Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2015, 22:08   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard Dwerg Smet bedreigt reus Jambon over reputatie Brussel

Minister Jan had het alleen over Molenbeek. (en misschien een paar andere wijken, maar dat is dan toch weinig in het nieuws gekomen).

Kompany had het over de 19 gemeentes, de 19 burgemeesters en de 6 politiezones in het hoofdstedelijk Geklets.

Minister van groot-Brussel-Internationaal Smet, sos van hart en nieren, is nu kwaad op minister Jan.
Dat hij twee keers nadenkt !!!

De keuze van de terroristen voor hun verblijfplaatsen en recruteerbodem: daar moest geen twee keer over nagedacht worden.

En als ze in het buitenland horen dat een minister die boel daar gaat opkuisen, dan lijkt me dat positiever te zijn, dan een die maar blijft ontkennen dat er een probleem is.

titel: 'Dat Jambon twee keer nadenkt voor hij Brussel afschiet voor de internationale media'
link: http://www.knack.be/nieuws/belgie/da...T=186443981278

Citaat:
'We gaan daar nog veel miserie mee hebben', zo reageert Brussels minister voor Mobiliteit Pascal Smet op uitspraken van minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon over Molenbeek.
Brussels minister voor Mobiliteit Pascal Smet (SP.A) heeft in de VGC-Raad uitgehaald naar minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon. "Dat hij twee keer nadenkt voor hij Brussel afschiet voor de internationale media. We gaan daar nog veel miserie mee hebben", zo hekelde Smet de uitspraken van Jambon over Molenbeek. Pascal Smet is binnen het College van de Vlaamse Gemeenschapscommissie (VGC), de regering voor de Vlamingen in Brussel, bevoegd voor Cultuur, Jeugd, Sport en Stedelijk beleid.

Zijn uitval kwam er naar aanleiding van een vraag van raadslid Cieltje Van Achter (N-VA), die polste naar het engagement van de VGC voor de voorbereiding van een "Bruegheljaar" in 2019. Smet verklaarde zich bereid hieraan mee te werken, maar benadrukte dat de vele initiatieven om mensen naar de hoofdstad te lokken rap de afgelopen week een stevige deuk gekregen hebben.
Brussel voor schut

Onder meer de uitspraak van Jambon, een partijgenoot van Van Achter, dat hij Molenbeek ging opkuisen is bij Smet in het verkeerde keelgat geschoten. "Zijn uitspraken waren lichtzinnig en onbezonnen. Ik ben altijd kritisch geweest voor deze stad. Sommige politici zeggen 'never waste a good crisis' om de zaken te verbeteren. Maar anderen missen ook nooit een gelegenheid om deze stad voor schut te zetten", vond Pascal Smet.

De minister verklaarde achteraf dat hij binnen de gewestelijke regering een actieplan heeft opgesteld om het imago van de stad te herstellen. (Belga/TE)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2015, 22:16   #2
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Hij gaat een actieplan opstellen om het imago van de stad te herstellen.

Belgische politiek in 1 zin samengevat.
__________________
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim..
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2015, 22:38   #3
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Smet is pissed omdat het Meulenbeiks communicatiescenario ("justement un fait divers") aan de kant werd geschoven.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 08:21   #4
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Smet is pissed omdat het Meulenbeiks communicatiescenario ("justement un fait divers") aan de kant werd geschoven.
...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 10:25   #5
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Minister Jan had het alleen over Molenbeek. (en misschien een paar andere wijken, maar dat is dan toch weinig in het nieuws gekomen).

Kompany had het over de 19 gemeentes, de 19 burgemeesters en de 6 politiezones in het hoofdstedelijk Geklets.

Minister van groot-Brussel-Internationaal Smet, sos van hart en nieren, is nu kwaad op minister Jan.
Dat hij twee keers nadenkt !!!

De keuze van de terroristen voor hun verblijfplaatsen en recruteerbodem: daar moest geen twee keer over nagedacht worden.

