Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2018, 06:03   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard Nieuw provinciehuis Antwerpen opent

Citaat:
Nieuw provinciehuis, dat 78 miljoen euro kostte, vanaf vandaag in gebruik

Het fonkelnieuwe provinciehuis aan de Koningin Elisabethlei is nog niet helemaal af. Toch ontdekken vandaag al de eerste medewerkers van de provincie hun werkplek, die de oude asbesttoren vervangen heeft. Met een prijskaartje. GVA


Een mastodont van een gebouw van 78 miljoen euro voor 72 provincieraadsleden + de werknemers voor hoeveel bevoegdheden ? Men ging de provincieraad afschaffen. Hoeveel werknemers vind ik niet terug in de meerjarenplannen en jaarboeken. Er is wel budget voor de transparantie van de administratie maar geen transparantie. Bij privé-bedrijven staat het aantal werknemers in de jaarboeken. Niet dat het mogelijk is een objectief beeld te vormen door oa de autonome provinciebedrijven en andere gesubsidieerde instellingen. Wat is de wereld toch mooi voor de hoog opgeleide projectjesmensen.

De provincie ging men afschaffen zeker. Cathy Berckx en C° lijken me vooral goed in het uitvinden van minstens twee nieuwe bevoegdheden voor elke bevoegdheid die ze moet afstaan.

Disclaimer : lijst van subsidies niet geschikt voor de gevoelige lezer.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 06:08   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Het zou me trouwens verwonderen dat het aantal provincieleden dat de GVA aangeeft klopt. Het totaal provincieleden voor Vlaanderen zou na deze verkiezingen moeten zakken van 350 naar 175. 72 daarvan in Antwerpen ?

Nog een bedenking. Zou er een embargo op het persbericht gerust hebben mbt de verkiezingen ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 07:41   #3
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het zou me trouwens verwonderen dat het aantal provincieleden dat de GVA aangeeft klopt. Het totaal provincieleden voor Vlaanderen zou na deze verkiezingen moeten zakken van 350 naar 175. 72 daarvan in Antwerpen ?

Nog een bedenking. Zou er een embargo op het persbericht gerust hebben mbt de verkiezingen ?
72 is het oude getal. 36 het nieuwe geloof ik.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 07:58   #4
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
72 is het oude getal. 36 het nieuwe geloof ik.
Hahaha . Een nieuw provinciehuis van zovele miljoenen ingehuldigd door een burgemeester die tevens voorzitter is van een partij die provincies wil afschaffen.

Wat een schijnheiligheid.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 oktober 2018 om 07:59.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 08:03   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het zou me trouwens verwonderen dat het aantal provincieleden dat de GVA aangeeft klopt. Het totaal provincieleden voor Vlaanderen zou na deze verkiezingen moeten zakken van 350 naar 175. 72 daarvan in Antwerpen ?

Nog een bedenking. Zou er een embargo op het persbericht gerust hebben mbt de verkiezingen ?
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 08:03   #6
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hahaha . Een nieuw provinciehuis van zovele miljoenen ingehuldigd door een burgemeester die tevens voorzitter is van een partij die provincies wil afschaffen.

Wat een schijnheiligheid.
Het oude provinciehuis kon niet meer worden gebruikt. Vandaag de dag is de realiteit dat provincies bestaan, dus het is logisch dat er een gebouw voor wordt voorzien.

Zelfs als provincies worden afgeschaft (wat ik op korte tijd niet zie gebeuren), kan dat gebouw ongetwijfeld nuttig worden gebruikt om andere diensten in te huisvesten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 08:08   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het oude provinciehuis kon niet meer worden gebruikt. Vandaag de dag is de realiteit dat provincies bestaan, dus het is logisch dat er een gebouw voor wordt voorzien.

