Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2013, 13:57   #1
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard 8 jarige schiet oppas dood

Een jongetje van 8 jaar heeft in Louisiana een vrouw van 90 jaar doodgeschoten nadat hij een potje Grand Theft Auto had gespreeld. Dat meldt nieuwssite WAFB.com.

Het beroemde computerspel is volgens de politie gewelddadig, omdat spelers mensen moeten ombrengen en bestelen. De knul zou de vrouw, die op hem pastte, in haar achterhoofd hebben geschoten toen ze tv aan het kijken was.

Naar eigen zeggen schoot de jongen per ongeluk, maar de politie gelooft dat hij opzettelijk de trekker overhaalde. De jongen wordt niet vervolgd, omdat de staat Louisiana geen kinderen onder de 10 jaar berecht.

Bron: AD

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...ige-game.dhtml

Jaja, die stoute computerspellen toch. Het maakt de psychopaat in zelfs een 8 jarige los.

"sarcasme"Dat een 8 jarige toegang had tot een geladen geweer is verder irrelevant. ""sarcasme".

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 25 augustus 2013 om 13:57.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 14:08   #2
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Agressief gedrag is meestal het resultaat van een aantal factoren. Kunnen videospelletjes één van die factoren zijn ?

Ik zie niet in waarom niet.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 14:12   #3
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Agressief gedrag is meestal het resultaat van een aantal factoren. Kunnen videospelletjes één van die factoren zijn ?

Ik zie niet in waarom niet.
Wetenschappelijke studies hebben nog niet het verband tussen die twee kunnen vinden.

En ja, alles kan. Alleen het kern van het probleem is natuurlijk gewoon dat dat jochie toegang had tot die geweer.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 14:18   #4
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wetenschappelijke studies hebben nog niet het verband tussen die twee kunnen vinden.

En ja, alles kan. Alleen het kern van het probleem is natuurlijk gewoon dat dat jochie toegang had tot die geweer.
Waarschijnlijk een promotie actie , buy 2 games get a gun free !

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 25 augustus 2013 om 14:19.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 14:19   #5
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

En hop, Kiko is er weer als eerste bij om technologische zaken en nieuwigheden als zijnde dubieus te beschouwen.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 14:19   #6
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Waarschijnlijk een promotieactie , buy 2 games get a gun free !


Dat zou wel weer een strakke actie zijn.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 14:20   #7
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
En hop, Kiko is er weer als eerste bij om technologische zaken en nieuwigheden als zijnde dubieus te beschouwen.
Je hoeft het ook niet uit te sluiten he.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 14:30   #8
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je hoeft het ook niet uit te sluiten he.
Neen. Maar Kiko doet er nog een schepje bovenop....
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 14:31   #9
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Neen. Maar Kiko doet er nog een schepje bovenop....
Dat klopt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 14:32   #10
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wetenschappelijke studies hebben nog niet het verband tussen die twee kunnen vinden.
Daar vergis je je in.

Lange tijd is gedacht geweest dat videospelletjes geen kwaad konden. Die studies zijn ondertussen achterhaald, want ondertussen worden videospelletjes steeds realistischer en steeds gewelddadiger. Jonge kinderen spelen GTA en COD van 's ochtends tot 's avonds, en dat in een levensfase dat hun brein vanalles opslorpt en hun persoonlijkheid gevormd wordt.

Betekent dit dat zij plotseling mensen zullen neermaaien met echte wapens ? Geenszins.

Maar men kan een verband tussen de stijgende jongerenagressie en de steeds meer gewelddadige games ook niet zomaar negeren. Uitgebreid onderzoek is aangewezen.

Citaat:
En ja, alles kan. Alleen het kern van het probleem is natuurlijk gewoon dat dat jochie toegang had tot die geweer.
Ik ken de zaak niet, dus ik doe er geen uitspraak over.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 14:42   #11
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Ik ben van mening dat Kiko ten deze wel degelijk gelijk kan hebben.

