Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juni 2012, 05:41   #21
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
En dan wordt het nog veel simpeler nadien: van zodra de bazen en hun meelopers uit hun kot komen in het donker: ze de kop in slaan, hun auto in brokken slaan, hun huizen binnenvallen, en... de bedrijfsgebouwen leegroven en platbranden. Simpel.
Of gewoon doodseskaders inzetten als het moet tegen dat associaal tuig. We zullen ze leren de volksgemeenschap waar ze toe behoren te respecteren en anders wordt het creperen....
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 09:55   #22
Perzik
Parlementsvoorzitter
 
Perzik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Door misbruik te maken van het stakingswapen zorgen ze er voor dat het staken volledig geen drukkingsmiddel meer is als het er echt toe doet.

Knuppels.
Zoiets als the boy who cried wolf
__________________
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 08:40   #23
Nicnacer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 70
Standaard

Het heeft toch helemaal geen zin om een persoon waarschuwingen te blijven geven. Hij heeft blijkbaar meerdere waarschuwingen gehad en als je dan nog niet wil luisteren is er maar een oplossing.

Moest deze persoon zonder waarschuwing zijn buitengevlogen dan zou ik dat niet correct vinden. maar na een reeks waarschuwingen mag het wel doordringen lijkt me.

eerste waarschuwing
tweede waarschuwing
derde waarschuwing
ontslag
Nicnacer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 08:57   #24
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

We horen hier alleen de versie van De Lijn.
Hiermee weten we niet of de aantijgingen al of niet terecht zijn.

Hij kan vb te maken hebben hebben met pestegedrag van sommige bazen.
Hij kan privé zwaar in de problemen zitten. Ziek kind of partner enzo...

Zomaar gaan oordelen dat de betrokkene een luie werknemer is, zonder het dossier te kennen is een brug te ver.

Laatst gewijzigd door giserke : 4 juni 2012 om 08:59.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 09:36   #25
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicnacer Bekijk bericht
Het heeft toch helemaal geen zin om een persoon waarschuwingen te blijven geven. Hij heeft blijkbaar meerdere waarschuwingen gehad en als je dan nog niet wil luisteren is er maar een oplossing.

Moest deze persoon zonder waarschuwing zijn buitengevlogen dan zou ik dat niet correct vinden. maar na een reeks waarschuwingen mag het wel doordringen lijkt me.

eerste waarschuwing
tweede waarschuwing
derde waarschuwing
ontslag
Eerste formele waarschuwing
Ontslag

Dat is ietsje logischer.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 09:41   #26
Nicnacer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Eerste formele waarschuwing
Ontslag

Dat is ietsje logischer.

Nee dat vind ik niet. Ik vind dat je iemand een tweede kans mag geven (naargelang de overtreding).
Nicnacer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 10:08   #27
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicnacer Bekijk bericht
Nee dat vind ik niet. Ik vind dat je iemand een tweede kans mag geven (naargelang de overtreding).
De hele point van een formele waarschuwing is net dat je een tweede kans krijgt. Geen derde kans of vierde kans maar exact 1 tweede kans, anders hebben waarschuwingen ook geen zin.

Eerste waarschuwing: je krijgt een tweede kans en als ge die verknoeit ligt ge deruit
---- tweede kans gaat in, werknemer verknoeit die
Ontslag


Je krijgt slechts 1 tweede kans, dat is de definitie van tweede kans. In de gequote post van mij geef ik wel degelijk iedereen een tweede kans, maar wie die verknoeit ligt eruit. Simpel en eerlijk.

Laatst gewijzigd door Effect : 5 juni 2012 om 10:09.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 10:21   #28
Nicnacer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
De hele point van een formele waarschuwing is net dat je een tweede kans krijgt. Geen derde kans of vierde kans maar exact 1 tweede kans, anders hebben waarschuwingen ook geen zin.

