Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2019, 14:42   #21
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
PTB dus in een cordon?
is Bartje lid van de PTB?

was het de Ptb die graag op fototjes gaat met mensensmokkelaars en drugdealers?
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 14:45   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
PTB dus in een cordon?
Waarom ? Zie jij enige indicatie dat zij racisten zijn zoals het Blok misschien ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 14:53   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom ? Zie jij enige indicatie dat zij racisten zijn zoals het Blok misschien ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik wel.
In de VS net zoals in de rest v/d westerse wereld stopt men veroordeelde criminelen in jail.

In het communistische arbeidersparadijs USSR stopte men naast gevangenen van gemeen recht ook puur politieke gevangenen en lastige intellectuelen + dissidenten in de Goelag kampen.

Communisten zijn veel te gevaarlijk om zelfs maar in de buurt van enige macht te laten komen. Net als fascisten trouwens.
Je spreekt hier nergens over racisten, je spreekt over communisten niet in de buurt van de macht te laten komen.

Nu, als ze niet in een cordon hoeven, hoe ga je communisten zoals PTB van de macht houden als ze bijvoorbeeld met Di Rupo samenwerken?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 15:12   #24
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je spreekt hier nergens over racisten, je spreekt over communisten niet in de buurt van de macht te laten komen.

Nu, als ze niet in een cordon hoeven, hoe ga je communisten zoals PTB van de macht houden als ze bijvoorbeeld met Di Rupo samenwerken?
Juist.
En Di Rupo zal net als alle andere democraten feestelijk bedanken om met PTB samen te regeren. Dat is een politieke keuze dus. Zoals : liever niet besturen met Groen en Ecolo omdat het luchtfietsers zijn. Wat nog van een heel andere orde is dan de ethische keuze maken om nooit samen te besturen met de racisten van het Blok. Dat is absoluut.
Het cordon overstijgt politieke trivialiteiten.

Maar ik begrijp dat het verschil moeilijk ligt bij mensen die tegen de Braune Bataillone aanleunen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 15:52   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Juist.
En Di Rupo zal net als alle andere democraten feestelijk bedanken om met PTB samen te regeren. Dat is een politieke keuze dus. Zoals : liever niet besturen met Groen en Ecolo omdat het luchtfietsers zijn. Wat nog van een heel andere orde is dan de ethische keuze maken om nooit samen te besturen met de racisten van het Blok. Dat is absoluut.
Het cordon overstijgt politieke trivialiteiten.

Maar ik begrijp dat het verschil moeilijk ligt bij mensen die tegen de Braune Bataillone aanleunen.
We zijn dus zeker dat PVDA/PTB nooit ergens gaan meebesturen?

En de Braune Bataillone, zou je, als Belgo-fascist, daar niet beter over zwijgen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 16:10   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We zijn dus zeker dat PVDA/PTB nooit ergens gaan meebesturen?
Eigenlijk wel. Die mensen zijn totaal onfunctioneel, daar is geen werkbaar compromis mee te maken dus elke onderhandeling is van op voorhand al mislukt.

Citaat:
En de Braune Bataillone, zou je, als Belgo-fascist, daar niet beter over zwijgen?
Neen, die omschrijving kan in Belgische context enkel slagen op de partij van de racisten en fascisten : het Vlaams Blok. De franstalige evenknie van het Blok met dezelfde ideologie (Front National) is al jaren geleden ter ziele gegaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 februari 2019 om 16:11.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 16:15   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eigenlijk wel. Die mensen zijn totaal onfunctioneel, daar is geen werkbaar compromis mee te maken dus elke onderhandeling is van op voorhand al mislukt.



