Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2005, 12:37   #1
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard De Vlaamse cultuur bestaat niet.

Bert Anciaux in de zevende dag 6/03/05.

Minister van cultuur.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 13:29   #2
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

Ik heb het niet gezien, maar stond er geen accent op de?

Dé Vlaamse cultuur bestaat niet. (met name, ze wijzigt constant, aangezien Vlaanderen niet in de Middeleeuwen blijft steken.)
__________________
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 13:40   #3
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH
Ik heb het niet gezien, maar stond er geen accent op de?

Dé Vlaamse cultuur bestaat niet. (met name, ze wijzigt constant, aangezien Vlaanderen niet in de Middeleeuwen blijft steken.)
Het was een antwoord op de vraag van de moderator wat nu de eigenlijk Vlaamse cultuur was. Vanavond wordt het heruitgezonden, je kunt het herbekijken.

Men vond trouwens ook dat live masturberen op toneel moet kunnen, iets waartegen het VB verzet aantekende. Neen dit is geen grap.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 13:44   #4
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Het was een antwoord op de vraag van de moderator wat nu de eigenlijk Vlaamse cultuur was. Vanavond wordt het heruitgezonden, je kunt het herbekijken.
Kunt gij op die vraag antwoorden? Lijkt mij nog het beste antwoord. Ik zie het ze al in een regeerakkoord smijten: Subsidies voor het in stand houden van de Vlaamse cultuur, waarbij de Vlaamse cultuur bestaat uit:
ten eerste, de Vlaamse primitieven
ten tweede, worst met appelmoes, of bloemkool met bechamelsaus
ten derde, ...

Citaat:
Men vond trouwens ook dat live masturberen op toneel moet kunnen, iets waartegen het VB verzet aantekende. Neen dit is geen grap.

Paulus.
Over aanpassing aan de Vlaamse cultuur gesproken...
__________________
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 13:45   #5
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Men vond trouwens ook dat live masturberen op toneel moet kunnen, iets waartegen het VB verzet aantekende. Neen dit is geen grap.

Paulus.
Live masturberen op toneel??? die worden zot zeker?
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 13:58   #6
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH
Kunt gij op die vraag antwoorden? Lijkt mij nog het beste antwoord. Ik zie het ze al in een regeerakkoord smijten: Subsidies voor het in stand houden van de Vlaamse cultuur, waarbij de Vlaamse cultuur bestaat uit:
ten eerste, de Vlaamse primitieven
ten tweede, worst met appelmoes, of bloemkool met bechamelsaus
ten derde, ...


Over aanpassing aan de Vlaamse cultuur gesproken...
Ik vraag me af waarom we een minister van cultuur nodig hebben als diezelfde minister openlijk verklaart dat de Vlaamse cultuur niet bestaat. Zo maar eventjes een bedenking die ik maak. Ik zal wel weer te dom zijn om het te begrijpen uiteraard.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 13:58   #7
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Live masturberen op toneel??? die worden zot zeker?
En dan, als er expleciet vermeld wordt dat er in dat toneel zo'n zaken gebeuren is dat toch niet zo erg? Je gaat er toch geen trauma van oplopen of zo? Dat ze op tv lijken tonen, is dat dan minder erg? Geef mij maar meer seks en minder lijken, wapens en andere van die walgelijke dingen.

On topic:
Een statische Vlaamse cultuur is er zeker niet, maar wel een dynamische. Als je dat ontkent schrappen we beter dat woord uit het woordenboek.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 6 maart 2005 om 14:00.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 14:07   #8
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
En dan, als er expleciet vermeld wordt dat er in dat toneel zo'n zaken gebeuren is dat toch niet zo erg? Je gaat er toch geen trauma van oplopen of zo? Dat ze op tv lijken tonen, is dat dan minder erg? Geef mij maar meer seks en minder lijken, wapens en andere van die walgelijke dingen.
Mja, daar heb je gelijk in inderdaad. (Make Love Not War) back to the sixties!
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland

Laatst gewijzigd door Andro : 6 maart 2005 om 14:13.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 14:28   #9
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Ik vraag me af waarom we een minister van cultuur nodig hebben als diezelfde minister openlijk verklaart dat de Vlaamse cultuur niet bestaat. Zo maar eventjes een bedenking die ik maak. Ik zal wel weer te dom zijn om het te begrijpen uiteraard.

