Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2019, 09:16   #1
AndreasFirewolf
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 april 2012
Berichten: 85
Standaard Dijsselbloem hoofd van IMF ???

Dijsselbloem wordt in nederland genoemd als opvolger van Lagarde bij het IMF.

Dijsselbloem was mini-ster van Financien in Nederland kort na de bankencrisis.

Dijsselbloem had HEEL VEEL kritiek op Griekenland.

Hoe schoon is Dijsselbloem ???

12 Oktober 2016 schreef ik Dijsselbloem een open brief,

waarin ik vroeg om optreden tegen het bankenkartel van

Rabobank, ABN-AMRO en ING

en waarin ik vroeg om variabele rente te verbieden, tenzij deze gekoppeld is aan een internationale marktrente zoals Euribor.

Zie Open brief aan de mini-ster van Financiën

Dijsselbloem weigerde aan mijn verzoek te voldoen.

Als mini-ster van Financien was Dijsselbloem ook hoofd van ABN-AMRO, welke een staatsbank was. Via deze staatsbank werden consumenten en ondernemers systematisch beroofd met rente-manipulatie. Dijsselbloem was daarvoor verantwoordelijk.

Dijsselbloem had met ABN-AMRO het goede voorbeeld kunnen geven en de rentes kunnen aanpassen. Maar volgens Dijsselbloem mocht de ABN-AMRO niet concurreren. Daarmee heeft Dijsselbloem aangegeven, dat de ABN-AMRO kartelafspraken heeft gemaakt. Kartelafspraken zijn in de EU een misdaad. Dijsselbloem heeft dus leiding gegeven aan georganiseerde criminaliteit.

Moet zo iemand leiding gaan geven aan het IMF ??? Of kunnen we hem beter in de gevangenis werpen en de sleutel kwijtraken ???

Crimineel banken kartel in Nederland
Ik heb zelf een conflict met de Rabobank. Dit was ooit een fatsoenlijke bank. Sinds begin deze eeuw gedraagt RABO zich als een criminele organisatie.

Citaat:
Voorbeelden van georganiseerde criminaliteit van de Rabo-bank

https://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/20...497196-a903102

Rabobank: "Cooperating fully" in drug cartel money laundering investigation

https://www.groenepolitiek.info/inde...pi=2267&n1=323

In Nederland, vooral in de provincies Limburg en Noord Brabant worden vrijwel wekelijks hennepkwekerijen en drugs-laboratoria gevonden op boerenerven. Deze boeren zijn bijna allemaal aangesloten bij de lokale Rabo banken. Gelooft u, dat deze banken niet weten wat er op de boerenerven gebeurt? Als een arme boer, die al zijn inkomsten moet afstaan aan de Rabobank rovers (via rentemanipulatie et cetera), ineens dure auto's en dure spullen koopt, weet de Rabobank niet wat er aan de hand is?

Italie staat bekend als het land van de maffia. Maar vergeleken met de Nederland valt het daar eigenlijk wel mee.
Sinds ca. 2008 rekent de RABO mij een rente 3,5% hoger dan tijdens het afsluiten, vergeleken met Euribor, een internationale rente. Terwijl de rente voor de banken negatief is geworden, is mijn rente gestegen.

Volgens het Europees Recht mogen bedrijven geen producten verkopen met misleiding. Dat heeft Rabo wel gedaan. Wat Rabo doet is in strijd met het Europees Recht.

In Nederland hebben we een consumenten autoriteit. Wanneer je klaagt over een bank, verwijst deze door naar Kifid. Kifid is het speeltje van de banken en wordt betaald door de banken. Mijn klacht werd door Kifid afgewezen, omdat de rente markt-conform is.

De advocaat van Rabo verdedigde het beleid van Rabo door te stellen: de rente is markt-conform. De andere banken doen het ook, dus mogen wij het ook.

Markt conform komt feitelijk neer op erkenning van een banken kartel
Kartelvorming is in de EU verboden.

Ik heb in een email aan het parlement gevraagd om optreden tegen het bankenkartel. Daarop heb ik GEEN ENKELE REACTIE gehad. Zie:

Open email aan de tweede kamer

Mocht u denken, dat de politiek Nederland schoner of eerlijker is, vergeet u dan maar. De Nederlandse politiek is door en door corrupt.

Onze premier noemen we 'de Liegende Hollander'.

Dijsselbloem heeft leiding gegeven aan een bankenkartel. Zijn opvolger is geen haar beter.

Maar:
De strijd tegen de criminele banken gaat door !!!

.
__________________
Iedere dag gaat het beter en beter en wij creeren een gouden toekomst !!!
www.groenepolitiek.info/
AndreasFirewolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2019, 09:21   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Nederland zal wel een wiedergutmachung krijgen voor Timmermans.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2019, 11:18   #3
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AndreasFirewolf Bekijk bericht

Maar:
De strijd tegen de criminele banken gaat door !!!

