Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2003, 16:12   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

[size=7]De coloradokever:[/size]



[size=6]Coloradokevers[/size] was de spottende toenaam die werd gegeven aan die mensen die gedurende WOII voor de Duitsers gingen werken om de oorlogsmachine van de nazi's draaiende te houden.

Op de foto zie je die de voor landbouwers zo gevreesde coloradokevers. Een mooi getekende[size=6] gele kever met zwarte strepen[/size].

In België werden door het Besluit van 6 maart 1942 alle werklozen verplicht zich te melden voor werk in dienst van de Duitsers. Bij het Besluit van 6 okt. 1942 werd de arbeidsinzet uitgebreid tot alle mannelijke (18–50 jaar) en vrouwelijke (21–35 jaar) werknemers, die voortaan ook in Duitsland zelf konden worden te werk gesteld. Van maart 1943 af werden ook de eerstejaarsstudenten aan de universiteiten door de verplichte tewerkstelling getroffen. Zij konden daaraan ontkomen door voor een periode van twaalf maanden te werken bij de Vrijwillige Arbeidsdienst voor Vlaanderen. Al deze maatregelen werden op grote schaal ontdoken. Het aantal Belgen dat in Duitsland ging werken, wordt op ca. 300.000 geraamd.

René Van THILLO was de belangrijkste leider van de Vrijwillige Arbeidsdienst voor Vlaanderen (V.A.V.V.) en het VAVV ressorteerde rechstreeks onder het collaborerende V.N.V. van Staf de CLERCQ, die het VNV leidde tot aan zijn dood (Okt. 1933 - 22. Okt. 1942)

We weten nu wat er ons te wachten staat, moest het Vlaams Blok in Vlaanderen of het Front National in Frankrijk aan het bewind komen. Wij zullen niet kunnen zeggen : "wir haben dass nicht gewust" !

Andere Vlaamse politieke, para-militaire en militaire organisaties vOOr en tijdens WOII :

- Het VNV : Vlaams Nationaal Verbond.
- De "Algemene-SS Vlaanderen"
- Het "Verdinaso" : Verbond van Diets Nationaal Solidaristen.
- De "De Vlag" : Duits-Vlaams Arbeidsgemeenschap.
- De "Vlaamse Wacht"
- Het NSKK : Nationaal Sozialistisches Kraftfahrkorps.
- Het VAVV : Vrijwillige Arbeidsdienst voor Vlaanderen.
- Het KLV : Kinderlandverschickung.
- De "Germaanse Landdienst" (voor jongens en meisjes vanaf 14 tot 16 jaar)
- De Organisatie Todt (O.T.)
- De Waffen-SS
- De "Sturmbrigade Langemarck"

[size=7]De mestkever:[/size]



[size=6]Karel De Gucht van de VLD [/size]die zich in 2001 de banvloek van het Vlaams Blok over zich haalde door de mandatarissen van het VB als [size=6]mestkevers[/size] te kapittelen, mag zich terecht de prijs voor de origineelste toenaam van politiekers toeëigenen. (de 2de prijs gaat ongetwijfeld naar Geert Hoste met zijn leuke vondst: [size=6]Tele Nazi's [/size]

Wat KDG precies met mestkever bedoelde licht ik hierna graag een beetje toe, in de veronderstelling dat KDG hetzelfde heeft bedoeld als de definitie die ik er aan gegeven heb.

Zoals je op de foto kan merken, is de mestkever een insect dat leeft van str*nt.
De mestkever (scarabee) rolt een mestbal naar boven met zijn achterpoten. Na verloop van tijd komen er larven uit deze mestbal. De oude Egyptenaren wisten niet dat de kever er zijn eitjes in legde en dachten dat de larven spontaan uit het niets werden gecrëeerd. De mestkevers gebruiken de mesthoop zowel als voedselbron als broedkamer. Later vreten de larven van de mest tot het moment van verpoppen is gekomen.

