Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2019, 17:11   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. De AKP en de sultan zelf weigeren het resultaat te erkennen. Gevolg: de stemmen worden opnieuw geteld. Bovendien: hoeveel macht heeft een seculiere burgemeester als de regering nog volledig in handen is van Sultan Erdo en de zijnen?
Erdogan heeft het leger gecastreerd, dat zijn nu zijn loyale volgelingen. Het doel van die georkestreerde coup.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 18:13   #22
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Hij zal wel rap een paar duizend tegenstanders in den bak steken samen met de andere oppositieleden en dan de verkiezingen in die steden ongeldig verklaren en klaar is Kees..
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 18:49   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Kiezers die in de bak zitten kunnen inderdaad niet gaan stemmen.

Dus nog wat meer intellectuelen, leraren & ambtenaren in den bak smijten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 15:35   #24
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Ondertussen heeft hij toch het grootste vliegveld ter wereld geopend. Ik ga er in ieder geval geen gebruik van maken en ik hoop at er velen mijn voorbeeld volgen en uit dat land weg blijven. Wij zijn geen moslims dus daar hebben we niets te zoeken.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 16:02   #25
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ondertussen heeft hij toch het grootste vliegveld ter wereld geopend. Ik ga er in ieder geval geen gebruik van maken en ik hoop at er velen mijn voorbeeld volgen en uit dat land weg blijven. Wij zijn geen moslims dus daar hebben we niets te zoeken.
En t'is gene "kak", eh.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04...en-grootste-v/

En op die manier zal hij weer de meeste Turken meekrijgen, die zich zullen laten paaien met dergelijke buitensporige luxe. En ondertussen leeft een derde vd Turken in armoede.

Mij zien ze er ook niet meer. Ik ben er vroeger een viertal keren geweest, toen het nog een seculiere staat was en een vrouw Eerste Minister was.
(zie hieronder samen met Clinton)
https://www.gettyimages.ca/detail/ne...photo/51973320

Langzaam maar zeker wordt Turkije een "tweede Iran".
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 13:26   #26
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En t'is gene "kak", eh.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04...en-grootste-v/

En op die manier zal hij weer de meeste Turken meekrijgen, die zich zullen laten paaien met dergelijke buitensporige luxe. En ondertussen leeft een derde vd Turken in armoede.

Mij zien ze er ook niet meer. Ik ben er vroeger een viertal keren geweest, toen het nog een seculiere staat was en een vrouw Eerste Minister was.
(zie hieronder samen met Clinton)
https://www.gettyimages.ca/detail/ne...photo/51973320

Langzaam maar zeker wordt Turkije een "tweede Iran".
Turkije glijdt langzaam maar zeker af naar een regime op basis van de harde Koran. Erdogan weet dat hij de sterkste is in de regio en gaat gegarandeerd de andere staten inlijven bij zijn nieuw Ottomaanse Rijk.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 13:52   #27
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ondertussen heeft hij toch het grootste vliegveld ter wereld geopend. Ik ga er in ieder geval geen gebruik van maken en ik hoop at er velen mijn voorbeeld volgen en uit dat land weg blijven. Wij zijn geen moslims dus daar hebben we niets te zoeken.
Ben ik het volmondig mee eens.
Ik heb ook heel wat vrienden en familieleden die weigeren om in Turkije op vakantie te gaan, puur om wille van die fascist Erdogan.

Misschien moeten we het maar officieel maken met een facebookgroep ofzo
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 19:25   #28
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Ik heb er altijd mijn twijfels bij gehad of met komst van Erdogan uiteindelijk wel een goede zaak voor Turkije zou zijn.

I doubt it.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 april 2019 om 19:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2019, 21:56   #29
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb er altijd mijn twijfels bij gehad of met komst van Erdogan uiteindelijk wel een goede zaak voor Turkije zou zijn.

I doubt it.
En in het verlengde voor Europa...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 08:16   #30
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.185
Standaard

verdomme
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 7 mei 2019 om 08:17.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 08:17   #31
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.185
Standaard

't Was te verwachten, hé:

https://www.spiegel.de/politik/ausla...a-1265920.html

De Kandidaat-Sultan van het Neo-Ottomaanse Rijk is niet content met de verkiezingsuitslagen in Istanbul, schakelt een beïnvloedbare overheidsinstantie in, en krijgt z'n goesting: ginder moeten de verkiezingen worden overgedaan (wellicht tot het resultaat volkomen naar de zin is van Zijne Gretige Hoogheid Recep Tayyip I).

Hoe lang kan z'n land nog lid van de NAVO blijven zonder dat die organisatie nog méér in diskrediet geraakt?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 08:35   #32
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

De Turken krijgen wat mij betreft wat ze verdienen. Maar in de NAVO horen ze inderdaad niet meer thuis. Maar de USA zal dat land niet snel opgeven, strategisch te belangrijk.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 08:58   #33
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

LOL

Van een dictator zoals Erdogan geraakt ge niet zo gemakkelijk af hoor.

Daar zullen heel veel dooien voor moeten vallen vrees ik.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 10:01   #34
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
LOL

Van een dictator zoals Erdogan geraakt ge niet zo gemakkelijk af hoor.

Daar zullen heel veel dooien voor moeten vallen vrees ik.
Te vrezen valt inderdaad dat Erdogan voor 'zijn' Turken een catastrofaal momentum aan het creëren is; stapje voor stapje dichter bij het doen & laten ontvlammen van de (zelf)destructieve energie/massa die zich rond zijn persoon(tje) heeft gekristalliseerd.

