de drugs opbrengsten. Ons te dwingen zéér veeeeeel te doen betalen met opgedrongen solidariteit of kou te leiden, betalen wat “monopoliespelers” en hun vriendjes eisen in tijd van schaarste? Maffia toestanden me voorbedachte rade?????

Is in Europa niet het zelfde gaande met de energie centrales? Waarom ander is er na al die jaren nog steeds geen duidelijke stand van zake en vooral duidelijke raming voorhanden? terwijl de Zwitsers daar wel in slaagden om hun kosten te ramen, net zoals ze dat steeds deden voor de bouw van hun tunnels! ????

Uit >> Het 'kern'energieakkoord gefileerd http://newsmonkey.be/article/84618

Normale mensen kijken naar het kostenplaatje van een akkoord. Ik heb zo de indruk dat ideologie en politiek hier een beslissing genomen hebben die kant nog wal raakt. Waarom ?Wat als we nieuwe vorm van kernenergie aanspreken ?

Ja, het lijkt een taboe. Of noem het een 'politieke omerta'. Zoals altijd in alle geloven, lijden indoctrinaties en beperking van denkpistes, tot bizarre gedachtenkronkels. We kennen de spreuk, met alle chinezen maar niet met de dezen. Maar China zal tegen 2030 120GW kerncentrales gebruiken... Niet alles wat China doet is verkeerd zou ik denken. Er worden nu vollen bak kerncentrales gebouwd in de Aziatische landen. Hoe wonderbaarlijk, maar wat wij nu al 50 jaar uitbraken wordt daar omhelst... De paddenstoelen van de atoombommen hebben in ons geest een waar spookverhaal opgehangen.
Wat als we een 'molten salt reactor' bouwen die jawel onze oude kernafval mee kan nemen in een energiecyclus, en zo onze 'zogenaamde afval' kan recycleren tot energie... Genoeg voor 300jaar energie. Kernafval weg, en gratis energie... Lijkt mij toch een piste die we best eens hard bestuderen

Nota bene>>> Duitsland, naast onze deur heeft de kennis dat gezuiverd zout te maken !!!!!

Gesmoltenzoutreactor 'molten salt reactor' Met splijtstof die in het vloeibare zout opgelost is. In dit geval dient het gesmolten zout tegelijkertijd als koelmiddel en als 'splijtstof', waarbij de kritische massa enkel binnen de moderator bereikt wordt. Als splijtstof kan uranium(IV)fluoride dienen. De vereniging van koelmiddel en splijtstof is een uniek kenmerk en kan diverse voordelen opleveren, onder andere op het gebied van efficiëntie en passieve zekerheid.

Passieve zekerheid of passieve veiligheid houdt in, dat de reactie niet of bijna niet uit de hand kan lopen, zodat er bijvoorbeeld weinig kans is op een meltdown.

Hoe er gemanipuleerd werd: Waarom horen wij dat nooit, dat bij de nieuwe energiecentrales weinig kans is op een meltdown

Bedenking: Kunnen die oude kerncentrales niet verbouwd worden tot Gesmoltenzoutreactor, met heeft het steeds op Afrikaanse wijze over afbreken….

Misschien moeten we met zen allen eens op straat komen om duidelijkheid te krijgen in die energie sjoemel die nu gaande is!!! Om in de toekomst eerlijke energie rekeningen te hebben.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 15 december 2017 om 20:49.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 20:48   #26
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wij draaien hoe dan ook op voor alles wat er fout loopt. Ook voor afbraak en sanering van windmolens en parken vol zonnepanelen. Of denk je dat dit gratis is?
Integendeel, ik zit hier met handen en voeten te zeggen dat niks gratis is. Zonnepanelen zijn niet gratis en Teslas of andere elektrische wondermiddelen zijn ook niet gratis.

En zonnepanelen en windmolens zijn goed, alleen hebben ze een buffering nodig.

Wat we nu echter zien is dat er voor gascentrales gekozen wordt. Dat is gewoon niet durven kiezen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be