Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2009, 18:58   #21
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
toch wel hoor..teminste als je een zesde zintuig hebt
Ik heb een zesde zintuig voor dergelijke oplichterij. Heeft mij tot op heden nog nooit ontgoocheld.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 19:51   #22
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Ik heb trouwens veel meer dan zes zintuigen, en sinds er laatst is aangetoont dat er losse zintuigen voor jeuk en pijn zijn heb ik er dus weer een soort bij.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 oktober 2009 om 19:51.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 20:58   #23
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik heb een zesde zintuig voor dergelijke oplichterij. Heeft mij tot op heden nog nooit ontgoocheld.
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
Het probleem met dergelijke programma's is dat het voor niemand te achterhalen is wat er wel en niet gezegd geweest is achter de schermen, en hoeveel er in scène gezet werd.

Kortom, het programma valt op geen enkel vlak te controleren, en alleen daarvoor al kan het niet au sérieux genomen worden.
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 06:12   #24
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
Het probleem met dergelijke programma's is dat het voor niemand te achterhalen is wat er wel en niet gezegd geweest is achter de schermen, en hoeveel er in scène gezet werd.

Kortom, het programma valt op geen enkel vlak te controleren, en alleen daarvoor al kan het niet au sérieux genomen worden.
Ik volg je even niet.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 19:50   #25
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Toch best eerst eens kijken.
Mits er eerlijk gewerkt wordt, zijn de prestaties echt wel zeer behoorlijk volgens mij.
(vet van mij, redwasp)

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 01:34   #26
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Thuis en Familie zou je ook entertainment kunnen noemen.
Daar weet je dat acteurs een rol spelen.
Hier wordt op z’n minst de indruk gewekt dat er een weergave is van een reële test (zonder dat men pretendeert wetenschappelijk tewerk te gaan natuurlijk).
Geen acteerwerk met andere woorden
Ik weet niet of je het programma al gezien hebt?
Ja hoor...
Geen echte acteurs zeg je ... en dan ?
Ook al eens naar s.o.s. Piet, the block, en al die andere programma's gezien waarin doodgewone mensen in vertoond worden ?
Dat zijn ook geen acteurs en toch wordt dat wel opgenomen.
Dat betekend : Een lokatie vol belichting, de nodige opsmuk, stand-by attributen ... de hele rimram.
s.o.s. Piet bv .... zogezegd spontaan belt ie ergens aan naar aanleiding van een briefje, een telefoontje, een bericht waarin de betrokkene bekend maakte dat hij/zij problemen had met gerecht x of y .
En wat blijkt op dat eigenste moment staat die persoon daar met één of ander mislukt baksel, camera's van uit alle hoeken van de kamer, een perfecte cleane keuken, juiste belichting, gebruikt men een panneke dan staat dat na 1 seconde uit beeld weg geweest te zijn terug netjes proper afgewassen naast hun te wachten, steeds heeft hij toevallig datgene bij dat nog ontbrak, dat kofferke van 'm lijkt soms bodemloos .... etc.

that's tv, satiper

Laatst gewijzigd door praha : 15 oktober 2009 om 01:36.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 01:41   #27
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
In dat geval is in feite sprake van moedwillig bedrog.
De opzet doet immers vermoeden dat hetgeen in beeld gebracht wordt niet in scene gezet is.
Wordt wel degelijk in scene gezet ... in de zin dat het steeds een tv-programma blijft.
Het kan zijn dat ze de 'prestatie' zelf moeten verrichten maar die wordt uiteraard uitgelicht.

