Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2018, 19:25   #81
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Godsdienstvrijheid is er volgens u blijkbaar alleen maar voor de parade. Zodra het u stoort, moet het blijkbaar afgeschaft worden.
Neen, godsdienst(vrijheid) moet dienen voor iets dat er niet is.
Het is een begrip, een uitvinding die vooral ellende heeft veroorzaakt, en men moet maar naar de moslims en hun wereldje kijken nu, en nog willen sommigen het niet snappen...
Godsdienstvrijheid, wat een woord...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 19:36   #82
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geef gewoon toe dat u de replieken die ik u geef, niet weet te weerleggen. Het lijkt er sterk op dat u niet echt weet om te gaan met de vrijheden die onze rechtstaat ons garandeert. Als die vrijheden toelaten dat er meningen mogen geuit worden die u niet liggen, dan wil u schijnbaar de vrijheden inperken.
Eigenlijk is het antwoord hierop simpel: onze wetten en onze democratie kunnen we niet toepassen op "gelovige echte moslims"! Die hebben daar niets aan, geloven er zelf niet in, maar zijn wel zo slim om het voortdurend aan te halen waardoor ze ons staan uit te lachen en te bedriegen terwijl we voor hun neus staan...
Wanneer binnen afzienbare tijd onze maatschappij verloren zal zijn gegaan oa door het toepassen van onze wetten en onze democratie, wat zal er dan in de plaats komen?
Eigen schuld, dikke bult!
Praatjes vullen geen gaatjes...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 19:44   #83
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Uw geloop achter de N-va heeft daar anders ook veel van weg.
Als repliek op posting 80 had ik iets meer verwacht...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 19:47   #84
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als repliek op posting 80 had ik iets meer verwacht...
Uw verwachtingen in de N-va zijn duidelijk hooggespannen, je hebt dat dus gemeen met gelovigen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 19:49   #85
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Eigenlijk is het antwoord hierop simpel: onze wetten en onze democratie kunnen we niet toepassen op "gelovige echte moslims"! Die hebben daar niets aan, geloven er zelf niet in, maar zijn wel zo slim om het voortdurend aan te halen waardoor ze ons staan uit te lachen en te bedriegen terwijl we voor hun neus staan...
Wanneer binnen afzienbare tijd onze maatschappij verloren zal zijn gegaan oa door het toepassen van onze wetten en onze democratie, wat zal er dan in de plaats komen?
Eigen schuld, dikke bult!
Praatjes vullen geen gaatjes...
Glazen bol versie 123547899 is aan de beurt.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 20:01   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Neen, godsdienst(vrijheid) moet dienen voor iets dat er niet is.
Het is een begrip, een uitvinding die vooral ellende heeft veroorzaakt, en men moet maar naar de moslims en hun wereldje kijken nu, en nog willen sommigen het niet snappen...
Godsdienstvrijheid, wat een woord...
???

Welke ellende heeft godsdienstvrijheid wel veroorzaakt in ons land? Kunt u dat eens concreet invullen?

Ik zie immers geen nadelen, slechts voordelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 02:55   #87
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
???

Welke ellende heeft godsdienstvrijheid wel veroorzaakt in ons land? Kunt u dat eens concreet invullen?

Ik zie immers geen nadelen, slechts voordelen.
De aanslagen die in naam van de islam gepleegd werden al vergeten?
Of de dierenellende van het onverdoofd slachten?

Laatst gewijzigd door daiwa : 21 januari 2018 om 02:59.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 08:29   #88
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De aanslagen die in naam van de islam gepleegd werden al vergeten?
Of de dierenellende van het onverdoofd slachten?
Dus in landen waar geen godsdienstvrijheid bestaat zijn er nooit aanslagen ?
We hebben een minister van dierenwelzijn. Niets houdt die man tegen om dat te verbieden. Of zitten er veel moslims in de regering of bij NVA ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 09:43   #89
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
???

Welke ellende heeft godsdienstvrijheid wel veroorzaakt in ons land? Kunt u dat eens concreet invullen?

