Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2018, 18:10   #41
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht


Enneuh....als minder-rijder kwam ondergetekende tot de conclusie dat een diesel (zoals mijn vorige) niet meer "nodig" was en mijn rug best wat beter wou zitten....Dus qua totaaluitstoot en zo zullen we nog eens zien....
Zo eentje van luister naar mijn woorden, maar zie niet naar mijn daden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 18:21   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Als je op het profiel klikt zie je ook op welke wegen er gereden werd.

https://www.spritmonitor.de/de/detai...ht/892772.html
Interressant overigens in die Spritzmonitorcijfers is hoeveel ze op "winterbanden" gereden hebben en ook bijna de helft van de tijd op de Autobahn...

In dat verband zien de opgegeven verbruiksscijfers er eigenlijk best verdienstelijk uit....

Neen,het komt niet overeen met MIJN realiteit.....niettemin,een interessante website,en mogelijk komen er binnenkort meer rijcijfers van meer gebruikers beschikbaar....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 5 juni 2018 om 18:21.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 18:26   #43
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

50% minder cilinderinhoud en 50 % minder gewicht verdienstelijk noemen als de uitstoot min of meer gelijk is.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 18:57   #44
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Interressant overigens in die Spritzmonitorcijfers is hoeveel ze op "winterbanden" gereden hebben en ook bijna de helft van de tijd op de Autobahn...

In dat verband zien de opgegeven verbruiksscijfers er eigenlijk best verdienstelijk uit....

Neen,het komt niet overeen met MIJN realiteit.....niettemin,een interessante website,en mogelijk komen er binnenkort meer rijcijfers van meer gebruikers beschikbaar....
Onze tweede wagen is een 308 SW met 1.2 l pureteh motor.

Gemiddeld verbruik ligt op 6 liter (vooral stedelijk korte trips). Op de snelweg tegen 120 km/h in 6de zakt dat naar 5 liter/100 km.

Dus die cijfers lijken mij veel te hoog en niet overeenkomstig met de realiteit.

PS: Onze diesel die op papier 4.2 liter verbruikte, doet nu ook vlotjes 6 liter....en die rijdt voornamelijk autobaan.

Dus spritmonitor komt niet overeen met realistische omstandigheden en zal waarschijnlijk een mishmash van omstandigheden en motorisaties maken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 19:05   #45
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Onze tweede wagen is een 308 SW met 1.2 l pureteh motor.

Gemiddeld verbruik ligt op 6 liter (vooral stedelijk korte trips). Op de snelweg tegen 120 km/h in 6de zakt dat naar 5 liter/100 km.

Dus die cijfers lijken mij veel te hoog en niet overeenkomstig met de realiteit.

PS: Onze diesel die op papier 4.2 liter verbruikte, doet nu ook vlotjes 6 liter....en die rijdt voornamelijk autobaan.

Dus spritmonitor komt niet overeen met realistische omstandigheden en zal waarschijnlijk een mishmash van omstandigheden en motorisaties maken.
Wat is er niet realistisch of moeilijk aan uw kilometerstand in te geven en het aantal liters ?

Of geven ze volgens u meer liters aan dan ze werkelijk getankt hebben, zomaar voor de lol ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 20:27   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Onze tweede wagen is een 308 SW met 1.2 l pureteh motor.

Gemiddeld verbruik ligt op 6 liter (vooral stedelijk korte trips). Op de snelweg tegen 120 km/h in 6de zakt dat naar 5 liter/100 km.

Dus die cijfers lijken mij veel te hoog en niet overeenkomstig met de realiteit.

PS: Onze diesel die op papier 4.2 liter verbruikte, doet nu ook vlotjes 6 liter....en die rijdt voornamelijk autobaan.

Dus spritmonitor komt niet overeen met realistische omstandigheden en zal waarschijnlijk een mishmash van omstandigheden en motorisaties maken.
ADAC heeft een nog lager testverbruik van die 308 SW met 130 PK pure tech, 1200 cc, zelfs maar 5,3 liter/100 km., maar 0,3 liter boven de labo- normtest.