Stel het misschien even zo voor...
Er wordt een tv-programma gemaakt over de lotto en zijn winnaars waar men die mensen een tijdje lang volgt bij het invullen en indienen van hun lot ... en vervolgens het vernemen van het slechte en soms 'toevallig' zeer goede nieuws.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 08:54   #28
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ja hoor...
Geen echte acteurs zeg je ... en dan ?
Ook al eens naar s.o.s. Piet, the block, en al die andere
programma's gezien waarin doodgewone mensen in vertoond worden ?
Dat zijn ook geen acteurs en toch wordt dat wel opgenomen.
Dat betekend : Een lokatie vol belichting, de nodige opsmuk, stand-by attributen ... de hele rimram.
s.o.s. Piet bv .... zogezegd spontaan belt ie ergens aan naar aanleiding van een briefje, een telefoontje, een bericht waarin de betrokkene bekend maakte dat hij/zij problemen had met gerecht x of y .
En wat blijkt op dat eigenste moment staat die persoon daar met één of ander mislukt baksel, camera's van uit alle hoeken van de kamer, een perfecte cleane keuken, juiste belichting, gebruikt men een panneke dan staat dat na 1 seconde uit beeld weg geweest te zijn terug netjes proper afgewassen naast hun te wachten, steeds heeft hij toevallig datgene bij dat nog ontbrak, dat kofferke van 'm lijkt soms bodemloos .... etc.

that's tv, satiper

Hallo Praha,

Dat er wat opsmuk is, begrijp ik best. Dat de tijd gecomprimeerd wordt, lijkt me normaal.
Als je alle handelingen van begin tot einde gaat filmen wordt tv wel heel saai.
Het gaat er mij om of het echt of vals is.
Bij piet geloof ik dat er mensen zijn die geen Bolognaise saus kunnen maken.
Dat daar een show rond opgevoerd wordt ok, maar dat is nog iets anders dan een acteur inhuren die beweert dat ie geen Bolognaise kan maken.
Bij Piet zou het niet eens zo’n probleem zijn om met acteurs te werken.
De nadruk van dit programma ligt er immers in om mensen iets bij te brengen over kookkunst. Het gebruik van een echte situatie of een fictieve situatie speelt in feite op dat vlak geen enkele rol.

Bij het zesde zintuig ligt dat wel even anders.
Hier wil men de kijker laten kennismaken met een gegeven waarover geen eensgezindheid bestaat.

Bestaat het zesde zintuig of bestaat het niet?

Aan de hand van het programma (gesteld dat er waarheidsgetrouw geregistreerd wordt) is dit nog steeds niet met wetenschappelijke zekerheid te zeggen.
Wel kan je als kijker je mening in de één of de andere richting bijschaven.
De implicaties zijn in dit geval wel belangrijk lijkt me.

Stel dat het zesde zintuig bestaat.
In dat geval neemt de wetenschap een verkeerd standpunt in.

Dan is het zaak om nieuwe methoden te ontwikkelen om te onderzoeken wat er aan de hand is, in plaats van halsstarrig neen te schudden met de het argument dat het volgens de (huidige stand van de) wetenschap niet kan.
Laten we niet vergeten dat de aarde volgens de wetenschap ooit een platte schijf was, met andere woorden een beetje nederigheid en openheid van geest kan nooit geen kwaad.
Het spreekt vanzelf dat men niet in het ander uiterste van goedgelovigheid moet vervallen.

Ik raad iedereen die geïnteresseerd is in het gegeven om toch eens te kijken vooraleer te oordelen (zonder gezien te hebben).

Vg

satiper
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 09:05   #29
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Het zou in feite wel interessant zijn om enkele sceptici te laten deelnemen aan het programma. Diegenen die beweren dat ze het even goed kunnen en bij hoog en laag staande houden dat er geen prestaties boven het gemiddelde neergezet worden.
Dat vind ik ook en ik ben van plan om me volgende keer kandidaat te stellen. Want ik vind het altijd topentertainment wanneer de kandidaten vlak bij de sniper staan en hun Zesde Zintuig hen zegt dat ze best een paar honderd meter verder kruipen. Liefst nog vergezelf van heel wat traantjes, zuchten en wat flauwvallen.

Citaat:
Wat ik me wel afvraag is waar de kandidaten hun info halen?
-Uit de ether?
Ja, ik denk het wel!

Citaat:
-Van afgestorvenen?
Eerst moeten die goed walmen vooraleer de kandidaten erdoor in zwijm raken.

