Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juni 2005, 13:24   #1
groen!?
Provinciaal Statenlid
 
groen!?'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 736
Standaard Mensenjacht op 'De Lijn'?

Citaat:
Mensenjacht op 'De Lijn'? Groen! veroordeelt speracties rond metrostations

De Lijn organiseert regelmatig razzia's in de Antwerpse metro. Er wordt zogezegd gezocht naar zwartrijders, maar er wordt steevast geselecteerd "op kleur"; vreemdelingen zonder geldige papieren worden zonder pardon overgedragen aan de Vreemdelingenpolitie. "Ook mensen zonder papieren zijn mensen. Ook zij hebben recht op een menselijke behandeling. Bij dit soort acties worden vaak vaders of moeders opgepakt zonder dat de kinderen weten wat er met hun ouders is gebeurd," zegt Vlaams volksvertegenwoordiger Mieke Vogels (Groen!). Zij ondervraagt deze namiddag in het Vlaams parlement minister Katleen Van Brempt. "Ik wil weten of de minister vindt dat het de taak is van De Lijn om mensen zonder papieren op te pakken," aldus Mieke Vogels.
In Antwerpen (De Lijn) - maar evenzeer in Brussel (MIVB) - worden regelmatig grote razzia's georganiseerd onder metroreizigers. Zogenaamd om zwartrijders te beboeten. Maar het wordt steeds duidelijker dat de echte bedoeling van de acties is een systematische klopjacht te organiseren op mensen zonder papieren. De acties worden opgezet met veel machtsvertoon: metrostations worden hermetisch afgesloten, een heel bataljon van plaatsbewijstoezichters van De Lijn, politieagenten met honden en mensen van de Dienst Vreemdelingenzaken verschijnen op het perron, de tram wordt tegengehouden en niemand mag er nog af. En vervolgens wordt iedereen gecontroleerd: op plaatsbewijzen, maar tegelijk ook op het bezit van geldige verblijfspapieren. Daarbij wordt steevast geselecteerd "op kleur": blanke tramreizigers die geen geldig vervoerbewijs kunnen voorleggen of hun abonnement "vergeten" zijn, krijgen een waarschuwing of bekeuring. Vreemdelingen moeten zich legitimeren, ook als ze wél een ticket hebben. Wanneer ze niet de juiste papieren bijhebben, worden ze meteen overgedragen aan de Vreemdelingenpolitie. Mensen die aan de controles proberen te ontkomen, worden nagejaagd, tegen de grond gesmeten en onder dwang afgevoerd. Vorige week woensdag, 22 juni 2005, werd in Antwerpen opnieuw een dergelijke grootscheepse speractie opgezet rond de metrostations Handel (Antwerpen Noord) en Groenplaats. "De keuze van het station "Handel" zal wel geen toeval zijn", meent Vlaams volksvertegenwoordiger Mieke Vogels (Groen!). "Dat metrostation is gelegen vlakbij een dienstverleningscentrum waar mensen in moeilijkheden voor dringende hulp (voedsel, medische hulp,..) terecht moeten."

Chauffeurs van De Lijn hebben het steeds moeilijker omdat ze gedwongen worden aan dit soort acties passief mee te werken. Hun uniform is overigens niet te onderscheiden van dat van hun collega-toezichters.

In kringen van hulpverleners (Protestants Sociaal Centrum, Bond Zonder Naam, Haven), wijst men erop dat van deze controleacties een zodanig intimiderend effect uitgaat dat veel mensen zonder papieren nooit meer de tram of bus durven te nemen in de stad en zo nog meer dan tevoren verstoken blijven van soms elementaire hulpverlening. Op de bijeenkomst van Kerkasiel vorige week woensdag waren veel mensen zonder papieren om die reden niet aanwezig.