Getest in september 2014.

Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...ART_Allure.pdf

Peugeot 308 SW PureTech 130 STOP&START Allure
Fünftürige Kombilimousine der unteren Mittelklasse (96 kW / 130 PS)

Peugeot bietet den neuen 308 nun auch wieder als Kombi an. Der "SW"
ist in drei Ausstattungsvarianten erhältlich. In der getesteten höchsten
Variante "Allure" sind drei Benzin- und drei Diesel-Motoren verfügbar. ...

3-Zylinder Otto Schadstoffklasse Euro6 Hubraum 1199 ccm
Leistung 96 kW (130 PS) bei 5500 U/min
Maximales Drehmoment 230 Nm bei 1750 U/min
Kraftübertragung Frontantrieb
Getriebe 6-Gang-Schaltgetriebe
Reifengröße (Serie) 225/45R17H
Reifengröße (Testwagen) 225/40R18W
Bremsen vorne/hinten Scheibe/Scheibe
Wendekreis links/rechts 11,2/11,25 m
Höchstgeschwindigkeit 199 km/h
Beschleunigung 0-100 km/h 10,0 s
Überholvorgang 60-100 km/h (2.+3.Gang) 6,4 s
Bremsweg aus 100 km/h 35,9 m
Verbrauch pro 100 km Herstellerangabe 5,0 l
Testverbrauch Schnitt pro 100 km (Super) 5,3 l
Testverbrauch pro 100 km Stadt/Land/BAB 6,2/4,6/6,3 l

CO2-Ausstoß Herstellerangabe 115 g/km
CO2-Ausstoß Test(*WTW) 147 g/km
Ooit kreeg men voor 115 g/km norm een Ecopremie.

*WTW testverbruik haalt die pure benzine zeer goede 147 g/km.

ff kijken wat een sjoemeldiesel Peugeot 308 SW aan *WTW CO2 testverbruik haalt, hier nog ene van oktober 2013, is wel een euronorm 5, en maar 115 PK uit een 1560 cc diesel:
Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...ART_Allure.pdf

4-Zylinder Diesel Schadstoffklasse Euro5
Hubraum 1560 ccm
Leistung 85 kW (115 PS)
bei 3600 U/min
Maximales Drehmoment 270 Nm
bei 1750 U/min
Kraftübertragung Frontantrieb
Getriebe 6-Gang-Schaltgetriebe
Reifengröße (Serie) 225/45R17H
Reifengröße (Testwagen) 225/45R17V
Bremsen vorne/hinten Scheibe/Scheibe
Wendekreis links/rechts 10,8/10,85 m
Höchstgeschwindigkeit 191 km/h
Beschleunigung 0-100 km/h 10,2 s
Überholvorgang 60-100 km/h (3.Gang) 6,7 s
Bremsweg aus 100 km/h 35,7 m
Verbrauch pro 100 km Herstellerangabe 3,8 l
Testverbrauch Schnitt pro 100 km (Diesel) 4,6 l
Testverbrauch pro 100 km Stadt/Land/BAB 4,7/4,0/5,7 l
CO2-Ausstoß Herstellerangabe 100 g/km
CO2-Ausstoß Test(*WTW) 147 g/km
Of WTW testverbruik idem 147 g/km CO2 zoals de benzine die wel 15 PK meer kan leveren. Beide 6-versnellingsbak. De diesel ligt in de praktijk wel 0,8 liter boven zijn labo-norm, de benzine maar 0,3 liter.

Waarom zou men überhaupt een diesel kopen? Om gekloot te worden?
Om veel meer NOx te vervuilen? Omdat dieseluitlaatgassen door de IARC bewezen kankerverwekkend of Carcinogeen categorie I ingedeeld staat
(benzine is categorie 2B mogelijk kankerverwekkend)

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juni 2018 om 20:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 20:31   #47
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Diene Puretech 1.2 met 130pk trekt ook voldoende voor alledaags gebruik en gezinsvakanties.

