Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Cedric Vloemans (UNIE) - 19 tot 25 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Cedric Vloemans (UNIE) - 19 tot 25 februari Unie is een centrumpartij voor de Belgische Unie. Dit kartel bestaat uit drie unitaristische/Belgisch gezinde politieke groeperingen: BEB-n , de Liberale Alliantie en Unie.

 
 
Discussietools
Oud 18 februari 2007, 14:36   #1
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard UNIE of BUB

Stel u even voor :
ik ben belgicist. Waarom zou ik op UNIE moeten stemmen en niet BUB ?
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 19 februari 2007, 02:29   #2
Cedric Vloemans
 
 
Cedric Vloemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 76
Standaard

Ik ga me niet verlagen tot het beschimpen van andere partijen. U zou op ons moeten stemmen, mocht u Belgicist zijn - iets wat u echter niet bent - indien u zich geroepen voelt tot de eenheidsvorming van het kartel UNIE, het principe dat wij hanteren, en dat tevens onze nationale leuze is: "Eendracht maakt Macht", een warm hart toedraagt. U zou tevens op UNIE stemmen indien u vertrouwen stelt in het kartel en zich in het programma kan vinden.
Cedric Vloemans is offline  
Oud 19 februari 2007, 15:09   #3
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
Ik ga me niet verlagen tot het beschimpen van andere partijen. U zou op ons moeten stemmen, mocht u Belgicist zijn - iets wat u echter niet bent - indien u zich geroepen voelt tot de eenheidsvorming van het kartel UNIE, het principe dat wij hanteren, en dat tevens onze nationale leuze is: "Eendracht maakt Macht", een warm hart toedraagt. U zou tevens op UNIE stemmen indien u vertrouwen stelt in het kartel en zich in het programma kan vinden.
Ik vind dit antwoord anders wel een schimpscheut aan het adres van Uw vrienden van de BUB. Want, hoewel beschaafd geformuleerd, komt Uw antwoord neer op " wij zijn de enige echten, en de anderen zijn de renegaten/dolenden."
U kan best op de verschillen duiden die er tussen UNIE en de BUB bestaan, zonder dat U anderen dient te beschimpen. De lezerzal dan des te beter zijn mening kunnen vormen. Maar gewoon schrijven dat UNIE de partij is waarop de belgicisten stemmen, komt sotto voce neer op beweren dat de BUB dat niet is.
driewerf is offline  
Oud 19 februari 2007, 16:01   #4
Cedric Vloemans
 
 
Cedric Vloemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 76
Standaard

U hebt niet goed gelezen wat ik geschreven heb. Ik schreef dat u op UNIE moet stemmen indien u Belgischgezind bent, de eenheidsvorming van het Kartel een warm hart toedraagt, ons vertrouwt, en zich in ons programma kunt vinden.
Cedric Vloemans is offline  
Oud 19 februari 2007, 16:36   #5
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
U hebt niet goed gelezen wat ik geschreven heb. Ik schreef dat u op UNIE moet stemmen indien u Belgischgezind bent, de eenheidsvorming van het Kartel een warm hart toedraagt, ons vertrouwt, en zich in ons programma kunt vinden.
Dat vind ik een zeer logisch antwoord, het lijkt neer te komen op "Stem op ons als u voor ons bent."

Wat vindt u voor de rest van dat BUB-UNIE gedoe?
Ik vind het echt bizar dat hoewel jullie beide partijen piepklein zijn, jullie ook zoals N-VA en Vlaams Belang onderlinge twisten hebben.

Zo kwam Gil Marien onlangs in dit topic een beetje de hand reiken naar BUB :
http://forum.politics.be/showthread.php?t=77314

Citaat:
De positieve benadering met kennis van zaken voor een optimale werking
van Belgie zal onze voornaamste stellingname zijn dit met het nodige
respect naar al diegene die in het verleden het pad effenden,dus ook BUB.
Waarop BUB reageerde met :

Citaat:
Beste Heer,

Het staat u altijd vrij naar de B.U.B. over te lopen. Wij hebben u dit reeds voorgesteld.

Veel zal u toch niet achterlaten.