Ook in Brussel werkt de MIVB actief mee aan soortgelijke speracties. "Op de duur gaat men dergelijke razzia's normaal vinden. Alsof we terug begin de jaren '40 zitten in een bezette stad… Groen! wil deze sluipende gewenning actief doorbreken," reageert Mieke Vogels. Zij ondervraagt deze namiddag minister Kathleen Van Brempt (SP.A) in het Vlaams Parlement. Mieke Vogels wil weten of de bevoegde minister het eens is met de wijze waarop het personeel van De Lijn wordt ingezet in deze speracties tegen illegalen.
"Dit soort van excessen van "gewapend bestuur" in de stad verhoogt de gevoelens van onveiligheid bij de mensen," meent volksvertegenwoordiger Mieke Vogels (Groen!). "De groep van mensen zonder papieren wordt opgejaagd als criminelen. Groen! blijft opkomen voor een menswaardige behandeling van deze mensen, ook als blijkt dat ze niet in ons land kunnen blijven."
Wat vinden de blokkers hier van?
__________________
www.horizondebat.be
groen!? is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 13:28   #2
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

ALs ik de bus pak gebruik altijd de kaart van mijn grootvader die is toch 65+ en dan kan ik GRATIS met de bus rijden.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by axel nort on 29-06-2005 at 14:29
Reason:
--------------------------------

ALs ik de bus pak gebruik altijd de kaart van mijn grootvader die is toch 65+ en dan kan ik GRATIS met de bus rijden.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

ALs ik de bus pak gebruik altijd de kaart van mijn grootvader die is toch 65+ en dan kan ik GRATIS[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 29 juni 2005 om 13:29.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 13:29   #3
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Geen nood: binnenkort is dat allemaal niet meer nodig. Mede door de steun van Groen! gaan ze nu bij de mensen thuis controleren: kunnen ze ineens de kinderkes en de grootouders mee oppakken en als happy family behandelen
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 13:51   #4
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Euh dat dit je reinste Copy/Paste is?
Voorts denk ik dat groen! dezelfste tactieken als het VB gebruikt in hun strijd om zoveel mogelijk stemmen binnen te halen of om hun gelijk te halen. Ik kan me wel voorstellen dat de controleurs eerst en vooral gekleurde treinreizigers controleren omdat ze misschien uit ervaring weten dat die eerder proberen te rijden zonder betalingsbewijs maar kan ik moeilijk geloven dat ze systematisch blanke belgen waarschuwingen geven ipv ze boetes te geven, dat geloof ik niet. Ik heb wel geen cijfermateriaal in dit verband (bvb wie rijdt er nu juist het meeste zonder betalingsbewijs ed) maar groen! blijkbaar ook niet en dat weerhoudt hun er blijkbaar niet van om dit persbericht rond te zenden.


De metro en stadstram moest trouwens reeds lang gratis zijn voor alle stadsbewoners. Ban de auto uit de stad!![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by skaldis on 29-06-2005 at 14:53
Reason:
--------------------------------

Euh dat dit je reinste Copy/Paste is?
Voorts denk ik dat groen! dezelfste tactieken als het VB gebruikt in hun strijd om zoveel mogelijk stemmen binnen te halen of om hun gelijk te halen. Ik kan me wel voorstellen dat de controleurs eerst en vooral gekleurde treinreizigers controleren omdat ze misschien uit ervaring weten dat die eerder proberen te rijden zonder betalingsbewijs maar kan ik moeilijk geloven dat ze systematisch blanke belgen waarschuwingen geven ipv ze boetes te geven, dat geloof ik niet. Ik heb wel geen cijfermateriaal in dit verband (bvb wie rijdt er nu juist het meeste zonder betalingsbewijs ed) maar groen! blijkbaar ook niet en dat weerhoudt hun er blijkbaar niet van om dit persbericht rond te zenden.