Citaat:
-Van mensen rond hen die wel kennis van zaken hebben (telepathie/gedachtenlezen)?
Johan Terryn? Get real!

Citaat:
Als je onbevooroordeeld naar het programma kijkt lijkt het me dat je op z’n minst moet concluderen dat er meer is dan hetgeen we met de huidige stand van de wetenschap kunnen waarnemen.
Jij bent onbevooroordeeld zeker? Ik denk dat je eerder zal concluderen dat ze er maar op los gokken. Zo ontdekte slechts 1 op 5 dat Belle Perez achter 1 van de 5 gordijnen stond. Statistisch is dat héél slecht voor het programma, want als niemand het zou juist hebben, zou je nog kunnen zeggen dat de Geesten het programma boycotten, maar exact 1/5 getuigt niet echt van "een teken".
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 09:08   #30
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Natuurlijk. Wij in onze Westerse maatschappij staan nog altijd skeptisch tegenover een zesde zintuig, terwijl dit er wel degelijk is.
Volgens mij is er ook wel degelijk een Vliegend Spaghettimonster.

Citaat:
Het is een zintuig dat getuig van de grotere aard van het menselijke invididu dan alleen het fysische. In andere culturen werd en wordt dit gewoonweg geaccepteerd.
Het culturele erfgoed is geen feitenverzameling.

Citaat:
Mensen zijn veel meer dan enkel fysische wezens, wanneer we sterven sterft ons fysische lichaam gaan we over naar een hogere realiteit in ons spiritueel lichaam.
Althans, dat denk je toch.

Citaat:
Sommige mensen (geesten) blijven nog een tijdje plakken. In vele gevallen van "spook"huizen is dit zo, vooral huizen met een lange geschiedenis waar er veel gebeurt is (zoals kastelen bv).
En zou dit vooral niet in cafés zijn? Moest ik een geest zijn...
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 09:15   #31
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Volgens Wikipedia hebben we zelfs negen zintuigen: zien, horen, ruiken, smaken, tasten, thermoceptie, nociceptie, evenwicht en proprioceptie.

Sorry dus als ik aan het 6e zintuig twijfelde.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 09:38   #32
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik raad iedereen die geïnteresseerd is in het gegeven om toch eens te kijken vooraleer te oordelen (zonder gezien te hebben).

Vg

satiper
Als je echt wil bewijzen dat iets bestaat doe je dat niet in een TV show, maar in een controleerbaar experiment. Maar daar falen paranormale gaven op de een of andere manier altijd. Een beetje zoals de koelkast die spontaan weer naar behoren werkt als de monteur langskomt of het prototype dat perfect werkt maar van ellende uit elkaar valt zodra het aan de baas gedemonstreerd moet worden. In andere woorden: Het miljoen is nog niet opgehaald.

Zelfs zonder TV zijn mensen veel te snel overtuigd. Zo demonstreert men rond de evenaar graag dat water spontaan de andere kant op gaat weglopen zodra je honderd meter verder staat. Dit is onzin, dit effect gaat op voor systemen ter grootte van een lagedrukgebied, niet voor een klein bakje, en zeker niet zo dicht bij de evenaar. Deze link legt het verhaal helemaal uit. Nou ben ik er geweest, op de evenaar, en daar kregen wij toeristen het proefje voorgedaan, met trucage natuurlijk, zoals die link van net ook uitlegde. Toch staan er daar dan toeristen te beweren dat ze "iets in zich voelen omdraaien" op het exacte moment dat ze het bord "evenaar" voorbij stappen, alleen maar omdat er een vent met een bakje staat te goochelen. Goedgelovigheid, niks meer, niks minder.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 15 oktober 2009 om 09:51.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 11:16   #33
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
1)Dat vind ik ook en ik ben van plan om me volgende keer kandidaat te stellen. Want ik vind het altijd topentertainment wanneer de kandidaten vlak bij de sniper staan en hun Zesde Zintuig hen zegt dat ze best een paar honderd meter verder kruipen. Liefst nog vergezelf van heel wat traantjes, zuchten en wat flauwvallen.



2) Ja, ik denk het wel!



