Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2018, 16:19   #21
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De gewone Taxi is een door vreemdelingen gedomineerde afzetterij.
Men probeert je ALTIJD in het zak te zetten met een groot bakkes.

Bij Uber weet je op voorhand wat je zal betalen, met eventueel een euro meer of minder.

Geef mij maar Uber.
Niet alleen dat, Uber zijn doorgaans meer luxueuzere auto's en de chauffeurs zijn pakken vriendelijker, beleefder en gedienstig dan een taxichauffeur. Ik gebruik ze veel in Parijs en als je met 2 of drie bent is het zelfs goedkoper dan de metro.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 1 april 2018 om 16:19.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 17:52   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Ik vind dat we meer terug naar werk met een passie moeten, in plaats van naar verdienmodellen van 'ondernemers'

Dus voor mij is het neen.
Geen uber, geen Amazon, etc etc
2!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 17:55   #23
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niet alleen dat, Uber zijn doorgaans meer luxueuzere auto's en de chauffeurs zijn pakken vriendelijker, beleefder en gedienstig dan een taxichauffeur. Ik gebruik ze veel in Parijs en als je met 2 of drie bent is het zelfs goedkoper dan de metro.
Parijs van Nation naar La Défense moet, ben je er véél sneller én goedkoper dan met Uber.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 18:09   #24
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Parijs van Nation naar La Défense moet, ben je er véél sneller én goedkoper dan met Uber.
Probleem is dat die snelle vebindingen niet overeenstemmen met pakweg je hotel en de plaats waar je professioneel moet zijn. Bovendien hebben veel vrouwen het niet op metro of RER in Parijs.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 1 april 2018 om 18:11.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 18:22   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik neem geen taxis. Omdat ik de prijs niet weet op voorhand. En ik betaal niet graag aan een louche figuur.

Apps gelijk uber lossen dat probleem op.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 19:22   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik weet dat Bourgeois het heeft aangeklaagd en ik herinner me een interview met De Wever waarin hij zei dat het oneerlijke concurrentie is tov hotels etc.

Die discussie ontstond een jaar of 5 geleden, schat ik.
In de nasleep ervan is Bourgeois blijkbaar op zijn standpunt teruggekomen omdat er bij couchsurfing geen geld wordt verdiend.

Bourgeois laat couchsurfers dan toch ongemoeid
Daar in die link staat toch heel iets anders dan wat jij durfde beweren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 19:24   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De problemen liggen ietsjes ingewikkelder.
Een Uber voertuig is vaak enkel verzekerd voor eigen familieleden, bij een ongeval is de bestuurder dus degene die moet opdraaien voor de kosten van zijn passagier als die gewond geraakt.
...
Mochten die voertuigen dermate onverzekerd rondrijden, de flikken zouden er nogal achter gaan.

Discussie op basis van fantasie en veronderstellingen zijn maar gezever.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 19:38   #28
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar in die link staat toch heel iets anders dan wat jij durfde beweren.
Hier in dit fragment wordt nochtans verwezen naar Bourgeois die in de naam van N-VA couchsurfing oneerlijke concurrentie noemde, en boetes van 250 euro oplegde aan couchsurfers + gastheren die geen speciale vergunning hadden aangevraagd. Dat moest nergens anders dan in België

Couchsurfing aan banden gelegd

Hij heeft de strijd verloren en is dan maar op zijn standpunt teruggekomen.
We hebben inderdaad zelf het recht om uit te maken wie er over de vloer komt.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 1 april 2018 om 19:38.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 21:19   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Hier in dit fragment wordt nochtans verwezen naar Bourgeois die in de naam van N-VA couchsurfing oneerlijke concurrentie noemde, en boetes van 250 euro oplegde aan couchsurfers + gastheren die geen speciale vergunning hadden aangevraagd. Dat moest nergens anders dan in België

Couchsurfing aan banden gelegd

Hij heeft de strijd verloren en is dan maar op zijn standpunt teruggekomen.
We hebben inderdaad zelf het recht om uit te maken wie er over de vloer komt.
Dat was de mening van de "minister van toerisme", als loyaal lid van een regering.
Je kan als minister van toerisme moeilijk de horeca sector die een hele hoop wettelijke verplichtingen heeft, benadelen.