En is zuinig. Ik klaag niet.

Blijkbaar rijden er velen rond met inferieure benzines die veel te veel verbuiken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 20:37   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Diene Puretech 1.2 met 130pk trekt ook voldoende voor alledaags gebruik en gezinsvakanties.

En is zuinig. Ik klaag niet.

Blijkbaar rijden er velen rond met inferieure benzines die veel te veel verbuiken.
Ik denk zelfs dat die puretech zelfs nog wat zuiniger kan, bouwjaar 2018 dan. Op benzine zit nog wat rek, zeker aan de stroomverbruikers kan men wat doen, mss heeft Peugeot dat nu gedaan.
Of een gerobotiseerde bak en iets langere 7e of 8e versnelling kan ook wat opleveren.

Hier een SUV 3008 met die 130 PK pure tech, haalt 6,3 liter testverbruik bij ADAC, bouwjaar 2017:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...130_Allure.pdf

Citaat:
Blijkbaar rijden er velen rond met inferieure benzines die veel te veel verbuiken.
Die laten zich een ouderwetse motor aandraaien, eigen schuld.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juni 2018 om 20:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 06:44   #49
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Diene Puretech 1.2 met 130pk trekt ook voldoende voor alledaags gebruik en gezinsvakanties.

En is zuinig. Ik klaag niet.

Blijkbaar rijden er velen rond met inferieure benzines die veel te veel verbuiken.
68 gebruikers Benzin min 5,92 6,89 9,07 max

34 gebruikers met een SW Benzin min 5,92 6,84 8,58 max


Dat moet lukken dat alleen gij met een zuinige rijd en al de rest niet

https://www.spritmonitor.de/de/ueber...sw&powerunit=2
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 22:04   #50
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik heb anders de indruk, maar 't kan een indruk zijn hé, dat hier de sedans terug in aantal groeien. Ik denk dat die SUV's over hun top heen zijn en dat meer en meer mensen terug grijpen naar een Sedan of soortgelijke.
(...)
Ik denk dat die indruk niet overeen komt met de werkelijkheid. Ik denk dat het aandeel SUV e.d. alleen maar verder aangroeit.
Een SUV zegt mij niets. Ik zie geen meerwaarde. Het is een break op hoge poten.

Ik heb jaren met een monovolume gereden. Vanaf 1999 tot 2011.
Een monovolume heeft wel een meerwaarde. De vloer ligt op de normale hoogte van een sedan maar het dak is hoger. Dat levert meer ruimte op. Altijd graag mee gereden en inderdaad de hogere zitpositie is aangenaam.

Ik heb in 2011 noodgedwongen een andere keuze moeten maken omdat er geen interessante monovolume meer beschikbaar was in de lijst met leasingwagens waaruit ik mocht kiezen.

Dan maar terug naar een sedan, een break dan wel want bergruimte heb ik wel nodig. In het begin voelde dat vreemd aan. Zo laag. Ik had het idee dat ik zo ongeveer op de hoogte zat van de bumper van de andere wagens, maar dat gevoel ging over.
En een gewone break rijdt best goed en strak en toch een stuk zuiniger dan een monovolume alhoewel de Renault Scenics en Grand Scenics waar ik al die jaren mee heb gereden zeker geen dronkelappen waren.
De instap is wat moeilijker want lager maar de zitpositie is uitstekend. Ik denk dat ik het bij een break ga houden.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 20:19   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard Ford blijft veranderen...

Een dik jaar geleden trok de groep zich terug uit Brazilie en nu,september 2021, is medegedeeld dat Ford ook uit Indie vertrekt.

https://www.reuters.com/business/aut...am-2021-09-17/

Ford is met produktiecapaciteit aanwezig in india sinds de jaren negentig vorige eeuw maar heeft in die periode altijd problemen gehad om het juiste type wagen tegen de juiste prijs in de markt te zetten.
De originele droom toen de firma daar begon was dat India aan het begin stond van een enorme boom,het nieuwe China.Maar dat is niet zo uitgekomen.
Toch niet in de zin van dat de indiers snel rijker zouden worden ,de wegen aanzienlijk beter zouden worden en er dus gesofistikeerder wagens met hogere winstmarges in de markt zouden kunnen gezet worden...