De metro en stadstram moest trouwens reeds lang gratis zijn voor alle stadsbewoners. Ban de auto uit de stad!![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Euh dat dit je reinste Copy/Paste is?
Voorts denk ik dat groen! dezelfste tactieken als het VB gebruikt in hun strijd om zoveel mogelijk stemmen binnen te halen of om hun gelijk te halen. Ik kan me wel voorstellen dat de controleurs eerst en vooral gekleurde treinreizigers controleren omdat ze misschien uit ervaring weten dat die eerder proberen te rijden zonder betalingsbewijs maar kan ik moeilijk geloven dat ze systematisch blanke belgen waarschuwingen geven ipv ze boetes te geven, dat geloof ik niet. Ik heb wel geen cijfermateriaal in dit verband (bvb wie rijdt er nu juist het meeste zonder betalingsbewijs ed) maar groen! blijkbaar ook niet en dat weerhoudt hun er blijkbaar niet van om dit persbericht rond te zenden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door skaldis : 29 juni 2005 om 13:53.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 14:05   #5
Groot-Links
Provinciaal Statenlid
 
Groot-Links's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Berichten: 715
Standaard

De controles die ik al meegemaakt heb op Antwerpse metrolijnen, en dat zijn er toch al een paar geweest, zijn inderdaad imposant. Drie controleurs en/of agenten per deur of zo. Ik heb eigenlijk wel alleen nog maar geuniformeerden gezien en dus geen anonieme ambtenaren van vreemdelingenzaken of zo. En wat is de "vreemdelingenpolitie", ik heb er alvast nog nooit van gehoord.

Verder sluit ik me aan bij de mening van skaldis. Nogal hypocriet van Groen om hier in het parlement over te beginnen terwijl ze op Antwerps niveau vlot meewerken met het razziabeleid.
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 14:11   #6
groen!?
Provinciaal Statenlid
 
groen!?'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links
De controles die ik al meegemaakt heb op Antwerpse metrolijnen, en dat zijn er toch al een paar geweest, zijn inderdaad imposant. Drie controleurs en/of agenten per deur of zo. Ik heb eigenlijk wel alleen nog maar geuniformeerden gezien en dus geen anonieme ambtenaren van vreemdelingenzaken of zo. En wat is de "vreemdelingenpolitie", ik heb er alvast nog nooit van gehoord.

Verder sluit ik me aan bij de mening van skaldis. Nogal hypocriet van Groen om hier in het parlement over te beginnen terwijl ze op Antwerps niveau vlot meewerken met het razziabeleid.
vlot meewerken? de enigen die enigszins weerstand geboden hebben tegen het razziabeleid is groen!
__________________
www.horizondebat.be
groen!? is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 14:24   #7
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde
 
LA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2003
Locatie: Antwerpen stad
Berichten: 823
Standaard

De controles zijn er omdat ze nodig zijn zo blijkt. Er lopen in Antwerpen veel te veel illegalen rond en een illegaal is een illegaal. Als ik zonder rijbewijs met een auto rijd, ben ik ook strafbaar. Is het dan niet logisch om mensen zonder verblijfvergunning (die dus ook strafbaar zijn) op te pakken. Het feit dat mensen die aan de controle proberen te ontsnappen achtervolgt worden is toch niet meer dan normaal?!

Het station Handel ligt in één van de probleemwijken van Antwerpen, dat de politie en de Lijn daar hun controle's houden is niet meer dan juist, je moet de problemen aanpakken waar ze zich voordoen.

Ook kansarme mensen zijn mensen, inderdaad! Waarom zouden zij dan niet moeten betalen voor een tram- of busticket zoals de andere MENSEN dat horen te doen?

De razzia's die nu moeten gehouden worden, zijn de vrucht van het lakse immigratiebeleid dat mede door Groen! van kracht is geworden. Als België een strenger en correcter beleid voerde, dan waren zulke razzia's uitzonderlijk of niet nodig.

Ik heb zelf enkele controle's meegemaakt en het gebeurd inderdaad met veel machtsvertoon, blijkbaar is dit de enige manier die helpt. Ik hoop enkele keren meegemaakt dat een chauffeur het vervoersbewijs vraagt bij het instappen, er waren dikwijls momenten waarvan ik dacht dat de chauffeur een 'toek' ging krijgen van reiziger. En dan mag je het niet zeggen dat diegenen die aggressief werden meestal allochtonen waren want anders ben je een racist.
Dan ben ik nu een racist zeker?
__________________
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden.
Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected]
LA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 15:16   #8
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
Wat vinden de blokkers hier van?
Mevrouw De Winter Mieke is nog niet volledig klaar met haar ruzie in Antwerpen of ze begint al reklame te maken voor 2006!