MBg,

Hans1
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 19 februari 2007, 20:25   #6
Cedric Vloemans
 
 
Cedric Vloemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 76
Standaard

Tja, BUB kreeg inderdaad een uitnodiging, en ging hierop niet in. Dit is uiteraard haar keuze, waar UNIE verder los van staat.

Het heeft geen zin hier een discussie te voeren waarom UNIE naast BUB bestaat, dat is niet aan de orde.
Cedric Vloemans is offline  
Oud 19 februari 2007, 21:02   #7
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter
 
Voodoo Child's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 2.133
Standaard

Ik zou hier toch is graag willen horen van een aantal BUBbeltjes waarom zij daar niet op in gingen. Verdeeldheid op een klein front is geen goeie zaak, maar het druipt wel van die post van hans1 af.
Voodoo Child is offline  
Oud 20 februari 2007, 14:48   #8
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Ik zou hier toch is graag willen horen van een aantal BUBbeltjes waarom zij daar niet op in gingen. Verdeeldheid op een klein front is geen goeie zaak, maar het druipt wel van die post van hans1 af.
Ik ben geen lid meer van het BUB-bestuur omdat ik me minder kon vinden in de strategie om vanuit een kleine partij tegen heel het establishment te ageren. Toch vind ik het bijzonder spijtig dat 'Unie' absoluut apart moet opkomen. Ja, ze hebben een doorzichtige poging tot toenadering ondernomen, maar die had er nooit moeten komen als ze gewoon allemaal lid waren gebleven van de BUB, niewaar.
Patriot! is offline  
Oud 20 februari 2007, 15:04   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ik ben geen lid meer van het BUB-bestuur omdat ik me minder kon vinden in de strategie om vanuit een kleine partij tegen heel het establishment te ageren. Toch vind ik het bijzonder spijtig dat 'Unie' absoluut apart moet opkomen. Ja, ze hebben een doorzichtige poging tot toenadering ondernomen, maar die had er nooit moeten komen als ze gewoon allemaal lid waren gebleven van de BUB, niewaar.
Hoelang gaat het nu weer duren vooraleer je je kar opnieuw keert, zoals drie jaar geleden?
Zwartengeel is offline  
Oud 20 februari 2007, 16:14   #10
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Beste Cedric,

Ik verwacht helemaal niet dat u BUB afbreekt, want ik kan me inderdaad voorstellen dat u het voor een groot deel met hen eens bent.
Maar is het zo vreemd om te vragen wat de verschillen zijn tussen UNIE en BUB? Waarom moeten mensen op UNIE stemmen en niet op BUB? Er zullen mensen zijn die die keuze zullen moeten maken, en ik vind dat ze dan moeten weten waar ze aan toe zijn. Ik zie niet in wat de waarde zou zijn van twee patijen met een identiek programma.

Vriendelijke groeten,
Lomeanor.
lomeanor is offline  
Oud 21 februari 2007, 12:05   #11
Cedric Vloemans
 
 
Cedric Vloemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Beste Cedric,

Ik verwacht helemaal niet dat u BUB afbreekt, want ik kan me inderdaad voorstellen dat u het voor een groot deel met hen eens bent.
Maar is het zo vreemd om te vragen wat de verschillen zijn tussen UNIE en BUB? Waarom moeten mensen op UNIE stemmen en niet op BUB? Er zullen mensen zijn die die keuze zullen moeten maken, en ik vind dat ze dan moeten weten waar ze aan toe zijn. Ik zie niet in wat de waarde zou zijn van twee patijen met een identiek programma.

Vriendelijke groeten,
Lomeanor.
Er zijn delen in het programma die inderdaad overeenkomen, maar tevens delen die sterk verschillen. UNIE ijvert niet voor het afschaffen van de gemeenschappen, zoals BUB wenst te doen in een laatste stap van haar institutionele hervormingen. Het afschaffen van de gemeenschappen zou een decennialange strijd totaal teniet doen, en ons terugvoeren naar de situatie van voor Wereldoorlog 2.

Ik denk dat dit een zeer groot verschil is tussen ons beiden.
Cedric Vloemans is offline  
Oud 21 februari 2007, 13:21   #12
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
Er zijn delen in het programma die inderdaad overeenkomen, maar tevens delen die sterk verschillen. UNIE ijvert niet voor het afschaffen van de gemeenschappen, zoals BUB wenst te doen in een laatste stap van haar institutionele hervormingen. Het afschaffen van de gemeenschappen zou een decennialange strijd totaal teniet doen, en ons terugvoeren naar de situatie van voor Wereldoorlog 2.

