Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2021, 19:34   #1
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard Republic of New Africa

https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_New_Afrika

Een actiegroep die werd opgericht in 1968 en ervoor ijvert om een onafhankelijk republiek uit te roepen die bestaat uit de huidige staten Louisiana, Mississippi, Alabama, Georgia en Zuid-Carolina.

Deze nieuwe republiek zou voor en door zwarten moeten zijn die vrijwillig moeten kunnen kiezen of ze al dan niet burger wensen te worden van dit nieuwe land.

Ik ben hier voor te vinden omdat het de emancipatie zou bevorderen ipv de de schuld te zoeken bij "the man" en een einde te maken aan de onvrede omtrent de werking vd instuten om maar te zwijgen over talrijke processen die worden opgestart met een raciale oorsprong.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 20:05   #2
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Zimbabwe aan de Golf van Mexico?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 20:11   #3
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Zimbabwe aan de Golf van Mexico?
Ongeveer ja.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 20:38   #4
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_New_Afrika

Een actiegroep die werd opgericht in 1968 en ervoor ijvert om een onafhankelijk republiek uit te roepen die bestaat uit de huidige staten Louisiana, Mississippi, Alabama, Georgia en Zuid-Carolina.

Deze nieuwe republiek zou voor en door zwarten moeten zijn die vrijwillig moeten kunnen kiezen of ze al dan niet burger wensen te worden van dit nieuwe land.

Ik ben hier voor te vinden omdat het de emancipatie zou bevorderen ipv de de schuld te zoeken bij "the man" en een einde te maken aan de onvrede omtrent de werking vd instuten om maar te zwijgen over talrijke processen die worden opgestart met een raciale oorsprong.
Ik denk dat ik je via je schrijfsels hier, goed genoeg ken om te weten dat je dit niet meent. Het zou hypothetisch goed kunnen zijn, mocht dit een testcase van tien jaar kunnen zijn, maar dat is natuurlijk niet realistisch.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 20:42   #5
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik denk dat ik je via je schrijfsels hier, goed genoeg ken om te weten dat je dit niet meent. Het zou hypothetisch goed kunnen zijn, mocht dit een testcase van tien jaar kunnen zijn, maar dat is natuurlijk niet realistisch.
Neen ik meen het wel degelijk. Het zal vele conflicten voorkomen en een voortschrijdende onleefbaarheid veroorzaakt door die conflicten en het zich ontwikkelende geloof dat de wettelijke instellingen en de werking vd staat fundamenteel blijk geven van whiteness. Als je zelf je eigen staat kan inrichten, je eigen instellingen en wetgeving dan kan je dara constructief op verder bouwen ipv tijd te spenderen aan massabetogingen, defunding police, rechtszaken en andere ongein.

Er zijn in het verleden al tal van staten opgericht die geen proefperiode nodig hadden.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 15 januari 2021 om 20:43.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 21:01   #6
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Ze hebben dat toch al eens gedaan in Liberia ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 21:03   #7
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Het gevaar op een ware Apartheid zou ontstaan dan. Alle Afro-Amerikanen naar New Africa (al dan niet vrijwillig) en alle blanken (of wacht, ik moet zeggen "Caucasians") vliegen er buiten?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 21:22   #8
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Waarom zouden ze die niet in Afrika zelf oprichten? Is toch dichter bij hun natuurlijke habitat.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 21:38   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ze hebben dat toch al eens gedaan in Liberia ?
2
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 22:58   #10
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
.... Het zou hypothetisch goed kunnen zijn, mocht dit een testcase van tien jaar kunnen zijn, maar dat is natuurlijk niet realistisch.
Dat gaat de kloof tussen arm & rijk weer vergroten met als gevolg nog meer 'vluchtelingen', en binnen de korste tijd is het ook hier weer helemaal om zeep.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 23:02   #11
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_New_Afrika

Een actiegroep die werd opgericht in 1968 en ervoor ijvert om een onafhankelijk republiek uit te roepen die bestaat uit de huidige staten Louisiana, Mississippi, Alabama, Georgia en Zuid-Carolina.

Deze nieuwe republiek zou voor en door zwarten moeten zijn die vrijwillig moeten kunnen kiezen of ze al dan niet burger wensen te worden van dit nieuwe land.

