Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2021, 18:25   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard Einde autosalon Brussel?

Het kijk- en koopsalon Brussel 2022 gaat mogelijk helemaal niet door.

(2021 ging niet door wegens pandemie)

Al meerdere automerken hebben afgezegd. Volvo Car Belgium reeds in juni.

VW Gp D'Ieteren nu ook.

Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/a...ssel-2022.html

15.09.2021

Boycot D'Ieteren het Autosalon van Brussel 2022?

VW-invoerder D'Ieteren heeft geen zin in het Autosalon, waardoor de toekomst van de Brussels Motor Show in gevaar komt.

Komen ze of komen ze niet? Die vraag houdt de Belgische autosector al een tijdje in de ban. We hebben het over D'ieteren en hun deelname aan de Brussels Motor Show 2022. De invoerder van onder meer Audi, Skoda en Volkswagen heeft immers geen zin meer in het Autosalon, waardoor de toekomst van het evenement in het gedrang komt. Want als D'Ieteren niet komt, dan zouden ook de andere merken weg kunnen blijven. En dan denken we in de eerste plaats aan Stellantis, de groep die merken zoals Citroën, Opel en Peugeot overkoepelt. Het worden cruciale dagen...

De beperkende maatregelen die de coronapandemie moesten indijken, zorgden ervoor dat het Autosalon van 2021 geschrapt werd. Het deed de autosector niet alleen beseffen hoeveel geld een evenement zoals de Brussels Motor Show eigenlijk kost, maar ook dat er alternatieve manieren zijn om gerichter te communiceren en om efficiënter wagens te verkopen - zonder concurrerende modellen in de hal even verderop. Zo experimenteerde BMW dit jaar reeds met Phygital, een alternatieve show die de gulden middenweg tussen een digitale en een fysieke ervaring probeert te bewandelen. Het bij de invoerder in Bornem georganiseerde minisalon krijgt dan ook een vervolg in 2022.

Organisator Febiac ziet de twijfel van D'Ieteren met lede ogen tegemoet en probeert alsnog recht te zetten wat krom is komen te staan. De annulatie van de Brussels Motor Show 2022 zou opnieuw een flinke streep door de rekening zijn. Door het schrappen van het Autosalon van 2021 liepen ze reeds 4,3 miljoen euro mis, een nieuwe no-show zou een financieel debacle zijn. De autosector heeft het sowieso erg moeilijk, onder meer door de onzekerheid rond de EV-switch, het tekort van halfgeleiders en natuurlijk de onvermijdelijke Covid-19-problemen.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 september 2021 om 18:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 18:36   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het kijk- en koopsalon Brussel 2022 gaat mogelijk helemaal niet door.

(2021 ging niet door wegens pandemie)

Al meerdere automerken hebben afgezegd. Volvo Car Belgium reeds in juni.

VW Gp D'Ieteren nu ook.
Gezien in een nieuwsuitzending.

Zij stopten ook al met de invoer van Yamaha ...

D'Ieteren stopt als importeur Yamaha Motor in België

p.s.

Volkswagen AG produceert voertuigen van onder andere de merken Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Ducati (Motoren), Lamborghini en Porsche.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 september 2021 om 18:38.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 18:49   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Gezien in een nieuwsuitzending.

Zij stopten ook al met de invoer van Yamaha ...

D'Ieteren stopt als importeur Yamaha Motor in België

p.s.

Volkswagen AG produceert voertuigen van onder andere de merken Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Ducati (Motoren), Lamborghini en Porsche.
VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Bentley, Scania, Seat, Bugatti, Ducati, Man, Cupra, Neoplan, VWN

Laatst gewijzigd door Micele : 15 september 2021 om 18:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 18:53   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Bentley, Scania, Seat, Bugatti, Ducati, Man, Cupra, Neoplan, VWN
Een lange lijst zeg maar ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 19:49   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Als Stellantis afzegt(kans groeit met de minuut nu),dan is het inderdaad boeken toe voor autosalon Brussel...