Paulus.
Heb ik het niet juist uitgelegd? Hij heeft niet gezegd dat Vlaanderen geen cultuur heeft, hij heeft enkel gezegd dat de cultuur in Vlaanderen niet te definiëren valt onder één noemer.
__________________
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 14:34   #10
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Waar houdt u zich dan mee bezig? U verdedigt toch de Vlaemsche cultuur? Allez, verdedigen is soms veel gezegd.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 14:36   #11
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Nog meer van dat hemelschokkend nieuws uit linkse bekken?
Het was gewoon een antwoord op een vraag in een interview dat door een rechtse bek uit de context wordt getrokken.
De topicmaker heeft van dit faits divers 'wereldschokkend' nieuws willen maken, en jullie gaan er met plezier in mee.
__________________
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 14:38   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH
Het was gewoon een antwoord op een vraag in een interview dat door een rechtse bek uit de context wordt getrokken.
En hoe luidde die vraag dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 14:41   #13
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En hoe luidde die vraag dan wel?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Het was een antwoord op de vraag van de moderator wat nu de eigenlijk Vlaamse cultuur was. Vanavond wordt het heruitgezonden, je kunt het herbekijken.

Men vond trouwens ook dat live masturberen op toneel moet kunnen, iets waartegen het VB verzet aantekende. Neen dit is geen grap.

Paulus.
__________________
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 14:59   #14
Zwarte Karper
Burger
 
Zwarte Karper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 147
Standaard

Natuulijk bestaat 'DE' vlaamse cultuur niet.

Dat kan de eerste de beste stagair op een reclame-bureau u vertellen.

Als de verschillende vlaamse fracties (nationalistisch links, rechts, extreem rechts, groen, jong, oud, al dan niet duivenmelkend of landbouwend of spelend in de harmonie) hun ideologie zouden moeten aanpassen aan hedendaagse sociologische inzichten en marketing-dogmas zouden ze met zoveel splinterpartijen zitten dat het zelfs vlaanderen aan voldoende parochiezalen ontbreekt om hen allemaal een congres te geven.

Ons politiek systeem geeft partijen echter enkel een kans als ze door consensus en het genadeloos elimineren van dissidenten een zekere interne samenhang lijken te vertonen.
Helaas heeft men na de verkiezingen te maken met de niet-politieke wereld waar de schismas niet door nachtelijke besprekingen of het aan de kant zetten van ontevredenen opgelost kan worden.. dat dan zelfs voor politici die in de politiek geboren en getogen zijn het licht opgaat kan niet verbazen.

Kijk even naar het groeiend aantal tv-kanalen: de 21ste eeuw word de eeuw van steeds meer versplinterende kulturen.

All the kings horses, and all the kings men..
Zwarte Karper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 15:07   #15
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Er was ook iets met "volkseigen".... dat bestaat nog veel minder, want komende uit de mond van een VB-er.

Dé Vlaamse cultuur bestaat evenmin.

Ik vind het dan wel raar dat dé marokkaanse cultuur of dé turkse cultuur dan weer wel bestaat, want marokkanen en turken hebben daar toch recht op?

Een vlaming heeft dat recht niet: die is verplicht om de multi-cultuur te ondersteunen en de vlaamse cultuur te laten vallen wegens racistisch of zoiets?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 15:18   #16
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Ik vind het al heel raar dat er hier aandacht geschonken wordt aan eventuele uitspraken van Bert Anciaux.
Dat heerschap is wel minister in ons land.
Wat ik dus onbegrijpelijk vind.

Wat ik dus wil zeggen is dat de vreemdsoortigste verschijnselen het hier tot minister kunnen brengen.