Ik denk dat dit een zeer groot verschil is tussen ons beiden.
Bedankt voor uw antwoord. Dat is inderdaad een duidelijk en belangrijk verschil.
lomeanor is offline  
Oud 21 februari 2007, 13:40   #13
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Als we lif willen worden, moeten we dan een spel kaarten meebrengen of een dambord?
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 21 februari 2007, 15:49   #14
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
Er zijn delen in het programma die inderdaad overeenkomen, maar tevens delen die sterk verschillen. UNIE ijvert niet voor het afschaffen van de gemeenschappen, zoals BUB wenst te doen in een laatste stap van haar institutionele hervormingen. Het afschaffen van de gemeenschappen zou een decennialange strijd totaal teniet doen, en ons terugvoeren naar de situatie van voor Wereldoorlog 2.

Ik denk dat dit een zeer groot verschil is tussen ons beiden.
Laten we dat vooral niet overdrijven.

Bij de B.U.B. is dit de derde en laatste stap, maar de bevolking kan ons tegenhouden indien zij die laatste stap niet wil. Tevoren pleiten wij eerst voor een afslanking van de gemeenschapsbevoegdheden en daarna voor de integratie van de gemeenschappen in de nationale regering en het nationaal parlement.

Bovendien zou dat ons "niet terugvoeren naar de situatie van vóór WO2 " omdat er in de jaren '50 en '60 ook geen gemeenschappen waren. Het doet wat denken aan de periode vóór 1970 met dien verstande dat we de taalwetten en taalgebieden behouden (het belangrijkste van die "strijd" dus).
Hans1 is offline  
Oud 21 februari 2007, 15:53   #15
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Voor de Tweede Wereldoorlog?? Ik dacht dat mijnheer Vloemans historicus was...
Patriot! is offline  
Oud 21 februari 2007, 15:54   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Bij de B.U.B. is dit de derde en laatste stap, maar de bevolking kan ons tegenhouden ...
De bevolking houdt jullie nu al tegen. Mensen moeten niet weten van dat unitair gedoe van jullie.

Bij mijn weten is het volk soeverein, en kan het bijgevolg iedere politieke formatie op het gepaste moment afblokken. Niet alleen in een of andere fase waar jullie dat mogelijk maken.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 februari 2007, 15:54   #17
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Laten we dat vooral niet overdrijven.

Bij de B.U.B. is dit de derde en laatste stap, maar de bevolking kan ons tegenhouden indien zij die laatste stap niet wil. Tevoren pleiten wij eerst voor een afslanking van de gemeenschapsbevoegdheden en daarna voor de integratie van de gemeenschappen in de nationale regering en het nationaal parlement.

Bovendien zou dat ons "niet terugvoeren naar de situatie van vóór WO2 " omdat er in de jaren '50 en '60 ook geen gemeenschappen waren. Het doet wat denken aan de periode vóór 1970 met dien verstande dat we de taalwetten en taalgebieden behouden (het belangrijkste van die "strijd" dus).
Men kan mss ineens het vrouwenstemrecht afschaffen........
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 21 februari 2007, 16:00   #18
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Men kan mss ineens het vrouwenstemrecht afschaffen........
En dit is relevant met...?
Kim is offline  
Oud 21 februari 2007, 16:10   #19
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
En dit is relevant met...?
De terugkeer van BUB naar oude tijden,mensen wordt toch eens wakker in 2007 hé
België is een stuurloos schip dat we dringend moeten verlaten hé
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 21 februari 2007, 16:15   #20
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
De terugkeer van BUB naar oude tijden,mensen wordt toch eens wakker in 2007 hé
België is een stuurloos schip dat we dringend moeten verlaten hé
En sinds wanneer pleit de BUB voor zaken zoals de afschaffing van het vrouwenstemrecht?

België is geen stuurloos schip. Als u van mening bent dat vluchten altijd de beste oplossing om problemen op te lossen, vraag ik me af wat u gaat doen wanneer er zich ooit problemen moesten manifesteren in uw republiek Vlaanderen.
Kim is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be