Ge moet maar lef hebben.

Trouwens, het verhaaltje van Achmed en Mohamed over het 'geviseerd' worden wordt nog maar door 0,01% van de bevolking geloofd dus doe maar op!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 15:22   #9
Beagle
Schepen
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Berichten: 405
Standaard

Citaat:
"Dit soort van excessen van "gewapend bestuur" in de stad verhoogt de gevoelens van onveiligheid bij de mensen," meent volksvertegenwoordiger Mieke Vogels (Groen!).
ROFL

Dat het onveiligheidsgevoel bij diegene die onveiligheid veroorzaken vergroot, dat wil ik nog aannemen, maar bij de gewone burger die netjes zijn ritjes betaald,... nee hoor.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 15:25   #10
Beagle
Schepen
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Berichten: 405
Standaard

Citaat:
Alsof we terug begin de jaren '40 zitten in een bezette stad
Nuance, nu gaat het over mensen zonder papieren, waarvan er een groot deel hier onterecht verblijven, in de jaren '40 niet. U maakt gebruik van een goedkope en onjuiste vergelijking die de bedoeling heeft haat te zaaien tegen de mensen die optreden tegen illegaliteit en die de wetten van dit land ook in de praktijk willen gerealiseerd zien. Foei![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Beagle on 29-06-2005 at 16:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Alsof we terug begin de jaren '40 zitten in een bezette stad
Nuance, nu gaat het over mensen zonder papieren, waarvan er een groot deel hier onterecht verblijven, in de jaren '40 niet. U maakt gebruik van een goedkope en onjuiste vergelijking die de bedoeling heeft haat te zaaien tegen de mensen die optreden tegen illegaliteit en die de wetten van dit land ook in de praktijk willen gerealiseerd zien. Foei![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Alsof we terug begin de jaren '40 zitten in een bezette stad
Nuance, nu gaat het over mensen zonder papieren, waarvan er een groot deel hier onterecht verblijven, in de jaren '40 niet. U maakt gebruik van een goedkope en onjuiste vergelijking die de bedoeling heeft haat te zaaien tegen de mensen die optreden tegen illegaliteit. Foei![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Beagle : 29 juni 2005 om 15:26.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 15:33   #11
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
U maakt gebruik van een goedkope en onjuiste vergelijking die de bedoeling heeft haat te zaaien tegen de mensen die optreden tegen illegaliteit en die de wetten van dit land ook in de praktijk willen gerealiseerd zien. Foei!
Zo als zovele duizenden reakties op dit Forum van Linkerzijde...
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 15:47   #12
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Laat er geen misverstand over bestaan. Het is niet de Lijn die illegalen probeert op te pakken. De Lijn mag enkel de reizigers controleren op het bezit van een geldig vervoerbewijs. Wanneer een reiziger niet in het bezit is van een vervoerbewijs dan mag de Lijn de identiteit noteren om alsnog een rekening te sturen. Wanneer iemand zijn identiteit niet kan bewijzen dan wordt de politie erbij gehaald om de reiziger te identificeren. En dat er dan toevallig illegalen tussenzitten, tja, dat is dan het risico dat men neemt door geen vervoerticket te kopen. De aanwezigheid van de politie is dus louter controle op identiteit van reizigers zonder vervoerbewijs. De controles van De Lijn zijn louter controle op vervoerbewijzen, iets anders mag en kan De Lijn niet.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 16:11   #13
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Laat er geen misverstand over bestaan. Het is niet de Lijn die illegalen probeert op te pakken. De Lijn mag enkel de reizigers controleren op het bezit van een geldig vervoerbewijs. Wanneer een reiziger niet in het bezit is van een vervoerbewijs dan mag de Lijn de identiteit noteren om alsnog een rekening te sturen. Wanneer iemand zijn identiteit niet kan bewijzen dan wordt de politie erbij gehaald om de reiziger te identificeren. En dat er dan toevallig illegalen tussenzitten, tja, dat is dan het risico dat men neemt door geen vervoerticket te kopen. De aanwezigheid van de politie is dus louter controle op identiteit van reizigers zonder vervoerbewijs. De controles van De Lijn zijn louter controle op vervoerbewijzen, iets anders mag en kan De Lijn niet.
Idem dito!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 16:43   #14
Groot-Links
Provinciaal Statenlid
 