En als ze in het buitenland horen dat een minister die boel daar gaat opkuisen, dan lijkt me dat positiever te zijn, dan een die maar blijft ontkennen dat er een probleem is.

titel: 'Dat Jambon twee keer nadenkt voor hij Brussel afschiet voor de internationale media'
link: http://www.knack.be/nieuws/belgie/da...T=186443981278
Waar bedreigt Smet Jambon?
Hij vraagt hem vooral om na te denken vooralleer hij praat. Misschien is dat soms ook niet slecht om te doen, hé.

btw, heeft Jambon zijne Karsher al gekocht?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 10:49   #6
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Smet is inderdaad niet het grote licht; overal waar hij een functie vervulde is hij met de staart tussen de benen moeten vertrekken.

Of Jan Jambon het grote licht is? Laat mij toe ook hieraan te twijfelen. Veel nietszeggende praatjes dat wel maar of de resultaten zo fantastisch zijn?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 11:12   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Wat overduidelijk is dat Jambon iedere dag steken laat vallen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 11:23   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waar bedreigt Smet Jambon?
Hij vraagt hem vooral om na te denken vooralleer hij praat. Misschien is dat soms ook niet slecht om te doen, hé.

btw, heeft Jambon zijne Karsher al gekocht?
In Molenbeek zullen een paar honderd Kärchers nodig zijn.
Pascal "ADHD" Smet kan beter zwijgen dat hij zweet.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 11:29   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Hij gaat een actieplan opstellen om het imago van de stad te herstellen.

Belgische politiek in 1 zin samengevat.
Inderdaad. Dit is wat in het Engels als "windowdressing" wordt omschreven. Daarmee hoeft men zich met de kern van de zaak niet meer bezig te houden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 11:49   #10
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Het zijn volgens mij niet de uitspraken van Jan Jambon die men in het buitenland gaat herinneren en "Brussel afschieten" is nogal een povere woordkeuze in deze tijden .

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 28 november 2015 om 11:50.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 12:01   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Smet is inderdaad niet het grote licht; overal waar hij een functie vervulde is hij met de staart tussen de benen moeten vertrekken.
...
Als ze met een klak zouden rondgaan om geld in te zamelen om een bed en breakfast voor Smet aan te kopen in Brazillië, ik smijt er 100 euro in.

(da's overdreven, 'k weet het, 'k ben ook maar met pensioen: 50 cent dus)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 16:39   #12
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ze met een klak zouden rondgaan om geld in te zamelen om een bed en breakfast voor Smet aan te kopen in Brazillië, ik smijt er 100 euro in.

(da's overdreven, 'k weet het, 'k ben ook maar met pensioen: 50 cent dus)

.
Zou hij niet beter een bed en breakfast terug in Beveren beginnen,

of kennen ze hem daar nog te goed
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 19:23   #13
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Brussel is rot en alle geld dat men ernog meer insteekt is weggegooid!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 19:47   #14
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Brussel is rot en alle geld dat men ernog meer insteekt is weggegooid!
Inderdaad. Er is bovendien iets dat mij toch kras lijkt. De grote fusie van gemeenten en Vlaanderen en in Wallonië is door gegaan. Niemand had in deze aangelegenheid iets in de pap te brokken. Het werd doodeenvoudig door de voogdij-autoriteit opgelegd. Punt! Maar de 19 baronietjes van "Bruxelles" daar werd niet aan geraakt, die konden ongestoord hun mini-republiekjes rustig laten voortbestaan. Me dunkt dat het toch eens hoog tijd wordt dat op dat vlak de zaken op scherp gesteld worden: geen cent meer voor "la Capitale" als die middeleeuwse toestand nog blijft voortbestaan.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 10:50   #15
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. Er is bovendien iets dat mij toch kras lijkt. De grote fusie van gemeenten en Vlaanderen en in Wallonië is door gegaan. Niemand had in deze aangelegenheid iets in de pap te brokken. Het werd doodeenvoudig door de voogdij-autoriteit opgelegd. Punt! Maar de 19 baronietjes van "Bruxelles" daar werd niet aan geraakt, die konden ongestoord hun mini-republiekjes rustig laten voortbestaan. Me dunkt dat het toch eens hoog tijd wordt dat op dat vlak de zaken op scherp gesteld worden: geen cent meer voor "la Capitale" als die middeleeuwse toestand nog blijft voortbestaan.
Dat vereist een staatshervorming. En dat is foei volgens de goede Vlaampjes.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 11:25   #16
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat vereist een staatshervorming. En dat is foei volgens de goede Vlaampjes.
Eén grote staatshervorming;

de Vlaamse Onafhankelijkheid .

