Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2018, 09:41   #341
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In de meeste dierentuinen slaagt men er met behulp van verdovingskogels of -pijlen moeiteloos in gevaarlijke dieren te neutraliseren.


Aan de grens tussen Gaza en Israël kan het dan toch ook niet zo verschrikkelijk moeilijk zijn 'proportioneel' te reageren op betogers, 'een hoopje lijk' te vermijden, toch 'nationale veiligheid' te verzekeren, en wie weet daar zelfs nog 'sympathie' voor op te wekken.

Eérst het waterkanon, daarna traangas, en ten slotte verdovende middelen.


Nadien kan met de arrestatie van de échte 'terroristen' onder de slapers worden begonnen, en baby's kunnen levend terug naar de mama.

't Is maar een gedacht, hé.
dat zijn pijltjes, geen kogels.
Indien zoiets echt effectief zou zijn, had het waarschijnlijk al wel "ergens" bij één of andere politie-macht in gebruik geweest.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 09:42   #342
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Israël is onze natuurlijke bondgenoot in die regio. Er dienen helemaal geen banden te worden verbroken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 09:44   #343
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Neen. Het formele standpunt van Israël is dat de doden en gewonden zonder uitzondering terroristen zijn.
Wat het formele standpunt van Israël ook mogen wezen, zelfs ik besef dat de grootste hoop betrokken bij die poging tot verkloting gewoon bruikbare dommeriken zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 09:45   #344
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Israël is onze natuurlijke bondgenoot in die regio. Er dienen helemaal geen banden te worden verbroken.
Niet overdrijven.

Maar als er wapens geleverd kunnen worden, laat ons aan alle betrokken partijen verkopen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 15:20   #345
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er bestaat geen "slaapmiddel" met de kwaliteiten die u verlangt Djimi.

De dosis is het hekel punt. Voldoende om een opgefokte 120 kg hooligan met moeite slaperig te maken, is meer dan genoeg om 90% van de vrouwen en kinderen gewoon af te maken.

Ook met verdovingspijltjes is dit een punt. Een pijl met een lading om een dwergpanda te verdoven is niet in staat een reuzenpanda te laten knikkebollen. En een verdovingspijl die op 100mm net door de huid en vetlaag kan prikken van een volwassen man, die gaat op 50 meter los door een baby.


Hoe gaat u dat dan implementeren? Eerst via ingenieuze scanners het doelwit analyseren, en dan een op maat gemaakt slaapmiddel met een op de juiste kracht afgevuurde pijl laten afleveren?

Moet kunnen, maar wat gaat het kosten, en wat als er net een zwakker doelwit in de weg loopt?

Hier
een voorbeeld van hoe het in realiteit uitgevoerd werd.

Ik ga ginder hoogstwaarschijnlijk helemaal niks kunnen implementeren.

Maar als ik graag zou willen stoefen met mijn hoger gemiddeld IQ of mijn hoger beschavingsniveau of iets gelijkaardig, zou ik mij wellicht op zo'n manier beginnen te gedragen dat ik toch minstens een klein beetje geloofwaardig overkom.

En dan mag het al eens wat kosten, hé.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 15:26   #346
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Israël is onze natuurlijke bondgenoot in die regio. Er dienen helemaal geen banden te worden verbroken.
Ik vind dat toch maar een vreemd concept, 'natuurlijke bondgenoot'; en niet alleen als het in een politieke context wordt gebruikt.

Voor zover ik weet heb ik alleen maar natuurlijke vijanden
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 16:59   #347
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ga ginder hoogstwaarschijnlijk helemaal niks kunnen implementeren.

Maar als ik graag zou willen stoefen met mijn hoger gemiddeld IQ of mijn hoger beschavingsniveau of iets gelijkaardig, zou ik mij wellicht op zo'n manier beginnen te gedragen dat ik toch minstens een klein beetje geloofwaardig overkom.

En dan mag het al eens wat kosten, hé.
Eerst een beetje research doen helpt.
Ik moet eerlijk toegeven, strijdgassen zijn een deeltje van mijn werk geweest. Fosgeen wordt wel eens gebruikt in de chemie. En van daar uit is het geen grote sprong om meer te willen weten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 17:07   #348
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Israël is onze natuurlijke bondgenoot in die regio. Er dienen helemaal geen banden te worden verbroken.
Ik zou daar toch mijn boontjes niet op te week leggen hoor. Jij en ik zijn goj's. Wij worden als het goed is getolereeerd.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 17:10   #349
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zou daar toch mijn boontjes niet op te week leggen hoor. Jij en ik zijn goj's. Wij worden als het goed is getolereeerd.
Da's ongeveer hetzelfde als dhimmi zijn dus.