Overigens is het aantal autosalons,vergeleken met 20 jaar geleden,maar een fractie meer van wat het ooit was.Toen was er nog een soort traditie om in zowat de helft van de Europese hoofdsteden wel een autosalon te hebben...


Het gaat tenslotte altijd om kosten/baten....autosalons zijn DUUR en zijn ook aanleiding voor een zware prijzenslag in het land waar het gehouden wordt...

Fabrikanten en grote invoerders willen dat misschien niet meer....

En overigens zouden de meeste merken feitelijk ook moeten tonen dat ze "niet klaar" zijn voor de grote EV revolutie.....

Dat is meteen een tweede mogelijke reden,we zijn in een enorme overgangsfase van de auto-industrie.....Show maken met ganse gammas die slecht leverbaar zijn is nu even niet aan de orde....

Laatst gewijzigd door kelt : 15 september 2021 om 19:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 19:56   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het kijk- en koopsalon Brussel 2022 gaat mogelijk helemaal niet door.

(2021 ging niet door wegens pandemie)

Al meerdere automerken hebben afgezegd. Volvo Car Belgium reeds in juni.

VW Gp D'Ieteren nu ook.
Tsja, je kan alles vinden en bekijken op tinternet…en in de showroom.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 22:13   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tsja, je kan alles vinden en bekijken op tinternet…en in de showroom.
T'ja je hoeft zelfs niet meer te reizen. Je kan alle reizen maken via het internet. Uiteindelijk moet je voor niks meer uit je zetel komen. Je kan zelfs een madam laten komen via het internet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 17:51   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Wel,we vernemen dat het toch doorgaat......

Men kan nu op het autosalon maar hopen dat de afwezigen ongelijk hebben zeker?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 19:13   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel,we vernemen dat het toch doorgaat......

Men kan nu op het autosalon maar hopen dat de afwezigen ongelijk hebben zeker?
Ik hoop het ook: https://www.autogids.be/autonieuws/a...gaat-door.html
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 19:47   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
T'ja je hoeft zelfs niet meer te reizen. Je kan alle reizen maken via het internet. Uiteindelijk moet je voor niks meer uit je zetel komen. Je kan zelfs een madam laten komen via het internet.
Hoelang is het geleden dat je nog naar het autosalon bent geweest?
Ik weet al minstens een jaar op voorhand wat mijn nieuwe auto gaat zijn. Bij de dealer kan ik die gaan bekijken en proefrijden en de kortingen zijn dezelfde.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 08:33   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Dat Stellantis toegezegd had te komen moet echt wel een luide zucht van opluchting doorheen de directiekamers van de Heizel hebben doen gaan...

Ook Batibouw gaat door overigens....

De twee grootste "shows" gaan dus volgend jaar door....


Uiterraad,de VW groep is in het "EV"-gebeuren de modernste van het pack grote autofabrikanten.De anderen hebben straks het spel voor zich alleen....

Het zou een beetje zielig zijn als de VW-dealers binnen enkele maandenl "autosalonprijzen" zouden aanbieden,dat zullen Febiac en Heizel voorzeker NIET aanvaarden!

Laatst gewijzigd door kelt : 18 september 2021 om 08:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 10:41   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hoelang is het geleden dat je nog naar het autosalon bent geweest?
Ik weet al minstens een jaar op voorhand wat mijn nieuwe auto gaat zijn. Bij de dealer kan ik die gaan bekijken en proefrijden en de kortingen zijn dezelfde.
In België jaren geleden want ik breng hier nog zelden de maanden Januari door Ge weet ik ben een koukleum
En voorheen ging ik veel liever naar het Duitse salon (pakken mooier)

Waarom zou je nog naar Aruba gaan ? Een palmboom is een palmboom de zee de zee en de zon die je in Napels ziet ondergaan is dezelfde als die je vanop je terras ziet ondergaan.

