Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Archief Gearchiveerde fora.
Hier kun je discussies nalezen uit fora die niet meer actief zijn.

 
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2003, 14:47   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Wel, ik hoop dat deze initiatieven snel veel navolging zullen krijgen.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 14 oktober 2003, 15:48   #22
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

U hebt absoluut een punt met wat u aanhaalt Pelgrim, maar ik hoop dat u ondertussen inziet dat het niet noodzakelijk is om integratie etc. te koppelen aan het wegwerken van discriminatie en het bijgevolg verlenen van stemrecht. Net zoals het verlenen van stemrecht ook helemaal niet gekoppeld dient te worden aan de 'snel-Belg-wet' zoals onterecht door vele politici gedaan wordt de laatste tijd.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 14 oktober 2003, 16:01   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Wel u heeft me overhaald wat betreft dat stemrecht.

Niettemin, er is wel enigszins een koppeling, want wat hebben deze mensen aan stemrecht als zij hun stem niet eens kunnen formuleren?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 15 oktober 2003, 12:08   #24
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Wel u heeft me overhaald wat betreft dat stemrecht.

Niettemin, er is wel enigszins een koppeling, want wat hebben deze mensen aan stemrecht als zij hun stem niet eens kunnen formuleren?
Weeral die zelfde discriminerende gedachtengang. Nogmaals: die mensen zullen heus wel kunnen voor hunzelf uitmaken wat ze willen zien in de maatschappij Als ze hun stem niet kunnen formuleren, dan zullen ze wel een vertegenwoordiger vinden die hun stem kan formuleren. En ja, voor sommigen zal dat een Abou Jaja zijn, net zoals voor sommige Belgen dat een Filip de Winter is.

Zo werkt het systeem, en het systeem is enkel democratisch als iedereen in de maatschappij mag meestemmen. We hebben geen patronizerende groepjes mensen nodig die denken het beter te weten, dat is het einde van de democratie. Veranderingen moeten het volk meer inspraak geven, niet minder.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 15 oktober 2003, 12:50   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Exact, TomB. En denkt ge dat die mensen meer inspraak zullen hebben als ze niet eens (binnenlandse) gazetten kunnen lezen?

Ik vraag toch geen politieke opvoeding van die mensen? Ik vraag dat de staat hen de mogelijkheden biedt om onze taal en cultuur te begrijpen, ZODAT zij ook over dit alles een eigen mening kunnen vormen, en dan hebben zij niet eens meer yahyahs nodig die het in hun plaats zeggen. Van mij mogen -nee moeten- die mensen stemrecht krijgen, maar dan wel volledige stemrecht, en de volledige mogelijkheid tot vrije meningsuiting. En de basisvereiste daarvoor is dat zij naast mogen, ook weten. En nu moet je niet vertellen dat zij wel degelijk alles weten en alles kennen, want dat is niet zo. Het gaat om mensen die doorgaans in de marginaliteit van de maatschappij zitten en dus geen degelijk onderwijs hebben gehad, met als gevolg dat zij in de marginaliteit blijven. En dat los je niet op door die mensen effe stemrecht te geven, dat vereist een veel betere integratiepolitiek. Stemrecht is geen wondermiddeltje dat alle problemen uit de wereld gaat helpen.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 15 oktober 2003, 19:43   #26
Groot-Links
Provinciaal Statenlid
 
Groot-Links's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Berichten: 715
Standaard

Ik ben het er niet echt mee eens dat het hier gaat om een uitstervende (van ouderdom dan ) restgroep die hier lang geleden aanbelandde.

Je hoeft maar te kijken naar het aantal gezinsherenigingen.
Al deze nieuwe mensen spreken ook geen nederlands en om in een cursus te geraken moeten ze de grootste moeite doen.
Mensen worden gewoon aan hun lot overgelaten in plaats van hen bij aankomst een aantal rechten en plichten te geven (taalcursus zou dan niet vrijblijvend zijn en dan bedoel ik noch voor de overheid, noch voor de nieuwe inwoner).