Groot-Links's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Berichten: 715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
vlot meewerken? de enigen die enigszins weerstand geboden hebben tegen het razziabeleid is groen!
Hahaha. Inderdaad, als je onder weerstand verstaat dat het voor Groen! OK is als de militanten tegen de razzia's zijn zolang de corrupte schepenen het razziabeleid maar mogen uitvoeren.

De enige oppositie kwam van het VB omdat de razzia's niet ver genoeg gingen.
Voor mij is dit een triest dieptepunt dat SP.a en Groen! bereikt hebben in Antwerpen. Chance voor jullie dat ik in 2006 niet in A'pen stem.
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 16:44   #15
Groot-Links
Provinciaal Statenlid
 
Groot-Links's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Berichten: 715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
De controles zijn er omdat ze nodig zijn zo blijkt. Er lopen in Antwerpen veel te veel illegalen rond en een illegaal is een illegaal. Als ik zonder rijbewijs met een auto rijd, ben ik ook strafbaar. Is het dan niet logisch om mensen zonder verblijfvergunning (die dus ook strafbaar zijn) op te pakken. Het feit dat mensen die aan de controle proberen te ontsnappen achtervolgt worden is toch niet meer dan normaal?!

Het station Handel ligt in één van de probleemwijken van Antwerpen, dat de politie en de Lijn daar hun controle's houden is niet meer dan juist, je moet de problemen aanpakken waar ze zich voordoen.

Ook kansarme mensen zijn mensen, inderdaad! Waarom zouden zij dan niet moeten betalen voor een tram- of busticket zoals de andere MENSEN dat horen te doen?

De razzia's die nu moeten gehouden worden, zijn de vrucht van het lakse immigratiebeleid dat mede door Groen! van kracht is geworden. Als België een strenger en correcter beleid voerde, dan waren zulke razzia's uitzonderlijk of niet nodig.

Ik heb zelf enkele controle's meegemaakt en het gebeurd inderdaad met veel machtsvertoon, blijkbaar is dit de enige manier die helpt. Ik hoop enkele keren meegemaakt dat een chauffeur het vervoersbewijs vraagt bij het instappen, er waren dikwijls momenten waarvan ik dacht dat de chauffeur een 'toek' ging krijgen van reiziger. En dan mag je het niet zeggen dat diegenen die aggressief werden meestal allochtonen waren want anders ben je een racist.
Dan ben ik nu een racist zeker?
Ja inderdaad. Als u allochtonen, vluchtelingen, illegalen, ... maar door elkaar blijft haspelen en hen al strafbaar acht als ze niet de juiste papieren hebben dan riekt dit naar racisme.

Denk ook niet dat omdat de politie en de lijn graag een showke opvoert voor de trammende antwerpenaar (1 kans op 3 dat het een VB-stemmer is die het ziet en instemmend grommelt) dat de politie zich bezig houdt met de repatriëring van illegalen.
Ze worden meegepakt naar den bureau, er wordt met Vreemdelingenzaken gebeld en meestal wordt er dan een papierke gefaxt dat ze afgeven aan betrokkene met de mededeling dat ie het grondgebied moet verlaten.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Groot-Links on 29-06-2005 at 17:54
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
De controles zijn er omdat ze nodig zijn zo blijkt. Er lopen in Antwerpen veel te veel illegalen rond en een illegaal is een illegaal. Als ik zonder rijbewijs met een auto rijd, ben ik ook strafbaar. Is het dan niet logisch om mensen zonder verblijfvergunning (die dus ook strafbaar zijn) op te pakken. Het feit dat mensen die aan de controle proberen te ontsnappen achtervolgt worden is toch niet meer dan normaal?!

Het station Handel ligt in één van de probleemwijken van Antwerpen, dat de politie en de Lijn daar hun controle's houden is niet meer dan juist, je moet de problemen aanpakken waar ze zich voordoen.