Hoe dan ook, er is maar één juiste stelling, actueel, en die luidt: iedereen gelijke rechten, maar ook gelijke plichten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 april 2018 om 21:19.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 22:59   #30
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik neem geen taxis. Omdat ik de prijs niet weet op voorhand. En ik betaal niet graag aan een louche figuur.

Apps gelijk uber lossen dat probleem op.
Wie denk jij dat er met Ubers rondrijdt, blanke hoogopgeleide madammekes?
Uber chauffeurs zijn meestal ook maar allochtonen zonder volwaardige daginvulling die iets willen verdienen uit het zicht van de overheid.

Uber geeft ook maar een fare estimate. Als het langer duurt dan verwacht, betaal je ook meer. Bovendien zijn ze exuberant duur op piekmomenten (tot 6 x de basisprijs) door surge pricing.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 23:03   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wie denk jij dat er met Ubers rondrijdt, blanke hoogopgeleide madammekes?
Uber chauffeurs zijn meestal ook maar allochtonen zonder volwaardige daginvulling die iets willen verdienen uit het zicht van de overheid.

Uber geeft ook maar een fare estimate. Als het langer duurt dan verwacht, betaal je ook meer. Bovendien zijn ze exuberant duur op piekmomenten (tot 6 x de basisprijs) door surge pricing.
Dus weer de vreemdelingen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 23:27   #32
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dus weer de vreemdelingen?
Je bouwt immers geen succesvolle zakenmodel uit met een uitstervende witmens.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2018, 07:20   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mochten die voertuigen dermate onverzekerd rondrijden, de flikken zouden er nogal achter gaan.

Discussie op basis van fantasie en veronderstellingen zijn maar gezever.
Nee, je moet eens deftig je autoverzekeringscontract lezen.
Veel auto's rijden rond met enkel de verplichte BA.
Wettelijk zijn zij dus volledig in orde om als privé voertuig te gebruiken.
Maar ze zijn niet verzekerd voor bezoldigd vervoer van derde.
Die verzekering kan enkel afgesloten worden als je een handelsregister hebt.
Om dat handelsregister te bekomen, moet je een erkend transportbedrijf voor personenvervoer zijn en over de nodig papieren beschikken.
Je voertuig moet dan ook nog eens gekeurd worden als voertuig voor vervoer van derde en aan enkele extra voorwaarden voldoen.
1 van die voorwaarden is dat de naam van het bedrijf erop vermeld is en dat er op het voertuig vermeld is dat het bezoldigdvervoer van derde mag doen.
Een 2de voorwaarde is dat er of papieren in het voertuig liggen waarop is terug te vinden welke transport, van waar naar waar en hoeveel de kostprijs is voor het uit te voeren transport of een teller aanwezig is in het voertuig.

En je kan daar nu zo veel over discusseren als je wil, maar ik heb speciaal alles opgevraag bij de verzekeringen omdat er enkele studenten binnen de familie dachten via UBER een extra cent te kunnen verdienen.
Bij die navraag bleek zelfs dat niet op hetzelfde adres wonende derde niet verzekerd zijn als zij met de voertuigen rijden, als niet vermeld is aan de verzekering dat zij mogelijke bestuurders zijn van het voertuig.
Dat bij bezoldigd transport er niets of niemand verzekerd is als er geen verzekering voor bezoldigd transport is afgesloten.
En ja, onder bezoldigd transport verstaan de verzekering ook het carpolen waarbij de passagiers hun verplaatsingsonkosten aan de bestuurder geven.
En ja, je kan zelfs heel grote problemen krijgen bij carpolen met de arbeidsverzekering als je een ongeluk voor hebt tijdens de verplaatsing van thuis naar het werk en terug, als er aan de arbeidsverzekering en de autoverzekering niet is doorgegeven dat er gecarpoold word.