.
Zijn er andere banken en zo ja, voor hoelang nog???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 9 juli 2019 om 11:19.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2019, 01:23   #4
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nederland zal wel een wiedergutmachung krijgen voor Timmermans.
Nederland en de Europese Sociaal-Democraten, dat zou zomaar eens kunnen. Toch is Dijsselbloem een zeer capabele man en lijkt me geschikt voor deze baan.
Timmermans zal dan wel Vice-Voorzitter blijven met een teleurstellende portefeuille....
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 19:58   #5
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AndreasFirewolf Bekijk bericht
Dijsselbloem wordt in nederland genoemd als opvolger van Lagarde bij het IMF.

Dijsselbloem was mini-ster van Financien in Nederland kort na de bankencrisis.

Dijsselbloem had HEEL VEEL kritiek op Griekenland.

Hoe schoon is Dijsselbloem ???

12 Oktober 2016 schreef ik Dijsselbloem een open brief,

waarin ik vroeg om optreden tegen het bankenkartel van

Rabobank, ABN-AMRO en ING

en waarin ik vroeg om variabele rente te verbieden, tenzij deze gekoppeld is aan een internationale marktrente zoals Euribor.

Zie Open brief aan de mini-ster van Financiën

Dijsselbloem weigerde aan mijn verzoek te voldoen.

Als mini-ster van Financien was Dijsselbloem ook hoofd van ABN-AMRO, welke een staatsbank was. Via deze staatsbank werden consumenten en ondernemers systematisch beroofd met rente-manipulatie. Dijsselbloem was daarvoor verantwoordelijk.

Dijsselbloem had met ABN-AMRO het goede voorbeeld kunnen geven en de rentes kunnen aanpassen. Maar volgens Dijsselbloem mocht de ABN-AMRO niet concurreren. Daarmee heeft Dijsselbloem aangegeven, dat de ABN-AMRO kartelafspraken heeft gemaakt. Kartelafspraken zijn in de EU een misdaad. Dijsselbloem heeft dus leiding gegeven aan georganiseerde criminaliteit.

Moet zo iemand leiding gaan geven aan het IMF ??? Of kunnen we hem beter in de gevangenis werpen en de sleutel kwijtraken ???

Crimineel banken kartel in Nederland
Ik heb zelf een conflict met de Rabobank. Dit was ooit een fatsoenlijke bank. Sinds begin deze eeuw gedraagt RABO zich als een criminele organisatie.



Sinds ca. 2008 rekent de RABO mij een rente 3,5% hoger dan tijdens het afsluiten, vergeleken met Euribor, een internationale rente. Terwijl de rente voor de banken negatief is geworden, is mijn rente gestegen.

Volgens het Europees Recht mogen bedrijven geen producten verkopen met misleiding. Dat heeft Rabo wel gedaan. Wat Rabo doet is in strijd met het Europees Recht.

In Nederland hebben we een consumenten autoriteit. Wanneer je klaagt over een bank, verwijst deze door naar Kifid. Kifid is het speeltje van de banken en wordt betaald door de banken. Mijn klacht werd door Kifid afgewezen, omdat de rente markt-conform is.

De advocaat van Rabo verdedigde het beleid van Rabo door te stellen: de rente is markt-conform. De andere banken doen het ook, dus mogen wij het ook.

Markt conform komt feitelijk neer op erkenning van een banken kartel
Kartelvorming is in de EU verboden.

Ik heb in een email aan het parlement gevraagd om optreden tegen het bankenkartel. Daarop heb ik GEEN ENKELE REACTIE gehad. Zie:

Open email aan de tweede kamer

Mocht u denken, dat de politiek Nederland schoner of eerlijker is, vergeet u dan maar. De Nederlandse politiek is door en door corrupt.

Onze premier noemen we 'de Liegende Hollander'.

Dijsselbloem heeft leiding gegeven aan een bankenkartel. Zijn opvolger is geen haar beter.

Maar:
De strijd tegen de criminele banken gaat door !!!

.
De banken worden gecontroleerd door de DNB en daar mee ook de ECB. Indien het fout zat dan was er al lang ingegrepen. Het rentebeleid pestte kennelijk binnen de toegestane bandbreedte van rentes.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 20:16   #6
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De banken worden gecontroleerd door de DNB en daar mee ook de ECB. Indien het fout zat dan was er al lang ingegrepen. Het rentebeleid pestte kennelijk binnen de toegestane bandbreedte van rentes.
Dat een Nederlander hoofd wordt van het IMF is wishful thinking. Die staat ergens op de 15de rang.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be