VS ronselaars vinden de meest bekwame bestuurders van de drones onder het soort lieden dat van gewelddadige spellen een cultus maakt. Hoe goorder hoe beter.
Kijk maar eens wat er wordt aangeboden ten aanzien van "pleziermoorden-spelletjes" en je zal je wel twee maal bedenken om te twijfelen aan de morbiditeit van het aangebodene.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 14:52   #12
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Daar vergis je je in.

Lange tijd is gedacht geweest dat videospelletjes geen kwaad konden. Die studies zijn ondertussen achterhaald, want ondertussen worden videospelletjes steeds realistischer en steeds gewelddadiger. Jonge kinderen spelen GTA en COD van 's ochtends tot 's avonds, en dat in een levensfase dat hun brein vanalles opslorpt en hun persoonlijkheid gevormd wordt.

Betekent dit dat zij plotseling mensen zullen neermaaien met echte wapens ? Geenszins.

Maar men kan een verband tussen de stijgende jongerenagressie en de steeds meer gewelddadige games ook niet zomaar negeren. Uitgebreid onderzoek is aangewezen.


Ik ken de zaak niet, dus ik doe er geen uitspraak over.

Ik zou ook wel eens een gedetaileerde studie willen zien.

Er kunnen veel factoren meespelen, dat klopt. Ik speelde vroeger ook wel eens kobbojke en dindiaan. Pief poef paf, lekker cool zo een revolver. "Dood, of ge doe ni meer!" was een lekker bekkende uitspraak. (blijven liggen of ge moogt niet meer meespelen)

Ik twijfel er niet aan dat als ik toen een echte revolver in mijn pollen had gekregen, ik die ook op alles en nog wat had gericht. Zonder de intentie "echt" te doden uiteraard.

Het zou me sterk verbazen als een videogame een sterker effect op kinderen heeft dan de "schietspellekes" die wij vroeger speelden. Het is gewoon modernere technologie en wayyyyyyyyy cooler dan wat wij vroeger hadden.

Punt blijft dat zelfs een volwassene moet uitgelegd worden dat je een schiettuig enkel op iets richt als je de intentie hebt het te vernietigen. Op de schietbaan in het leger waren er verschrikkelijk idiote protocollen om zelfs maar een kogel in je handen te krijgen, laat staan welke bullshit je moest afwerken om te mogen schieten. Of de straf die je kon krijgen als je drie keer "NEEN, ik heb géén oorlogsmunitie" riep en nog een kogel in je vigneron had zitten.


Je kan niet verwachten dat kinderen dat verstand hebben. Hou die schiettuigen uit hun buurt. En laat ze spelen.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 25 augustus 2013 om 14:54.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 15:57   #13
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Daar vergis je je in.

Lange tijd is gedacht geweest dat videospelletjes geen kwaad konden. Die studies zijn ondertussen achterhaald, want ondertussen worden videospelletjes steeds realistischer en steeds gewelddadiger. Jonge kinderen spelen GTA en COD van 's ochtends tot 's avonds, en dat in een levensfase dat hun brein vanalles opslorpt en hun persoonlijkheid gevormd wordt.

Betekent dit dat zij plotseling mensen zullen neermaaien met echte wapens ? Geenszins.

Maar men kan een verband tussen de stijgende jongerenagressie en de steeds meer gewelddadige games ook niet zomaar negeren. Uitgebreid onderzoek is aangewezen.


Ik ken de zaak niet, dus ik doe er geen uitspraak over.
In die studies gaat het om een idicator. Niet om noodzakelijke verbanden.

Geen enkele studie heeft uitgewezen dat geweldadige spelletjes direct agressief gedrag veroorzaken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 16:38   #14
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
In die studies gaat het om een idicator. Niet om noodzakelijke verbanden.