Neen, die omschrijving kan in Belgische context enkel slagen op de partij van de racisten en fascisten : het Vlaams Blok. De franstalige evenknie van het Blok met dezelfde ideologie (Front National) is al jaren geleden ter ziele gegaan.
Neen, de term "Belgo-fascisten" kan in Belgie enkel slagen op "Belgo-fascisten".
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 16:20   #28
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eigenlijk wel. Die mensen zijn totaal onfunctioneel, daar is geen werkbaar compromis mee te maken dus elke onderhandeling is van op voorhand al mislukt.



Neen, die omschrijving kan in Belgische context enkel slagen op de partij van de racisten en fascisten : het Vlaams Blok. De franstalige evenknie van het Blok met dezelfde ideologie (Front National) is al jaren geleden ter ziele gegaan.
Zo te horen denk jij de enige democraat in west Europa te zijn.
Geef mij maar 10 blokkers ipv een "democraat" zoals jij.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 16:21   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zo te horen denk jij de enige democraat in west Europa te zijn.
Geef mij maar 10 blokkers ipv een "democraat" zoals jij.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 21:51   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Gevangenis of luchtkasteel?

Citaat:
Het voorstel van de N-VA om criminelen uit Belgische cellen in het buitenland op te sluiten, stoot op scepsis.

Brussel‘Er bestaan veel wilde plannen rond. Het is de Marokkaanse regering die haar fiat moet geven, en dat ligt bijzonder delicaat. Want de kans is groot dat na België ook andere landen met een grote Marokkaanse gemeenschap hen hetzelfde zullen vragen. Men is natuurlijk niet naïef.’ Het was toenmalig staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) die in 2017 sceptisch reageerde op het voorstel van zijn eigen voorzitter Bart De Wever om in Marokko een Belgische gevangenis te bouwen.
De 'fata morgana' van de N-VA?

Citaat:
Verder pleit de N-VA voor een opwaardering van de militaire reserve en de verdere uitbouw van een Belgisch cyberleger. Ze wil ook meer vrijwilligers bij de politie, die ze op termijn ook gesplitst wil zien. ‘De federale politie splitsen is een logische consequentie van ons confederalisme’, aldus Jambon.
Had men al langer moeten doen vrijwilligers inzetten.

Mensen die na een korte cursus (Wet Tobback bvb.) bepaalde taken kunnen uitvoeren.

Wet Jambon.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 februari 2019 om 21:58.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 22:06   #31
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Gevangenis of luchtkasteel?



De 'fata morgana' van de N-VA?
Het is inderdaad dikke zever. Guantanamo is de enigste uitzondering die ik ken, en dan nog, want die gevangenis staat nog wel altijd op Amerikaans grondgebied of liever op een concessie waar de Amerikanen volledige rechtsvrijheid hebben, ook al wordt dit al decennia lang betwist door de Cubaanse overtheden.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 22:12   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het is inderdaad dikke zever. Guantanamo is de enigste uitzondering die ik ken, en dan nog, want die gevangenis staat nog wel altijd op Amerikaans grondgebied of liever op een concessie waar de Amerikanen volledige rechtsvrijheid hebben, ook al wordt dit al decennia lang betwist door de Cubaanse overtheden.
Citaat:
Op 30 januari 2018, tijdens zijn eerste redevoering over de State of the Union, kondigde Trump de annulatie aan van het besluit van Obama om Guantanamo te sluiten. Sindsdien zijn er nieuwe plannen om Guantanamo te moderniseren.
Ik dacht zelfs eens gelezen te hebben dat men bepaalde gevangenen uit de Guantanamo over andere gevangenissen in de wereld verdeeld had. (niet zeker van)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 22:13   #33
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik dacht zelfs eens gelezen te hebben dat men bepaalde gevangenen uit de Guantanamo over andere gevangenissen in de wereld verdeeld had. (niet zeker van)
Yep, maar dat zijn geen Amerikaanse gevangenissen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 23:30   #34
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
De Middeleeuwen zijn al te vaak als een pejoratief gebruikt.
Wat was er zo veel erger aan de Middeleeuwen?
Men spreekt graag over armoede en oorlog...
Maar de kans dat een paar generaties na elkaar geen oorlog zagen was groter dan nu. Oorlog was ook niet overal aanwezig.
Rijken waren een relatief begrip toen. En rijken stierven niet veel later dan armen. Daarenboven waren de rijken meer gebonden aan morele plichten. Het leven was vooral simpeler en korter voor iedereen.
Inderdaad, er wordt altijd veel te negatief gedaan over de Middeleeuwen. Maar Vlaanderen bijvoorbeeld stond er in de 13de en 14de eeuw beter voor dan nu.

