Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 9 mei 2018, 10:08   #101
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een uur na de toespraak van Trump vuurde Israël al raketten af op Syrie, mobiliseerde het reservisten en beschuldigde het Syrië van bedreigingen aan de grens. Het is weer lente.
[indent]Het Israëlische leger heeft na de bekendmaking van Trump de burgerlijke autoriteiten op de Golan-hoogvlakte opdracht gegeven de schuilkelders gereed te maken. Volgens het leger is er "ongewone activiteit" van Iraanse troepen aan de andere kant van de grens. Het leger heeft reservisten opgeroepen. De Golan-hoogvlakte werd in 1967 door Israël op Syrië veroverd.

De Israëlische premier Netanyahu juicht het besluit van Trump toe, maar Israël is ook bang dat het leidt tot het oplaaien van de conflicten aa
https://nos.nl/artikel/2231000-syris...ketaanval.html










__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 9 mei 2018 om 10:18.
zonbron is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:14   #102
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
blijkbaar wel, en gelukkig maar. Ik las dat Macron al voorstelde om het akkoord met Iran uit te breiden. wat exact de bedoeling is van Trump met deze zet.
4D-chess. Die man denkt wééral 3 stappen voortuit.

I stand corrected



Ernstig nu, denkt ge echt dat Trump zo strategisch denkt? zou mooi zijn als het lukt. Mij lijkt het toch eerder impulsief en vooral ingegeven vanuit een anti-obama gevoel. Maar ik kan mis zijn
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:19   #103
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
4D-chess. Die man denkt wééral 3 stappen voortuit.

I stand corrected



Ernstig nu, denkt ge echt dat Trump zo strategisch denkt? zou mooi zijn als het lukt. Mij lijkt het toch eerder impulsief en vooral ingegeven vanuit een anti-obama gevoel. Maar ik kan mis zijn
eerlijk, ik weet het niet.

hij ziet er idd gewoon gatachterlijk uit en cultiveert dat imago ook nog eens.

maar het zou me sterk lijken mocht hij, indien hij echt zo achterlijk zou zijn, erin geslaagd zou zijn om 1 als outsider de republikeinse partij zo uiteen te spelen dat hij kandidaat werd en niet één van de traditionele republikeinse familie clans én 2 dan nog eens de democraten te verslaan ...

ook zijn track record tov NKorea lijkt te gaan werken (als we er binnen 10 jaar tenminste niet achter komen dat hij daarvoor én Japan én Taiwan aan de Chinezen moest cadeau doen toch.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 mei 2018 om 10:21.
Anna List is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:25   #104
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Veel mensen in Europa hebben totaal geen benul hebt van wat Saoedie Arabië samen met Amerika hebben uitgespookt in de Arabische wereld.
Ze hebben de middeleeuwse praktijken van jihadisten gesteund met wapens en ideologie.
Ze hebben duizenden IS strijders op de been gebracht en gehouden en hun aanslagen verspreid over Europa.
Europa zal met Amerika en de middeleeuwse Arabieren moeten breken en hun eigen weg moeten gaan in de wereld.
Beter met Canada beter, met Japan ,beter met China enz
De wereld is groot genoeg.
Laat Trump maar oorlog blijven voeren dat samen met Israel en Saoedie Arabië en laat deze landen ook zelf de vluchtelingen opvangen.
Europa zal moeten zeggen ,genoeg is genoeg.
2!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:26   #105
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Hoe sneller Europa breekt met de VS, hoe beter wat mij betreft.
Al is breken niet écht het juiste woord.
Onafhankelijk worden van, zou beter zijn.

Hoe sterker Europa wordt, hoe beter voor ons.
Zowel economisch als militair.
Eventueel, zoals je ook aanhaalde met Canada erbij, en waarom ook niet Australië ?
De UK, dat is momenteel een andere zaak....
China, mogen we zeker niet links laten liggen.
Ook al hebben we veel verschillen, toch hebben wij China ook nodig.
Bovendien hebben we er ook alle belang bij om met China op een goede voet te leven, zeker als je weet welke participaties ze al hebben in de EU op economisch vlak.
Waarom denk je dat ik Europa-minded ben ?
Prima. Doen!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:27   #106
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar het zou me sterk lijken mocht hij, indien hij echt zo achterlijk zou zijn, erin geslaagd zou zijn om 1 als outsider de republikeinse partij zo uiteen te spelen dat hij kandidaat werd en niet één van de traditionele republikeinse familie clans én 2 dan nog eens de democraten te verslaan ...
Thuleander is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:32   #107
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wie gelooft de zionisten nog ?:

