Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juni 2019, 20:15   #1
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.429
Standaard Paradise Lost: Homeless in Los Angeles

https://www.youtube.com/watch?v=9D9pZEjSxXQ&t=313s

ook

https://www.youtube.com/watch?v=D73npZwsttI

Genoeg te vinden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juni 2019 om 20:17.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 20:20   #2
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.429
Standaard

Kan iemand die een duidelijke link met Amerika heeft--vertellen wat er gaande in Californië, met name Los Angeles ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juni 2019 om 20:49.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 20:30   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Kan iemand die een duidelijke link met Amerika heeft vertellen wat er gaande in Californië, met name Los Angeles ?
Ik ben niet van daar, maar heb onlangs ‘on the road without Jack’ op vrt gezien.

Iemand die van Florida naar Seattle reed. Washington is het noorden van Californie.

Hij heeft ook opgemerkt dat er in Seattle enorm veel armen en daklozen waren. Waarschijnlijk omwille van het verdraagzaam en liberaal klimaat werd er gezegd.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 21:07   #4
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben niet van daar, maar heb onlangs ‘on the road without Jack’ op vrt gezien.

Iemand die van Florida naar Seattle reed. Washington is het noorden van Californie.

Hij heeft ook opgemerkt dat er in Seattle enorm veel armen en daklozen waren. Waarschijnlijk omwille van het verdraagzaam en liberaal klimaat werd er gezegd.

In het tweede filmpje is een pakhuis te zien van in beslag genomen spullen van daklozen. Ook zitten er dure mountainbikes tussen; dit is een stukgoedkoper vervoermiddel dan een auto en je verplaats je er sneller mee dan openbaar vervoer. Ergo, bij in beslagname van deze dingen pak je mensen hun werk af of hun mogelijkheid om te solliciteren.

Nu weet ik niet of dergelijke pakhuizen er ook in Seattle zijn. Maar het systeem om daklozen te ruineren blijkt in LA niet echt te werken blijkbaar. Als er dan ook gangs mee gaan moeien; die belasting vragen voor een staanplek voor een tent vraag ik mij werkelijk hoe deze klotezooi zover heeft kunnen komen.

Mijn vermoeden is een combinatie van massa immigratie uit 3e wereld landen enorme krapte op de woningmarkt veroorzaakt - waarbij bv 5 families uit Midden Amerika in gaan 1 appartement wonen -, verder grondspeculatie die je ook in de Westerse hoofdsteden ziet, een draconisch systeem van bekeuringen en belastingen en de kettingreactie hierop wat maakt dat lokale bewoners - die het noodlot treffen - van de drup in de regen komen, en tenslotte op straat belanden.

Enfin laatste is maar een ingeving van mij. Het Amerika is nml. zo verstikkend politiek correct dat het haast onmogelijk lijkt om een juiste conclusie te trekken, denk ik.

Maargoed, ik woon niet in Amerika. Ik zou dus graag een antwoord willen horen van iemand die hier woont of vaak lang verblijft.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juni 2019 om 21:09.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 21:14   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
In het tweede filmpje is een pakhuis te zien van in beslag genomen spullen van daklozen. Ook zitten er dure mountainbikes tussen; dit is een stukgoedkoper vervoermiddel dan een auto en je verplaats je er sneller mee dan openbaar vervoer. Ergo, bij in beslagname van deze dingen pak je mensen werk af of hun mogelijkheid om te solliciteren.

Nu weet ik niet of dergelijke pakhuizen er ook in Seattle zijn. Maar het systeem om daklozen te ruineren blijkt in LA niet echt te werken blijkbaar. Als er dan ook gang mee gaan moeien die belasting vragen voor een staanplek voor een tent vraag ik mij werkelijk hoe deze klotezooi zover heeft kunnen komen.

Mijn vermoeden is een combinatie van massa immigratie uit 3e wereld landen enorme krapte op de woningmarkt veroorzaakt - waarbij bv 5 families uit Midden Amerika in gaan 1 appartement wonen -, verder grondspeculatie die je ook in de Westerse hoofdsteden ziet, een draconisch systeem van bekeuringen en belastingen en de kettingreactie hierop wat maakt dat lokale bewoners - die het noodlot treffen - van de drup in de regen komen, en tenslotte op straat belanden.