Ook kansarme mensen zijn mensen, inderdaad! Waarom zouden zij dan niet moeten betalen voor een tram- of busticket zoals de andere MENSEN dat horen te doen?

De razzia's die nu moeten gehouden worden, zijn de vrucht van het lakse immigratiebeleid dat mede door Groen! van kracht is geworden. Als België een strenger en correcter beleid voerde, dan waren zulke razzia's uitzonderlijk of niet nodig.

Ik heb zelf enkele controle's meegemaakt en het gebeurd inderdaad met veel machtsvertoon, blijkbaar is dit de enige manier die helpt. Ik hoop enkele keren meegemaakt dat een chauffeur het vervoersbewijs vraagt bij het instappen, er waren dikwijls momenten waarvan ik dacht dat de chauffeur een 'toek' ging krijgen van reiziger. En dan mag je het niet zeggen dat diegenen die aggressief werden meestal allochtonen waren want anders ben je een racist.
Dan ben ik nu een racist zeker?
Ja inderdaad. Als u allochtonen, vluchtelingen, illegalen, ... maar door elkaar blijft haspelen en hen al strafbaar acht als ze niet de juiste papieren hebben dan riekt dit naar racisme.

Denk ook niet dat omdat de politie en de lijn graag een showke opvoert voor de trammende antwerpenaar (1 kans op 3 dat het een VB-stemmer is die het ziet en instemmend grommelt) dat de politie zich bezig houdt met de repatriëring van illegalen.
Ze worden meegepakt naar den bureau, er wordt met Vreemdelingenzaken gebeld en meestal wordt er dan een papierke gefaxt dat ze afgeven aan betrokkene met de mededeling dat ie het grondgebied moet verlaten.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
De controles zijn er omdat ze nodig zijn zo blijkt. Er lopen in Antwerpen veel te veel illegalen rond en een illegaal is een illegaal. Als ik zonder rijbewijs met een auto rijd, ben ik ook strafbaar. Is het dan niet logisch om mensen zonder verblijfvergunning (die dus ook strafbaar zijn) op te pakken. Het feit dat mensen die aan de controle proberen te ontsnappen achtervolgt worden is toch niet meer dan normaal?!

Het station Handel ligt in één van de probleemwijken van Antwerpen, dat de politie en de Lijn daar hun controle's houden is niet meer dan juist, je moet de problemen aanpakken waar ze zich voordoen.

Ook kansarme mensen zijn mensen, inderdaad! Waarom zouden zij dan niet moeten betalen voor een tram- of busticket zoals de andere MENSEN dat horen te doen?

De razzia's die nu moeten gehouden worden, zijn de vrucht van het lakse immigratiebeleid dat mede door Groen! van kracht is geworden. Als België een strenger en correcter beleid voerde, dan waren zulke razzia's uitzonderlijk of niet nodig.

Ik heb zelf enkele controle's meegemaakt en het gebeurd inderdaad met veel machtsvertoon, blijkbaar is dit de enige manier die helpt. Ik hoop enkele keren meegemaakt dat een chauffeur het vervoersbewijs vraagt bij het instappen, er waren dikwijls momenten waarvan ik dacht dat de chauffeur een 'toek' ging krijgen van reiziger. En dan mag je het niet zeggen dat diegenen die aggressief werden meestal allochtonen waren want anders ben je een racist.
Dan ben ik nu een racist zeker?
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Groot-Links : 29 juni 2005 om 16:54.
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 16:57   #16
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik geloof dat Groen! er hier de kantjes afloopt, en de Lijn niet.

Verder is het belachelijk dat je razzia's moet gaan houden op de 50% gebruikers van de lijn, die nog moeten betalen voor hun ticket, terwijl de andere bevoorrechte categoriën (meestal voor onzinnige redenen bevoorrecht) een gratis ride krijgen. Straks gaan we met zijn allen achter die éne betalende aan...