Netanyahu's Long History of Crying Wolf over Fake 'WMDs' in Iran and Iraq

"Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu has a long history of falsely claiming Iran and Iraq are hiding nuclear weapons, from 1990 to 2018"

https://www.liveleak.com/view?t=kbYLF_1525786380
De Zionisten hebben opnieuw Assad met de dood bedreigd indien hij de samenwerking in Syrie met Iran niet stopt.

Enkele jaren geleden riep Isra ook op om Assad en zijn ganse familie om te brengen. Deze oproep stond te lezen in een uitgebreid artikel in de NY Times. Korte tijd nadien stormde het behoorlijk in Syrie, tot in Damascus toe. Met als kers op de taart de chemische situatie in Gouta...

Trump start een nieuw offensief op.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:38   #108
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.521
Standaard Homo Ludens

Het zou goed zijn als alle betrokken politici nu Homo Ludens van Johan Huizinga er bij nemen om te begrijpen wat er precies aan de hand is en wat er op het spel staat. Zij zijn allemaal spelers in een cultureel spel van handeldrijven en oorlog voeren en nationale eer. Dat spel heeft regels waar alle spelers zich aan moeten houden. Spelers die zich niet aan de regels houden worden gezien als barbaren, als onmenselijk en ze verliezen alle respect van de andere spelers en hun recht op bestaan. Dan wordt de strijd agonaal.
... Op zulke beperkingen berustte tot op den jongsten tijd het volkenrecht, waarin een streven, den oorlog in de cultuur op te nemen, tot uitdrukking kwam. De oorlogstoestand werd uitdrukkelijk onderscheiden, eenerzijds van den vredestoestand, anderzijds van misdadig geweld. Boven de partijen welfde zich de idee van een gemeenschap, die haar leden als ‘menschheid’, met rechten en aanspraken op behandeling als ‘menschen’. Eerst de theorie van den ‘totalen krijg’ geeft de laatste rest van de cultuurfunctie en daarmee van de spelfunctie van den oorlog prijs. ... http://www.dbnl.org/tekst/huiz003hom...01_01_0006.php
Door Israël te bedreigen met totale vernietiging laat Iran al 40 jaar blijken de regels van het spel niet te willen respecteren. Dat kwetst de eer van Israël en haar bondgenoten. Echter, het blijft alleen bij woorden in het kader van de Iraanse revolutie, met een religieuze achtergrond. Bovendien heeft Iran haar ambities om nucleaaire wapens te maken opgegeven en staat het controle toe van de internationale atoomenergie gemeenschap. Dan is een gewelddadige omverwerping van het Iraanse regime door Israël en de VS een ernstige overtreding van de spelregels.
Piero is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:39   #109
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Allé, ze hebben weer een landje gevonden om plat te bombarderen maar deze keer zal het niet zo simpel meer zijn. Hou de grenzen maar verder open ik zie de cruiseschepen vol met vluchtelingen al aankomen. Aber wir schaffen das...toch?
+++80 miljoen burgers, de aangroei stagneert wat. Maar toch verwacht men een totaal van 100 miljoen tegen 2050.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:42   #110
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
eerlijk, ik weet het niet.

hij ziet er idd gewoon gatachterlijk uit en cultiveert dat imago ook nog eens.

maar het zou me sterk lijken mocht hij, indien hij echt zo achterlijk zou zijn, erin geslaagd zou zijn om 1 als outsider de republikeinse partij zo uiteen te spelen dat hij kandidaat werd en niet één van de traditionele republikeinse familie clans én 2 dan nog eens de democraten te verslaan ...

ook zijn track record tov NKorea lijkt te gaan werken (als we er binnen 10 jaar tenminste niet achter komen dat hij daarvoor én Japan én Taiwan aan de Chinezen moest cadeau doen toch.
Het is alleszins een risico, want voor hetzelfde geld begint Iran weer met zijn kernprogramma en dan staan we dus weer aan af. Zijn gok vertrekt van de assumptie dat Iran dat niet zal doen en terug wil praten, maar de analyses die ik tot nu heb gelezen (die kunnen mis zijn) lijken toch te wijzen dat Iran geen verdere toegevingen zal doen. dan draait het dus eerder uit op een conflict EU-VS dan iets anders.