Het ziet er steeds meer naar uit dat het énige dat de Turken van een droevig lot als dat van Duitsland in 1945 kan besparen een voor de would be Sultan fatale hartaanval/hersenbloeding is, of anders wel een bijzonder dodelijk en uiterst virulent virus dat alléén Hem en zijn naaste medewerkers treft.


Wie ooit "Masse und Macht" van Elias Canetti las, krijgt met Erdogan ongevraagd een real life, real time illustratie aangeboden die dezer dagen ongeëvenaard is.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 11:21   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Gewoon afwachten.
De belangrijkste kiezer voor hem leven niet in Turkije, vele zijn daar niet eens geboren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 16:20   #36
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
't Was te verwachten, hé:

https://www.spiegel.de/politik/ausla...a-1265920.html

De Kandidaat-Sultan van het Neo-Ottomaanse Rijk is niet content met de verkiezingsuitslagen in Istanbul, schakelt een beïnvloedbare overheidsinstantie in, en krijgt z'n goesting: ginder moeten de verkiezingen worden overgedaan (wellicht tot het resultaat volkomen naar de zin is van Zijne Gretige Hoogheid Recep Tayyip I).

Hoe lang kan z'n land nog lid van de NAVO blijven zonder dat die organisatie nog méér in diskrediet geraakt?
Erdogan is een slechte verliezer. Toen hij enkele jaren geleden zijn parlementaire meerderheid kwijtraakte weigerde hij een koalitieregering te vormen, liet hij overal bomaanslagen plaats vinden onder het motto "ik of de chaos", en organizeerde nieuwe verkizingen met een voor hem gewenst resultaat. Ook de door hem gewenste grondwetswijzigingen die hem absolute macht gaven kon hij maar nipt goedgekeurd krijgen met massale intimidatie en fraude. En om de aandacht van de binnenlandse problemen af te leiden viel hij het Syrisch-Koerdische Afrin binnen, waar hij nu een etnische zuiveering uitvoert.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 7 mei 2019 om 16:22.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 16:24   #37
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

ik vrees van niet. Erdogan slaagt er in om in gebieden die pro CHP zijn telkens de verkiezingen te vervalsen. stembiljetten weggooien, de electriciteit die magisch weer es uit valt..

wat ik vrees bij de nieuwe verkiezingen in niet populair Erdogan/AKP gebied is dat bij de nieuwe verkiezingen hij zal sjoemelen, en de resultaten wat zal opkrikken en de CHP en de Koerden vooral wat onderuit halen.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 16:33   #38
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Erdogan is een slechte verliezer. Toen hij enkele jaren geleden zijn parlementaire meerderheid kwijtraakte weigerde hij een koalitieregering te vormen, liet hij overal bomaanslagen plaats vinden onder het motto "ik of de chaos", en organizeerde nieuwe verkiezingen met een voor hem gewenst resultaat. Ook de door hem gewenste grondwetswijzigingen die hem absolute macht gaven kon hij maar nipt goedgekeurd krijgen met massale intimidatie en fraude. En om de aandacht van de binnenlandse problemen af te leiden viel hij het Syrisch-Koerdische Afrin binnen, waar hij nu een etnische zuiveering uitvoert.

Hij is (veel) méér dan enkel 'een slechte verliezer', en net daarom zo gevaarlijk.


Als kristallisatie-punt van een (zelf)destructieve massa is hij er onherroepelijk toe veroordeeld grote schade aan te richten, niet het minst in 'zijn' eigen land.

In dat opzicht zijn ondermeer Robespierre, Bonaparte, Mussolini & Hitler 'illustere voorgangers' van hem.

Zélfs mocht hij dat nog willen, kan hij niet meer terug. Hij is de gevangene geworden van een dynamiek die tot de ondergang zal leiden.

Het énige waar de Turken nog op kunnen hopen, is een spoedig overlijden van hun would be Sultan, nog voor die dynamiek tot volle wasdom komt.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 17:05   #39
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hij is (veel) méér dan enkel 'een slechte verliezer', en net daarom zo gevaarlijk.


Als kristallisatie-punt van een (zelf)destructieve massa is hij er onherroepelijk toe veroordeeld grote schade aan te richten, niet het minst in 'zijn' eigen land.

In dat opzicht zijn ondermeer Robespierre, Bonaparte, Mussolini & Hitler 'illustere voorgangers' van hem.

Zélfs mocht hij dat nog willen, kan hij niet meer terug. Hij is de gevangene geworden van een dynamiek die tot de ondergang zal leiden.

Het énige waar de Turken nog op kunnen hopen, is een spoedig overlijden van hun would be Sultan, nog voor die dynamiek tot volle wasdom komt.
En zeggen dat zakkenvullende kristen-fascist Orban heel goede maatjes is met zakkenvullende moslim-fascist Erdogan. Ze kunnen het persoonlijk goed met elkaar vinden. Ze feliciteren elkaar met hun gemanipuleerde verkiezings"overwinningen". Soort zoekt soort. Overtuiging doet er niet toe, want uiteindelijk is het enkel macht en geld die voor hen telt.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 7 mei 2019 om 17:06.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 17:07   #40
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
En zeggen dat zakkenvullende kristen-fascist Orban heel goede maatjes is met zakkenvullende moslim-fascist Erdogan. Ze kunnen het persoonlijk goed met elkaar vinden. Ze feliciteren elkaar met hun gemanipuleerde verkiezings"overwinningen". Soort zoekt soort. Overtuiging doet er niet toe, want uiteindelijk is het enkel macht en geld die voor hen telt.
Je kunt inderdaad zeggen dat ze het openlijker en directer spelen dan de anderen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 7 mei 2019 om 17:08.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be