Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Archief Gearchiveerde fora.
Hier kun je discussies nalezen uit fora die niet meer actief zijn.

 
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2003, 15:50   #21
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Daarom heb ik ook niet op Agalev gestemd, ???. Wat hun groene programma betreft, ik was van mening dat zij zich in hun naïeviteit nogal goed hebben laten pakken door vld en sp.a, in de ogen van veel mensen. Zich teveel met prutserijen zoals nummerplaten bezig gehouden in plaats van het grote nuttiger werk.

Pas op, die kleine prutserijen zijn ook van belang, maar het leek wel alsof Agalev met niets anders bezig was.
Absoluut waar, daarom moet agalev weer duidelijker worden. HEt is makkelijker om met een partij als Agalev links radicaal naar de verkiezingen te gaan dan met een partij die toch niemand kent. Van Agalev heeft men geen schrik. Van pakweg de PVDA wel, want dat zijn extremisten in de ogen van velen.

Er is 1 heel belangrijke boodschap: Agalev moet DUIDELIJKER zijn. Nu zitten ze wat vage termen te gebruiken als een menselijker beleid, evenwicht tussen ecologie en economie. Geen kat begrijp wat daar mee bedoeld wordt. Het is beter om met concrete dingen af te komen, dat raakt mensen veel meer. Ze zijn toch geen regeringspartij meer, ze kunnen zich dat nu veroorloven.
dejohan is offline  
Oud 3 oktober 2003, 17:10   #22
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Daarom heb ik ook niet op Agalev gestemd, ???. Wat hun groene programma betreft, ik was van mening dat zij zich in hun naïeviteit nogal goed hebben laten pakken door vld en sp.a, in de ogen van veel mensen. Zich teveel met prutserijen zoals nummerplaten bezig gehouden in plaats van het grote nuttiger werk.

Pas op, die kleine prutserijen zijn ook van belang, maar het leek wel alsof Agalev met niets anders bezig was.
Absoluut waar, daarom moet agalev weer duidelijker worden. HEt is makkelijker om met een partij als Agalev links radicaal naar de verkiezingen te gaan dan met een partij die toch niemand kent. Van Agalev heeft men geen schrik. Van pakweg de PVDA wel, want dat zijn extremisten in de ogen van velen.

Er is 1 heel belangrijke boodschap: Agalev moet DUIDELIJKER zijn. Nu zitten ze wat vage termen te gebruiken als een menselijker beleid, evenwicht tussen ecologie en economie. Geen kat begrijp wat daar mee bedoeld wordt. Het is beter om met concrete dingen af te komen, dat raakt mensen veel meer. Ze zijn toch geen regeringspartij meer, ze kunnen zich dat nu veroorloven.
Ik denk dat het eerder omgekeerd is, dat Agalev het groene en linkse te hoog in het vaandel heeft gedragen ten koste van andere belangrijke maatschappelijke problemen. Om nog te zwijgen van de complete afwezigheid van een doortastend economisch programma.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 3 oktober 2003, 23:10   #23
Groot-Links
Provinciaal Statenlid
 
Groot-Links's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Berichten: 715
Standaard

Ach Agalev heeft zich altijd al geprofileerd als een idealistische (dit wil zeggen niet-materialistische) partij die niet geloofde in tegenstellingen tussen arbeid en kapitaal en dergelijke.
Mocht de regering nu vallen met alle faillissementen en zo dan zou geen kat meer stemmen voor agalev want ze hebben er gewoon geen mening laat staan voorstellen voor over hoe deze situatie kan aangepakt worden.

Wie zei er ook weer dat er geen links-rechts tegenstellingen meer bestaan ? Ze zijn nog nooit zo actueel geweest.
De volgende verkiezingen gaan volgens mij zeker in het thema staan van de economie en de sociale zekerheid, maw CD&V, Agalev en NV-a zullen er amper aan te pas komen in de discussies die dan gebeuren.

Volgens mij gaat ook radicaal-links niet profiteren bij zo'n vervroegde verkiezingen want de mensen zien ook wel dat het nu weinig opbrengt te staken als bedrijven hier gewoon massaal wegtrekken. Ze hebben onze arbeidskracht gewoon niet meer nodig en dat is toch het ultieme dreigingsmiddel van de arbeidersbeweging ?

De enige plaats waar je op de duur nog kan gaan staken is in de overheidsbedrijven, als ze die binnenkort ook al niet de-lokaliseren ;)
Groot-Links is offline  
Oud 8 oktober 2003, 12:11   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Gezien de situatie nu, en de vooruitzichten op langere termijn, valt het misschien te overwegen dat organisaties als Oxfam zich ook buiten de derde wereld gaan organiseren. Want stilaan worden onze eigen arbeiders een derde wereld binnenin de eerste.

Ik geloof nog steeds dat coöperatieven geleid door onze arbeiders en bedienden een alternatief kunnen vormen. geen perfect alternatief, geef ik toe. Het voordeel van deze coöperatieven is dat zij toch een tijd naast het kapitalisme kunnen bestaan, en alvast een alternatief kunnen vormen voor al die wegtrekkende bedrijven.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 3 november 2003, 11:58   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik lees zonet op teletekst van de vrt een bericht uit Frankrijk:
Enkele trotskistische bewegingen gaan er samenwerken met het oog op een links radicaal front voor de volgende verkiezingen.

De communisten en de groenen hebben alvast hun non gegeven voor een groot verenigd anti-kapitalistisch links front.

Tja...

Ik veronderstel dat de fameuze revolutie nog wel een aantal decennia op zich zal laten wachten.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 3 november 2003, 16:52   #26
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik lees zonet op teletekst van de vrt een bericht uit Frankrijk:
Enkele trotskistische bewegingen gaan er samenwerken met het oog op een links radicaal front voor de volgende verkiezingen.

De communisten en de groenen hebben alvast hun non gegeven voor een groot verenigd anti-kapitalistisch links front.

Tja...

Ik veronderstel dat de fameuze revolutie nog wel een aantal decennia op zich zal laten wachten.
De communisten van de PCF en de groenen zullen eerder een rem zijn op de 'revolutie' dan iets anders. In mei 68 heeft de PCF de Franse republiek gered. Ga met die gasten dan eens naar de revolutie......
Het is in ieder geval positief dat de trostkisten al willen samenwerken of dat althans proberen. Als ze het goed aanpakken dan verwijzen ze de PCF naar de archieven.

Nu, het zou best kunnen dat de Franse staat probeert om de PCF te redden. Als het er op aan komt zijn ze efficiënter dan alle divisies van het Franse leger samen. En ze doen het gratis.........
solidarnosc is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be