Uiteindelijk is niks belangrijk of relevant. Nothing really matters

Nu persoonlijk vind ik dat mocht het autosalon verdwijnen dit een traditie is waar de volgende generaties later met veel weemoed nog zullen over praten.

Voor de rest interesseert het me niet zo veel meer gewoonweg opdat de auto op zich steeds meer van zijn glans verliest. Het wordt meer en meer een gebruiksvoorwerp zie wegwerp artikel. Het rijplezier ik heb nog mogen beleven is al lang vervlogen tijd.
Die EV interesseren me al helemaal niet meer dat zijn eerder rijdende laptops dan machines wat niet wil zeggen ik er tegen zou zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 september 2021 om 10:49.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 19:16   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In België jaren geleden want ik breng hier nog zelden de maanden Januari door Ge weet ik ben een koukleum
En voorheen ging ik veel liever naar het Duitse salon (pakken mooier)

Waarom zou je nog naar Aruba gaan ? Een palmboom is een palmboom de zee de zee en de zon die je in Napels ziet ondergaan is dezelfde als die je vanop je terras ziet ondergaan.

Uiteindelijk is niks belangrijk of relevant. Nothing really matters

Nu persoonlijk vind ik dat mocht het autosalon verdwijnen dit een traditie is waar de volgende generaties later met veel weemoed nog zullen over praten.

Voor de rest interesseert het me niet zo veel meer gewoonweg opdat de auto op zich steeds meer van zijn glans verliest. Het wordt meer en meer een gebruiksvoorwerp zie wegwerp artikel. Het rijplezier ik heb nog mogen beleven is al lang vervlogen tijd.
Die EV interesseren me al helemaal niet meer dat zijn eerder rijdende laptops dan machines wat niet wil zeggen ik er tegen zou zijn.
Het autosalon heeft z'n charmes.
Ben je aan een nieuwe auto toe dan loont het te vergelijken. Eén verplaatsing, en de concurrentie staat bijeen.
Voor de rest is het leuk om eens mooie onbetaalbare auto's te zien, dito decoratie ...
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2021, 19:38   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Ja ,nee,zo wordt het moeilijk hé....

Als onze politiek verder zo schichtig gaat doen voor een virusje,dan wordt het voor de ondernemers ook steeds moeilijker om nog iets te organiseren verder dan 2 dagen weg(en dan nog )

De bedoeling is nu eenmaal om automobielen te laten vertonen ,niet om een testcentrum anex sanitaire scanpost anex privé-militiedienst ter controle van de mondmaskerdracht te gaan uitbaten hé....

Het autosalon zou dan toch NIET doorgaan ,zo heeft Febiac,de inrichter blijkbaar beslist dit weekend van de 27ste november 21


twee jaar op rij,dat ZAL gevolgen hebben...komen we weer terug op het begin van dit draadje....

Laatst gewijzigd door kelt : 28 november 2021 om 19:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2021, 21:10   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Deze morgen nog in de krant een nieuwe VW Polo TSI 3-cilinder 1000 cc met digitaal instrumentenbord en nog wat extra digtalisatie zoals half autonoom rijden als optie en... vanafprijs 26.000 € ofzo.

https://autotijd.be/prijzen/volkswagen/polo
1.0 TSI 95 pk Style manuele vijfbak FWD 23.510 euro
1.0 TSI 110 pk Life 7-traps DSG automaat FWD 23.830 euro
1.0 TSI 95 pk R-Line manuele vijfbak FWD 23.910 euro
1.0 TSI 95 pk Style 7-traps DSG automaat FWD 24.990 euro
1.0 TSI 95 pk R-Line 7-traps DSG automaat FWD 25.390 euro
1.0 TSI 110 pk Style 7-traps DSG automaat FWD 26.120 euro
1.0 TSI 110 pk R-Line 7-traps DSG automaat FWD 26.520 euro

Met wat opties zit je boven €30k.
Citaat:
Net geprobeerd:
Polo R-Line Business 1.0 TSI 81 kW (110 pk) 7 versnellingen DSG
Prijs incl. BTW 30.180 €
Dat is zowat 6000 € tot 8000 € meer dan ~10 jaar geleden (vanafprijs).