Eerste waarschuwing: je krijgt een tweede kans en als ge die verknoeit ligt ge deruit
---- tweede kans gaat in, werknemer verknoeit die
Ontslag


Je krijgt slechts 1 tweede kans, dat is de definitie van tweede kans. In de gequote post van mij geef ik wel degelijk iedereen een tweede kans, maar wie die verknoeit ligt eruit. Simpel en eerlijk.
Ok had het mis begrepen. Daar kun je nog over discuteren. maar of iemand nu 2 of 3 kansen heeft als je u gedrag dan nog niet aanpast lig je buiten en dat andere hiervoor dan staken of dat hier dan tegenin word gegaan is ongepast want de persoon in questie heeft zijn kans(en) gehad en zelf verkeken.
Nicnacer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 10:52   #29
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicnacer Bekijk bericht
Ok had het mis begrepen.
Geen probleem, op een forum tellen geen kansen

Citaat:
Daar kun je nog over discuteren. maar of iemand nu 2 of 3 kansen heeft als je u gedrag dan nog niet aanpast lig je buiten en dat andere hiervoor dan staken of dat hier dan tegenin word gegaan is ongepast want de persoon in questie heeft zijn kans(en) gehad en zelf verkeken.
Behalve wanneer die loser een vakbondsman is die op dat postje zit omwille van de zekerheid. Tsja vandaag de dag verliest de vakbond alle geloofwaardigheid, en er zijn meer en meer werkgevers die de tijd rijp zien om eindelijk een aantal rotte appels eruit te gooien. Laat de vakbond maar staken, de maatschappij draagt dat niet meer.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 10:58   #30
Nicnacer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Behalve wanneer die loser een vakbondsman is die op dat postje zit omwille van de zekerheid. Tsja vandaag de dag verliest de vakbond alle geloofwaardigheid, en er zijn meer en meer werkgevers die de tijd rijp zien om eindelijk een aantal rotte appels eruit te gooien. Laat de vakbond maar staken, de maatschappij draagt dat niet meer.
Is ook zo, dat er een vakbond binnen een bedrijf is waar mensen van dat bedrijf werken is zoiezo al een raar gegeven in mijn ogen maar dat is weer een heel andere discuttie.
Nicnacer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 05:34   #31
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Zelfde redenering voor patronaat:
1 keer gesnapt voor fiscale of sociale fraude: 1 zware boete.
Tweede keer gesnapt voor fiscale of sociale fraude: jarenlange opsluiting (afhankelijk van de omvang van de fraude) met verplichte dwangarbeid.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 13:58   #32
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Geen probleem, op een forum tellen geen kansen



Behalve wanneer die loser een vakbondsman is die op dat postje zit omwille van de zekerheid. Tsja vandaag de dag verliest de vakbond alle geloofwaardigheid, en er zijn meer en meer werkgevers die de tijd rijp zien om eindelijk een aantal rotte appels eruit te gooien. Laat de vakbond maar staken, de maatschappij draagt dat niet meer.
Nee, de maatschappij zal wel afdragen aan de grote investeerders als het weer maar eens fout loopt omdat ze "te streng" gereguleerd zijn. Daar is ze wel goed voor, niet? De maatschappij zal wel langer en harder werken, ook al zijn daar geen voordelen bij. Want enkel de rijken verdienen beloond te worden voor hard werk. Waarom nog niet de slavernij terug invoeren? Gratis werk, alle winst voor de "jobcreator"!
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 6 juni 2012 om 13:59.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 14:16   #33
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Zelfde redenering voor patronaat:
1 keer gesnapt voor fiscale of sociale fraude: 1 zware boete.
Tweede keer gesnapt voor fiscale of sociale fraude: jarenlange opsluiting (afhankelijk van de omvang van de fraude) met verplichte dwangarbeid.
Vanzelfsprekend. Met enkele bemerkingen:
1/ patronaat bestaat niet meer sinds een goeie 40 jaar, het gaat hier over werkgevers en hoog kader. Best iets correcter zijn in het vervolg
2/ hoog kader dient ook persoonlijk aansprakelijk te zijn voor fouten, net zoals andere werknemers.
3/ de straf is dus automatisch een miljoenenkost waarbij ze persoonlijk schuldeisers terug moeten betalen. Het is niet de belgische staat die dexia zou moeten dekken maar Mariani en Dehaene zelf.
4/ dwangarbeid is er een beetje over, maar een aanslag op hun loon lijkt me niet meer dan redelijk. Het beste is om ze terug in het reguliere circuit te laten werken, dat brengt meer op.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 14:17   #34
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Bijlange niet wees gerust. Tav liberaal ongedierte ben ik voorstander van het recht van de sterkste.
Gewoon een meisje dat u uit zichzelf leuk vindt, zonder dat je er iets voor gedaan hebt, helpt ook al.

