Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2018, 08:26   #61
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
We hebben het over de EU en niet over Hitler en Pol Pot.
Elk land dat zich niet wenst te houden aan de grondwet , kan de EU verlaten.
Dat geldt zeker ook voor Hongarije.
Staat in die grondwet ook dat alle lidstaten onvoorwaardelijk grote hordes islamieten tot hun grondgebied moeten toelaten ???
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 16:40   #62
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Waarom hebben wij geen Orban maar alleen een hoop platbroeken die binnen enkele jaren zelf in djellabah gaan lopen?????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2018, 21:25   #63
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Staat in die grondwet ook dat alle lidstaten onvoorwaardelijk grote hordes islamieten tot hun grondgebied moeten toelaten ???
Onderstaande is best 'leuk' (<- door Sarcasmus) om te lezen.

(Christen)dom, Donner, domst

De bewuste tekst start met de volgende zinnen

Citaat:
Waarschuwing; bent u gelovig, leest u dit betoog dan a.u.b. niet. Het kan u diep kwetsen. Leest u het toch, dan is dat úw keuze en úw verantwoordelijkheid. U mag mij echter niet bekritiseren. Van u wordt verwacht dat u mij ziet als een beproeving Gods. U dient mij slechts uw andere wang toe te keren. Overigens, ik reageer slechts op het betoog van de zoveelste geloofsgestoorde randdebiel die mij mijn vrijheid van meningsuiting wil afnemen en mij in een religieus gestuurde dwangbuis wil snoeren.Alsof mijn vrijheid en mening ondergeschikt zijn aan hun ‘geloof’.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 april 2018 om 21:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2018, 21:28   #64
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Waarom hebben wij geen Orban maar alleen een hoop platbroeken die binnen enkele jaren zelf in djellabah gaan lopen?????
Goeie vraag.

Laten we het houden op: Wie zoekt die vindt ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 01:50   #65
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Ik hou van groen , maar niet van GROEN !!
(eenderwelk land)
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 05:57   #66
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Waarom hebben wij geen Orban maar alleen een hoop platbroeken die binnen enkele jaren zelf in djellabah gaan lopen?????
Omdat: "You Get The Politicians You Deserve" niet echt een domme constatering blijft?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 07:55   #67
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Links in Nederland verliest stelselmatig stemmen aan nieuw opgerechte moslimpartijen (NIDA, DENK) Met een agenda gericht op segregatie.
Het beste waren de uitspraken van die lijsttrekker van DENK in Rotterdam
"Ik volg mijn politieke leider" Wie is dat dan? Erdogan van de AK partij?
Nog een goede was "het gaat nu niet langer meer om integratie maar om aanvaarding" Wat moeten de Nederlanders dan aanvaarden ? Dat ze in getto's willen wonen met geen of weinig contact met de rest van het land, geen of nauwelijks moeite doen om te integreren, de taal te leren of werk te zoeken en dat ze de wetten van de islam willen stellen boven deze van het Nederlandse volk?
Het grootste probleem in Nederland is niet het verlies van Links ,maar de grote tekorten aan personeel in diversen sectoren.
Niet alleen in de zorg ,onderwijs en de bouw ,ook in de horeca is er geen personeel te krijgen.
Rechtse partijen weigeren migranten toe te laten om de grote tekorten aan personeel op te vangen.

citaat Trouw:
Het blijkt voor veel horecaondernemers moeilijk om voldoende personeel te vinden. Zo ook in Noordwijk, waar zowat alle strandpaviljoens naar personeel zoeken. "Een vacature kan je wel een heel jaar open laten staan", zegt Van den Brand. "Waar er vroeger twintig mensen reageerden op een vacature, reageren er nu soms maar twee." Ook de horeca-uitzendbureaus kunnen steeds moeilijker aan de aanhoudende vraag voldoen. "Vooral in de Randstad zien we een enorme vraag naar horecapersoneel", vertelt Marjoleine van Altena van XL Horeca Uitzendbureau. "Naast bedienend personeel, zien wij veel vraag naar koks en barista’s".

Maar waarom is het zo moeilijk om horecapersoneel te vinden? Volgens Van der Brand heeft dit met de toekomstperspectieven in de horeca te maken. "Veel mensen zien het werken in de horeca als iets tijdelijks. Terwijl het ontzettend leuk werk is, en je zeker een 'goede boterham' kan verdienen." Volgens Bernadet Naber van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) wordt er hard gewerkt om ervoor te zorgen er meer jongeren kiezen voor een vakopleiding in de horeca. "We proberen door goede stages, een goed salaris, verbeterde arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden het vak nog aantrekkelijk te maken," aldus Naber.