De Vlaamse cultuur is in ieder geval een rare cultuur.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 16:17   #17
Zwarte Karper
Burger
 
Zwarte Karper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Er was ook iets met "volkseigen".... dat bestaat nog veel minder, want komende uit de mond van een VB-er.

Dé Vlaamse cultuur bestaat evenmin.

Ik vind het dan wel raar dat dé marokkaanse cultuur of dé turkse cultuur dan weer wel bestaat, want marokkanen en turken hebben daar toch recht op?

Een vlaming heeft dat recht niet: die is verplicht om de multi-cultuur te ondersteunen en de vlaamse cultuur te laten vallen wegens racistisch of zoiets?
Daar word inderdaad met twee maten en gewichten gewerkt, ik vrees dat het een typische linkse kniereflex-reactie is op rechts gedachtegoed.

Ik denk ook dat het niet bevorderlijk is voor de integratie als allerlei allochtonen monddood gemaakt worden als niet-representatief.
Men eist toch ook niet dat alle belgen katholiek zijn en zowel duivensport als vendelzwaaien beoefenen? En is er één dorp waar de pastoor en de burgemeester representatief zijn voor iedereen?

Zowel rechts als links trappen te gemakkelijk in die val.
Zwarte Karper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 16:24   #18
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

Voor dé Marokaanse cultuur en dé Turkse cultuur gaat dezelfde uitleg op als voor dé
Vlaamse cultuur.

Marokanen en Turken hebben het recht hun cultuur te beleven ja, maar evengoed als bij ons bestaan daar verschillen in.

Zucht.
__________________
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 17:49   #19
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH
Voor dé Marokaanse cultuur en dé Turkse cultuur gaat dezelfde uitleg op als voor dé
Vlaamse cultuur.

Marokanen en Turken hebben het recht hun cultuur te beleven ja, maar evengoed als bij ons bestaan daar verschillen in.

Zucht.
Binnen bepaalde groeperingen van de Marokkaanse cultuur wordt het gebruik van softdrugs als normaal beschouwd. Bij mijn weten in dat in België nog steeds verboden.

Dat recht hebben ze dus niet in België.

In Turkeye is het niet ongebruikelijk dat meisjes worden uitgehuwelijkt voor ze ook maar hun toekomstige man te zien kregen.

In Turkeye wordt het als normaal beschouwd dat de broer van een meisje dat sex voor het huwelijk heeft gehad (ongeacht vrijwillig of onvrijwillig) de eer van de famillie verdedigd op een voor ons ontoelaatbare wijze.

Als we dat allemaal moeten gaan toelaten, meer nog, zeggen (zoals jij nu doet) dat het hun recht is, dan is dat mijns inzien een aanfluiting van de Vlaamse cultuur en leefgewoonten waar wij Vlamingen toch ook voor gestreden hebben.

Niet akkoord met je stelling dus.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 17:55   #20
Zwarte Karper
Burger
 
Zwarte Karper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Binnen bepaalde groeperingen van de Marokkaanse cultuur wordt het gebruik van softdrugs als normaal beschouwd. Bij mijn weten in dat in België nog steeds verboden.

Dat recht hebben ze dus niet in België.

In Turkeye is het niet ongebruikelijk dat meisjes worden uitgehuwelijkt voor ze ook maar hun toekomstige man te zien kregen.

In Turkeye wordt het als normaal beschouwd dat de broer van een meisje dat sex voor het huwelijk heeft gehad (ongeacht vrijwillig of onvrijwillig) de eer van de famillie verdedigd op een voor ons ontoelaatbare wijze.

Als we dat allemaal moeten gaan toelaten, meer nog, zeggen (zoals jij nu doet) dat het hun recht is, dan is dat mijns inzien een aanfluiting van de Vlaamse cultuur en leefgewoonten waar wij Vlamingen toch ook voor gestreden hebben.

Niet akkoord met je stelling dus.

Paulus.
Hier ben je weer zowel vlaamse als turkse cultuur aan het veralgemenen..
Zwarte Karper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be