Ik zie immers geen nadelen, slechts voordelen.
Wacht wanneer 70-80 procent van de bevolking moslim is, dan gaat er héél erg hard gelachen worden met uw democratie en godsdienstvrijheid.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 10:43   #90
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De islam, of liever heilige Koran, spreekt in de eerste plaats mannen aan. Natuurlijk, die bepalen overal grotendeels 'het beleid', zal ik maar zeggen. Ik ben niet naïef, er is gewoon een glazen plafond waarop vrouwen botsen bij competitie met mannen. En ik durf te geloven dat dit inderdaad met onze verschillende aard (schepping) heeft te maken.

Wat betreft de hoofddoek is bv. mijn vader natuurlijk pro, zelfs pro boerka wat betreft zijn dochter. Maar hij wist dat het op school niet mocht, dat het bv op werk waarschijnlijk niet zou mogen, enz. Mijn man heeft het nu ook liever, al is het maar om het goede voorbeeld aan onze dochter te geven.
Er is ook wel wat 'peer pressure' van andere vrouwen in de gemeenschap, wat ik in dit geval positief vind. Maar de uiteindelijke beslissing om een hoofddoek te dragen ligt bij de vrouw, zeker in een vrij land als België.
Je bent je weer aan het vergalloperen, je construct is een Vlaamse vrouw die een pakistaan geïmporteerd heeft die te bang was om op het openbaar toilet sex met u te hebben.
Den Hoomer is weeral blij dat hij u op het rechte pad heeft kunnen brengen.
PS. Maak een database aan van je constructen zodat je u kan inleven met de juiste teksten.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 11:22   #91
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het dragen van een hoofddoek is tegenwoordig ook een doordachte keuze. Men draagt het niet zomaar omdat 'vrouwen dat doen', zonder de religieuze betekenis erachter te kennen.

En moslims die denken dat ze de ongelovigen kunnen nadoen... wel, die worden wel eens (hard) aangepakt door God. Wellicht kan u dit niet begrijpen, maar een gelovige weet of beseft het wanneer die een waarschuwing (of straf) van boven krijgt.
Het dragen van die hoofddoek is slechts bij een minderheid een keuze.
Je ziet kinderen met een hoofddoek en vooral vanaf de pubertijd dragen veel meisjes er een.
U bent zelf een goed voorbeeld van religieuze dwang, draag je geen hoofddoek dan " doe je ongelovigen na" en " zou je een waarschuwing van boven kunnen krijgen en hard worden aangepakt door God".
Walgelijk gewoon, dat die mentaliteit gelijk wordt gesteld aan " bewuste keuze en vrijheid".
U zou de betekenis van indoctrinatie eens moeten opzoeken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 11:36   #92
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De islam, of liever heilige Koran, spreekt in de eerste plaats mannen aan. Natuurlijk, die bepalen overal grotendeels 'het beleid', zal ik maar zeggen. Ik ben niet naïef, er is gewoon een glazen plafond waarop vrouwen botsen bij competitie met mannen. En ik durf te geloven dat dit inderdaad met onze verschillende aard (schepping) heeft te maken.

Wat betreft de hoofddoek is bv. mijn vader natuurlijk pro, zelfs pro boerka wat betreft zijn dochter. Maar hij wist dat het op school niet mocht, dat het bv op werk waarschijnlijk niet zou mogen, enz. Mijn man heeft het nu ook liever, al is het maar om het goede voorbeeld aan onze dochter te geven.
Er is ook wel wat 'peer pressure' van andere vrouwen in de gemeenschap, wat ik in dit geval positief vind. Maar de uiteindelijke beslissing om een hoofddoek te dragen ligt bij de vrouw, zeker in een vrij land als België.
En ik maar denken dat religie gelovigen aanspreekt, ongeacht gender!
Maar u heeft een punt, alle monotheistische religies zetten mannen voor vrouwen. Dat heeft alles te maken met het tijdsvlak waarin die religies ontstonden, toen vrouwen nog een vorm van bezit waren van vaders en echtgenoten.
Blijkbaar leidt dit tot hersenschade over generaties heen en eeuwenlang, wanneer vandaag nog vaders hun dochter het liefst een boerka aantrekken en echtgenoten liever hoofddoeken zien om het goede voorbeeld aan de volgende generatie te geven.

Wat nog erger is, vrouwen denken een goede moslima te zijn wanneer ze dit dragen en oefenen druk uit op anderen om dit ook te doen, maar noemen in dezelfde redenering het begrip " vrijheid"?
Onderwerping en vrijheid zijn tegenovergestelde begrippen, misschien kunnen gelovigen dat niet echt nog vatten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 11:39   #93
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Uw verwachtingen in de N-va zijn duidelijk hooggespannen, je hebt dat dus gemeen met gelovigen.
In tegenstelling tot geloof is er in de politiek zoiets als:
  • Verkiezingen
  • Peilingen
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 11:40   #94
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
???