Ik kan toch een beter leven leiden als goy dan als dhimmi.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 mei 2018 om 17:11.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 17:13   #350
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's ongeveer hetzelfde als dhimmi zijn dus.

Ik kan toch een beter leven leiden als goy dan als dhimmi.
I am goj and proud of it
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 17:19   #351
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
I am goj and proud of it
Ik ben dat zowiezo, dan kan je er beter een geuzennaam van maken.

Weet u wat het verschil tussen een goy en een dhimmi is?

Een goy weet dat ie opgelicht kan worden door een geslepen jood.
Een dhimmi kan niet opgelicht/bestolen/verkracht/belogen/gewhatevernegatiefd worden door een moslim.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 14:10   #352
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=btvtMzf1ed8

5 amerikaanse joodse vrouwen gaan hun eigen wegje op een hasbarah tourtje, moedig!
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 11:39   #353
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat zijn pijltjes, geen kogels.
Indien zoiets echt effectief zou zijn, had het waarschijnlijk al wel "ergens" bij één of andere politie-macht in gebruik geweest.
Wij moeten geloven dat het IDF, de veiligheidsdiensten en politie in Israël niet
in staat zijn onbewapende mensen tegen te houden zonder ze neer te knallen.
Wat dacht u van gewoon naar de personen die door het hek komen toelopen en
ze tegenhouden of arresteren??? en het gat weer dichten met een pantservoertuig.

Maar het hele verhaal gaat niet eens op omdat er grote hoeveelheden mensen
beschoten zijn die ver van het hek verwijderd waren , zoals bijvoorbeeld
hulpverleners in zeer herkenbare kleding. Je moet wel een heel groot
intellectueel artiest zijn om het Israëlische verhaal omtrent de demonstraties
geloofwaardig te maken!
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 16:04   #354
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Wij moeten geloven dat het IDF, de veiligheidsdiensten en politie in Israël niet in staat zijn onbewapende mensen tegen te houden zonder ze neer te knallen.
Hoe hou je een menigte tegen zonder gewonden te veroorzaken?
Citaat:
Wat dacht u van gewoon naar de personen die door het hek komen toelopen en
ze tegenhouden of arresteren??? en het gat weer dichten met een pantservoertuig.
Een net afgebroken hek , waar mensen door vluchten dichten met een pantservoertuig? Hoeveel babies gaan daar niet onder steken?

Citaat:
Maar het hele verhaal gaat niet eens op omdat er grote hoeveelheden mensen beschoten zijn die ver van het hek verwijderd waren , zoals bijvoorbeeld hulpverleners in zeer herkenbare kleding. Je moet wel een heel grootintellectueel artiest zijn om het Israëlische verhaal omtrent de demonstraties geloofwaardig te maken!
Waren er demonstraties? Waren er pogingen om het hek te vernielen?
Waren er raket, bom en vuurvlieger/drone/ballon aanslagen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 17:38   #355
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.090
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe hou je een menigte tegen zonder gewonden te veroorzaken?

Een net afgebroken hek , waar mensen door vluchten dichten met een pantservoertuig? Hoeveel babies gaan daar niet onder steken?


Waren er demonstraties? Waren er pogingen om het hek te vernielen?
Waren er raket, bom en vuurvlieger/drone/ballon aanslagen?
Zijn laatste reactie is van die aard dat ik niet meer geloof in naïviteit.
Suggereren dat IDF zich moet bezighouden met de eigen grens niet meer te verdedigen maar indringers moet 'tegenhouden' en/of 'arresteren' is niet ernstig.
Gezien de eerdere claims van Hamas zelf over het aantal dode 'demonstranten' die tot hun eigen terreur organisatie behoorden moet het leger ervan uitgaan dat de meerderheid die het effectief probeert een Hamas lid is. En die probeer je niet te arresteren, die elimineer je. Waarom zou men zelf gevaar lopen door ze fysiek te moeten naderen ? Om dan op explosieven te botsen ? Verwacht hij dat de officieren achterlijk zijn en hun troepen nutteloos gevaar gaan laten lopen ?