Geen enkele studie heeft uitgewezen dat geweldadige spelletjes direct agressief gedrag veroorzaken.
De wetenschappelijke wereld is verdeeld, om het zacht uit te drukken.

De onderstaande links tonen aan dat er wel degelijk een rechtstreeks verband is tussen agressie en videospellen:

http://www.psychologytoday.com/blog/...use-aggression

http://www.sciencedaily.com/releases...0326121605.htm

http://www.nydailynews.com/opinion/v...icle-1.1293112

Onderstaande linken tonen net het omgekeerde aan, of hebben bedenkingen bij de conclusies van de bovenstaande studies:

http://www.computerandvideogames.com...ouse-research/

http://www.escapistmagazine.com/news...use-Aggression

http://www.techspot.com/article/629-...e-you-violent/

Beide partijen klinken desondanks hun tegenovergestelde standpunten logisch.

Kortom, er bestaat geen eensgezindheid. Volgens velen is er wel degelijk een oorzakelijk verband, volgens vele anderen is dit absoluut niet bewezen.

Persoonlijk denk ik wel dat er een verband bestaat, maar dan in eerder uitzonderlijke gevallen. Of het bij uitzonderingen zal blijven, zal de toekomst uitwijzen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 17:27   #15
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Je zou het als volgt kunnen stellen dat geweld prima in de VS cultuur past. De geschiedenis bewijst het telkenmale en de statistieken liegen er evenmin om.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 17:38   #16
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De wetenschappelijke wereld is verdeeld, om het zacht uit te drukken.

De onderstaande links tonen aan dat er wel degelijk een rechtstreeks verband is tussen agressie en videospellen:

http://www.psychologytoday.com/blog/...use-aggression

http://www.sciencedaily.com/releases...0326121605.htm

http://www.nydailynews.com/opinion/v...icle-1.1293112

Onderstaande linken tonen net het omgekeerde aan, of hebben bedenkingen bij de conclusies van de bovenstaande studies:

http://www.computerandvideogames.com...ouse-research/

http://www.escapistmagazine.com/news...use-Aggression

http://www.techspot.com/article/629-...e-you-violent/

Beide partijen klinken desondanks hun tegenovergestelde standpunten logisch.

Kortom, er bestaat geen eensgezindheid. Volgens velen is er wel degelijk een oorzakelijk verband, volgens vele anderen is dit absoluut niet bewezen.

Persoonlijk denk ik wel dat er een verband bestaat, maar dan in eerder uitzonderlijke gevallen. Of het bij uitzonderingen zal blijven, zal de toekomst uitwijzen.
En dat alles bij elkaar maakt het vooralsnog slechts een idicator.

Daarbij, kun je beter wetenschappelijke studies lezen op betrouwbare sites. Van een universiteit of een echte wetenschappelijke site bijvoorbeeld. Wetenschap-journalistiek is immers vaak om te huilen.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 25 augustus 2013 om 17:39.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 17:40   #17
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

GTA is ook een spel dat een PEGI-waarde van 18+ heeft en M van Mature in de VS.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 17:43   #18
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yervorcerusk Bekijk bericht
So?
Is dat alles wat je kunt vragen? Persoonlijk ga ik akkoord met de stelling dat een kind van 8 niet zo gemakkelijk bij een wapen zou mogen, anderzijds is het ook bevraaglijk (maar veel minder dan die toegang tot dat wapen) dat een achtjarig kind GTA speelt op zijn console.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 17:49   #19
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Eerste punt: Een 8-jarige die GTA speelt.

Voor zover ik weet is elke versie van GTA geclassificeerd als M of 18+, dat die kleine toegang heeft tot 18+spellen is compleet de fout van de ouders/grootmoeder. Dat sommige ouders zich het niet aantrekken wat hun kroost allemaal speelt is niet de schuld van de videogames-industrie.