De Vlaamse steden waren politiek en economische wereldtop en militair waren er ook successen. Een mooie tijd was het. Vrijwel het enige wat nu beter is, is de gezondheidszorg. In de Middeleeuwen stelde geneeskunde en gezondheidszorg nog weinig voor. Voor de rest zou ik wel willen terugkeren.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 23:36   #35
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Waar wachten jullie op ?

__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 23:55   #36
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ah een nieuwe thuis voor de Kucam.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 06:42   #37
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zo te horen denk jij de enige democraat in west Europa te zijn.
Geef mij maar 10 blokkers ipv een "democraat" zoals jij.
Als je zo voort doet gaat artikel 58 nog moeten toegepast worden op je, vrees ik...

Citaat:
Vooral onder het bewind van Jozef Stalin zijn veel mensen naar de kampen gestuurd; volgens officiële partijstatistieken die in 1993 werden vrijgegeven door de Russische overheid zouden in 1939, dus vlak na de periode van de Grote Zuiveringen 2.022.976 mensen gevangen hebben gezeten. Een wetsartikel tegen staatvijandige activiteiten, het beruchte Artikel 58, maakte het mogelijk om letterlijk iedereen op te sluiten, onder de noemer Vijanden van het Volk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Goelag

Dan kun je mee genieten van hetgeen je zo bewondert.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 14 februari 2019 om 06:46.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 07:29   #38
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als je zo voort doet gaat artikel 58 nog moeten toegepast worden op je, vrees ik...


https://nl.wikipedia.org/wiki/Goelag

Dan kun je mee genieten van hetgeen je zo bewondert.
En mijn goede vriend, hoeveel Japanners die reeds 40 jaar in je geliefde VS zaten werden onder de oorlog vastgezet?

Hoeveel oorspronkelijke VS bewoners zijn er uitgemoord?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 07:30   #39
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
In de Goelag is plaats zat. Voor 35 miljoen per jaar per 500 neemt Putin ze wel op, de vrije markt maakt het misschien nog goedkoper. Dus laat zoveel mogelijk landen offertes uitschrijven
Probleem opgelost.
Juist laat de vrije markt spelen we zijn ze sowieso liever kwijt dan rijk we hoeven daar echt niet kinderachtig over te doen.
Persoonlijk zou ik ze in de oude kolenmijnen steken en via de liften alle dagen eten laten zakken en basta, ze zullen dan vanzelf wegblijven.
Humaan ja maar niet het hypocriet dom dat nu alleen de advocatuur rijker maakt en ons en de samenleving alsmaar armer.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 07:37   #40
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Inderdaad, er wordt altijd veel te negatief gedaan over de Middeleeuwen. Maar Vlaanderen bijvoorbeeld stond er in de 13de en 14de eeuw beter voor dan nu.

De Vlaamse steden waren politiek en economische wereldtop en militair waren er ook successen. Een mooie tijd was het. Vrijwel het enige wat nu beter is, is de gezondheidszorg. In de Middeleeuwen stelde geneeskunde en gezondheidszorg nog weinig voor. Voor de rest zou ik wel willen terugkeren.
Hmmm, ik ben toch blij dat ik vandaag naar een proper toilet kan gaan en gewoon doortrekken hoor.
En nee ook binnen 50 jaar wil ik er niet meer bij zijn.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be