Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 januari 2016, 06:54   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard België moet mogelijk 700 miljoen euro tergvorderen van bedrijven

Bron

Detail tekst:

Citaat:
De Europese Commissie verwijst maandag de belastingdeals die ons land sloot met zestig multinationals officieel naar de prullenmand. Daardoor moet de overheid mogelijk tot 700 miljoen euro terugvorderen van die bedrijven.
Citaat:
‘De gevolgen voor de bedrijven zouden groot zijn en de terugvordering bijzonder complex’, zei hij. ‘Ik zal dan ook alles doen wat ik kan om zo’n terugvordering te vermijden.’
Dat kan nog 'leuk' worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 januari 2016 om 06:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 08:23   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Citaat:
De Europese Commissie verwijst maandag de belastingdeals die ons land sloot met zestig multinationals officieel naar de prullenmand. Daardoor moet de overheid mogelijk tot 700 miljoen euro terugvorderen van die bedrijven.
Citaat:

Citaat:
‘De gevolgen voor de bedrijven zouden groot zijn en de terugvordering bijzonder complex’, zei hij. ‘Ik zal dan ook alles doen wat ik kan om zo’n terugvordering te vermijden.’
Wie is "hij"?

Dat kan nog 'leuk' worden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 08:23   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Citaat:
De Europese Commissie verwijst maandag de belastingdeals die ons land sloot met zestig multinationals officieel naar de prullenmand. Daardoor moet de overheid mogelijk tot 700 miljoen euro terugvorderen van die bedrijven.

Citaat:
‘De gevolgen voor de bedrijven zouden groot zijn en de terugvordering bijzonder complex’, zei hij. ‘Ik zal dan ook alles doen wat ik kan om zo’n terugvordering te vermijden.’
Dat kan nog 'leuk' worden.
Wie is "hij"?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 9 januari 2016 om 08:24.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 08:41   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het zoveelste geval van een NVA minister die het zootje moet opkuisen dat de sossen samen met de traditionelen hebben achtergelaten. En de sossen maar wijsmaken dat zij het beste zijn voor de gewone man en de armen maar wel enorme voordelen toekennen aan multinationals.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 08:46   #5
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wie is "hij"?
Op de link klikken.

Van Overtveldt
heeft al eerder aangekondigd dat hij in geval van een veroordeling zal proberen om te vermijden dat hij het geld moet terugeisen. ‘De gevolgen voor de bedrijven zouden groot zijn en de terugvordering bijzonder complex’, zei hij. ‘Ik zal dan ook alles doen wat ik kan om zo’n terugvordering te vermijden.’

Laatst gewijzigd door dpg : 9 januari 2016 om 08:47.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 08:52   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Op de link klikken.

Van Overtveldt
heeft al eerder aangekondigd dat hij in geval van een veroordeling zal proberen om te vermijden dat hij het geld moet terugeisen. ‘De gevolgen voor de bedrijven zouden groot zijn en de terugvordering bijzonder complex’, zei hij. ‘Ik zal dan ook alles doen wat ik kan om zo’n terugvordering te vermijden.’
Tnx dpg
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 09:35   #7
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Dat geld is al gevonden.

‘Nog geld te rapen in sociale zekerheid'
‘We moeten voort besparen en hervormen, anders dreigt deze regering een stagnatieregering te worden’, zegt N-VA-voorzitter Bart De Wever. ‘En álle partijen moeten mee op de trappers duwen.’

http://www.tijd.be/politiek_economie...18752-4002.art

Je ontslag betaal je nu (zo goed als) zelf
Wie ontslagen wordt is vanaf 1 januari 2016 verplicht om begeleiding naar een andere job (outplacement) te volgen. Bovendien financier je dat dan ook zelf. De werkgever mag daarvoor vier weken loon van je opzegvergoeding afhouden.