Soms is het wel confronterend om te praten met deze kersverse aankomers. Ik sprak zo eens met iemand die vloeiend Frans sprak en maar niet begreep waarom hij NL moest leren omdat hij ervan uitging dat we hier 3 officiële landstalen hebben waar je de keuze uit had.
Probeer dan maar eens uit te leggen dat het hier zo niet werkt.
Groot-Links is offline  
Oud 16 oktober 2003, 14:38   #27
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Exact, TomB. En denkt ge dat die mensen meer inspraak zullen hebben als ze niet eens (binnenlandse) gazetten kunnen lezen?

Ik vraag toch geen politieke opvoeding van die mensen? Ik vraag dat de staat hen de mogelijkheden biedt om onze taal en cultuur te begrijpen, ZODAT zij ook over dit alles een eigen mening kunnen vormen, en dan hebben zij niet eens meer yahyahs nodig die het in hun plaats zeggen. Van mij mogen -nee moeten- die mensen stemrecht krijgen, maar dan wel volledige stemrecht, en de volledige mogelijkheid tot vrije meningsuiting. En de basisvereiste daarvoor is dat zij naast mogen, ook weten. En nu moet je niet vertellen dat zij wel degelijk alles weten en alles kennen, want dat is niet zo. Het gaat om mensen die doorgaans in de marginaliteit van de maatschappij zitten en dus geen degelijk onderwijs hebben gehad, met als gevolg dat zij in de marginaliteit blijven. En dat los je niet op door die mensen effe stemrecht te geven, dat vereist een veel betere integratiepolitiek. Stemrecht is geen wondermiddeltje dat alle problemen uit de wereld gaat helpen.


Wel Pelgrim, ik ben er zeker van dat de modale Belg de FET niet begrijpt, zullen we die mensen dan maar hun stemrecht ontzeggen tot ze economisch genoeg gevormd zijn om de consequenties te snappen van rentevoeten op geldvorming in transactie en liquiditeitssferen, dat ze de ware internationale impact snappen van monetaire beleidsbeslissingen op de verschillende staatniveaus etc.? Je snapt natuurlijk zelf dat we dit enkel doen om ze te beschermen tegen hun eigen onwetendheid uiteraard. We vinden dan ook dat deze mensen moeten 'geprepareerd worden'. Uiteraard gaan wij bepalen welke boeken ze voorgelegd krijgen, anders worden ze nooit 'geintegreerd' in onze kapitalistische visie.

Maw, je bent bekrompen genoeg om te denken dat een gastarbeider zichzelf niet wil/kan/mag informeren over de maatschappij. Het gaat zelfs verder, u wilt dat die gastarbeider gevormd (gebrainwashed?) wordt om de plaatselijke manier van interpretatie en de plaatselijke berichtgeving te gebruiken alvorens u hem inspraak wenst te geven. Democratisch gehalte van uw mening is amper waarneembaar. Uw intenties zijn goed, uw voorgestelde oplossing raakt kant noch wal en is zeer ondemocratisch.

Stemrecht voor iedereen die leeft in de Belgische maatschappij, onvoorwaardelijk.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 16 oktober 2003, 14:58   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Heb ik ooit iets gezegd over politiek opvoeden?

Nee. Ik heb zelfs gepleit om die mensen de mogelijkheid te geven een eigen mening te vormen over de Belgische binnenlandse aangelegenheden. En velen van hen kunnen dat niet, om de eenvoudige reden dat zij om te beginnen al geen Nederlands kennen en omdat zij mede daardoor voornamelijk Jahjahs en Dewinters kennen, terwijl de belgische politiek heel wat uitgebreider is.

Omdat je het blijkbaar te moeilijk vindt zal ik het eenvoudiger zeggen:
Stemrecht: ja
De mogelijkheid om snel Nederlands te leren en eventuele enkele andere noodzakelijke basisvaardigheden: zeker.