Zelfs als provincies worden afgeschaft (wat ik op korte tijd niet zie gebeuren), kan dat gebouw ongetwijfeld nuttig worden gebruikt om andere diensten in te huisvesten.
het is bovendien niet zo dat wanneer "de provincies verdwijnen" er ook maar iets van de taken die zij vandaag uitvoeren verdwijnt. dat werk moet evengoed blijven gebeuren, wellicht door dezelfde mensen die naar andere diensten en/of bestuursniveau's verkassen.
dus buiten de politieke overhead van het bestuur (de deputées en raad) wat 3% van de begroting vd provincie uit maakt ... zie ik de grote besparing niet hoor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 10:40   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hahaha . Een nieuw provinciehuis van zovele miljoenen ingehuldigd door een burgemeester die tevens voorzitter is van een partij die provincies wil afschaffen.

Wat een schijnheiligheid.
Dat is helemaal niet schijnheilig.

Jouw redenering is zoiets van "ik ben niet getrouwd omdat ik tegen het huwelijk ben, ik opteer voor samenwonen ..... en een ander commentarieert daarop dat het hypocriet zou zijn om dan naar een huwelijksfeest te gaan van een familielid of een vriend".

Uw fout heeft een naam. Besmetting.
Je vindt dat de nva 'fout' is, dus vind je maar dat alles waar een nva-er te zien is, ook fout is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 10:44   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het is bovendien niet zo dat wanneer "de provincies verdwijnen" er ook maar iets van de taken die zij vandaag uitvoeren verdwijnt. dat werk moet evengoed blijven gebeuren, wellicht door dezelfde mensen die naar andere diensten en/of bestuursniveau's verkassen.
dus buiten de politieke overhead van het bestuur (de deputées en raad) wat 3% van de begroting vd provincie uit maakt ... zie ik de grote besparing niet hoor.
Duidelijker voorbeeldje:
de tuinier van het provinciaal domein zal hetzelfde grasperkje blijven maaien.
Zijn plaatselijke directeur zal dezelfde coördinerende en andere taken blijven vervullen.
Maar hij zal niet langer afhangen van een provinciale politieker, maar wel naargelang het geval, van een gemeentelijke of van een Vlaamse politieker.
Waarbij wel mogelijk is dat er nieuwe en betere samenwerkingsmodellen komen: een provinciaal domein kan makkelijker samenwerken met een ander omdat ze redelijk dicht bij mekaar gelegen zijn, maar met een provinciegrens er tussen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 10:50   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Duidelijker voorbeeldje:
de tuinier van het provinciaal domein zal hetzelfde grasperkje blijven maaien.
Zijn plaatselijke directeur zal dezelfde coördinerende en andere taken blijven vervullen.
Maar hij zal niet langer afhangen van een provinciale politieker, maar wel naargelang het geval, van een gemeentelijke of van een Vlaamse politieker.
Waarbij wel mogelijk is dat er nieuwe en betere samenwerkingsmodellen komen: een provinciaal domein kan makkelijker samenwerken met een ander omdat ze redelijk dicht bij mekaar gelegen zijn, maar met een provinciegrens er tussen.
dus buiten de politieke overhead zit daar geen winst in. 3% van het budget toch.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 12:12   #11
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hahaha . Een nieuw provinciehuis van zovele miljoenen ingehuldigd door een burgemeester die tevens voorzitter is van een partij die provincies wil afschaffen.

Wat een schijnheiligheid.
Het is niet omdat de provincies afgeschaft worden dat dit gebouw geen bestemming meer kan krijgen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 16:26   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dus buiten de politieke overhead zit daar geen winst in. 3% van het budget toch.
Wat was het impact van het verdelen van de oude provinciale wegen tussen enerzijds de kleinere wegen die naar de gemeenten gingen, en de grotere wegen die naar de Vlaamse administratie gingen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 23:37   #13
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hahaha . Een nieuw provinciehuis van zovele miljoenen ingehuldigd door een burgemeester die tevens voorzitter is van een partij die provincies wil afschaffen.

Wat een schijnheiligheid.