Als jij de 8-jarige waarop je babysit naar The Grudge of Snatch laat kijken dan is dat niet de schuld van de film-industrie dat die kleine een nacht niet slaapt (of een irrationele haat voor pikeys ontwikkelt ). Neen, jij had hem Shrek moeten opzetten. Hetzelfde principe geldt voor games, je laat een 8-jarige geen GTA4 of Silent Hill spelen, maar Nintendogs.

Tweede punt: Een 8-jarige die toegang heeft tot een geladen wapen.

Lees dat nog maar eens goed, een 8-jarige had blijkbaar gewoon toegang tot een geladen wapen. Geen wapensafe, geen scheiding van wapen en ammunitie, neen, die familie heeft een geladen wapen op een plek waar een 8-jarige er gemakkelijk aankan. Dit is niet alleen ENORM idioot, maar ook nog eens illegaal in veel staten (google Child Access Prevention laws).

Is dit nu echt de fout van videogames? Mij lijkt het eerder een ENORM en mogelijk strafbaar parentaal overzicht. Maar blijkbaar zijn videogames nog een gemakkelijke zondebok omdat het 'nieuwe' media is (Spacewar is 52 jaar geleden uitgekomen FYI).
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

Laatst gewijzigd door Dionysus : 25 augustus 2013 om 17:49.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 18:18   #20
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Eerste punt: Een 8-jarige die GTA speelt.

Voor zover ik weet is elke versie van GTA geclassificeerd als M of 18+, dat die kleine toegang heeft tot 18+spellen is compleet de fout van de ouders/grootmoeder. Dat sommige ouders zich het niet aantrekken wat hun kroost allemaal speelt is niet de schuld van de videogames-industrie.

Als jij de 8-jarige waarop je babysit naar The Grudge of Snatch laat kijken dan is dat niet de schuld van de film-industrie dat die kleine een nacht niet slaapt (of een irrationele haat voor pikeys ontwikkelt ). Neen, jij had hem Shrek moeten opzetten. Hetzelfde principe geldt voor games, je laat een 8-jarige geen GTA4 of Silent Hill spelen, maar Nintendogs.

Tweede punt: Een 8-jarige die toegang heeft tot een geladen wapen.

Lees dat nog maar eens goed, een 8-jarige had blijkbaar gewoon toegang tot een geladen wapen. Geen wapensafe, geen scheiding van wapen en ammunitie, neen, die familie heeft een geladen wapen op een plek waar een 8-jarige er gemakkelijk aankan. Dit is niet alleen ENORM idioot, maar ook nog eens illegaal in veel staten (google Child Access Prevention laws).

Is dit nu echt de fout van videogames? Mij lijkt het eerder een ENORM en mogelijk strafbaar parentaal overzicht. Maar blijkbaar zijn videogames nog een gemakkelijke zondebok omdat het 'nieuwe' media is (Spacewar is 52 jaar geleden uitgekomen FYI).
DIKKE 2!!!!!!!!!!!!!

Eindelijk eens iemand die zijn (haar?) gezond verstand gebruikt!!! Ik ben het helemaal met u eens!

Kinderen van zo'n jonge leeftijd geweldadige spelletjes laten spelen, dat wijst gewoon op slecht/nalatig ouderlijk overzicht. De videogame industrie kan hier niks, maar dan ook NIKS verweten worden. Zij bieden spellen enkel aan. Het is aan de consument om te beslissen of hij/zij het product koopt, en wat hij/zij ermee doet. Het is zoals drugs aangeboden krijgen door een dealer. Enkel jij zelf bent verantwoordelijk om die drugs aan te nemen of niet. Dit dan wel onder de voorwaarde dat er geen sociale druk/bedreiging/ enz. is.

Echt waar, sommige ouders zouden eens beter op hun kroost letten in plaats van elke nacht naar een wild feestje te gaan... Als je kinderen wilt, draag er dan ook godverdomme zorg voor en voedt ze fatsoenlijk op, in vredesnaam.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be