Bij gebrek daaraan kan bier helpen om de frustratie niet te voelen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 14:19   #35
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Bijlange niet wees gerust. Tav liberaal ongedierte ben ik voorstander van het recht van de sterkste.
De reden dat iemand liberaal is, is doorgaans omdat hij de sterkste IS. Vakbonden bestaan enkel omdat de leden te dom zijn om op hun uppie de werkgever te kunnen overtuigen. Wie sterk in z'n schoenen heeft maakt z'n eigen geluk, heeft geen vakbond nodig en wordt daardoor automatisch liberaal.

U geeft dus impliciet toe dat u niet de sterkste bent.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 15:17   #36
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
De reden dat iemand liberaal is, is doorgaans omdat hij de sterkste IS. Vakbonden bestaan enkel omdat de leden te dom zijn om op hun uppie de werkgever te kunnen overtuigen. Wie sterk in z'n schoenen heeft maakt z'n eigen geluk, heeft geen vakbond nodig en wordt daardoor automatisch liberaal.
Niet akkoord hoor.

Ik ben niet de sterkste, nooit geweest, en toch ben ik ultra-liberaal. Of beter: libertair.

Omdat het de allerenige strekking is die mensen niet afhankelijk wil maken van anderen.

Citaat:
U geeft dus impliciet toe dat u niet de sterkste bent.
Voor alle bier- en andere nazi's geldt dat ze betreurenswaardige sukkels zijn.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 17:19   #37
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Omdat het de allerenige strekking is die mensen niet afhankelijk wil maken van anderen.

Ja zo tuinen de meesten erin blijkbaar.

Kan u, naast misschien Somalië, ergens een voorbeeld geven van een succesvolle toepassing van dit principe?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 17:21   #38
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Vakbonden bestaan enkel omdat de leden te dom zijn om op hun uppie de werkgever te kunnen overtuigen.

En waarvoor bestaan werkgeversverenigingen en lobbygroepen dan volgens u?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 18:59   #39
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snarf Bekijk bericht
Stel dat iedereen zo zou redeneren, dan zal er niet veel meer gewerkt worden.

Iedereen dan maar doppen ?
Neen.

Iedereen verplicht levenslang onbetaald verlof.

Maar dan ook echt iederéén.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 19:02   #40
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Vanzelfsprekend. Met enkele bemerkingen:
1/ patronaat bestaat niet meer sinds een goeie 40 jaar, het gaat hier over werkgevers en hoog kader. Best iets correcter zijn in het vervolg
Patronaat dus.
Citaat:
2/ hoog kader dient ook persoonlijk aansprakelijk te zijn voor fouten, net zoals andere werknemers.
Uiteraard.
Citaat:
3/ de straf is dus automatisch een miljoenenkost waarbij ze persoonlijk schuldeisers terug moeten betalen. Het is niet de belgische staat die dexia zou moeten dekken maar Mariani en Dehaene zelf.
En de rest van de raad van bestuur van Dexia.

Citaat:
4/ dwangarbeid is er een beetje over, maar een aanslag op hun loon lijkt me niet meer dan redelijk. Het beste is om ze terug in het reguliere circuit te laten werken, dat brengt meer op.
Toch niet. Opsluiting gekoppeld aan het verrichten van onbetaalde dwangarbeid, waarbij de opbrengst volledig gaat naar de gemeenschap, de staatskas dus.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be