Welke ellende heeft godsdienstvrijheid wel veroorzaakt in ons land? Kunt u dat eens concreet invullen?

Ik zie immers geen nadelen, slechts voordelen.
Als je kijkt naar de laatste jaren dan zie je het moslimfundamentalisme.
Als je kijkt door de eeuwen heen, zie je veel oorlogen, kruistochten, ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 11:42   #95
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus in landen waar geen godsdienstvrijheid bestaat zijn er nooit aanslagen ?
We hebben een minister van dierenwelzijn. Niets houdt die man tegen om dat te verbieden. Of zitten er veel moslims in de regering of bij NVA ?
Of er veel moslims in de regering zitten weet ik niet.
We hebben hier wel partijen die je, zonder rood te worden, moslim pamperaars moogt noemen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 11:43   #96
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Is het nu traditie of religie?
Een Hadith is een bijvoegsel, verklaring aan de Koranteksten, bedoeld om teksten uit te leggen maar nergens staat in de koran zelf dat je hoofddoeken moet dragen.
Wel adviseerde de profeet om je boezem te bedekken en op te letten met juwelen aan enkels enz, omdat vrouwen buiten de stadsmuren naar de latrines moesten, ook wanneer het donker was, door hun boezem te bedekken en geen aandacht op zichzelf te vestigen zagen mannen het verschil met hoeren en lieten ze hen met rust.

De bedoeling was dus wel om jezelf te onderscheiden , maar nergens staat dat dit moet met hoofddoeken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 18:20   #97
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Uw verwachtingen in de N-va zijn duidelijk hooggespannen, je hebt dat dus gemeen met gelovigen.
Ik bedoelde over het niet NVA-gedeelte.
En hoe ik het ook draai of keer, ik kan met de beste wil geen "betere" partij ipv de NVA zetten! Dat kan voorlopig zijn, enkel voor een paar jaar of zo...
Laat me weten voor welke partij ik beter zou kiezen volgens jou, en waarom. Dat zou me misschien aan het denken zetten! Toch goed hé!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 18:29   #98
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
???

Welke ellende heeft godsdienstvrijheid wel veroorzaakt in ons land? Kunt u dat eens concreet invullen?

Ik zie immers geen nadelen, slechts voordelen.
De vrijheid dat ieder systeem moet krijgen als ze zich maar laat doorgaan als godsdienst, zoals de islam!
Of brengt die ons geen negatieve zaken mee die we moeten aanvaarden omdat het "een godsdienst" is of ervoor moet doorgaan?
We zouden als land zelf het recht moeten hebben om te beslissen dat bepaalde "godsdiensten" er niet bij horen! Tot aan de islam was dat geen enkel probleem! Het nazisme had zich moeten voorstellen als een godsdienst met Hitler als god, zoals de farao vroeger bij de Egyptenaren! Nieuwe Hitler, nieuwe god!
Zowel het nazisme als de islam reageren identiek op bepaalde zaken...
Maar dan zaten we er nog mee.
In de moslimlanden hebben ze daar toch niet veel problemen mee?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 23:41   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De aanslagen die in naam van de islam gepleegd werden al vergeten?
Of de dierenellende van het onverdoofd slachten?
Fout. Die aanslagen hebben niets met godsdienstvrijheid te maken. Of heeft de aanslag op Cools kunnen gebeuren doordat we in België vrijheid van vereniging genieten alsook vrijheid van meningsuiting?

Veel dierenellende die ik de afgelopen maanden heb gezien, gebeurde niet in naam van godsdienstvrijheid, maar wel door winstbejag en pure wreedheid jegens dieren. Denk aan een slachthuis als dat van Tielt. En daar ging het om varkens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 23:43   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Wacht wanneer 70-80 procent van de bevolking moslim is, dan gaat er héél erg hard gelachen worden met uw democratie en godsdienstvrijheid.
Daarom dat de mensen in Iran al enkele weken op straat komen omdat ze meer vrijheid en meer democratie. Iran, een land met meer dan 90% moslims.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be