http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...als-zelf.dhtml

Laatst gewijzigd door demonen : 9 januari 2016 om 09:35.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 09:52   #8
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het zoveelste geval van een NVA minister die het zootje moet opkuisen dat de sossen samen met de traditionelen hebben achtergelaten. En de sossen maar wijsmaken dat zij het beste zijn voor de gewone man en de armen maar wel enorme voordelen toekennen aan multinationals.
Citaat:
Johan Van Overtveldt:' De gevolgen voor de bedrijven zouden groot zijn en de terugvordering bijzonder complex’, zei hij. ‘Ik zal dan ook alles doen wat ik kan om zo’n terugvordering te vermijden.
Noem jij dit opkuisen ? Of is Van Overtveldt een beetje werkschuw ?
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 10:12   #9
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
Noem jij dit opkuisen ? Of is Van Overtveldt een beetje werkschuw ?
Dat noem ik inderdaad opkuisen. Wat denk je dat die multinationals gaan doen als het tot een terugvordering zou komen? Massa's personeel ontslaan of gewoon vertrekken uit België, die zitten daar geen seconde mee in.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 10:35   #10
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat noem ik inderdaad opkuisen. Wat denk je dat die multinationals gaan doen als het tot een terugvordering zou komen? Massa's personeel ontslaan of gewoon vertrekken uit België, die zitten daar geen seconde mee in.
Iedereen met 2 handen heeft binnen het jaar werk.
Indien uw bedrijf toevallig sluit of herstructureert (gebeurt bijna nooit) dan krijgt U zelfs outplacementbegeleiding (die moet U zelf betalen maar dat is niet belangrijk, bekijk die 6.000 Euro als een investering want U moet een goede CV hebben en dat gaat men u OP NAUWELIJKS 1 MAAND AANLEREN).
Er is zoveel werk in België dat men de zieken en invaliden en 60+ers moet opvorderen. Zelfs dat volstaat niet want nu mogen ook de vluchtelingen na 4 maanden al hun intrede doen op onze arbeidsmarkt.
Zoveel werk! Wij komen handen tekort. Dit jaar zullen er 700.000 Polen, Bulgaren, Roemenen, ... moeten helpen want we stikken in het werk!
Iedereen die langer dan 3 maanden werkloos is die is vrijwillig aan de kant gaan staan.
Homans wil dat werknemers beschutte werkplaatsen doorstromen naar reguliere economie. Ik zeg dat al jaren : haal die autisten, zwakbegaafden, ... daar weg en laat die gewoon in een bedrijf werken want dan brengen die op. Nu worden die gesubsidieerd. Dat is uierhangen. Ofwel brengt ge op ofwel blijft ge maar in uwe zetel zitten maar wel niet op kosten vd staat.
De N-VA zegt gewoon de waarheid. Alle werklozen zijn profiteurs!!! En bijna alle zieken en invaliden ook. Iemand die in een rolstoel zit kan nog heel veel zaken en de economie schreeuwt om werkvolk. Binnenkort gaat die ammoniakfabriek in Antwerpen open. Bart heeft voor werkgelegenheid gezorgd!

Laatst gewijzigd door demonen : 9 januari 2016 om 10:49.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 10:49   #11
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard



Van de lozers die jij hebt helpen verkiezen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 10:50   #12
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Van de lozers die jij hebt helpen verkiezen?
Ik heb mij vergist in de N-VA. Ik dacht dat die opkwamen voor de werkende mens. Zij kotsen daarop!
Ik heb 1 troost nl alle traditionele partijen zijn de laatste 15 jaar aan de macht geweest en zijn ALLEMAAL DEFINITIEF verschrompeld tot 12-14%.
De Niet Voor Arbeiders-partij gaat dezelfde weg op. Dat wordt terug een 1 manspartij die flirt met de kiesdrempel en waarvan de voorzitter moet gaan zingen om toch 1 keer per jaar op tv te kunnen komen.

Laatst gewijzigd door demonen : 9 januari 2016 om 10:56.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 10:54   #13
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat noem ik inderdaad opkuisen. Wat denk je dat die multinationals gaan doen als het tot een terugvordering zou komen? Massa's personeel ontslaan of gewoon vertrekken uit België, die zitten daar geen seconde mee in.
Ik vrees dat je gelijk hebt alhoewel de ontslagpremies wel hoog kunnen oplopen.

Anderzijds beseffen zij wel dat in de toekomst België niet in staat zal zijn hen nog dergelijke voordelen te kunnen gunnen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 10:57   #14
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Iedereen met 2 handen heeft binnen het jaar werk.

Alle werklozen zijn profiteurs!!! En bijna alle zieken en invaliden ook.
Dat is gewoon onwaar.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 10:58   #15
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat noem ik inderdaad opkuisen. Wat denk je dat die multinationals gaan doen als het tot een terugvordering zou komen? Massa's personeel ontslaan of gewoon vertrekken uit België, die zitten daar geen seconde mee in.
"Niemand mag sjoemelen, behalve multinationals."
De Van Overtveldt-doctrine.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 januari 2016 om 10:58.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 11:11   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

De N-VA is de pedalen volledig kwijt.

Tijd voor het Rijk een kosten-baten analyze te maken van hun aanpak.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 11:16   #17
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het zoveelste geval van een NVA minister die het zootje moet opkuisen dat de sossen samen met de traditionelen hebben achtergelaten. En de sossen maar wijsmaken dat zij het beste zijn voor de gewone man en de armen maar wel enorme voordelen toekennen aan multinationals.
Eerst stel je dat een N-VA minister de rotzooi(lees belastingsdeals) moet gaan opkuisen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat noem ik inderdaad opkuisen. Wat denk je dat die multinationals gaan doen als het tot een terugvordering zou komen? Massa's personeel ontslaan of gewoon vertrekken uit België, die zitten daar geen seconde mee in.
Daarna stel je dat het de multinationals het zijn die de boel gaan opkuisen.
Wat is het nu ?

