Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2004, 08:33   #1
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

08/07 GVA Frankrijk "vastberaden" tegen islamitische hoofddoeken op school

De Franse minister van Onderwijs François Fillon heeft donderdag beloofd "vastberaden" op te treden tegen moslimjongeren die zich bij het begin van het nieuwe schooljaar met een hoofddoek op hun school aanmelden.
Hij beroept zich daarmee op diegenen die "wensen een gevecht aan te gaan met de staat." De minister verklaarde dit op de publieke radio France Inter: "die mensen moet weten dat onze Republiek onverzettelijk zal handelen, dat ze absoluut vastberaden zal zijn." "Ik zal er persoonlijk op toezien dat er geen uitzonderingen gemaakt worden. De staat zal vastberaden zijn", ging Fillon door.

De Unie van Islamitische Organisaties in Frankrijk (UOIF) raadde, in een brief aan de moslimgemeenschap, de moslimmeisjes aan "om zich op school aan te bieden in de kleren die ze zelf wensen te dragen."
Een recente Franse wet, die vanaf september van kracht wordt, verbiedt het dragen van alle religieuze symbolen en kledingsstukken in de openbare scholen.
De Franse minister benadrukte anderzijds ook dat de huidige opkomst van het racisme en antisemitisme, die ook in Frankrijk plaats heeft, een schande voor het land is.
"En het is daarom", besloot de minister, "dat president Chirac aandringt op het leveren van inspanningen die de integratie bevorderen".



Moge de Belgische beleidsvoerders hieraan een voorbeeld nemen !!!!!
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 16:04   #2
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Als een school beslist om uniformen of een andere kledingscode in te voeren, dan doet ze dat maar. Het staat leerlingen nog altijd vrij hun school te kiezen, er is hier trouwens geen schoolplicht, enkel leerplicht. (corrigeer me als ik fout ben, maar dat heb ik toch altijd menen te weten)

't is alleen spijtig dat moslim-meisjes, die in hun eigen omgeving vaak al onder fameuze druk staan, nu ook nog eens daar buiten geviseerd worden. Waarom gebeurt er niks tegen jonge gastjes die de meisjes voor hoer uitmaken?

En geldt die regel dan ook voor joden en hindoes? Die hebben ook hoofdbedeksels?
__________________
Tis nepis potentis negro te!
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 16:52   #3
Dr. Bos. Herz.
Partijlid
 
Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Locatie: Westhoek
Berichten: 257
Standaard

Zeer perfectmatijge respons teegn het moslimfundamentalisme, yup yup yup.

(Hoe gaan ze daar nu nog de terroristen herkennen?)
Dr. Bos. Herz. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 10:08   #4
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Als een school beslist om uniformen of een andere kledingscode in te voeren, dan doet ze dat maar. Het staat leerlingen nog altijd vrij hun school te kiezen, er is hier trouwens geen schoolplicht, enkel leerplicht. (corrigeer me als ik fout ben, maar dat heb ik toch altijd menen te weten)

Correct.

't is alleen spijtig dat moslim-meisjes, die in hun eigen omgeving vaak al onder fameuze druk staan, nu ook nog eens daar buiten geviseerd worden.
Ze worden helemaal niet geviseerd. In tegendeel, meisjes die onder familiale druk (lees intimidatie van vader, ooms, broers, imams, ...) verplicht of gehersenspoeld worden om de hoofddoek te dragen, worden nu bevrijd van dat provocatief juk in de scholen.
Het is deze generatie meisjes die hun gemeenchap de wereld van de verlichtingsideeën zal moeten inleiden : de geschiedenis heeft uitgewezen dat het anders toch niet lukt bij moslims. Misschien niet makkelijk voor deze generatie meisjes, maar hun eigen dochters zullen er alleen maar wel bij varen en zij zelf ook.


Waarom gebeurt er niks tegen jonge gastjes die de meisjes voor hoer uitmaken?

Waarom voeden moslims hun jongens zo op? Waarom jutten imams de moslimsjongens zo op? Daar begint het.
En om er iets aan te doen? Niet gemakkelijk : er is al zo'n gewenning ontstaan aan dat soort overlastgedrag dat de gemiddelde autochtone vrouw, of de moderne moslima al lang geen klacht meer neerleegt. Die worden toch meestal vaak geseponeerd.


En geldt die regel dan ook voor joden en hindoes? Die hebben ook hoofdbedeksels?
Ja, die regel geldt voor iedereen. Er is geen reden voor de moslim om zich weeral geviseerd te voelen en zich weeral in zijn slachtofferrol te wentelen.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be