En o ja, veertien dagen voordat ik mijn eerste gratis abonnement kreeg, werd ik nog opgepakt voor zwartrijden: 50 E boete. Pech. Vooral omdat ik recht had op een jaarabonnement als WIGW-er (voor 25 E) en dat niet eens wist. Vanwege onwetendheid heb ik zo drie jaar zwartgereden...

Vanwaar die plotse daadijver tov illegalen?
Boven mij woont al jaren een (zwartwerkende) illegaal, en die werd door de politie braaf gedomicilieerd en verder met rust gelaten (ik heb hem zelfs een aanbevelingsbrief meegegeven voor de politie, bij het domiciliëren).
Alsof de wijkagenten vele illegalen niet weten zitten...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by eno2 on 29-06-2005 at 18:02
Reason:
--------------------------------

Ik geloof dat Groen! er hier de kantjes afloopt, en de Lijn niet.

Verder is het belachelijk dat je razzia's moet gaan houden op de 50% gebruikers van de lijn, die nog moeten betalen voor hun ticket, terwijl de andere bevoorrechte categoriën (meestal voor onzinnige redenen bevoorrecht) een gratis ride krijgen. Straks gaan we met zijn allen achter die éne betalende aan...

En o ja, veertien dagen voordat ik mijn eerste gratis abonnement kreeg, werd ik nog opgepakt voor zwartrijden: 50 E boete. Pech. Vooral omdat ik recht had op een jaarabonnement als WIGW-er (voor 25 E) en dat niet eens wist. Vanwege onwetendheid heb ik zo drie jaar zwartgereden...

Vanwaar die plotse daadijver tov illegalen?
Boven mij woont al jaren een (zwartwerkende) illegaal, en die werd door de politie braaf gedomicilieerd en verder met rust gelaten (ik heb hem zelfs een aanbevelingsbrief meegegeven voor de politie, bij het domiciliëren).
Alsof de wijkagenten vele illegalen niet weten zitten...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik geloof dat Groen! er hier de kantjes afloopt, en de Lijn niet.

Verder is het belachelijk dat je razzia's moet gaan houden op de 50% gebruikers van de lijn, die nog moeten betalen voor hun ticket, terwijl de andere bevoorrechte categoriën (meestal voor onzinnige redenen bevoorrecht) een gratis ride krijgen. Straks gaan we met zijn allen achter die éne betalende aan...

En o ja, veertien dagen voordat ik mijn eerste gratis abonnement kreeg, werd ik nog opgepakt voor zwartrijden: 50 E boete. Pech. Vooral omdat ik recht had op een jaarabonnement als WIGW-er (voor 25 E) en dat niet eens wist. Vanwege onwetendheid heb ik zo drie jaar zwartgereden...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 juni 2005 om 17:02.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 17:16   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Ik geloof dat Groen! er hier de kantjes afloopt, en de Lijn niet.

Verder is het belachelijk dat je razzia's moet gaan houden op de 50% gebruikers van de lijn, die nog moeten betalen voor hun ticket, terwijl de andere bevoorrechte categoriën (meestal voor onzinnige redenen bevoorrecht) een gratis ride krijgen. Straks gaan we met zijn allen achter die éne betalende aan...

En o ja, veertien dagen voordat ik mijn eerste gratis abonnement kreeg, werd ik nog opgepakt voor zwartrijden: 50 E boete. Pech. Vooral omdat ik recht had op een jaarabonnement als WIGW-er (voor 25 E) en dat niet eens wist. Vanwege onwetendheid heb ik zo drie jaar zwartgereden...

Vanwaar die plotse daadijver tov illegalen?
Boven mij woont al jaren een (zwartwerkende) illegaal, en die werd door de politie braaf gedomicilieerd en verder met rust gelaten (ik heb hem zelfs een aanbevelingsbrief meegegeven voor de politie, bij het domiciliëren).
Alsof de wijkagenten vele illegalen niet weten zitten...
Eerst afgeven op bevoorrechten die gratis mogen met de bus rijden ... en dan blijk je zelf zo'n bevoorrechte te zijn ....

En dan toegeven dat je zelf zwart rijdt .... amai.