En niet het een zonder het ander.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 16 oktober 2003, 18:42   #29
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
En nu moet je niet vertellen dat zij wel degelijk alles weten en alles kennen, want dat is niet zo. Het gaat om mensen die doorgaans in de marginaliteit van de maatschappij zitten en dus geen degelijk onderwijs hebben gehad, met als gevolg dat zij in de marginaliteit blijven. En dat los je niet op door die mensen effe stemrecht te geven, dat vereist een veel betere integratiepolitiek. Stemrecht is geen wondermiddeltje dat alle problemen uit de wereld gaat helpen.
Stemrecht is inderdaad geen wondermiddeltje dat alle problemen uit de wereld helpt; het is een recht! Niet meer, maar ook niet minder dan dat!
Lees eventjes de bovenstaande, door uw geschreven, tekst opnieuw. Met dezelfde argumenten gunde men zo'n kleine 100jaar geleden de domme en marginale arbeiders geen stemrecht en niet eens zo lang geleden werden ook vrouwen stemrecht ontzegd met niet eens zulke verschillende argumenten. Het is volledig discriminerend om bepaalde mensen op basis van hun nationaliteit voorwaarden op te leggen die u aan andere mensen niet stelt, dat moet u toch inzien?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 17 oktober 2003, 09:35   #30
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

De arbeiders van de 19de eeuw kenden wel Nederlands (hioewel toegegeven, in dit fantastische België ze daar niet ver mee kwamen) en zij wisten doorgaans wel hoe de politieke situatie hier was.
Idem met die vrouwen.

Die vreemdelingen waar het hier over gaat weten dat niet, om de heel eenvoudige reden dat zij in de meeste gevallen geen Nederlands kennen.

Stemrecht is inderdaad een recht waar die mensen op hebben, en dat moeten zij krijgen ook, maar nogmaals vraag ik u, wat zijn die mensen met dat stemrecht als zij infeite niet eens kunnen weten waarvoor of waartegen zij gaan stemmen? De helft van de partijen kennen zij niet, de helft van de mensen ook niet (zeker nu niet, nu alles zodanig tot show is verworden dat het vooral stevaerts zijn die op tv komen).

Omdat het blijkbaar nog steeds te moeilijk is, zal ik maar even in samenvattende slogantaal vervallen:
Stemrecht voor migranten!
Taalcursus voor migranten!
Gelijke rechten én mogelijkheden om die rechten te gebruiken!
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 17 oktober 2003, 14:13   #31
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Heb ik ooit iets gezegd over politiek opvoeden?

Nee. Ik heb zelfs gepleit om die mensen de mogelijkheid te geven een eigen mening te vormen over de Belgische binnenlandse aangelegenheden. En velen van hen kunnen dat niet, om de eenvoudige reden dat zij om te beginnen al geen Nederlands kennen en omdat zij mede daardoor voornamelijk Jahjahs en Dewinters kennen, terwijl de belgische politiek heel wat uitgebreider is.

Omdat je het blijkbaar te moeilijk vindt zal ik het eenvoudiger zeggen:
Stemrecht: ja
De mogelijkheid om snel Nederlands te leren en eventuele enkele andere noodzakelijke basisvaardigheden: zeker.

En niet het een zonder het ander.
Stemrecht: Ja
Nederlands: Moest ik daar goesting in hebben.

Ge moet al serieus naarboven gevallen zijn om te denken dat ge u zonder Nederlandse taal niet kunt infomeren over wat er omgaat in Belgie.

Met veel omhaal heb je trouwens helemaal niet gereageerd op een perfecte analogie: U krijgt geen stemrecht tot u genoeg kent over economie, want zonder dat kunt ge u toch geen goed beeld vormen over wat er politiek gebeurt en zou ge wel eens in de val kunnen lopen van de alles-gratis populisten, of nog erger, van de mensen die denken dat je bijdraagt door enkel te consumeren.

