Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 augustus 2018, 16:52   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard Erdogan slaat terug ...

Erdogan slaat terug?

Citaat:
De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft de opdracht gegeven om de bezittingen te bevriezen van de Amerikaanse ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken.
Citaat:
De sancties zijn een gevolg van het geschil tussen Turkije en de VS over de gevangenschap van een Amerikaanse dominee. Andrew Brunson zit al sinds oktober 2016 in een Turkse cel op beschuldiging van "terrorisme" en "spionage".
Zeker nooit toelaten tot de EU de turken want dan ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 19:22   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

We moeten toegeven dat de Recip vindingrijk is.

Bezittingen, "als die er zijn", in Turkije bevriezen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 05:26   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We moeten toegeven dat de Recip vindingrijk is.

Bezittingen, "als die er zijn", in Turkije bevriezen.
Dat is inderdaad héél 'vindingrijk'.

Of is dat stelen?

Maar het kan best nog 'grappiger' (<- door Sarcasmus)

Turkse televisiezender past beeld van Selena Gomez op absurde manier aan voor een onverwachte reden

Citaat:
Talloze Turkse media gaan gebukt onder (zelf)censuur, nu veel nieuwsagentschappen in handen van de staat zijn.
Dan denk je: gaat zo iets te ver? Is het een manier om hun eigen willetje op te dringen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 augustus 2018 om 05:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 07:22   #4
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Erdogan flirt ook met aansluiting bij de Brics. Hij laat zich in ieder geval niet doen door de VS zoals de Europese leiders. En uiteraard zal de mislukte poging tot staatsgreep en installatie van pupperregime niet te vlug vergeten worden door Turkije.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 augustus 2018 om 07:23.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 07:43   #5
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Erdogan flirt ook met aansluiting bij de Brics. Hij laat zich in ieder geval niet doen door de VS zoals de Europese leiders. En uiteraard zal de mislukte poging tot staatsgreep en installatie van pupperregime niet te vlug vergeten worden door Turkije.
Die landen zitten niet te wachten op aansluiting van het moslimland Turkije.
Hij kan beter dichter bij de roots bijven, zoals in het MO en Centraal Azië,
of aansluiting bij Indonesië en Pakistan.

Laatst gewijzigd door cato : 5 augustus 2018 om 07:44.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 08:02   #6
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Die landen zitten niet te wachten op aansluiting van het moslimland Turkije.
Hij kan beter dichter bij de roots bijven, zoals in het MO en Centraal Azië,
of aansluiting bij Indonesië en Pakistan.
De VS zal een aansluiting van Turkije bij de Brics als een kaakslag ervaren. De VS heeft steeds gelobbyd dat Turkije bij de EU zou komen. Turkije is economisch zeker wichtig genoeg om het Brics blok te kunnen vervoegen. De overwegende religie in Turkije speelt hier geen rol.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 08:18   #7
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De VS zal een aansluiting van Turkije bij de Brics als een kaakslag ervaren. De VS heeft steeds gelobbyd dat Turkije bij de EU zou komen. Turkije is economisch zeker wichtig genoeg om het Brics blok te kunnen vervoegen. De overwegende religie in Turkije speelt hier geen rol.
Turkije heeft geen grote economie en heeft ook geen culturele banden met de BRIC staten.
Alleen de geografische ligging van Turkije is belangrijk!
Als Erdogan handig is ,gebruikt hij deze positie richting Rusland ,
richting Europa ,richting centraal Azië en richting Arabische landen.
Turkije zal zich meer op handel moeten richten vanuit deze positie.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 08:23   #8
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De VS zal een aansluiting van Turkije bij de Brics als een kaakslag ervaren. De VS heeft steeds gelobbyd dat Turkije bij de EU zou komen. Turkije is economisch zeker wichtig genoeg om het Brics blok te kunnen vervoegen. De overwegende religie in Turkije speelt hier geen rol.
Voor de VS was Turkije vooral militair gezien belangrijk.
Nu met de "America First" politiek van Trump ,zal dit gaan veranderen.
Ook door de energietransitie zal olie minder belangrijk gaan worden.
Dus Amerika gaat zich meer met China en ZO Azië bezig houden dan met het MO.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 08:32   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Die landen zitten niet te wachten op aansluiting van het moslimland Turkije.
Hij kan beter dichter bij de roots bijven, zoals in het MO en Centraal Azië,
of aansluiting bij Indonesië en Pakistan.
Denk ook niet dat die landen staan te springen om Turkije op te nemen.
China en Rusland al zeker niet, die zijn nog niet vergeten dat Turkije tot de NATO behoord en een Russisch jachtvliegtuig hebben neergehaald omdat het te dicht tegen hun grensgebied kwam.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 08:35   #10
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Voor de VS was Turkije vooral militair gezien belangrijk.
Nu met de "America First" politiek van Trump ,zal dit gaan veranderen.
Ook door de energietransitie zal olie minder belangrijk gaan worden.
Dus Amerika gaat zich meer met China en ZO Azië bezig houden dan met het MO.
De VS bemoeien zich overal. Dat is de aard van een imperium. Iedereen die niet wil plooien wordt als een vijand gezien. Het midden Oosten blijft nog steeds uitermate belangrijk voor de VS. Trump trekt zich niet terug maar lijkt een vlucht vooruit te willen nemen door zich te omringen met individuen die aansturen op een oorlog met Iran. Een invasie van Iran lijkt me echter zeer risicovol. Een economische oorlog is waarschijnlijk. Hiermee zou zowat de enige positieve legacy van Obama helemaal in elkaar stuiken.