Wat heeft dit nu te doen met het Vlaams Blok.
De vergelijking met mestkevers wordt uiteraard SYMBOLISCH bedoeld.

Het Vlaams Blok teert op de problemen in de maatschappij en wat deze partij nodig heeft, zijn nieuwe problemen, zoals de mestkever niet kan leven zonder str*nt. En als die problemen er niet zijn, dan bedenken ze die wel.

Op de foto zie je hoe veel groter die str*ntbal is en na verloop van tijd merk je de mestkever niet meer die zich achter de str*ntbal verbergt, wat je enkel nog kan zien is een monsterachtige berg problemen, dikwijls opgeklopt tot ver buiten zijn normale proporties.

Achter die bal str*nt (=de maatschappelijke en sociale problemen) verbergt zich de kever (=het Vlaams Blok) en niemand weet wie of wat die kever zal brengen, maar is er ook niet geïnteresseerd, want Jan Publiek heeft maar enkel oog voor die enorme bal sh*t.

Vanuit het standpunt van het Vlaams Blok, dient die str*ntbal van problemen, slechts als tijdelijke bliksemafeider, om zelf aan de macht te komen. Ook het Blok reikt geen duidelijke oplossingen om de str*nt weg te werken, maar door ons aldoor op met onze neus in de str*nt te drukken zijn we uiteindelijk rijp genoeg om met het eender wie (al was het de duivel zelf) in zee te gaan, "als we maar van die str*ntbal verlost geraken".

Kort gezegd: Vlaams Blokkers zijn mensen zoals jij en ik, mestkevers zijn insecten, de toenaam mestkever werd symbolisch bedoeld.

Als toemaatje een paar spreuken:

"Ook de mestkever lijkt mooi in de ogen van zijn moeder."
(Indiaas gezegde)

"De mestkever is een sultan in zijn rijk."
(Arabische wijsheid)

"In de tijd van de Pharao's was de scarabee een heilig dier"

Korrekt. De scarabee vervult wel degelijk een nuttige functie in de natuur, namelijk die van str*ntopruimer. Het Blok brengt ons in de waan (door ons vooral veel str*nt te tonen) dat zij de ideale str*ntopruimers zouden zijn, alleen weten ze zelf niet eens hoe ze de problemen moeten aanpakken, en op gedetailleerde vragen, steken ze hun hoofd meteen in't de str*nt.. eug.. het zand.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 16:15   #2
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Dus het is heel simpel: pak de str*nt weg en het Vlaams Blok verdwijnt in de nevelen van de geschiedenis.

De hamvraag is nu: waarom pakt men de str*nt niet weg?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 16:23   #3
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 768
Standaard

Bedoel je het verschil tussen een COLORADOKEVER en een MESTKEVER?

Een coloradokever is een overgelopen mestkever, juist Piano?

Ale ik denk dat toch omdat die coloradokever zo'n beetje geel zwart streepjes heeft, ze zijn wel vergaan maar kom.



Eigenlijk ben jij dan een COLORADOKEVER, zie ik het goed Piano?
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 16:28   #4
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Dus het is heel simpel: pak de str*nt weg en het Vlaams Blok verdwijnt in de nevelen van de geschiedenis.

De hamvraag is nu: waarom pakt men de str*nt niet weg?
Waarmee je suggereert dat er niks aan verholpen wordt en dat bestrijd ik natuurlijk. Alleen gaat het niet zo simpel zoals het VB ons doet voorkomen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 16:30   #5
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Dus het is heel simpel: pak de str*nt weg en het Vlaams Blok verdwijnt in de nevelen van de geschiedenis.

De hamvraag is nu: waarom pakt men de str*nt niet weg?
Waarmee je suggereert dat er niks aan verholpen wordt en dat bestrijd ik natuurlijk. Alleen gaat het niet zo simpel zoals het VB ons doet voorkomen.
Geef meer uitleg
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 16:41   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Dus het is heel simpel: pak de str*nt weg en het Vlaams Blok verdwijnt in de nevelen van de geschiedenis.