Dat de horeca zo moeilijk aan personeel komt, is voor sommige ondernemers een reden om personeel in het buitenland te rekruteren. Aziaten, maar ook Spanjaarden en Oost-Europeanen vestigen zich in Nederland om in de horeca aan de slag te gaan.


https://www.trouw.nl/home/zon-zee-ma...neel~ab432ff9/

Laatst gewijzigd door cato : 21 april 2018 om 07:56.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 07:57   #68
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Omdat: "You Get The Politicians You Deserve" niet echt een domme constatering blijft?
Ze krijgen ook de migranten die ze verdienen en daarmee is de cirkel rond.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 09:07   #69
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het grootste probleem in Nederland is niet het verlies van Links ,maar de grote tekorten aan personeel in diversen sectoren.
Niet alleen in de zorg ,onderwijs en de bouw ,ook in de horeca is er geen personeel te krijgen.
Rechtse partijen weigeren migranten toe te laten om de grote tekorten aan personeel op te vangen.

citaat Trouw:
Het blijkt voor veel horecaondernemers moeilijk om voldoende personeel te vinden. Zo ook in Noordwijk, waar zowat alle strandpaviljoens naar personeel zoeken. "Een vacature kan je wel een heel jaar open laten staan", zegt Van den Brand. "Waar er vroeger twintig mensen reageerden op een vacature, reageren er nu soms maar twee." Ook de horeca-uitzendbureaus kunnen steeds moeilijker aan de aanhoudende vraag voldoen. "Vooral in de Randstad zien we een enorme vraag naar horecapersoneel", vertelt Marjoleine van Altena van XL Horeca Uitzendbureau. "Naast bedienend personeel, zien wij veel vraag naar koks en barista’s".

Maar waarom is het zo moeilijk om horecapersoneel te vinden? Volgens Van der Brand heeft dit met de toekomstperspectieven in de horeca te maken. "Veel mensen zien het werken in de horeca als iets tijdelijks. Terwijl het ontzettend leuk werk is, en je zeker een 'goede boterham' kan verdienen." Volgens Bernadet Naber van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) wordt er hard gewerkt om ervoor te zorgen er meer jongeren kiezen voor een vakopleiding in de horeca. "We proberen door goede stages, een goed salaris, verbeterde arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden het vak nog aantrekkelijk te maken," aldus Naber.

Dat de horeca zo moeilijk aan personeel komt, is voor sommige ondernemers een reden om personeel in het buitenland te rekruteren. Aziaten, maar ook Spanjaarden en Oost-Europeanen vestigen zich in Nederland om in de horeca aan de slag te gaan.


https://www.trouw.nl/home/zon-zee-ma...neel~ab432ff9/
Jij kent de situatie in Nederland uiteraard veel beter dan ik.
Maar ik heb wel een debat gevolgd met de lijsttrekkers van Rotterdam.
En (althans in Rotterdam) lijkt het een probleem te zijn dat veel allochtonen in de sociale wijken geen of onvoldoende Nederlands praten . Dat men die dan eens onder druk zet hé. Geen bereidheid tot leren, geen uitkering.
Of zoals de Denen willen doen: geen aangeboden werk aanvaarden , geen uitkering.
Dat men daarmee begint alvorens nieuw volk te inporteren.
In de horeca werken kan iedereen als men niet al te lui is.

Laatst gewijzigd door Pericles : 21 april 2018 om 09:07.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 14:39   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Jij kent de situatie in Nederland uiteraard veel beter dan ik.
Maar ik heb wel een debat gevolgd met de lijsttrekkers van Rotterdam.
En (althans in Rotterdam) lijkt het een probleem te zijn dat veel allochtonen in de sociale wijken geen of onvoldoende Nederlands praten . Dat men die dan eens onder druk zet hé. Geen bereidheid tot leren, geen uitkering.
Of zoals de Denen willen doen: geen aangeboden werk aanvaarden , geen uitkering.
Dat men daarmee begint alvorens nieuw volk te inporteren.
In de horeca werken kan iedereen als men niet al te lui is.
Ze moeten daar nochtans een zware inburgeringscursus volgen hoorde ik onlangs nog iemand zeggen op de VRT ...Ik ken de situatie ook heel goed in NL en moest dan wel eens hard lachen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 22:25   #71
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ze moeten daar nochtans een zware inburgeringscursus volgen hoorde ik onlangs nog iemand zeggen op de VRT ...Ik ken de situatie ook heel goed in NL en moest dan wel eens hard lachen.
Nederland heeft daar nooit serieus werk van gemaakt.
Te weinig geld,te weinig goede scholing, kortom een mislukking.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be