Indien Turkije blijft insisteren in zijn van de VS onafhankelijke koers kan men nieuwe pogingen tot staatsgreep of moordpogingen op Erdogan verwachten mijns inziens.

Dat scenario is niet ver gezocht. Zie bv de recente aanslag met drones op Maduro waarbij 7 militairen gewond raakten. Je hoeft het echt niet ver te gaan zoeken in zo'n gevallen. De track record qua staatsgrepen en magnicidios van de VS is immens.

De prijs van onafhankelijkheid.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 augustus 2018 om 08:39.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 09:58   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Tot voor 10 jaar ging ik graag naar Turkije voor korte tussendoor vakanties van 8 of 10 dagen.
Sedertdien ben ik er niet meer geweest.

Ook de Vlaamse Turken, met hun applaus voor de Recip, hangen al langer deftig mijn kloten uit.
En samen met hen, hangen ook de Vlaamse kaloten die vriendje-vriendje spelen met de moslimgemeenschap, mijn zelfde kloten uit.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 10:20   #12
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tot voor 10 jaar ging ik graag naar Turkije voor korte tussendoor vakanties van 8 of 10 dagen.
Sedertdien ben ik er niet meer geweest.

Ook de Vlaamse Turken, met hun applaus voor de Recip, hangen al langer deftig mijn kloten uit.
En samen met hen, hangen ook de Vlaamse kaloten die vriendje-vriendje spelen met de moslimgemeenschap, mijn zelfde kloten uit.
Vertel eens, van hoeveel Vlaamse Turken is hier sprake? De ervaring leert dat de N-VA en cijfers een dubieuze relatie hebben.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 10:24   #13
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Turkije heeft geen grote economie en heeft ook geen culturele banden met de BRIC staten.
Alleen de geografische ligging van Turkije is belangrijk!
Als Erdogan handig is ,gebruikt hij deze positie richting Rusland ,
richting Europa ,richting centraal Azië en richting Arabische landen.
Turkije zal zich meer op handel moeten richten vanuit deze positie.
Welke culturele banden hebben de Bric-landen met elkaar?
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 10:54   #14
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Welke culturele banden hebben de Bric-landen met elkaar?
Brics is een puur economisch bondgenootschap. Turkije zou er zich politiek onafhankelijker in kunnen bewegen als in de EU.

Toch denk ik niet dat er concrete plannen zijn voor toetreding van Turkije tot de Brics. Erdogan laat door zijn Brics uitspraken gewoon even weten dat hij alternatieven heeft. Dat hij niet geschoffeerd en geïntimideerd wil worden 'into submission' door de VS.

Ik kan respect opbrengen voor een Turkije dat een onafhankelijke koers wil varen, zolang ze zelf maar geen imperiumpje willen gaan spelen.

Moest Turkije echt tot de Brics willen toetreden denk ik dat het met open armen ontvangen zal worden. Dat spreekt bijna voor zich.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 augustus 2018 om 10:57.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 11:17   #15
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Brics is een puur economisch bondgenootschap. Turkije zou er zich politiek onafhankelijker in kunnen bewegen als in de EU.

Toch denk ik niet dat er concrete plannen zijn voor toetreding van Turkije tot de Brics. Erdogan laat door zijn Brics uitspraken gewoon even weten dat hij alternatieven heeft. Dat hij niet geschoffeerd en geïntimideerd wil worden 'into submission' door de VS.

Ik kan respect opbrengen voor een Turkije dat een onafhankelijke koers wil varen, zolang ze zelf maar geen imperiumpje willen gaan spelen.