1. Wie zegt dat De Wever het nieuwe provinciehuis zal inhuldigen?
2. Het nieuwe provinciehuis is nog goedgekeurd door de vorige legislatuur
3. de Senaat wordt ook afgeschaft maar diegenen die het nog voor het zeggen hadden hebben er wel voor gezorgd dat de senatoren nog betaald worden
4. Het kostenplaatje zegt genoeg: de projectontwikkelaars boeken de winsten. Al eens van NA-calculatie gehoord?
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 23:49   #14
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het oude provinciehuis kon niet meer worden gebruikt. Vandaag de dag is de realiteit dat provincies bestaan, dus het is logisch dat er een gebouw voor wordt voorzien.

Zelfs als provincies worden afgeschaft (wat ik op korte tijd niet zie gebeuren), kan dat gebouw ongetwijfeld nuttig worden gebruikt om andere diensten in te huisvesten.
Laat ons hopen.

Maar de provincie heeft het aan zichzelf te danken dat zij als het voorbeeld van megalomane geldverspilling wordt gebruikt.
Goed het oude gebouw was versleten, maar het nieuwe is er ver over.

Trouwens iedereen herinnert zich nog dat spuuglelijke metalen (water)mobiel dat voor het oude gebouw werd neergepoot en dat miljoenen (Bfr) gekost had en nog veeeel meer aan onderhoud.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 23:54   #15
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is helemaal niet schijnheilig.

Jouw redenering is zoiets van "ik ben niet getrouwd omdat ik tegen het huwelijk ben, ik opteer voor samenwonen ..... en een ander commentarieert daarop dat het hypocriet zou zijn om dan naar een huwelijksfeest te gaan van een familielid of een vriend".

Uw fout heeft een naam. Besmetting.
Je vindt dat de nva 'fout' is, dus vind je maar dat alles waar een nva-er te zien is, ook fout is.
Hier vergis je je !
Het Oosten heeft de N-Va altijd een warm hart toegedragen.

Hij screent zelfs nu onvermoeibaar al dagenlang minutieus en gewetensvol de verkiezingsuitslagen van die partij tot in de verste uithoeken van dit land. Doe hem het maar eens na!
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 16 oktober 2018 om 23:58.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 10:44   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Hier vergis je je !
Het Oosten heeft de N-Va altijd een warm hart toegedragen.

Hij screent zelfs nu onvermoeibaar al dagenlang minutieus en gewetensvol de verkiezingsuitslagen van die partij tot in de verste uithoeken van dit land. Doe hem het maar eens na!
Ik reageer tegen de beschuldiging dat je schijnheilig zou zijn, als je "iets" doet met de actuele provincies of de actuele senaat,
omdat je deze politieke niveaus wenst af te schaffen.

Je gaat Dewinter toch niet verwijten dat hij in de kamer zetelt. Hij mag daar inderdaad als verkozene zoveel van zijn gat maken als hij wil, zelfs al wil hij dat spel afschaffen.
Omgekeerd ook voor belgicisten die in het Vlaams parlement zetelen. Oeps ... er zat er maar ene, en die moet dan de vent van zijn secretaresse-maitresse vermoorden ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 10:54   #17
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het is niet omdat de provincies afgeschaft worden dat dit gebouw geen bestemming meer kan krijgen.
En soms moet men even over zijn overtuigingen stappen als de functie het vereist.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 15:17   #18
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het is niet omdat de provincies afgeschaft worden dat dit gebouw geen bestemming meer kan krijgen.
Dat klopt. Ze kunnen in dat gebouw van 78 miljoen euro een honderdtal sociale woningen vestigen mochten ze ooit de provincies af schaffen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 22:42   #19
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat klopt. Ze kunnen in dat gebouw van 78 miljoen euro een honderdtal sociale woningen vestigen mochten ze ooit de provincies af schaffen.
met dat geld kan men gemakkelijk 500 sociale woningen bouwen
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be