Ik zie het zo: mochten die razzia's niets opleveren voor De Lijn, ze zouden ze niet houden, en ze zouden niet meewerken met de politie die er dan maar die vreemdelingen bijpakt, meer zelfs: de Lijn zou vragen aan de politie om elders hun razziaatjes te gaan houden, "want dat stoort onze klanten".

Je bent het dus zelf die verantwoordelijk zijt voor die razzia's en voor de gevolgen van de vreemdelingen.
Bij de weg: ik vermoed toch dat het zo is dat er eerst een wet is die men gestemd heeft, die zegt dat vreemdelingen zus en zo moeten hebben van papieren, en dat daarna de politie dat kontroleert. Het is toch niet zo dat de politie zomaar uit hun duim zuigen, van ah gij hebt geen papiertje bij, dus gij vliegt naar je land van herkomst.
Toch raar dat ik goed zorg dat ik mijn paspoort bij heb als ik op vakantie ga.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 17:24   #18
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Ik geloof dat Groen! er hier de kantjes afloopt, en de Lijn niet.

Verder is het belachelijk dat je razzia's moet gaan houden op de 50% gebruikers van de lijn, die nog moeten betalen voor hun ticket, terwijl de andere bevoorrechte categoriën (meestal voor onzinnige redenen bevoorrecht) een gratis ride krijgen. Straks gaan we met zijn allen achter die éne betalende aan...

En o ja, veertien dagen voordat ik mijn eerste gratis abonnement kreeg, werd ik nog opgepakt voor zwartrijden: 50 E boete. Pech. Vooral omdat ik recht had op een jaarabonnement als WIGW-er (voor 25 E) en dat niet eens wist. Vanwege onwetendheid heb ik zo drie jaar zwartgereden...

Vanwaar die plotse daadijver tov illegalen?
Boven mij woont al jaren een (zwartwerkende) illegaal, en die werd door de politie braaf gedomicilieerd en verder met rust gelaten (ik heb hem zelfs een aanbevelingsbrief meegegeven voor de politie, bij het domiciliëren).
Alsof de wijkagenten vele illegalen niet weten zitten...
Een illegaal kan zich niet domicilieren. Je hebt het waarschijnlijk over een asielzoeker die nog in de onderzoeksfase zit. Op dat ogenblik is hij geen illegaal. Hij wordt pas illegaal als hij bericht krijgt dat hij niet mag blijven en het toch doet.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 20:01   #19
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde
 
LA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2003
Locatie: Antwerpen stad
Berichten: 823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links
Ja inderdaad. Als u allochtonen, vluchtelingen, illegalen, ... maar door elkaar blijft haspelen en hen al strafbaar acht als ze niet de juiste papieren hebben dan riekt dit naar racisme.

Denk ook niet dat omdat de politie en de lijn graag een showke opvoert voor de trammende antwerpenaar (1 kans op 3 dat het een VB-stemmer is die het ziet en instemmend grommelt) dat de politie zich bezig houdt met de repatriëring van illegalen.
Ze worden meegepakt naar den bureau, er wordt met Vreemdelingenzaken gebeld en meestal wordt er dan een papierke gefaxt dat ze afgeven aan betrokkene met de mededeling dat ie het grondgebied moet verlaten.
Allochtonen vind ik niet strafbaar evenmin als vluchtelingen, maar illegalen zijn hier op een onwettelijke basis in ons land en moeten dus weggestuurd worden.
__________________
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden.
Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected]
LA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 22:07   #20
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
Wat vinden de blokkers hier van?
Ik ben geen Blokker, maar ik heb wel vastgesteld dat de meeste zwartrijders in de metro te Antwerpen allochtonen zijn. Zo gebeurt het dikwijls dat heel der jongerengroepen en-masse de metro opspringen, zonder langst de chauffeur of het ontwaardingsapparaat te passeren. En die hebben allemaal een buzzy-pass zeker?

Vooral nu tijdens de werken in Antwerpen is de tram/metro een handig vervoermiddel. Alleen spijtig dat er veel misbruik van gemaakt wordt.

Maar dat doet natuurlijk niet af van het feit dat het niet correct is om alle allochtonen daarom te veralgemenen en te viseren bij controles.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be