Moest Turkije echt tot de Brics willen toetreden denk ik dat het met open armen ontvangen zal worden. Dat spreekt bijna voor zich.
Inderdaad, de cultuur van geld is de enige die van tel is.

Sinds de Syrische ballon in ons gezicht (het Westen en Turkije) is opgeblazen door de foute kant te kiezen, hebben wij de Turken als een baksteen laten vallen. Meer nog, we beschuldigen hen zelfs van IS te controleren. Turkije steekt nu ostentatief haar middelvinger op en speelt het puur opportunistisch graaiend aan haar grenzen wat maar mogelijk is. Om een imperium naar Ottomaanse proporties op te bouwen, heeft Turkije in de verste verte de middelen niet voor. Maar ze laat inderdaad niet op haar kop schijten. Voor mij persoonlijk is dat momenteel het enige positieve aan Turkije.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 11:22   #16
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Ik vind dat we Byzantium moeten heroveren.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 12:37   #17
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De VS bemoeien zich overal. Dat is de aard van een imperium. Iedereen die niet wil plooien wordt als een vijand gezien. Het midden Oosten blijft nog steeds uitermate belangrijk voor de VS. Trump trekt zich niet terug maar lijkt een vlucht vooruit te willen nemen door zich te omringen met individuen die aansturen op een oorlog met Iran. Een invasie van Iran lijkt me echter zeer risicovol. Een economische oorlog is waarschijnlijk. Hiermee zou zowat de enige positieve legacy van Obama helemaal in elkaar stuiken.

Indien Turkije blijft insisteren in zijn van de VS onafhankelijke koers kan men nieuwe pogingen tot staatsgreep of moordpogingen op Erdogan verwachten mijns inziens.

Dat scenario is niet ver gezocht. Zie bv de recente aanslag met drones op Maduro waarbij 7 militairen gewond raakten. Je hoeft het echt niet ver te gaan zoeken in zo'n gevallen. De track record qua staatsgrepen en magnicidios van de VS is immens.

De prijs van onafhankelijkheid.
de mislukte “staatsgreep” in turkije kwam vooral erdogan uit, en gaf hem een excuus om de grove borstel te gebruiken en heel veel criticasters uit te schakelen. de mislukte “aanslag” op maduro komt hmzelf ook weer goed uit, ik hou mijn hart vast hoe hij dat gaat misbruiken tov zijn tegenstanders.
het volstaat dikwijls om te kijken naar wie het meeste baat heeft bij dergelijke “mislukte” acties...
in beide gevallen wijzen naar “buitenlandse interferentie” komt vooral binnenlandse aangelegenheden ten goede. en in beide gevallen stinkt dit naar een false flag
de cia... laat me niet lachen...
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 12:57   #18
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de mislukte “staatsgreep” in turkije kwam vooral erdogan uit, en gaf hem een excuus om de grove borstel te gebruiken en heel veel criticasters uit te schakelen. de mislukte “aanslag” op maduro komt hmzelf ook weer goed uit, ik hou mijn hart vast hoe hij dat gaat misbruiken tov zijn tegenstanders.
het volstaat dikwijls om te kijken naar wie het meeste baat heeft bij dergelijke “mislukte” acties...
in beide gevallen wijzen naar “buitenlandse interferentie” komt vooral binnenlandse aangelegenheden ten goede. en in beide gevallen stinkt dit naar een false flag
de cia... laat me niet lachen...
Dus de aanslagen in België, Boerkini's, moslim-extremisme, vluchtelingen, enz... zijn georkestreerd door de N-VA omdat zij er het meeste garen bij spinnen?
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 13:57   #19
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dus de aanslagen in België, Boerkini's, moslim-extremisme, vluchtelingen, enz... zijn georkestreerd door de N-VA omdat zij er het meeste garen bij spinnen?
heeft dit geleid tot een massale vervolging van politieke tegenstanders? heeft dit geleid tot het zuiveren van de legertop, het gerechtelijk apparaat, het onderwijs, om nv-a criticasters uit de weg te ruimen en op te sluiten wegens “samenzwering”?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 14:15   #20
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
heeft dit geleid tot een massale vervolging van politieke tegenstanders? heeft dit geleid tot het zuiveren van de legertop, het gerechtelijk apparaat, het onderwijs, om nv-a criticasters uit de weg te ruimen en op te sluiten wegens “samenzwering”?
Dat is de standaardprocedure bij staatsgrepen. Sla de geschiedenisboeken er maar eens op na.

Zowel jij als ik hebben er het raden naar wie verantwoordelijk is voor wat.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be