3)Eerst moeten die goed walmen vooraleer de kandidaten erdoor in zwijm raken.



4)Johan Terryn? Get real!



5)Jij bent onbevooroordeeld zeker? Ik denk dat je eerder zal concluderen dat ze er maar op los gokken. Zo ontdekte slechts 1 op 5 dat Belle Perez achter 1 van de 5 gordijnen stond. Statistisch is dat héél slecht voor het programma, want als niemand het zou juist hebben, zou je nog kunnen zeggen dat de Geesten het programma boycotten, maar exact 1/5 getuigt niet echt van "een teken".

1)Echt doen hé
2)Grappig
3)Nog meer humor, altijd goed
4)Tja, nu je’t zegt

5)Niemand is waarschijnlijk 100% onbevooroordeeld.
Je hebt hierin alleen gradaties.
Door het feit dat ik me noch in het kamp van de believers noch dat van de non-believers plaats denk ik qua onbevooroordeeldheid redelijk goed te scoren, maar het kan natuurlijk altijd beter.

Het doet me ook plezier dat jij uit het programma eerder het besluit trekt dat het zesde zintuig niet bestaat. In zekere zin is dit een aanwijzing dat de programmamakers er geen vooropgezet standpunt willen doorduwen maar de kijkers zelf hun besluit willen laten trekken.
Op basis van het zelfde programma komen jij en ik tot andere besluiten
Ik denk dat ik mag zeggen dat je eerder geneigd bent om het zesde zintuig als onbestaande te beschouwen. Na hetgeen ik gezien heb ben ik eerder geneigd om het tegenovergestelde aan te nemen (uiteraard altijd onder voorwaarde dat er geen plat bedrog in het spel is).

Laatst gewijzigd door satiper : 15 oktober 2009 om 11:18.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 11:31   #34
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Ik ben niet onbevooroordeeld, dat zou ook een stomme zet zijn, ik heb tenslotte al zat bewijs onder ogen gehad dat die mensen uit hun nek kletsen. Om ze dan het voordeel van de twijfel te blijven geven is gewoon stom.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 11:38   #35
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Als je echt wil bewijzen dat iets bestaat doe je dat niet in een TV show, maar in een controleerbaar experiment. Maar daar falen paranormale gaven op de een of andere manier altijd. Een beetje zoals de koelkast die spontaan weer naar behoren werkt als de monteur langskomt of het prototype dat perfect werkt maar van ellende uit elkaar valt zodra het aan de baas gedemonstreerd moet worden. In andere woorden: Het miljoen is nog niet opgehaald.

Zelfs zonder TV zijn mensen veel te snel overtuigd. Zo demonstreert men rond de evenaar graag dat water spontaan de andere kant op gaat weglopen zodra je honderd meter verder staat. Dit is onzin, dit effect gaat op voor systemen ter grootte van een lagedrukgebied, niet voor een klein bakje, en zeker niet zo dicht bij de evenaar. Deze link legt het verhaal helemaal uit. Nou ben ik er geweest, op de evenaar, en daar kregen wij toeristen het proefje voorgedaan, met trucage natuurlijk, zoals die link van net ook uitlegde. Toch staan er daar dan toeristen te beweren dat ze "iets in zich voelen omdraaien" op het exacte moment dat ze het bord "evenaar" voorbij stappen, alleen maar omdat er een vent met een bakje staat te goochelen. Goedgelovigheid, niks meer, niks minder.
Ik denk dat je nog niet naar het programma gekeken hebt?
Eerst eens doen.
Geen goocheltruuks hier.
Goocheltruuks werken 99%vd tijd.

Hier kom je aan een veel lager score, maar naar mijn aanvoelen wel hoger dan verklaart kan worden door toeval.