Je kan misschien eens hier gaan lezen waarvoor je verzekerd bent met een gewone BA.
De verzekering waar de UBER's mee rijden.

https://www.aginsurance.be/Retail/nl...nts/23701N.pdf
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2018, 07:44   #34
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Ik vind dat we meer terug naar werk met een passie moeten, in plaats van naar verdienmodellen van 'ondernemers'

Dus voor mij is het neen.
Geen uber, geen Amazon, etc etc
Zo gaat het de dag van vandaag he: één of andere slimmerik (dikwijls Amerikanen) bedenken een platform/website/app waarmee ze bestaande diensten, leveranciers, fabrikanten of producten het vuur aan de schenen leggen omdat die nog met een oud, voorbijgestreefd model werken.

Op zich zijn die ideeën niet slecht maar het feit dat zo'n slimmerik dan de grote financiële slokop wordt met de daarbij verbonden macht en invloed kan eigenlijk niet als positief gezien worden. We willen echt niet 100% afhankelijk worden van Facebook, Google, Uber, Amazon en meer van die bedrijven.

De meute beseft dit echter niet en loopt er achter als kiekens zonder kop want het is nieuw, leuk, gemakkelijk en tof.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2018, 08:00   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zo gaat het de dag van vandaag he: één of andere slimmerik (dikwijls Amerikanen) bedenken een platform/website/app waarmee ze bestaande diensten, leveranciers, fabrikanten of producten het vuur aan de schenen leggen omdat die nog met een oud, voorbijgestreefd model werken.

Op zich zijn die ideeën niet slecht maar het feit dat zo'n slimmerik dan de grote financiële slokop wordt met de daarbij verbonden macht en invloed kan eigenlijk niet als positief gezien worden. We willen echt niet 100% afhankelijk worden van Facebook, Google, Uber, Amazon en meer van die bedrijven.

De meute beseft dit echter niet en loopt er achter als kiekens zonder kop want het is nieuw, leuk, gemakkelijk en tof.
²
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2018, 09:04   #36
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Tegen Uber, voor taxi's.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2018, 09:37   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, je moet eens deftig je autoverzekeringscontract lezen.
Veel auto's rijden rond met enkel de verplichte BA.
...
Manneke, alle gewone particuliere auto's rijden rond met zo'n verzekering als jij beschrijft.
Maar Uber zorgt voor een verzekering daar boven op.

Ge kunt misschien denken dat de managers van uber kiekens zijn, maar geloof toch beter niet dat het zo'n grote kiekens zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2018, 10:01   #38
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik ben geen fan van reguliere taxi's want zoals reeds aangehaald zijn het veelal allochtonen ofwel autochtone sukkels die de klotejob van taxichauffeur voor hun rekening nemen. Ze zijn peperduur en in sommige gevallen wordt je nog eens opgelicht ook. Enkel in een uiterste geval van nood of tijdsgebrek neem ik een taxi, anders ga ik nog liever te voet.

Ik ben echter ook geen grote voorstander van platforms zoals Uber waarbij het platform met het grootste deel van de koek gaat lopen terwijl de chauffeur voor een honger- of erger een zwart loon aan de slag is. Uw geld verdwijnt dan belastingvrij naar het buitenland in de zakken van één of andere slimmerik die slapen rijk wordt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2018, 10:10   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Probleem is dat die snelle vebindingen niet overeenstemmen met pakweg je hotel en de plaats waar je professioneel moet zijn. Bovendien hebben veel vrouwen het niet op metro of RER in Parijs.
Je kiest een hotel dicht bij een metrostation.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2018, 10:14   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wie denk jij dat er met Ubers rondrijdt, blanke hoogopgeleide madammekes?
Uber chauffeurs zijn meestal ook maar allochtonen zonder volwaardige daginvulling die iets willen verdienen uit het zicht van de overheid.

Uber geeft ook maar een fare estimate. Als het langer duurt dan verwacht, betaal je ook meer. Bovendien zijn ze exuberant duur op piekmomenten (tot 6 x de basisprijs) door surge pricing.
Volledig akkoord.
Voor iedereen dezelfde rechten & dezelfde plichten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be