En laat ze in "La Poubelle de l'Europe "
rustig verder doen zoals ze nu bezig zijn te doen .

Daarna zullen ze rap op hun blote knieën
komen aankloppen bij de Vlaamse Republiek.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2015, 18:59   #17
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Minister Jan had het alleen over Molenbeek. (en misschien een paar andere wijken, maar dat is dan toch weinig in het nieuws gekomen).

Kompany had het over de 19 gemeentes, de 19 burgemeesters en de 6 politiezones in het hoofdstedelijk Geklets.

Minister van groot-Brussel-Internationaal Smet, sos van hart en nieren, is nu kwaad op minister Jan.
Dat hij twee keers nadenkt !!!

De keuze van de terroristen voor hun verblijfplaatsen en recruteerbodem: daar moest geen twee keer over nagedacht worden.

En als ze in het buitenland horen dat een minister die boel daar gaat opkuisen, dan lijkt me dat positiever te zijn, dan een die maar blijft ontkennen dat er een probleem is.

titel: 'Dat Jambon twee keer nadenkt voor hij Brussel afschiet voor de internationale media'
link: http://www.knack.be/nieuws/belgie/da...T=186443981278
Ruzie in het RECHTSE huishouden ?
Françoise Schepmans (MR), burgemeester van Molenbeek, heeft scherp uitgehaald naar minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA).
Molenbeek werd, na de aanslagen in Parijs, uitgebreid onder de loep genomen door nationale en internationale media. Iedereen had plots een mening over de Brusselse gemeente en Jan Jambon kondigde aan dat hij Molenbeek zou "opkuisen". Burgemeester Schepmans moet niet weten van de ambtenaren van Binnenlandse Zaken die Jambon wil uitsturen om de adressen in Molenbeek te controleren.
"Ik ben er tegen", zegt ze in Le Soir. "Het zal alleen maar verwarring veroorzaken over de meerderheid van de bevolking. De Molenbekenaars zijn gewone burgers, zoals in alle andere gemeentes. Iedereen over dezelfde kam scheren, dat tolereer ik niet."

"Ik wil duidelijk zijn", benadrukt ze. "Ik heb de controle over Molenbeek, ik wil die ook behouden, en de burgemeester, dat ben ik! Niemand moet zich bemoeien met de zaken van onze gemeente."

http://www.demorgen.be/binnenland/bu...niet-b973256f/

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 30 november 2015 om 19:00.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2015, 20:04   #18
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
"Ik ben er tegen", zegt ze in Le Soir. "Het zal alleen maar verwarring veroorzaken over de meerderheid van de bevolking. De Molenbekenaars zijn gewone burgers, zoals in alle andere gemeentes. Iedereen over dezelfde kam scheren, dat tolereer ik niet."
werd die madam wel juist geciteerd door De Morgen?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2015, 21:23   #19
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht

"Ik wil duidelijk zijn", benadrukt ze. "Ik heb de controle over Molenbeek, ik wil die ook behouden, en de burgemeester, dat ben ik! Niemand moet zich bemoeien met de zaken van onze gemeente."

http://www.demorgen.be/binnenland/bu...niet-b973256f/

Ten minste ene franstalige die toegeeft dat zijzelf de fout zijn van alles wat er verkeerd loopt in dit strontland...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 08:07   #20
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
werd die madam wel juist geciteerd door De Morgen?
Lees het dan in de blauwe media.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-ik-niet.dhtml
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be