Dus kijk eerst eens en zeg daarna wat je er van denkt.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 11:43   #36
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik ben niet onbevooroordeeld, dat zou ook een stomme zet zijn, ik heb tenslotte al zat bewijs onder ogen gehad dat die mensen uit hun nek kletsen. Om ze dan het voordeel van de twijfel te blijven geven is gewoon stom.
Als een garagist je auto naar de ****** helpt, betekent dat nog niet dat er geen enkele garagist deugt.
Nogmaals, in dit programma wordt niet bij voorbaat stelling genomen.
Integendeel je ziet behoorlijk wat kandidaten serieus de mist ingaan (hetgeen jouw standpunt bevestigd).
Alleen er zijn ook anderen, die wel ongeloofelijke dingen weten te presteren hetgeen volgens mij enkel kan verklaart worden door ofwel plat bedrog, ofwel dat er iets van aan is.

Laatst gewijzigd door satiper : 15 oktober 2009 om 11:44.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 12:06   #37
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ja hoor...
Geen echte acteurs zeg je ... en dan ?
Ook al eens naar s.o.s. Piet, the block, en al die andere programma's gezien waarin doodgewone mensen in vertoond worden ?
Dat zijn ook geen acteurs en toch wordt dat wel opgenomen.
Dat betekend : Een lokatie vol belichting, de nodige opsmuk, stand-by attributen ... de hele rimram.
s.o.s. Piet bv .... zogezegd spontaan belt ie ergens aan naar aanleiding van een briefje, een telefoontje, een bericht waarin de betrokkene bekend maakte dat hij/zij problemen had met gerecht x of y .
En wat blijkt op dat eigenste moment staat die persoon daar met één of ander mislukt baksel, camera's van uit alle hoeken van de kamer, een perfecte cleane keuken, juiste belichting, gebruikt men een panneke dan staat dat na 1 seconde uit beeld weg geweest te zijn terug netjes proper afgewassen naast hun te wachten, steeds heeft hij toevallig datgene bij dat nog ontbrak, dat kofferke van 'm lijkt soms bodemloos .... etc.

that's tv, satiper
Een maat van mij heeft daar onlangs aan meegedaan, aan SOS Piet.
Het programma is fake van a tot z.
Mensen geven zich op en kunnen een recept voorstellen en that's it.
Dan neemt de productie het over.

In feite is dit een zeer gemakkelijke manier om gratis aan nieuwe decors, figuranten en receptjes te geraken. Je moet er maar opkomen!

Alles wat je ziet bij SOS Piet is vooraf uitgeschreven en ze brengen alle producten zelf mee : zelfs het gelukte recept hebben ze mee en ze halen dat dan zogezegd warm en vers uit de oven.

Zo'n complete opname wordt dan ook ingeblikt in een goede 2 uur, ze kunnen het zich niet permiteren om hier of daar tijd te verliezen of een minder presentabel gerecht te moeten tonen.

Wie daar in feite nog van opkijkt is niet helemaal bij de tijd vrees ik.

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 oktober 2009 om 12:09.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 12:10   #38
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Natuurlijk. Wij in onze Westerse maatschappij staan nog altijd skeptisch tegenover een zesde zintuig, terwijl dit er wel degelijk is. Het is een zintuig dat getuig van de grotere aard van het menselijke invididu dan alleen het fysische. In andere culturen werd en wordt dit gewoonweg geaccepteerd.

We leven in een zee van energie, waarbij bewustzijn een grotere rol speelt. Mensen zijn veel meer dan enkel fysische wezens, wanneer we sterven sterft ons fysische lichaam gaan we over naar een hogere realiteit in ons spiritueel lichaam.

Sommige mensen (geesten) blijven nog een tijdje plakken. In vele gevallen van "spook"huizen is dit zo, vooral huizen met een lange geschiedenis waar er veel gebeurt is (zoals kastelen bv).