Ik zie toch totaal iets anders; bedrijven en multinationals worden zoals steeds gevrijwaard door deze regering en blijkbaar in dit geval ook door de sossen in het verleden door het maken van deze deals.

Welke maatregelen er genomen zullen worden zal uitblijken; ik ben geen Messiah zoals jij.

Trek je besluit als je de volgende info ook nog in de berekening brengt:

Multinationals zijn aasgieren.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=227485

Wat ik mij tevens afvraag is of dat de Europese Commissie Luxemburg met zijn Luxleaks op dezeflde manier gaat behandelen.

Laatst gewijzigd door lupus : 9 januari 2016 om 11:34.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 14:40   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Dit zat er reeds jaren aan te komen. De rulingscommissie verliest haar betrouwbaarheid nu ze teruggefloten wordt door de EC. De rulingcomissie had voorafgaand aan het toekennen van de rulings kunnen toetsen of deze wel rechtsgeldig zijn in de ogen van de EC.

De grootste schuldigen in deze affaire zijn de duurbetaalde tax consultants die hun fantasieschemaatjes uitwerken en de rulingscommissie met hun malafide expertise overbluffen. Het is reeds lang over tijd dat de cijferberoepen meer aansprakelijkheid krijgen over hun gefactureerde diensten.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 14:49   #19
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dat is gewoon onwaar.
Sarcasme!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 14:59   #20
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Iedereen met 2 handen heeft binnen het jaar werk.
Indien uw bedrijf toevallig sluit of herstructureert (gebeurt bijna nooit) dan krijgt U zelfs outplacementbegeleiding (die moet U zelf betalen maar dat is niet belangrijk, bekijk die 6.000 Euro als een investering want U moet een goede CV hebben en dat gaat men u OP NAUWELIJKS 1 MAAND AANLEREN).
Er is zoveel werk in België dat men de zieken en invaliden en 60+ers moet opvorderen. Zelfs dat volstaat niet want nu mogen ook de vluchtelingen na 4 maanden al hun intrede doen op onze arbeidsmarkt.
Zoveel werk! Wij komen handen tekort. Dit jaar zullen er 700.000 Polen, Bulgaren, Roemenen, ... moeten helpen want we stikken in het werk!
Iedereen die langer dan 3 maanden werkloos is die is vrijwillig aan de kant gaan staan.
Homans wil dat werknemers beschutte werkplaatsen doorstromen naar reguliere economie. Ik zeg dat al jaren : haal die autisten, zwakbegaafden, ... daar weg en laat die gewoon in een bedrijf werken want dan brengen die op. Nu worden die gesubsidieerd. Dat is uierhangen. Ofwel brengt ge op ofwel blijft ge maar in uwe zetel zitten maar wel niet op kosten vd staat.
De N-VA zegt gewoon de waarheid. Alle werklozen zijn profiteurs!!! En bijna alle zieken en invaliden ook. Iemand die in een rolstoel zit kan nog heel veel zaken en de economie schreeuwt om werkvolk. Binnenkort gaat die ammoniakfabriek in Antwerpen open. Bart heeft voor werkgelegenheid gezorgd!
Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA) werft 35 medewerkers extra aan bij de VDAB en voorziet meer opleidingen op maat. Dat schrijven De Morgen en Het Laatste Nieuws zaterdag. De extra medewerkers beginnen deze maand al en zullen zich in eerste instantie bezighouden met de screening van de vluchtelingen, op basis waarvan dan het opleidingsaanbod kan worden uitgebreid.

“Een voorkeursbehandeling krijgen de vluchtelingen niet”, stelt minister Muyters in de krant. “Ze krijgen dezelfde begeleiding als de andere werkzoekenden. Niet meer, maar ook niet minder.”

In totaal wordt er 5 miljoen euro vrijgemaakt: de helft naar de extra consulenten, de helft naar opleidingen.

Tegelijk zijn er enkele projecten gelanceerd onder de Europese paraplu. Eén daarvan moet vluchtelingen ondersteunen wanneer ze een kleine onderneming beginnen. Een ander project zet bedrijven in Gent en Antwerpen aan om op een innovatieve manier vluchtelingen in dienst te nemen, via bijvoorbeeld een aanwervingsmoment in opvangcentra.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160109_0...aan-job-helpen

Wat betekent "op een innovatieve manier vluchtelingen in dienst te nemen"?
Iemand?

Laatst gewijzigd door demonen : 9 januari 2016 om 15:00.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be