Het doel is : 100% van de pogingen tot infiltratie verhinderen. En dat met zo weinig mogelijk gevaar en liefst met 0% slachtoffers aan eigen kant.
Dat bereik je niet door toe te laten dat er tussen die 'demonstranten' Hamas leden explosieven meeslepen en aan de grens verbergen om die dan later te laten ontploffen als er een legerpatrouille langs komt. De feiten tonen aan dat Hamas zo te werk gaat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 17:53   #356
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe hou je een menigte tegen zonder gewonden te veroorzaken?
Ze kwamen nooit verder als het rommelen aan de extra barricade die voor de gelegenheid was opgeworpen. En was het een menigte ? nee , slechts enkele lieden steeds.
Nooit gehoord van "crowd controll"?

Hoe gaat men precies Israel inwandelen tegen die "cliffs of dover" , die we hier op de achtergrond zien ?


Citaat:
Een net afgebroken hek , waar mensen door vluchten dichten met een pantservoertuig? Hoeveel babies gaan daar niet onder steken?
U gaat uit van een niet bestaand scenario

Citaat:
Waren er demonstraties? Waren er pogingen om het hek te vernielen?
Waren er raket, bom en vuurvlieger/drone/ballon aanslagen?
Er waren demonstraties en symbolisch verzet , ze dachten helemaal niet dat ze Israël na het slopen van een hek konden binnenwandelen.
Er waren geen aanslagen.
Dat u in dit geval niet ziet hoe stompzinnig de Israëlische claims zijn verbaasd mij
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 18:00   #357
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

“We’re not terrorists,” he insisted. ”We’re a generation with no hope and no horizon that lives under a suffocating siege, and that’s the message we’re trying to send the world. In Israel, they cry over the fields and forests that burned up. What about us, who are dying every day? “Personally, I’ve gone to the fence several times, and it’s clear it’s a matter of time until I get a bullet in the head or until they amputate my leg because of leg wounds. So I’d rather fly a kite and participate in the protest than die.”
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 18:08   #358
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
“We’re not terrorists,” he insisted. ”We’re a generation with no hope and no horizon that lives under a suffocating siege, and that’s the message we’re trying to send the world. In Israel, they cry over the fields and forests that burned up. What about us, who are dying every day? “Personally, I’ve gone to the fence several times, and it’s clear it’s a matter of time until I get a bullet in the head or until they amputate my leg because of leg wounds. So I’d rather fly a kite and participate in the protest than die.”
Awel, die jongeman gaat zijn wens krijgen. Vroeg of laat gaat ie een Israëli bom of kogel mogen bedanken voor zijn enkeltje paradijs.

Misschien eens een ander plan bedenken dat met een te kort stokje een wakkere das te irriteren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 18:16   #359
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ze kwamen nooit verder als het rommelen aan de extra barricade die voor de gelegenheid was opgeworpen. En was het een menigte ? nee , slechts enkele lieden steeds.
Er waren demonstraties en symbolisch verzet , ze dachten helemaal niet dat ze Israël na het slopen van een hek konden binnenwandelen.
Waarom dan de moeite doen? Uitdagen tot ze klappen krijgen en dan gaan janken? Klinkt echt wel als het gedrag van kleuters.
Citaat:
Nooit gehoord van "crowd controll"?
Zeker wel. Hangt dus puur van het soort "menigte" af. Voor de ene groep zijn een paar stewards een perfecte controle, voor een andere moeten ze tanks de menigte inrijden.
Citaat:
Hoe gaat men precies Israel inwandelen tegen die "cliffs of dover" , die we hier op de achtergrond zien ?
Ik ga hier eens een uurtje Google Earth voor bestuderen, misschien kan ik de coördinaten van die foto wel vinden. Maar ik zie een perfect open veld tussen die "kliffen" en een hek. En daar mogen de Palestijnen niet komen van Israël.
Citaat:
U gaat uit van een niet bestaand scenario
En u gaat uit van uw wensen.
Citaat:
Er waren geen aanslagen.
Maar elke aanslag op een Israëli (of ander) wordt wel opgeëist door hamas en/of nog andere militante organisaties...
Citaat:
Dat u in dit geval niet ziet hoe stompzinnig de Israëlische claims zijn verbaasd mij
Ik besef maar al te goed dat er een hoop agitprop bij zit. So, het resultaat blijft hetzelfde.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 18:21   #360
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Begin deze week :

Thousands of Palestinians attended the funeral procession of Razan Najjar, the Palestinian medic who was killed while trying to save an injured protester at the Gaza-Israel border during a demonstration Friday.

https://www.telesurtv.net/english/ne...0603-0005.html
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be