Citaat:
Deze versie van de Volkswagen Polo is geleverd van oktober 2011 tot september 2012. De laatste nieuwprijs bedroeg € 17.140. De auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 90 pk.

Volkswagen Polo 1.2 TSI 90pk Comfortline
https://www.autoweek.nl/auto/63320/v...0van%2090%20pk

Laatst gewijzigd door Micele : 28 november 2021 om 21:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 16:39   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Ik heb toch de indruk dat onder het mom van allerlei digitalisatie de ICE-wagens vooral duurder worden om het verschil met EVs kleiner te maken.
Ook het zogezegde chiptekort speelt in hun kaart (langere levertijden), en dat zelfs de tweedehands benzines duurder worden spelen ze uit.

De winst is meegenomen en compenseert de miljarden investeringen in EV-ontwikkeling (vooral batterij/management).

Wie 10 jaar geleden een kleine benzinewagen met wat opties zoals DSG enz... gekocht heeft voor pakweg 18.000 € zou toch eens kijken wat die wagens vandaag nieuw kosten (ze hebben wel veel meer digitalisatie, of gewoon uit de EV gehaald...)

vb. https://autorai.nl/autotest-skoda-fa...ig-autorai-nl/
~8000 € meer dan in september 2012.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 november 2021 om 16:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 17:05   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het autosalon heeft z'n charmes.
Ben je aan een nieuwe auto toe dan loont het te vergelijken. Eén verplaatsing, en de concurrentie staat bijeen.
Voor de rest is het leuk om eens mooie onbetaalbare auto's te zien, dito decoratie ...
Ja heeft zijn charmes. Leuk dagje uit. Auto's kijken geeft nog steeds beetje da gevoel van vrijheid. Maar het salon in Duitsland en dan vooral Motorshow Essen is pakken mooier. Ook de accomodatie net als de inrichting is stukken beter. Ook veel meer comfort binnen. Eten en drinken veel meer beter en goedkoper. Voorzieningen niet te vergelijken met dit apenland.

Nu onbetaalbare auto's staan er beetje overal nu...Op de parking van het salon staan er niet zelden nog meer als binnen. Maar eenmaal buiten in de regen kijkt daar geen kat meer naar.

En de decoratie vind ik maar saai. Voor de brave Vlaamse huisvader is dat inderdaad iets om naar huis over te schrijven echter mij laat dat koud. Ben beter gewend. Veel beter

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 november 2021 om 17:10.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 18:38   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb toch de indruk dat onder het mom van allerlei digitalisatie de ICE-wagens vooral duurder worden om het verschil met EVs kleiner te maken.
Ook het zogezegde chiptekort speelt in hun kaart (langere levertijden), en dat zelfs de tweedehands benzines duurder worden spelen ze uit.

De winst is meegenomen en compenseert de miljarden investeringen in EV-ontwikkeling (vooral batterij/management).

Wie 10 jaar geleden een kleine benzinewagen met wat opties zoals DSG enz... gekocht heeft voor pakweg 18.000 € zou toch eens kijken wat die wagens vandaag nieuw kosten (ze hebben wel veel meer digitalisatie, of gewoon uit de EV gehaald...)

vb. https://autorai.nl/autotest-skoda-fa...ig-autorai-nl/
~8000 € meer dan in september 2012.
Dat ze duurder worden is een feit...
Een faktor die niet uit het oog mag verloren worden is dat zelfs "kleine" ICE modellen maar een heel beperkte (in autofabrikantentermen dan) "run" meer gaan hebben ....Dat wil zeggen dat investeringen gedaan specifiek voor een "nieuw" model of versie nu werkelijk binnen de 3 a 5 jaar terug verdiend moeten worden...geen mogelijkheid meer dat "uit te smeren" over een vervolg...er ZAL geen vervolg meer zijn....