Ik ben hier voor te vinden omdat het de emancipatie zou bevorderen ipv de de schuld te zoeken bij "the man" en een einde te maken aan de onvrede omtrent de werking vd instuten om maar te zwijgen over talrijke processen die worden opgestart met een raciale oorsprong.
Nu noch aparte staten voor bizonmannen (North Dakota), schietgrage wacko's met volautomatische geweren (Idaho ?), bijbelvreters (Arkansas), laaggeschoolden met overalls (West Virginia), hispanics (Floridaa en New Mexico), en hipsters met baarden (de maan)
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 23:05   #12
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Alleszins, indien Zuid-West-Vlaanderen een eigen staat zou zijn, het zou snel een Californië aan de Leie worden.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 23:06   #13
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Alleszins, indien Zuid-West-Vlaanderen een eigen staat zou zijn, het zou snel een Californië aan de Leie worden.
No way, westvlamingen rijden niet in een Toyota Prius.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 23:18   #14
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ik dacht dat zoiets al bestond -> Liberia~
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 23:20   #15
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
No way, westvlamingen rijden niet in een Toyota Prius.
Godverdomme, je doet me hier denken aan een event dat ik twee jaar geleden heb georganiseerd in Wervik. Toegang 5 euro, kwam er daar een kerel (late vijftiger, genre "ik heb het gemaakt") en weigerde de toegang te betalen. Ja, mij niet gelaten, ik heb je niet uitgenodigd, ga dan terug naar huis hé. Wou ie ook niet. Dus met veel moeite hem toch doen betalen. Toen hij 2 uur later, na afloop, naar huis zag vertrok, zag ik dat hij met een Porsche Cayenne reed.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 15 januari 2021 om 23:22.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 23:43   #16
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ze hebben dat toch al eens gedaan in Liberia ?
Het verschil is dat Liberia eigenlijk een blank initiatief was, komende vd American Colonization Society die van oordeel waren dat voormalige slaven zich moeilijk zouden integreren in Amerika. Vandaar de nood aan een eigen thuisland. Ironisch genoeg kenden de Americo-Liberianen een zeer moeilijke relatie met de inheemse Liberianen en hebben ze lange tijd zelfs geweigerd om aan gemengde huwelijken mee te doen. Ze weerden inheemsen ook uit de politieke klasse tot 1980 toen president William Tolbert op bloedige wijze werd afgezet.

New Africa zou een volledig zwart initiatief zijn. Het zou ook zeer te betwijfelen zijn of er een Afrikaans land staat te trappelen om massaal Afro-Amerikanen op te nemen. Liberia al helemaal niet gelet op hun slechte ervaringen uit het verleden.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 15 januari 2021 om 23:55.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 23:50   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat gaat de kloof tussen arm & rijk weer vergroten met als gevolg nog meer 'vluchtelingen', en binnen de korste tijd is het ook hier weer helemaal om zeep.
Is het al niet te laat en om zeep?

Laten wij de schone schijn nog altijd maar hoog in het vaandel dragen/houden om de werkelijke gang van zaken niet te willen aanschouwen, bepaalde problemen niet te willen zien of niet durven te zien, zelfs het gevaar dat op ons afkomt niet zien????

Schone schijn en struisvogelpolitiek zal dat ons uiteindelijk de das omdoen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 januari 2021 om 23:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 23:59   #18
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Liberia vergeten ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 00:04   #19
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het verschil is dat Liberia eigenlijk een blank initiatief was, komende vd American Colonization Society die van oordeel waren dat voormalige slaven zich moeilijk zouden integreren in Amerika. Vandaar de nood aan een eigen thuisland. Ironisch genoeg kenden de Americo-Liberianen een zeer moeilijke relatie met de inheemse Liberianen en hebben ze lange tijd zelfs geweigerd om aan gemengde huwelijken mee te doen. Ze weerden inheemsen ook uit de politieke klasse tot 1980 toen president William Tolbert op bloedige wijze werd afgezet.

New Africa zou een volledig zwart initiatief zijn. Het zou ook zeer te betwijfelen zijn of er een Afrikaans land staat te trappelen om massaal Afro-Amerikanen op te nemen. Liberia al helemaal niet gelet op hun slechte ervaringen uit het verleden.
Dat is begrijpelijk een probleem als je een staat opzet in een gebied dat al bevolkt is.
Men wil dus misschien eerder iets als de overgang Rhodesië -> Zimbabwe, ter plaatse.
Dat was ook geen success-story.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 00:47   #20
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Nu noch aparte staten voor bizonmannen (North Dakota), schietgrage wacko's met volautomatische geweren (Idaho ?), bijbelvreters (Arkansas), laaggeschoolden met overalls (West Virginia), hispanics (Floridaa en New Mexico), en hipsters met baarden (de maan)
Wijlen George Carlin had ook zo'n plannen voor het reserveren van staten voor het geschiftste deel van de Amerikaanse bevolking:

https://www.youtube.com/watch?v=wjjPlEW9bRM
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be