Uw zogenaamde oplossing is ronduit discriminerend, en het voorbeeld maakt het heel duidelijk.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 17 oktober 2003, 14:28   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Dus wat jou betreft is het helemaal niet noodzakelijk dat mensen die hier in Belgie wonen Nederlands kennen?

Leuk. Ik kom in de VS wonen, zonder ook maar één woord Engels tegen de mensen daar te spreken.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 17 oktober 2003, 15:24   #33
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Dus wat jou betreft is het helemaal niet noodzakelijk dat mensen die hier in Belgie wonen Nederlands kennen?

Leuk. Ik kom in de VS wonen, zonder ook maar één woord Engels tegen de mensen daar te spreken.
Ah, hier komt de aap uit de mouw. U wil stemrecht gebruiken als een vorm van stok achter de deur om de mensen te verplichten om zich 'aan te passen.'

Zulke discussies kunnen teruggebracht worden tot 1 enkel discussiepunt: Tolerantie.

U vindt blijkbaar dat omwille van het historisch afplassen van een gebied door een bepaalde taalgroep, dat gebied eigendom is van die taalgroep en dat iedere andere die daar toekomt zich maar moet aanpassen.

Ik vind dat dat van heel veel pretentie getuigt.

Van mij mag jij hier gerust komen wonen zonder Engels te leren, en is dat uw vrije keuze. economisch zal je natuurlijk niet ver komen, maar dat doet er niet toe: Je hebt het recht om zelf de keuze te maken.

Deze keuze koppelen aan stemrecht is ronduit misdadig.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 17 oktober 2003, 15:39   #34
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
economisch zal je natuurlijk niet ver komen
Daar komt de andere aap uit de mouw.

Inderdaad, die mensen die geen Nederlands kennen gaan niet ver komen, economisch gezien.

Het enige verschil met uw idee van de vrije keuze is simpel: deze mensen HEBBEN geen keuze, want er is niks voorhanden om snel Nederlands te kunnen leren, omdat de staat daar niks aan doet.

Goed, dat is een zaak die normaal gezien niet direct iets met stemrecht te maken heeft (ik heb ondertussen trouwens al zo'n vijf keer gezegd dat deze mensen recht op stemrecht hebben). Waarom ik dat dan toch doe?

Eenvoudig: stemrecht voor migranten is zo'n wondermiddeltje dat sommige lui in de regering willen doorvoeren, zodat deze schijnheiligen kunnen doorgaan voor humane lui. Maar aan de wezenlijke problemen: de discriminatie en de oorzaken en gevolgen daarvan, wordt niks gedaan. Nee, ze zeggen die mensen dat stemrecht al hun problemen gaat oplossen (wat niet zo is) en dan kan de regering met gerust geweten verder.

Daarom dit topic. Niet omdat ik tegen dat stemrecht ben, wel omdat ik me erger aan het feit dat aan de echte problemen niets gedaan wordt.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 17 oktober 2003, 15:58   #35
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
economisch zal je natuurlijk niet ver komen
Daar komt de andere aap uit de mouw.

Inderdaad, die mensen die geen Nederlands kennen gaan niet ver komen, economisch gezien.

Het enige verschil met uw idee van de vrije keuze is simpel: deze mensen HEBBEN geen keuze, want er is niks voorhanden om snel Nederlands te kunnen leren, omdat de staat daar niks aan doet.

Goed, dat is een zaak die normaal gezien niet direct iets met stemrecht te maken heeft (ik heb ondertussen trouwens al zo'n vijf keer gezegd dat deze mensen recht op stemrecht hebben). Waarom ik dat dan toch doe?

Eenvoudig: stemrecht voor migranten is zo'n wondermiddeltje dat sommige lui in de regering willen doorvoeren, zodat deze schijnheiligen kunnen doorgaan voor humane lui. Maar aan de wezenlijke problemen: de discriminatie en de oorzaken en gevolgen daarvan, wordt niks gedaan. Nee, ze zeggen die mensen dat stemrecht al hun problemen gaat oplossen (wat niet zo is) en dan kan de regering met gerust geweten verder.

