Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2019, 16:10   #101
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Er zijn geen obscure passages in de koran. Sommige passages worden obscuur genoemd door islamo-gauchisten enkel omdat ze niet sporen met de door hen hardnekkig volgehouden mythe van de islam als religie van de vrede.
Mag ni huil ni over islam[/Zeus]
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 18:56   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zijn theologische beschouwingen dan het exclusieve domein van de rooms katholieke kerk, en niet van islam of nummer 3 het judaisme misschien ?

En is het niet logisch dat zijn kritiek die 30 jaar geleden nog gericht was tgo de toen almachtige en nu terminale katholieke kerk ? Dertig jaar geleden was islam machteloos en is nu jammer genoeg de plaatsvervanger van diegenen die een godsbeeld nodig hebben in de maatschappij. Dat zijn eerste en jammer genoeg nog teveel 2e generatie immigranten.
Probeer eens te antwoorden: met welke theologische argumenten kwam Vermeersch dan eigenlijk af?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 21:37   #103
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Vermeersch was een product van de Ugent, of je dat nu leuk vindt of niet.
De man, Prof. Etienne Vermeersch die zich nooit in vakjes liet duwen is nog niet koud of sommigen doen al aan geschiedenis vervalsing, willen Prof. Etienne Vermeersch Klemen om hun eenzijdig middeleeuws politiek vakje systeem / hun kudde eenheidworsten aan te vullen met zijn naam.

Als we even uw reddering volgen dan is Dries Van Langenhove ook een product van de Ugent zeker die even tegen de schenen schopt om een punt te maken…..

Er zijn er die het NIET willen begrijpen blijkbaar… Prof. Etienne Vermeersch
- zou het onnozel, te gek vinden dat dat de OCMW volledig gestructureerd zou zijn op rechts economisch denken,

-maar Prof. Etienne Vermeersch zou het al even onnozel/gek vinden dat onze bedrijven zouden moeten concurreren, ook met het buitenland onder economisch linkse dictatuur zoals het linkse DNA eist. (zie hoe het in Venezuela evalueerde)

Zoals ik eerder schreef: Prof. Etienne Vermeersch was niet links, midden of rechts… vrijdenkend en belezen paste hij toe wat het meest kans op slagen had, gestaafd met en door aantoonbaar bewijs.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 26 januari 2019 om 21:40.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 22:01   #104
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Probeer eens te antwoorden: met welke theologische argumenten kwam Vermeersch dan eigenlijk af?
Dit is natuurlijk en 100% gissen van mij en nergens op wat hij zei gebaseerd:

Gelet op het feit dat prof. Etienne Vermeersch zich altijd bezeerde op wat bewezen was denk ik dat “de geloof misstap” het gevolg is van een jonge Etienne en toen nog goedgelovig.......

jonge Etienne die dacht misschien: gezien al die grote mannen, kerk, politiek, …. gelovig waren, dit toch al niet anders kon dan en bewijs moest zijn van waarheid.

Daardoor voelde hij zich daarbij eest gelukkig en geborgen zonder vrees, blij er bij te mogen horen.... tot hij zelf de zaak ten gronde begon te onderzoeken.

En toen hij voor zichzelf tot de conclusie kwam > kwam de breuk, die hij altijd als zeer pijnlijk heeft omschreven….

Gevolg van: Omdat hij het bewijs van de parabel (s) niet vond….

Dit was dus even gissen van mij,
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 26 januari 2019 om 22:02.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 23:38   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
De man, Prof. Etienne Vermeersch die zich nooit in vakjes liet duwen is nog niet koud of sommigen doen al aan geschiedenis vervalsing, willen Prof. Etienne Vermeersch Klemen om hun eenzijdig middeleeuws politiek vakje systeem / hun kudde eenheidworsten aan te vullen met zijn naam.

Als we even uw reddering volgen dan is Dries Van Langenhove ook een product van de Ugent zeker die even tegen de schenen schopt om een punt te maken…..

Er zijn er die het NIET willen begrijpen blijkbaar… Prof. Etienne Vermeersch
- zou het onnozel, te gek vinden dat dat de OCMW volledig gestructureerd zou zijn op rechts economisch denken,

-maar Prof. Etienne Vermeersch zou het al even onnozel/gek vinden dat onze bedrijven zouden moeten concurreren, ook met het buitenland onder economisch linkse dictatuur zoals het linkse DNA eist. (zie hoe het in Venezuela evalueerde)

Zoals ik eerder schreef: Prof. Etienne Vermeersch was niet links, midden of rechts… vrijdenkend en belezen paste hij toe wat het meest kans op slagen had, gestaafd met en door aantoonbaar bewijs.
Vermeersch was inderdaad een man die zich niet in vakjes liet duwen en ook niet in vakjes kan worden geduwd. Bijvoorbeeld: ook al had hij zware kritiek op de islam, hij was wel de professor die bij het rectoraat van de UGent blijf ijveren voor een islamitische gebedsruimte op de universiteit.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 26 januari 2019 om 23:39.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2019, 14:40   #106
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik beschouw geen enkele filosoof als "intellectueel baken".
Dat verklaart veel.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2019, 14:42   #107
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Er zijn geen obscure passages in de koran. Sommige passages worden obscuur genoemd door islamo-gauchisten enkel omdat ze niet sporen met de door hen hardnekkig volgehouden mythe van de islam als religie van de vrede.
Klopt. De lezer beslist wat obscuur is en niet, niet het boek.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2019, 14:43   #108
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vermeersch was inderdaad een man die zich niet in vakjes liet duwen en ook niet in vakjes kan worden geduwd. Bijvoorbeeld: ook al had hij zware kritiek op de islam, hij was wel de professor die bij het rectoraat van de UGent blijf ijveren voor een islamitische gebedsruimte op de universiteit.
Heerlijk.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be