De hamvraag is nu: waarom pakt men de str*nt niet weg?
Waarmee je suggereert dat er niks aan verholpen wordt en dat bestrijd ik natuurlijk. Alleen gaat het niet zo simpel zoals het VB ons doet voorkomen.
Ik heb anders de indruk dat er steeds meer stront wordt aangedragen inplaats van minder.
Zo geraken die beestjes niet uitgeroeid, hoor!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 16:48   #7
percloride
Provinciaal Gedeputeerde
 
percloride's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Locatie: absurdistan
Berichten: 921
Standaard

.............en stront verzamelen dat kan ons klein kevertje heel goed, zo goed zelf dat sommigen er bang van worden dat het klein kevertje eens zou langs komen om het potje te openen.




[size=7]IK BEN FIER OM EEN ZURE MESTKEVER TE ZIJN ![/size]
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 16:54   #8
Patrick F
Burger
 
Geregistreerd: 27 juni 2003
Berichten: 117
Standaard

De Vlaams Blokkers mestkevers noemen wanneer ze stront (= problemen) aanhalen? Zijn een bijna failliete sociale zekerheid (SP.a), een vervuild milieu (AGALEV), te hoge belastingdruk (VLD ), communautaire problemen (BUB), enz. geen problemen (= stront)?

Als er geen stront (= problemen) was, dan zouden we kunnen stoppen met politiek en verdergaan met autocratie.
Patrick F is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 17:09   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Beestjes horen bij beestjes zullen de moderators geoordeeld hebben...

En ze plaasten Piano's topic tussen de koeien en kalverenvlaaien.

Als er een welbepaalde zondag ook moderatoren waren aanwezig geweest die de werkelijke titel van Piano's veranderde onderwerp: 'Na regen komt zonneschijn' optijd hadden gezien, dan had Piano misschien niet zelf zijn platte stront achter zich hoeven op te kuisen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 17:20   #10
Bolter
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: Zonhoven
Berichten: 1.087
Standaard

Als we Vera Dua nu eens lieten langskomen met haar quota voor bemesting.....

Der zou rap minder mest zijn.. We kunnen het dan uitvoeren of zo..
De mestbank weet er wel raad mee...

En Coloradokevers..
Die zitten volgens mij op de patatten...
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 17:23   #11
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Beestjes horen bij beestjes zullen de moderators geoordeeld hebben...

En ze plaasten Piano's topic tussen de koeien en kalverenvlaaien.

Als er een welbepaalde zondag ook moderatoren waren aanwezig geweest die de werkelijke titel van Piano's veranderde onderwerp: 'Na regen komt zonneschijn' optijd hadden gezien, dan had Piano misschien niet zelf zijn platte stront achter zich hoeven op te kuisen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 17:54   #12
Willy Eeckhout
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Ranst - Antwerpen
Berichten: 344
Standaard

Tantist schreef: "Dus het is heel simpel: pak de str*nt weg en het Vlaams Blok verdwijnt in de nevelen van de geschiedenis.
De hamvraag is nu: waarom pakt men de str*nt niet weg?

Piano antwoordt:
"Waarmee je suggereert dat er niks aan verholpen wordt en dat bestrijd ik natuurlijk. Alleen gaat het niet zo simpel zoals het VB ons doet voorkomen."
.................................................. .................................................. ......

Tuurlijk is al die str*nt, eerst paarsgroen en nu paars gekleurd, wegwerken NIET zo simpel. Zolang de producenten van al die str*nt niet worden aangepakt! Gezien de kleur, kunnen die makkelijk worden geïndentificeerd.
__________________
[SIZE=3]Vlaamse Eénheid in verscheidenheid[/SIZE]
Willy Eeckhout is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be