Ook het exportverhaal vanuit India bleek uiteindelijk geen succes (alhier is een vorige versie van de Sportage een tijdje uit India ingevoerd geweest...)

De typische wagen die in India verkocht wordt is klein,goedkoop ,"elementair" en robuust....Met als absolute en niet te negeren eis dat hij "lokaal " moet kunnen hersteld worden.
Andere niet-Indiase fabrikanten als Suzuki en Hyundai hebben dat van in het begin goed begrepen en doen het ook goed op de Indiase markt.Zij hebben daar modellen die passen in dat ecosysteem.

Voor Ford,na 2,5 miljard dollar aan investeringen en nog eens 2 miljard dollar verliezen, is het genoeg geweest,ze gooien de handdoek en verlaten het subcontinent.


De veelbelovende "emerging markets" van indertijd zijn de firma slecht bekomen....

Alle focus ligt op de EV omschakeling in de "mature" markten.Want als het daarmee niet lukt in hun oude "huis"markten,tsja....

Laatst gewijzigd door kelt : 17 september 2021 om 20:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 16:52   #52
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard de e-motor in een kist

"retro-fitting" ,het voorzien van ,meestal oudere-,voertuigen van nieuwe aandrijfelementen,gaande van
motoren tot alles wat verder nodig is in de aandrijflijn is "big business" in de VS.Het is veelal onderdeel van een ook verder nogal ingrijpende ombouw van de betroffen wagen....
Ford is altijd al een grote speler geweest in die handel,zeker in "crate" motoren (letterlijk splinternieuwe motoren die in een kist toegeleverd worden)

Het gaat ,uiteraard,typisch om grote dingen met grote cilinderinhoud en veel lawaai...


De firma zal straks beginnen met het aanbieden van electrische "crate-motoren" (zoals in de e-mustang zitten) en
bovendien de rest van de aandrijflijn ook (controllers,inverters,batterijen,...)

https://www.theverge.com/2021/11/2/2...gt-performance

Totnogtoe was het ombouwen van een voertuig naar een e-voertuig een wel heel serieuze onderneming want het was
aan de custom-builder om van hier,daar en ginder het nodige bij elkaar te schrapen en zelf maar uit te vissen of
het wel de juiste combinatie was.....

Dat gaat nu veranderen,de "custom-build" sector kan straks vol mee instappen met "factory approved" combinaties.
Maar dat "lawaai" gaan ze moeten achterlaten....

Laatst gewijzigd door kelt : 3 november 2021 om 16:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 17:05   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Een dik jaar geleden trok de groep zich terug uit Brazilie en nu,september 2021, is medegedeeld dat Ford ook uit Indie vertrekt.

https://www.reuters.com/business/aut...am-2021-09-17/

Ford is met produktiecapaciteit aanwezig in india sinds de jaren negentig vorige eeuw maar heeft in die periode altijd problemen gehad om het juiste type wagen tegen de juiste prijs in de markt te zetten.
De originele droom toen de firma daar begon was dat India aan het begin stond van een enorme boom,het nieuwe China.Maar dat is niet zo uitgekomen.
Toch niet in de zin van dat de indiers snel rijker zouden worden ,de wegen aanzienlijk beter zouden worden en er dus gesofistikeerder wagens met hogere winstmarges in de markt zouden kunnen gezet worden...

Ook het exportverhaal vanuit India bleek uiteindelijk geen succes (alhier is een vorige versie van de Sportage een tijdje uit India ingevoerd geweest...)