Enfin laatste is maar een ingeving van mij. Het Amerika is nml. zo verstikkend politiek correct dat het haast onmogelijk lijkt om een juiste conclusie te trekken, denk ik.

Maargoed, ik woon niet in Amerika. Ik zou dus graag een antwoord willen horen van iemand die hier woont of vaak lang verblijft.
Die daklozen zagen er gewoon blanke Amerikanen uit.

Overigens er was onlangs ook uitzending over een Vlaamse fietser die door de US reed. Ik heb niet alles gezien, maar toen hij door de Appalachen reed was er iets gelijkaardigs.

Immense miserie en mensen geobsedeerd door America First en wapens.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 22:24   #6
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.429
Standaard

Kan je mij die uitzending linken svp. Appalachen.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 00:49   #7
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij heeft ook opgemerkt dat er in Seattle enorm veel armen en daklozen waren. Waarschijnlijk omwille van het verdraagzaam en liberaal klimaat werd er gezegd.
Dat heeft er weinig mee te maken. In het oerconservative Tulsa zijn er ook tamelijk wat daklozen. Dat heeft gewoon te maken met dat er hier redelijk wat voorzieningen en tehuizen zijn die je elders niet vindt. Het Leger des Heils bv heeft een opvangtehuis. De andere instellingen zijn ook christelijk van inslag en hopen om zieltjes te winnen. Helemaal niets liberaals aan.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 10:36   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Kan je mij die uitzending linken svp. Appalachen.

https://www.een.be/iedereen-beroemd/dwars-door-amerika
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2023, 20:12   #9
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Het wordt erger en erger.
Youtube staat er vol van.
Hoe langer hoe meer verslaafden ook.

En dat voor de zogenaamde 1ste wereldmacht. It's a big shame.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2023, 20:20   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het wordt erger en erger.
Youtube staat er vol van.
Hoe langer hoe meer verslaafden ook.

En dat voor de zogenaamde 1ste wereldmacht. It's a big shame.
En de 2de, 3de, 4de .... wereldmachten? Hebben zij een beter systeem?

Onze sociale bescherming is wellicht de beste ter wereld, maar ze wordt wel bedreigd door ... onbetaalbaarheid. Want ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2023, 20:27   #11
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En de 2de, 3de, 4de .... wereldmachten? Hebben zij een beter systeem?

Onze sociale bescherming is wellicht de beste ter wereld, maar ze wordt wel bedreigd door ... onbetaalbaarheid. Want ...
Here we go.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2023, 04:50   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.632
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En de 2de, 3de, 4de .... wereldmachten? Hebben zij een beter systeem?

Onze sociale bescherming is wellicht de beste ter wereld, maar ze wordt wel bedreigd door ... onbetaalbaarheid. Want ...
ziezo......

In de VS speelt dat gewoon al van vele decennia eerder...Als U daar geen betrekkingen heeft met de overheid (met niks meer in orde),dan zal de overheid daar geen betrekkingen meer hebben met U zolang U bepaalde grenzen niet overschrijdt....En ,zoals elders in de "Derde wereld" trekken steden de zwervers en verschoppelingen aan.....

Hier heeft de overheid nog veel de neiging zich te gaan bemoeien daarmee....

EN uiteraard...wie een overdreven grote bevolking heeft moet dat dan maar aanvaarden dat vermoedelijk de helft ervan kompleet nutteloos is....De VS is heus het enige land niet waar bewezen wordt,op de harde manier,dat een groeiende pseudo-economie niet in staat is een groeiende bevolking een aangenaam leven te bezorgen.....Deze droom voor de mensen heeft eventjes bestaan,zo eind jaren zestig bij ons en de VS,en begin deze eeuw in de Volksrepubliek om maar een paar voorbeelden te noemen...en reeds na korte tijd begon het afkalven ervan......

Dit gaat niet over "absolute" aantallen op zich maar gewoon hoe de economische verworvenheden verspreid raken..Ook bij ons weten we al dat het "herverdelen" middels overheidsdwang zijn grenzen heeft .
De-industrialisering ,het fnuiken van persoonlijk initiatief,en het vormen van steeds grotere monopolie-posities (als vorm van afweer tegen de te sterke overheid)zijn het duidelijkste gevolg bij ons...en in de VS.