Gebeurtenissen, vooral dan sterke emotionele gebeurtenissen kunnen energie achterlaten op de plaatsen waar ze gebeurt zijn. Mensen met een gave om dit op te pikken kunnen dit voelen of er informatie uit puren. Soms kunnen ze ook nog informatie doorkrijgen van de persoon die daar nog ronddoolt of naar de plaats terugkeert. Soms kunnen ze ook eigen informatie krijgen van hun eigen spirituele gidsen die natuurlijkerwijs een grotere affiniteit hebben met de geestenwereld dan iemand die in het fysische lichaam zit. De mogelijkheden zijn talrijk.
Waarschijnlijk de NWO-samenzwering die dat verstopt wil houden zeker? Zone 51?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 12:15   #39
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Beste satiper,

Ik heb het programma gezien. Een keer of 2, 3 zelfs. En ik moet zeggen... dat het een bijzonder goed gemaakt programma is.
De charlatans worden op zo'n manier opgevoerd dat wie vergeet dat hij naar een opgenomen en gemonteerd stukje TV aan het kijken is best wel eens zou kunnen denken dat die onnozelaars effectief een zesde zintuig hebben.
Wat larie is natuurlijk.

Mijn mening: het is een schande dat VTM dat programma uitzendt en dat daar nog steeds geen parlementaire vragen over gesteld zijn (bij mijn weten toch niet). Als die bloedzuigers en aasgieren (of hoe moeten we mensen anders noemen die zich proberen te verrijken op kap van medemensen die emotioneel of psychisch niet op hun sterkste benen staan?) echt waren zouden ze aan VTM vragen, neen ze zouden het eisen, om een programma waarin hun 'gave' getest wordt op een serieuze manier.

Wat mij eraan doet denken: waarom zien we op TV geen programma getiteld De Sisyphus Prijs (zie ook http://skepp.be/prijzen/sisyphus-prijs-%E2%82%AC10000)?

Nog even over VTM: niet alleen Het Zesde Zintuig is een schande, ook zaken als Astrocontact zouden onmiddellijk bij wet verboden moeten worden. (evenals de belspelletjes maar dat is weer een andere discussie)
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 12:54   #40
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Beste satiper,

Ik heb het programma gezien. Een keer of 2, 3 zelfs. En ik moet zeggen... dat het een bijzonder goed gemaakt programma is.
De charlatans worden op zo'n manier opgevoerd dat wie vergeet dat hij naar een opgenomen en gemonteerd stukje TV aan het kijken is best wel eens zou kunnen denken dat die onnozelaars effectief een zesde zintuig hebben.
Wat larie is natuurlijk.

Mijn mening: het is een schande dat VTM dat programma uitzendt en dat daar nog steeds geen parlementaire vragen over gesteld zijn (bij mijn weten toch niet). Als die bloedzuigers en aasgieren (of hoe moeten we mensen anders noemen die zich proberen te verrijken op kap van medemensen die emotioneel of psychisch niet op hun sterkste benen staan?) echt waren zouden ze aan VTM vragen, neen ze zouden het eisen, om een programma waarin hun 'gave' getest wordt op een serieuze manier.

Wat mij eraan doet denken: waarom zien we op TV geen programma getiteld De Sisyphus Prijs (zie ook http://skepp.be/prijzen/sisyphus-prijs-%E2%82%AC10000)?

Nog even over VTM: niet alleen Het Zesde Zintuig is een schande, ook zaken als Astrocontact zouden onmiddellijk bij wet verboden moeten worden. (evenals de belspelletjes maar dat is weer een andere discussie)
beste abou,

Bij het woord “verbieden” moet ik denken aan het verbod te geloven dat de aarde om de zon draaide en niet omgekeerd.
Lijkt me dus geen goed idee.

Wel zou er wat mij betreft wat beter onderzocht mogen worden wat er echt van aan is en wat niet.
Maar dan niet volgens de huidige wetenschappelijke methode.
Wel door gelijkaardige testen als in het programma te laten uitvoeren door mensen die beweren over gaven te beschikken en anderen die dit niet hebben.
Laat beide groepen testen afleggen voor een jury die niet weet tot welke categorie de kandidaten behoren.
Laat de jury punten geven op de prestaties.
Als blijkt dat er geen verschil is tussen beide groepen ben ik akkoord te stellen dat er reden is om aan te nemen dat er van buitenzintuigelijke waarneming geen sprake is.
Als er wel verschil is tussen beide groepen lijkt het me goed dat men met open geest het fenomeen verder onderzoekt.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be