Kheb de mijne,begin 18,precies op tijd gekocht dunkt me

Laatst gewijzigd door kelt : 29 november 2021 om 18:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 23:15   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Dit jaar worden wslk nog 10 miljoen ZEV gehaald, wereldwijd.

Halfweg 2021 werd 8,5 miljoen bereikt, volgens:

Citaat:
BNEF report: EV sales headed for 5.6M in 2021 as automakers target 40M per year by 2030
....



https://www.greencarcongress.com/202...1110-bnef.html

The total global fleet of passenger electric and fuel cell vehicles now totals nearly 13 million, of which 8.5 million are true zero-emission vehicles (ZEVs), either battery-electric or fuel-cell (fuel-cell vehicles account for a fraction of that total). The ZEV figure is up from 4.6 million at the time of COP25.

At the same time, by 1H 2021, the global fleet of zero-emission buses has increased by 22% since 2019, and BNEF expects 18% of all municipal buses on the road to be zero-emission at the end of 2021.
Voor de outlook naar de toekomst worden de voorspellingen steeds maar naar boven aangepast, de outlookverschillen met 1-2 jaar geleden zijn toch groot. Dat komt natuurlijk ook omdat er steeds meer landen nieuwe ICE niet meer gaan toelaten, en de autoconstructeurs zullen daarin moeten meegaan.

Citaat:
A review of industry outlooks finds that zero-emission vehicle forecasts have been raised across the board. BNEF has raised its own forecast for the global ZEV fleet in 2040 from 495 million vehicles in its 2019 forecast to 677 million in its 2021 Electric Vehicle Outlook.



The International Energy Agency (IEA) has raised its 2030 battery electric vehicle fleet forecast by 7% since 2019, while the Organization of the Petroleum Exporting Countries (OPEC) has raised its 2040 estimate for the global electric and fuel cell vehicle fleet by 11%.

Underpinning these stronger forecasts are a range of factors, including improving battery technology and costs, faster roll-outs of charging infrastructure, a wider range of vehicle models on offer to customers, and longer range and faster charging speeds available on the newest vehicles. Each of these factors is discussed in detail in the report.

Industry and government commitments. The report is launched in time for Transport Day of COP26, where a coalition of government and global car industry leaders working towards 100% zero-emission new car, van and HGV sales by 2040, will come together.

In an Annex to the report, BNEF finds that the declaration, in combination with existing commitments, means that automakers committed to reaching 100% zero-emission vehicle sales by 2035 at the latest now account for 32% of the global auto market. The Annex finds that similar national targets account for 20% of passenger vehicle sales.

US state-level targets to phase out sales of internal combustion engines now cover a quarter of auto sales in the country (which currently does not have a national phase-out target). Additionally, the combined national targets, ICE phase-out targets and interim ZEV sales targets of China, India, and the US, reach nearly 41% of the global passenger vehicle market. This is up from just 8% in 2019.



Ambitious targets are increasingly being matched by policies and regulations stimulating market growth for zero-emission vehicles. The European Union’s proposed CO2 emissions standards imply that electric vehicles should account for 25%-32% of sales in the bloc by 2025, and 60%-83% by 2030. Proposed fuel economy rules in the US imply a 24% market share for electric vehicle by 2026, on the way to a 50% share by 2030 under President Biden’s executive order. China targets 20% new energy vehicles by 2025, increasing to 40% by 2030.

Posted on 10 November 2021
https://www.greencarcongress.com/202...1110-bnef.html

Laatst gewijzigd door Micele : 30 november 2021 om 23:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 14:45   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het kijk- en koopsalon Brussel 2022 gaat mogelijk helemaal niet door.

(2021 ging niet door wegens pandemie)

Al meerdere automerken hebben afgezegd. Volvo Car Belgium reeds in juni.

VW Gp D'Ieteren nu ook.
In het gehucht België misschien. Maar de wereld is net ietsje groter dan België.

https://www.autointernationaal.nl/wp...10/ParijsA.jpg
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be