De typische wagen die in India verkocht wordt is klein,goedkoop ,"elementair" en robuust....Met als absolute en niet te negeren eis dat hij "lokaal " moet kunnen hersteld worden.
Andere niet-Indiase fabrikanten als Suzuki en Hyundai hebben dat van in het begin goed begrepen en doen het ook goed op de Indiase markt.Zij hebben daar modellen die passen in dat ecosysteem.

Voor Ford,na 2,5 miljard dollar aan investeringen en nog eens 2 miljard dollar verliezen, is het genoeg geweest,ze gooien de handdoek en verlaten het subcontinent.


De veelbelovende "emerging markets" van indertijd zijn de firma slecht bekomen....

Alle focus ligt op de EV omschakeling in de "mature" markten.Want als het daarmee niet lukt in hun oude "huis"markten,tsja....
Onderschat India niet. Zelfs Tesla is daar zijn model Y op grote hoogte aan het testen (vandaag op twitter een foto gezien)

India zal ook massaal moeten overstappen op EVs wegens hun vervuiling in de steden. Ze kunnen beginnen met hun OV.

Ook Elon Musk heeft al pogingen ondernomen het regime daar te overtuigen.
Maar dat gaat nog lukken.

India is na Europa het tweede grootste "verdieselt werelddeel" en dat verdieselt wagenpark is er nog lang...


Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2021 om 17:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 01:42   #54
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar dat is truut, dat hebben ze nu uitgevonden om het segment van de SUV's nog wat op te splitsen. Denk je dat er zotten zijn is die met hun X5 gaan off-road doen?
Ja, minstens iedere week, over de parking van de aldi.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 01:44   #55
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Onderschat India niet. Zelfs Tesla is daar zijn model Y op grote hoogte aan het testen (vandaag op twitter een foto gezien)

India zal ook massaal moeten overstappen op EVs wegens hun vervuiling in de steden. Ze kunnen beginnen met hun OV.

Ook Elon Musk heeft al pogingen ondernomen het regime daar te overtuigen.
Maar dat gaat nog lukken.

India is na Europa het tweede grootste "verdieselt werelddeel" en dat verdieselt wagenpark is er nog lang...

Ik heb horen vertellen dat ze daar al bezig zijn met elektrische koeien te fabrikeren. Die zouden minder schijten op straat. Ik weet wel niet of ze al dan niet van Tesla zullen zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 4 november 2021 om 01:46.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 18:01   #56
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

En nu duiken er geruchten op dat Ford sterk overweegt (of misschien al besloten heeft) de fabriek in Saar-Louis (Saarland,Duitsland) te sluiten.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 18:08   #57
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
En nu duiken er geruchten op dat Ford sterk overweegt (of misschien al besloten heeft) de fabriek in Saar-Louis (Saarland,Duitsland) te sluiten.....
De geruchten zijn er inderdaad.
Eigenlijk onbegrijpelijk omdat er nog geïnvesteerd werd.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2022, 19:19   #58
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

Blijkbaar gaat Ford de Ford Fiesta binnen niet al te lange tijd stoppen....en daarmee komt dan het einde van de produktie,door Ford, van kleine ICE-wagens...

Laatst gewijzigd door kelt : 27 oktober 2022 om 19:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 06:02   #59
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Blijkbaar gaat Ford de Ford Fiesta binnen niet al te lange tijd stoppen....en daarmee komt dan het einde van de produktie,door Ford, van kleine ICE-wagens...
Ongelooflijk eigenlijk.
Nu kleinere auto's brengen weinig winst op.
Maar als we alleen nog grote auto's gaan produceren, waar is de milieu- en klimaatwinst dan?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 06:32   #60
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ongelooflijk eigenlijk.
Nu kleinere auto's brengen weinig winst op.
Maar als we alleen nog grote auto's gaan produceren, waar is de milieu- en klimaatwinst dan?
De lagere middenklasse mag niet meer met de auto rijden. Enkel nog de rijken en die rijden liever met SUV's. Het is wachten op de eerste SUV's met een kanon op de motorkap om het plebs uit de weg te schieten als het niet snel genoeg opzij gaat of bedreigend lijkt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be