Het opstellen van "sociale wetten" (de West-Europese methode) stelt de executie enkele decennia uit,zo geniet hier de babyboom er nog van....daarna is het aan de zombies.
Ik moet niet speculeren,inderdaad,KIJK naar de VS....en wat zich in onze Europese steden hier en daar al aan het manifesteren is...nog niet op dergelijke schaal...maar alles is er al...

Laatst gewijzigd door kelt : 4 augustus 2023 om 05:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2023, 13:33   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het wordt erger en erger.
Youtube staat er vol van.
Hoe langer hoe meer verslaafden ook.

En dat voor de zogenaamde 1ste wereldmacht. It's a big shame.
Die zitten daar dan ook zo goed als allemaal met hun handen in de pillendoos als ze geen gewoon pijnstillers slikken dan is het Crystal Meth of Fentanyl.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2023, 17:09   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.632
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die zitten daar dan ook zo goed als allemaal met hun handen in de pillendoos als ze geen gewoon pijnstillers slikken dan is het Crystal Meth of Fentanyl.
tsja......als er geen drank is,dan maar de pillen ......

En voor alles ontwikkelt zich een markt.....werkelijk voor alles......

Laatst gewijzigd door kelt : 4 augustus 2023 om 17:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2023, 20:14   #15
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.545
Standaard

Amerika wordt hier nogal lapidair afgeschilderd. Er is ook een meerderheid van mensen die geen drugs nemen, normaal gaan werken en een goed inkomen hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2023, 20:21   #16
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.430
Standaard

De VS elite heeft een belangrijk principe aan de kant gezet. De interesse in het welzijn van de bevolking. Sommigen schreeuwden het van de daken.

Michael Jackson - They Don’t Care About Us


In Brazilië gaat het itt de VS de goede kant op op dat gebied.

Versie met VS vlag als fascistisch symbool. Dit was Jackson bijna 30 jaar geleden al.

https://m.youtube.com/watch?v=Y5PhUKzRQJc

Laatst gewijzigd door Bach : 4 augustus 2023 om 20:34.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2023, 20:30   #17
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De VS elite heeft een belangrijk principe aan de kant gezet. De interesse in het welzijn van de bevolking. Sommigen schreeuwden het van de daken.

Michael Jackson - They Don’t Care About Us
Ja die kinderverkrachter die beschaamd is dat hij een neger is en zich volsteekt met pillen en drugs zal even de commerciele toer op gaan om een liedje te maken dat schijt op het land waar hij miljardair is geworden omdat het opbrengt.

Elite, elite wat te zeggen dan van andere landen zoals Rusland dat ge aanbid.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2023, 20:37   #18
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja die kinderverkrachter die beschaamd is dat hij een neger is en zich volsteekt met pillen en drugs zal even de commerciele toer op gaan om een liedje te maken dat schijt op het land waar hij miljardair is geworden omdat het opbrengt.

Elite, elite wat te zeggen dan van andere landen zoals Rusland dat ge aanbid.
Maar ik aanbid Rusland niet. Waar haalt u dat? Verwerp best dat zwart wit denken van de koude oorlog indoctrinatie. Het is zo primitief en veroorzaakt veel leed.

Laatst gewijzigd door Bach : 4 augustus 2023 om 20:38.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2023, 20:38   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Maar ik aanbid Rusland niet. Waar haalt u dat?
Uit uw schrijfsels...
Citaat:
Verwerp best dat zwart wit denken van de die koude oorlog indoctrinatie. Het is zo primitief.
Het proletariaat is u dankbaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2023, 20:42   #20
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Uit uw schrijfsels...
[Q
Ik nodig u uit een citaat te vinden. En anders graag verontschuldigingen voor het verspreiden van valse informatie, ook wel genoemd laster.
Citaat:
Het proletariaat is u dankbaar.
Het proletariaat? Ik zat er precies boenk op met die koude oorlog indoctrinatie.

Het zijn de fascisten die roepen dat 'wie niet met ons is tegen ons is' ondertussen dat ze de grootste misdaden plegen.

Laatst gewijzigd door Bach : 4 augustus 2023 om 20:44.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be