Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 april 2018, 23:55   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Pick ups zijn voor boeren.

Kunt ge niks mee aanvangen in het verstedelijkte vlaanderen.
Ik zou dat ook niet kopen was het niet dat ik er mee kan trekken. Met een electrische fiets lukt het nog niet om mijn caravan van om en bij de twee ton en een half geladen te trekken en zeker niet berg op door de Alpen.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 april 2018 om 23:56.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 00:00   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In de VS zijn Sedans in populariteit aan het kelderen.

Daarom dat Musk zijn Model Y snel in gang moet zetten. Iedereen wilt pick up of SUV. VLaanderen volgt.
Ik heb anders de indruk, maar 't kan een indruk zijn hé, dat hier de sedans terug in aantal groeien. Ik denk dat die SUV's over hun top heen zijn en dat meer en meer mensen terug grijpen naar een Sedan of soortgelijke. Dat gaat nog mee in de hand gewerkt worden door de opkomst van de electrische wagens.

https://www.google.com/search?q=elek...w=1120&bih=559

Laatst gewijzigd door Garry : 30 april 2018 om 00:04.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 03:03   #23
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Ik moet terug denken aan de bullshit die hier verkocht werd toen GM kopje onder ging tijdens de kredietcrisis.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 05:35   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik moet terug denken aan de bullshit die hier verkocht werd toen GM kopje onder ging tijdens de kredietcrisis.
ik niet.....

Het auto-fabrikatielandschap is bijna onherkenbaar veranderd sedertdien,en onder Chinese invloed zal het nog serieus veranderen.
En dan is er nog het wetgevende roulettespel waardoor "de individuele auto" op een dag iets ondenkbaars zou kunnen worden,op zijn best vervangen door de "deelwagen"...

Het heeft nu al NIKS meer te maken met het autolandschap van 10 jaar geleden.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 30 april 2018 om 05:38.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 10:05   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat Henry Ford:
Citaat:
"De te vrezen concurrent is iemand die nooit last van je heeft, maar zijn eigen bedrijf steeds beter blijft maken."

“The competitor to be feared is one who never bothers about you at all but goes on making his own business better all the time."

Henry Ford
Ford News, p. 2.
Datum: 15-02-1923

Laatst gewijzigd door Micele : 30 april 2018 om 10:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 10:28   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Sedans worden ook terug mode.

En voor gemakkellijker in te stappen koop je een automatische hoogteregeling op je sedan. lol.

Over andere SUVs kijken gaat sowieso niet meer met al die SUVs. lol.
De lol is er dan vanaf.
Nissan Altima een middenvinger naar dat SUV-gedoe:

Citaat:
OFFICIEEL: NISSAN ALTIMA IS MIDDELVINGER NAAR CROSSOVERS (2018)

http://www.autofans.be/nieuws/offici...rossovers-2018
En met interessante VC-motor, wie niet waagt niet wint. Japanners (ook Mazda) wagen het tenminste.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 12:16   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard Fiat/Chrysler

Het was me blijkbaar ontgaan maar de Fiat/Chrysler groep maakt al sedert 2016 geen "gewone" personenwagens meer in de VS en ook in Italie is het bijna afgelopen..In de oude thuislanden van Fiat respectievelijk de Chrysler -merken worden enkel nog de "specialekes" ,de SUV's en de Trucks gemaakt,de zeer winstgevende modellen(die de hoge produktiekosten in de VS en italie kunnen compenseren)..

Al de rest,waarmee ze messengevechten moeten voeren tegen de concurrentie (hatchbacks,sedans...) zit in goedkopere oorden...

Van de Fiats die we dagdagelijks hier zien rondrijden wordt vrijwel niks in italie gemaakt.De (mooie!) en populaire "Tipo" wordt al lang in Turkije vervaardigd en het waanzinnig populaire 500-tje komt uit Polen.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juni 2018 om 12:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 12:28   #28
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En voor moonshiners, die gasten hebben dat écht nodig
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 12:42   #29
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
ik niet.....

Het auto-fabrikatielandschap is bijna onherkenbaar veranderd sedertdien,en onder Chinese invloed zal het nog serieus veranderen.
En dan is er nog het wetgevende roulettespel waardoor "de individuele auto" op een dag iets ondenkbaars zou kunnen worden,op zijn best vervangen door de "deelwagen"...

Het heeft nu al NIKS meer te maken met het autolandschap van 10 jaar geleden.

Inderdaad, jij was één van de velen die beweerde dat GM kopje onder ging omdat ze niet mee waren met het lichter en kleiner. Je moet hier ondertussen onze wegen eens zien. 1 op 3 verkochte wagens zijn SUV's ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 14:59   #30
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Inderdaad, jij was één van de velen die beweerde dat GM kopje onder ging omdat ze niet mee waren met het lichter en kleiner. Je moet hier ondertussen onze wegen eens zien. 1 op 3 verkochte wagens zijn SUV's ...
GM groep is inderdaad redelijk uniek geweest op de Europese markt dat hun Europese merken ,Opel/Vauxhall op den duur in geen enkele niche meer echt schitterden.