Met Nixon destijds werd de vermeende oncontroleerbarheid van Nixon ook uitgespeeld als hefboom in onderhandelingen. Kissinger ging overal ter wereld concessies afdwingen met een out-of-control "madman" Nixon als stok achter de deur, waardoor er inderdaad toegevingen afgedwongen werden. Maar daar zat wel een strateeg als Kissinger tussen de wereldleiders en "de zot" Nixon. Dat was een strategie. Die strategie zie ik totaal niet bij Trump (ma bon, 4D-chess, misschien is die er wel, who knows... Ik betwijfel het )

En wat betreft noord-korea, ik ben helemaal niet overtuigd... Ik vrees eerder dat de Noord-Koreanen zijn ego tegen hem uitspelen "de eerste ontmoeting ooit sinds de oorlog", de nobelprijs voor de vrede. Dat spreekt zijn groot ego wel aan. De koreanen hebben dat goed door.

Maar wat gebeurt er in de realiteit? de "toegeving" van het sluiten van die nucleaire test-site is niet echt een toegeving want die was blijkbaar sowieso onbruikbaar geworden. En praten, zonder voorwaarden, gaat weer tijd kosten. In die tijd kan Korea verder bommen en raketten verbeteren. Het spelletje tijd rekken met mini-concessies spelen de Koreanen al heel lang. (Ook Obama is daardoor bedwelmd)

Dus wat is uiteindelijk het resultaat binnen 1-2j? Trump zijn ego gestreeld met de "first meeting ever", verder een status quo op het terrein met dat verschil dat Korea nóg sterker zal staan door betere wapensystemen.

Ma bon, het blijft afwachten. Ik ben alleszins niet overtuigd dat er een gewiekste strategie achter zit, eerder het tegendeel
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:46   #111
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
De Zionisten hebben opnieuw Assad met de dood bedreigd indien hij de samenwerking in Syrie met Iran niet stopt.

Enkele jaren geleden riep Isra ook op om Assad en zijn ganse familie om te brengen. Deze oproep stond te lezen in een uitgebreid artikel in de NY Times. Korte tijd nadien stormde het behoorlijk in Syrie, tot in Damascus toe. Met als kers op de taart de chemische situatie in Gouta...

Trump start een nieuw offensief op.
Inderdaad steunt Trump de Soennieten via Saoedie Arabië,
dit door verspreiding van jihadistische ideologie, als met wapens voor IS
Daarom is Amerika eerst met de oorlog in Irak en daarna met de steun aan de hofleverancier
van de Jihadisten, medeplichtig aan aan de aanslagen en vluchtelingenstroom naar Europa.
Nu is Trump niet meer dan het schoothondje van Israel en Saoedie Arabië geworden.
Zo'n idioot als Trump kunnen ze daar goed gebruiken.
cato is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:46   #112
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Het is alleszins een risico, want voor hetzelfde geld begint Iran weer met zijn kernprogramma en dan staan we dus weer aan af. Zijn gok vertrekt van de assumptie dat Iran dat niet zal doen en terug wil praten, maar de analyses die ik tot nu heb gelezen (die kunnen mis zijn) lijken toch te wijzen dat Iran geen verdere toegevingen zal doen. dan draait het dus eerder uit op een conflict EU-VS dan iets anders.

Met Nixon destijds werd de vermeende oncontroleerbarheid van Nixon ook uitgespeeld als hefboom in onderhandelingen. Kissinger ging overal ter wereld concessies afdwingen met een out-of-control "madman" Nixon als stok achter de deur, waardoor er inderdaad toegevingen afgedwongen werden. Maar daar zat wel een strateeg als Kissinger tussen de wereldleiders en "de zot" Nixon. Dat was een strategie. Die strategie zie ik totaal niet bij Trump (ma bon, 4D-chess, misschien is die er wel, who knows... Ik betwijfel het )

En wat betreft noord-korea, ik ben helemaal niet overtuigd... Ik vrees eerder dat de Noord-Koreanen zijn ego tegen hem uitspelen "de eerste ontmoeting ooit sinds de oorlog", de nobelprijs voor de vrede. Dat spreekt zijn groot ego wel aan. De koreanen hebben dat goed door.