Daarom dit topic. Niet omdat ik tegen dat stemrecht ben, wel omdat ik me erger aan het feit dat aan de echte problemen niets gedaan wordt.
Volgende keer als ik tegen de melkboer ben zal ik dan ook in alle consequentie de postbode in zijn achterste schieten. Of zit er toch iets mis met die logica?
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 17 oktober 2003, 16:05   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik klaag alleen maar de schijnheilige houding van de regering aan.

Ik vraag alleen maar dat de staat méér doet voor die mensen dan alleen maar wat stemrecht geven, dat de staat hen de kansen geeft om uit hun gettosituaties te komen, zodat discriminatie OPHOUDT te bestaan.

Ik vraag alleen maar net dat die mensen geholpen worden,

en dan ben ik een discriminerende racist?

Mij goed dan. Laat die mensen lekker zitten in hun getto.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 17 oktober 2003, 16:07   #37
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik klaag alleen maar de schijnheilige houding van de regering aan.

Ik vraag alleen maar dat de staat méér doet voor die mensen dan alleen maar wat stemrecht geven, dat de staat hen de kansen geeft om uit hun gettosituaties te komen, zodat discriminatie OPHOUDT te bestaan.

Ik vraag alleen maar net dat die mensen geholpen worden,

en dan ben ik een discriminerende racist?

Mij goed dan. Laat die mensen lekker zitten in hun getto.
Met stemrecht.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 17 oktober 2003, 16:10   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Uiteraard met stemrecht.

En voor de rest niks.
Zoals in de gettowijken in de VS.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 17 oktober 2003, 18:32   #39
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Het enige verschil met uw idee van de vrije keuze is simpel: deze mensen HEBBEN geen keuze, want er is niks voorhanden om snel Nederlands te kunnen leren, omdat de staat daar niks aan doet..
Het is niet omdat je deze mensen stemrecht zou verlenen, dat het plots onmogelijk zou zijn om deze mensen verder te helpen; bijvoorbeeld door het aanbieden van taalcursussen. Het ene sluit het andere absoluut niet uit en beiden hoeven dan ook niet aan elkaar gelinkt te worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Eenvoudig: stemrecht voor migranten is zo'n wondermiddeltje dat sommige lui in de regering willen doorvoeren, zodat deze schijnheiligen kunnen doorgaan voor humane lui.
Stemrecht is, zoals ik hier ook reeds gezegd heb, inderdaad geen wondermiddeltje, maar het is wel zo dat stemrecht een welbepaald goed gevolg met zich meebrengt. Het is namelijk zo dat alle partijen ellectoraal ingesteld zijn en zich dus enkel en alleen richten op het kiezerskorps. Door dus aan iedereen stemrecht toe te kennen zal de kans dat men met iedereen rekening houdt dus vergroten (dit is opnieuw vergelijkbaar met het stemrecht voor vrouwen)
Nu goed, de redenen waarom bepaalde partijen voor zijn en anderen tegen doet er weinig toe zolang het doel maar bereikt wordt en deze onrechtvaardigheid de wereld wordt uitgeholpen.

Ik begrijp niet waarom u automatisch concludeert dat de bestaande hulp voor bepaalde bevolkingsgroepen zou verdwijnen wanneer hen stemrecht gegeven wordt; zoals u zelf reeds zei: "stemrecht is geen wondermiddeltje dat alle problemen oplost". Om die problemen op te lossen zullen dus nog steeds oplossingen nodig zijn.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 17 oktober 2003, 19:06   #40
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Uiteraard met stemrecht.

En voor de rest niks.
Zoals in de gettowijken in de VS.
Stemrecht en een kans om een taal te leren hebben niets met elkaar te maken. Uw motieven om stemrecht aan een taal leren te verbinden zijn verkeerd. Het is mijn KEUZE om al dan niet een taal te leren, het is mijn RECHT om te gaan stemmen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be