Ongeacht wat ik zou beweerd hebben kunnen we alleen maar vaststellen dat GM het probleem stevig in de handjes van PSA geduwd heeft......


noot: SUV's worden ook kleiner maar vooral lichter
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juni 2018 om 15:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 17:12   #31
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

SUV=wijvenauto's
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 05:32   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
SUV=wijvenauto's
Ik mag van de forumdirectie mijn naam niet in "keltientje" veranderen....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 06:33   #33
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik mag van de forumdirectie mijn naam niet in "keltientje" veranderen....
Zagen en zeveren over diesels en hun uitstoot en dan een SUV kopen met een gegarandeerde meerverbruik en gezien het een benzine is dus ook een hogere co2 uitstoot.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 11:20   #34
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

SUV's zijn waarschijnlijk nog steeds een groeimarkt, en op het gebied van normale stadswagens is er enorm veel concurrentie uit zowel Europa als Azië. Op zich geen supervreemde beslissing. Wel lastig terug te draaien, ze geven toch een groot segment compleet op in plaats van aan een klein aandeel vast te houden om de kans op een comeback open te houden.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 13:15   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Inderdaad, jij was één van de velen die beweerde dat GM kopje onder ging omdat ze niet mee waren met het lichter en kleiner. Je moet hier ondertussen onze wegen eens zien. 1 op 3 verkochte wagens zijn SUV's ...
En binnenkort pick-up trucks. Daar verkopen ze er ook meer en meer van .Money rules the world. De rest is larie en apekool.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juni 2018 om 13:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 14:46   #36
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is eigenlijk wel spectaculair....

https://www.theverge.com/2018/4/25/1...id-earnings-q1

Ford heeft aangekondigd dat er vanaf nu geen nieuwe "sedans" en "hatchbacks" (hetgeen wij als auto's van "standaardvormgeving" zijn gaan beschouwen de laatste 40 jaar) meer zullen volgen voor de Amerikaanse markt.Wat er nu nog geproduceerd wordt zal dus niet meer vervangen worden eens het model uitloopt....

De firma wil zich op de Amerikaanse markt nog toeleggen op de (blijkbaar extreem winstgevende-) markt van de pick-ups en suv's en op "smart & connected vehicles",(waarvan de vormgeving ook niet gedicteerd wordt door conventies neem ik aan.....)


Natuurlijk zullen prestigieuze niches,zoals de Mustang,blijven bestaan,maar dat valt in het niet bij het grote verhaal......


Amerikanen zullen dus geleidelijk aan de "gewone" ford-wagens gelijkend op "fusion","focus","mondeo" etc zien verdwijnen uit de showrooms en uiteindelijk uit het straatbeeld...

Vanzelfsprekend komen hybrides en EV's steeds duidelijker in beeld.
Ford is in de VS geen de hoofdspeler meer in de sedans en hatchbacks, maar is wel marktleider in de pickups en SUV's binnen de VS.
Daarnaast is de vraag naar grote zware sedans in de VS enorm gedaald en zijn sedans en hatchbacks moeilijker om te vormen naar EV,s.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 17:40   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zagen en zeveren over diesels en hun uitstoot en dan een SUV kopen met een gegarandeerde meerverbruik en gezien het een benzine is dus ook een hogere co2 uitstoot.
Wees eens flink en zoek nu zelf eens op welk kolossaal bakbeest een Seat Arona is en ,uitgerust met een 3-cilinder turbo-benzinemotortje(na enig zoekwerk te vinden in het vooronder),welke onvoorstelbare massa's kooldioxides,stikstofoxides etc...het ding wel veroorzaakt...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 17:53   #38
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wees eens flink en zoek nu zelf eens op welk kolossaal bakbeest een Seat Arona is en ,uitgerust met een 3-cilinder turbo-benzinemotortje(na enig zoekwerk te vinden in het vooronder),welke onvoorstelbare massa's kooldioxides,stikstofoxides etc...het ding wel veroorzaakt...
Cijfers van www.spritmonitor.de

min 5,06 6,40 7,47 max


Dus een verbruik en uitstoot min of meer gelijk aan mijn 2 Liter diesel.

min 5,74 6,83 7,86 max

Gewicht van mijn diesel 1613 Kg, gewicht van uw Seat 1065 Kg.


Dus inderdaad massa´s meer uitstoot, maar wel zeveren en zagen over de uitstoot van de diesels.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 17:59   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Cijfers van www.spritmonitor.de

min 5,06 6,40 7,47 max


Dus een verbruik en uitstoot min of meer gelijk aan mijn 2 Liter diesel.

min 5,74 6,83 7,86 max

Gewicht van mijn diesel 1613 Kg, gewicht van uw Seat 1065 Kg.


Dus inderdaad massa´s meer uitstoot, maar wel zeveren en zagen over de uitstoot van de diesels.
Dank U dank U

Ik monitor dat nauwkeurig.....mijn verbruik (grote omgeving van kortrijk,jammer genoeg dikwijls in zeer ongunstige omstandigheden met files en zo): 5,6liter/100 km.. alstublief.

En wetende dat een nieuwe motor nog steeds wat meer verbruikt dan eentje die al wat gerodeerd is EN de chauffeer de indruk heeft met behulp van zijn "eco-trainer" nog een paar honder centiliter gemiddeld verbruik er af te kunnen schaven en toch niet overal in de weg te rijden....(ik kom van 6 liter/100 km de eerste paar weken)

Misschien dat die moffen graag grotendeels op de "Autobahn" rondkarren,welnu,deze wagen is daar NIET voor bedoeld en het komt toch al niet overeen met MIJN realiteit.


Enneuh....als minder-rijder kwam ondergetekende tot de conclusie dat een diesel (zoals mijn vorige) niet meer "nodig" was en mijn rug best wat beter wou zitten....Dus qua totaaluitstoot en zo zullen we nog eens zien....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 5 juni 2018 om 18:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 18:09   #40
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Als je op het profiel klikt zie je ook op welke wegen er gereden werd.

https://www.spritmonitor.de/de/detai...ht/892772.html
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be