Maar wat gebeurt er in de realiteit? de "toegeving" van het sluiten van die nucleaire test-site is niet echt een toegeving want die was blijkbaar sowieso onbruikbaar geworden. En praten, zonder voorwaarden, gaat weer tijd kosten. In die tijd kan Korea verder bommen en raketten verbeteren. Het spelletje tijd rekken met mini-concessies spelen de Koreanen al heel lang. (Ook Obama is daardoor bedwelmd)

Dus wat is uiteindelijk het resultaat binnen 1-2j? Trump zijn ego gestreeld met de "first meeting ever", verder een status quo op het terrein met dat verschil dat Korea nóg sterker zal staan door betere wapensystemen.

Ma bon, het blijft afwachten. Ik ben alleszins niet overtuigd dat er een gewiekste strategie achter zit, eerder het tegendeel

Toch mogelijk. Nixon>Roger Stone & Co.>Trump

En dat is slechts 1 link.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:47   #113
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Het is alleszins een risico, want voor hetzelfde geld begint Iran weer met zijn kernprogramma en dan staan we dus weer aan af. Zijn gok vertrekt van de assumptie dat Iran dat niet zal doen en terug wil praten, maar de analyses die ik tot nu heb gelezen (die kunnen mis zijn) lijken toch te wijzen dat Iran geen verdere toegevingen zal doen. dan draait het dus eerder uit op een conflict EU-VS dan iets anders.

Met Nixon destijds werd de vermeende oncontroleerbarheid van Nixon ook uitgespeeld als hefboom in onderhandelingen. Kissinger ging overal ter wereld concessies afdwingen met een out-of-control "madman" Nixon als stok achter de deur, waardoor er inderdaad toegevingen afgedwongen werden. Maar daar zat wel een strateeg als Kissinger tussen de wereldleiders en "de zot" Nixon. Dat was een strategie. Die strategie zie ik totaal niet bij Trump (ma bon, 4D-chess, misschien is die er wel, who knows... Ik betwijfel het )

En wat betreft noord-korea, ik ben helemaal niet overtuigd... Ik vrees eerder dat de Noord-Koreanen zijn ego tegen hem uitspelen "de eerste ontmoeting ooit sinds de oorlog", de nobelprijs voor de vrede. Dat spreekt zijn groot ego wel aan. De koreanen hebben dat goed door.

Maar wat gebeurt er in de realiteit? de "toegeving" van het sluiten van die nucleaire test-site is niet echt een toegeving want die was blijkbaar sowieso onbruikbaar geworden. En praten, zonder voorwaarden, gaat weer tijd kosten. In die tijd kan Korea verder bommen en raketten verbeteren. Het spelletje tijd rekken met mini-concessies spelen de Koreanen al heel lang. (Ook Obama is daardoor bedwelmd)

Dus wat is uiteindelijk het resultaat binnen 1-2j? Trump zijn ego gestreeld met de "first meeting ever", verder een status quo op het terrein met dat verschil dat Korea nóg sterker zal staan door betere wapensystemen.

Ma bon, het blijft afwachten. Ik ben alleszins niet overtuigd dat er een gewiekste strategie achter zit, eerder het tegendeel
time will tell ...

ik lees dat de bestaande deal slechts tot 2025 liep en dat Iran intussen wel verrijkt Uranium krijgt en economisch sterker gemaakt wordt ... dat lijkt me toch ook geen houdbare optie in een land volledig gecontroleerd door waanzinnige Ayatolla's ...
Anna List is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:47   #114
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Inderdaad steunt Trump de Soennieten via Saoedie Arabië,
dit door verspreiding van jihadistische ideologie, als met wapens voor IS
Daarom is Amerika eerst met de oorlog in Irak en daarna met de steun aan de hofleverancier
van de Jihadisten, medeplichtig aan aan de aanslagen en vluchtelingenstroom naar Europa.
Nu is Trump niet meer dan het schoothondje van Israel en Saoedie Arabië geworden.
Zo'n idioot als Trump kunnen ze daar goed gebruiken.
Zo blijkt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 9 mei 2018 om 10:48.
zonbron is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:51   #115
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Als alle andere belangrijke ondertekenaars (Rusland, China) dezelfde houding aannemen, wat gaat de VS dan doen?; sancties opleggen aan álle bedrijven buiten de VS? Staat de VS wel sterk genoeg om dat op z'n eentje af te dwingen?
In Europa is er alvast een lobby druk bezig om de oorlogsplannen van Zion-Amerika te ondersteunen:

Op zoek naar de Israëllobby

https://www.apache.be/2011/09/05/op-...e-israellobby/

https://www.lrb.co.uk/v28/n06/john-m...e-israel-lobby

Gespecialiseerd in oorlogen op te starten, waar de goyim bij bosjes mogen sneuvelen.
Shalom.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:54   #116
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
time will tell ...

ik lees dat de bestaande deal slechts tot 2025 liep en dat Iran intussen wel verrijkt Uranium krijgt en economisch sterker gemaakt wordt ... dat lijkt me toch ook geen houdbare optie in een land volledig gecontroleerd door waanzinnige Ayatolla's ...
Waarom niet wenselijk?

Secularisering is al ingezet onder Rouhani. Ahmadinejad is weggestemd he. Rouhani doet het vrij goed en de jeugd lijkt meer te bewegen richting vrijheid en secularisering dan iets anders. In plaats van duimschroeven aan te draaien (en zo een duidelijk identificeerbare vijand te blijven) kan dat ook zacht gefaciliteerd worden door toenadering. Dat zal Rouhani en nóg gematigderen alleen maar verder versterken; handel leidt ook tot wederzijdse afhankelijkheid, als een rem op conflict.

Ik weet wel dat het complex is met hezbollah e.d. maar het lijkt toch dat deze actie van Trump volledig in de kaart speelt van de hardliners in Iran, net nu die verzwakt waren.

Maar inderdaad, time will tell.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline  
Oud 9 mei 2018, 10:55   #117
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
time will tell ...

ik lees dat de bestaande deal slechts tot 2025 liep en dat Iran intussen wel verrijkt Uranium krijgt en economisch sterker gemaakt wordt ... dat lijkt me toch ook geen houdbare optie in een land volledig gecontroleerd door waanzinnige Ayatolla's ...
Benja vindt het best sneu dat Iran dat papierwerk inzake de ontwikkeling van atoomwapens nog in de schuif liggen hebben. Volgens Neta kunnen ze, indien gewenst, binnen een tweetal jaar of mss wel dagen een werkende bom 'afleveren'.

En we zijn dus weer vertrokken voor een rondje (flashback 2012, 199x ...):
https://www.youtube.com/watch?v=8n8Elfq_18k

Looney Tunes-tijd!
https://www.youtube.com/watch?v=flDLb_KSf3o
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 9 mei 2018, 11:14   #118
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

De aangevallen basis in Syrie wordt blijkbaar gebruikt door zowel Iran als Rusland. Escalatie/expansie van het conflict.

EU moet reageren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 9 mei 2018, 11:23   #119
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard



EU, Russia, China rally behind Iran after Trump's move
http://www.presstv.com/Detail/2018/0...nce-Iran-JCPOA

Ondertussen duiken over het ganse grondgebied van Syrie IS, Nusra & Co opnieuw op. Een stormvloed van terroristische aanslagen. Een nieuw offensief tegen Assad (en Iran) werd ingezet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 9 mei 2018, 11:27   #120
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Exclamation

De Russen kalmeren...

Netanyahu sets off to Russia after Israel strikes Syrian army positions

http://www.presstv.com/Detail/2018/0...etanyahu-Putin
Israel’s Prime Minister Benjamin Netanyahu has traveled to Russia for talks with President Vladimir Putin after the Tel Aviv regime hit military positions in Syria, which enjoys Moscow’s support in its anti-terror drive.

Netanyahu headed to Moscow on Wednesday, saying in advance, "The meetings between us are always important and this one is especially so,"
AFP reported.

Benja brengt het goede nieuws persoonlijk naar Moskou.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be