Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Meent u dat de islam een godsdienst is als een andere?
JA, even gevaarlijk en / of ongevaarlijk 20 21,05%
NEEN, de islam is een daadwerkelijk totalitaire religie 74 77,89%
NEEN, de islam is veel beter en verdraagzamer dan de rest. Ik ben zelf islamiet of heb er sympathie voor. 1 1,05%
Aantal stemmers: 95. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2002, 14:54   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
heeft u zoveel over de islam gelezen dat u dat weet? (in ernst)
Ja.

Een niet onaardig deel van mijn bibliotheek wordt ingenomen door boeken over de islam... geschreven door moslims!

En niet alleen gelezen trouwens. Ik heb contact met een aantal imams uit Nederland en heb zo veel over de islam geleerd. Sommigen verwijten me soms een bijzonder negatieve houding tegenover de islam, maar dat is niet zo. Ik zeg gewoon wat moslims geloven en hoe ze de dingen zien. Ik haat hen niet, heb zelfs in meerdere opzichten bewondering en respect voor hen. Daar waar het Westen laks en respectloos is geworden, blijft de islam grote waarden als eer en traditie verdedigen. Maar omdat ik hen zo goed ken, besef ik maar al te goed dat er geen plaats voor de islam is in onze beschaving. Vroeg of laat zal dit tot grote botsingen leiden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2002, 14:55   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
heeft u zoveel over de islam gelezen dat u dat weet? (in ernst)
Ja.

Een niet onaardig deel van mijn bibliotheek wordt ingenomen door boeken over de islam... geschreven door moslims!

En niet alleen gelezen trouwens. Ik heb contact met een aantal imams uit Nederland en heb zo veel over de islam geleerd. Sommigen verwijten me soms een bijzonder negatieve houding tegenover de islam, maar dat is niet zo. Ik zeg gewoon wat moslims geloven en hoe ze de dingen zien. Ik haat hen niet, heb zelfs in meerdere opzichten bewondering en respect voor hen. Daar waar het Westen laks en respectloos is geworden, blijft de islam grote waarden als eer en traditie verdedigen. Maar omdat ik hen zo goed ken, besef ik maar al te goed dat er geen plaats voor de islam is in onze beschaving. Vroeg of laat zal dit tot grote botsingen leiden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2002, 21:20   #23
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
heeft u zoveel over de islam gelezen dat u dat weet? (in ernst)
Ja.

Een niet onaardig deel van mijn bibliotheek wordt ingenomen door boeken over de islam... geschreven door moslims!

En niet alleen gelezen trouwens. Ik heb contact met een aantal imams uit Nederland en heb zo veel over de islam geleerd. Sommigen verwijten me soms een bijzonder negatieve houding tegenover de islam, maar dat is niet zo. Ik zeg gewoon wat moslims geloven en hoe ze de dingen zien. Ik haat hen niet, heb zelfs in meerdere opzichten bewondering en respect voor hen. Daar waar het Westen laks en respectloos is geworden, blijft de islam grote waarden als eer en traditie verdedigen. Maar omdat ik hen zo goed ken, besef ik maar al te goed dat er geen plaats voor de islam is in onze beschaving. Vroeg of laat zal dit tot grote botsingen leiden.
Hierin herken ik veel van mijn eigen ervaringen. Bij mij gaat het gezegde "onbekend is onbemind" wat de islam betreft zeker niet op. Integendeel!

Hoe meer ik erover te weten ben gekomen en hoe meer ik met moslims (islamleraars en andere) spreek en hoe meer ik de Koran heb leren kennen, hoe groter mijn vrees werd!

De enige raad die ik aan iedereen kan geven : probeer u zo goed mogelijk te informeren over de islam, lees de Koran, lees het leven van Mohammed geschreven door een vrome moslim, ga een bezoek brengen aan een moskee, praat met moslims, met imams, met islamleraars. En tenzij je iemand bent die niet houdt van vrijheid van denken, zullen uw ogen steeds verder open gaan.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2002, 22:19   #24
Otto
Schepen
 
Otto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 september 2002
Berichten: 423
Standaard

De islamieten verloochenen Christus, ze ontkennen zijn bestaan niet maar ontkrachten zijn doel waarom hij gekomen was. Volgens hen is hij niet opgestaan. De joden hebben nog steeds de illusie dat ze een leugenaar hebben gekruisigd, en dat hij is opgestaan zijn ze gemakshalve vergeten. De islamieten hebben iemand geloofd die duidelijk leed aan godsdienstwaanzinnigheid, jammer dat er zoveel mensen ingetrapt zijn.[/quote]
Otto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2002, 19:52   #25
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Daarnet zag ik iets interessants op T.V. Ze toonden een familie die illegaal in de V.S. woont. Ze gaan nu teruggestuurd worden naar Jordanië. Die vrouw zei zelf dat de mannen in Jordanië de vrouwen als beesten behandelen en dat ze daar veel slechter af zou zijn als vrouw omdat vrouwen daar gediscrimineerd worden. Ze zei niets over de Islam, maar in Jordanië zijn de meesten wel Moslim.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2002, 20:22   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Die vrouw zei zelf dat de mannen in Jordanië de vrouwen als beesten behandelen en dat ze daar veel slechter af zou zijn als vrouw omdat vrouwen daar gediscrimineerd worden. Ze zei niets over de Islam, maar in Jordanië zijn de meesten wel Moslim.
Alle Jordaniërs zijn moslims. In Jordanië wonen er, in tegenstelling tot Irak, Syrië, Libanon en Egypte, geen christelijke minderheden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2002, 22:59   #27
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Ze zei niets over de Islam, maar in Jordanië zijn de meesten wel Moslim.
Ik heb de reportage ook gezien. Die vrouw was ook moslim. Moeten we dan volgens u de schuld leggen bij de Islam, of bij de cultuur in Jordanië? En klonken alle berichten als 'de islam is een veroveringsgodsdienst' U ook niet ongelofelijk belachelijk als U deze vrouw zag?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2002, 19:42   #28
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Wel, dat is natuurlijk de vraag. Hierover zei ze niets. Wel is het zo dat de imans mogen prediken dat een man zijn vrouw mag slaan. En als je daar iets van zegt, komen ze af met zever over godsdienstvrijheid. Die Jordaanse mannen gebruiken de Islam (of misbruiken, daar kan ik me niet over uitspreken omdat ik daar te weinig over weet) om hun vrouw te mogen mishandelen! In ieder geval moet er iets aan gedaan worden!
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2002, 20:07   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Wel, dat is natuurlijk de vraag. Hierover zei ze niets. Wel is het zo dat de imans mogen prediken dat een man zijn vrouw mag slaan. En als je daar iets van zegt, komen ze af met zever over godsdienstvrijheid. Die Jordaanse mannen gebruiken de Islam (of misbruiken, daar kan ik me niet over uitspreken omdat ik daar te weinig over weet) om hun vrouw te mogen mishandelen! In ieder geval moet er iets aan gedaan worden!
De imams moeten dit helemaal niet preken, daar het gewoon in de koran staat. Soera 4, 34: "Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en TUCHTIGT HAAR. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot."

Het lezenwaard is de uitgebreide tekst (met verwijzingen naar koran, hadith en soenna) die te vinden is op

http://answering-islam.org/Silas/wife-beating.htm
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be