Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2019, 20:25   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De klant is koning en doet wat hij wil.

Winkels moeten zich aanpassen en ook online werken.

Bepaalde klanten kunnen dat ook misbruiken en hun koopwaar fysiek te gaan bekijken, zich laten beraden, zelfs dingen (kleding, schoenen ofzo) te gaan passen, maar dan uiteindelijk het bij een ander online te kopen, zelfs uit het buitenland laten toekomen, omdat het dan goedkoper is...

Het wordt zo steeds moeilijker voor de winkels, zeker als ze voor hun ligging in de stad veel huur betalen.
Wat zeggen de experts hier over ( de echte)?


E-commerce is het domste businessmodel: de webwinkel als sterfhuisconstructie
E-commerce is de belofte van de deze eeuw. Winkelcentra maken langzaam plaats voor bezorgdiensten van de grote en goedverdienende webwinkels. Toch? Niet als je naar de cijfers kijkt. Online verkoop is in hele wereld marginaal te noemen, betoogt Hans van Tellingen. Sterker nog, webwinkels zijn schadelijk voor de maatschappij.

Zijn naam: Pieter Zwart. Zijn beroep: eindbaas bij Coolblue. Zijn missie: een absurd hoge klanttevredenheid. Chapeau. Wie kent Pieter niet? Briljant ondernemer. Een PR-machine. Begiftigd met een forse dosis humor. En bovendien ‘very likable’. In december 2017 zei hij het volgende: “E-commerce is het domste businessmodel ter wereld. Iedere webwinkel ziet er precies hetzelfde uit. Het is altijd iets met een plaatje. Iets met een prijsje. En iets met een knopje. En daar zit precies het probleem. Dat plaatje is iets wat je zelf niet bedacht hebt. Dat knopje moet het gewoon doen. Dus uiteindelijk blijft er maar één ding over waarmee je je kunt onderscheiden. En dat is het (lage) prijsje. Aangezien ik alleen al in Nederland 60.000 concurrenten heb, snap je dat dit gewoon een race to the bottom is. Oftewel: geld verdienen met webwinkels maken, is bijna onmogelijk”.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 20:27   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Zie je micele?
Mambo zegt dat hier al jaren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 20:46   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wat zeggen de experts hier over ( de echte)?


E-commerce is het domste businessmodel: de webwinkel als sterfhuisconstructie
E-commerce is de belofte van de deze eeuw. Winkelcentra maken langzaam plaats voor bezorgdiensten van de grote en goedverdienende webwinkels. Toch? Niet als je naar de cijfers kijkt. Online verkoop is in hele wereld marginaal te noemen, betoogt Hans van Tellingen. Sterker nog, webwinkels zijn schadelijk voor de maatschappij.

Zijn naam: Pieter Zwart. Zijn beroep: eindbaas bij Coolblue. Zijn missie: een absurd hoge klanttevredenheid. Chapeau. Wie kent Pieter niet? Briljant ondernemer. Een PR-machine. Begiftigd met een forse dosis humor. En bovendien ‘very likable’. In december 2017 zei hij het volgende: “E-commerce is het domste businessmodel ter wereld. Iedere webwinkel ziet er precies hetzelfde uit. Het is altijd iets met een plaatje. Iets met een prijsje. En iets met een knopje. En daar zit precies het probleem. Dat plaatje is iets wat je zelf niet bedacht hebt. Dat knopje moet het gewoon doen. Dus uiteindelijk blijft er maar één ding over waarmee je je kunt onderscheiden. En dat is het (lage) prijsje. Aangezien ik alleen al in Nederland 60.000 concurrenten heb, snap je dat dit gewoon een race to the bottom is. Oftewel: geld verdienen met webwinkels maken, is bijna onmogelijk”.
Relevantie met mijn post?

De klant doet toch altijd wat hij wil.

Winst van de winkels? Schadelijk voor de maatschappij?

Echt het allerminste van de klant zijn zorgen.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 december 2019 om 20:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 20:52   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zie je micele?
Mambo zegt dat hier al jaren.
Wat?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 21:10   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Relevantie met mijn post?

De klant doet toch altijd wat hij wil.

Winst van de winkels? Schadelijk voor de maatschappij?

Echt het allerminste van de klant zijn zorgen.
Bottom en race.

De finish is in zicht.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 21:17   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bottom en race.
welke?

Citaat:
De finish is in zicht.
welke?

Toen ik eens een draad erover opende, 1 jaar geleden, -in themafora economie- kreeg ik nul reactie.

Ik heb die draad even opgefrist.

Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=246352

Structurele leegstand van handelspanden loopt op...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 21:19   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Bijna 7000 webwinkels gestopt in 2016
16 december 2016 door Redactie. Onderwerp(en): Failliet. 6442 weergaves.
De situatie voor startende webwinkels ziet er op dit moment niet heel rooskleur uit. Zo waren er dit jaar meer faillissementen onder webshops dan vorig jaar, waren er minder startende webwinkels en vonden er in totaal 6.914 vrijwillige stopzettingen plaats in 2016. Ondanks dat er zoveel webwinkels gestopt zijn is het aantal wel weer licht toegenomen, zo ziet Creditsafe.

Van die bijna 7000 gestopte webwinkels bestaat het overgrote deel (73,3 procent) uit eenmanszaken. De BV is weer ‘goed’ vertegenwoordigd (70,8 procent) in het aantal faillissementen dat dit jaar plaatsvond, zo blijkt uit cijfers van Creditsafe. Het aantal webwinkels dat dit jaar failliet ging is opgelopen tot 65, wat een stijging is van 25 procent ten opzichte van vorig jaar.

In 2015 startten er 9.469 webwinkels, maar daarvan is nu na twee jaar nog maar driekwart actief. 412 webwinkels die in 2015 zijn opgezet, stopten zelfs al in hetzelfde jaar, terwijl 2185 online shops een jaar later de deuren sloten. Het aantal startende webwinkels toont dan ook nog steeds een dalende lijn. Dit jaar waren er 3,3 procent minder startende webwinkels dan vorig jaar, terwijl tot 2014 het aantal startups in deze sector juist ieder jaar toenam.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 21:20   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

https://forum.politics.be/showthread.php?t=246352
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be