Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2016, 11:15   #761
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Omdat ze die facturen van je klanten nakijken en dan uitkomen bij iemand die zijn BTW-aangiftes niet in orde zijn.
zoals U hierboven kan zien is het dus geen verzinsel van mij ,ik werk steeds met maatschappijen in oprichting ,gebruik de btw als extra financiering en regulariseer alles na 2 jaar in het 1e kwartaal.

DAS CREATIEF DENKEN NIET
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  37c39cdc-4fab-11e4-8cab-c7b1b0baf245_web_scale_0_3_0_3__.jpg‎
Bekeken: 55
Grootte:  46,9 KB
ID: 104686  

__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 11:51   #762
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Kriegsspiele NV X horeca zaak Brussel bestaande uit 9 diverse horeca zaken in Brussel (brasseries)

De afspraak is gemaakt hier in Tenerife H10 palace business center.
Ter voorbereiding van de brainstorm geef ik jullie alvast mijn eerste idees en voorbereiding (hoe meer volk in de brainstorm ,hoe beter)

Probleem

NV is onstaan uit een fusie van diverse vennootschappen (nv,bvba,gcv,) en 2 eenmanszaken, waarschijnlijk uit kostenbesparings overwegingen en ook omdat 2 vennootschappen al in een WCO scenario zaten.

Kapitaal is voor belangrijke sommen niet volstort ! (325.000 e)

Omzet verlies van 70 procent vooral in de zaken gelegen rond de midi.
(terrorisme dreiging)

4 zaken zijn nu nog winstgevend (niet gelegen in toerisme centra) wel in Brussel.

Doelstelling : sterfhuisconstructie waarbij die 4 zaken worden gered en de rest mag failliet gaan.

Methode uit wiskunde : als je een probleem niet kan oplossen in een bepaalde tak van de wiskunde ,probeer dan via morphisme het op te lossen in een andere tak .
Vb de stelling van Fermat was onoplosbaar in number theory ,maar oplosbaar in algebraic geometry via modular forms te koppelen aan elliptic curves.

Inzet van de brainstorm gegeven door mij als input.

1) omvorming van NV in CVBA zodat de volstortingsplicht wegvalt.(zie wiskunde techniek ga naar een ander wet)

2) [b]inbreng [b] van 4 handelszaken aan prijs geschat door derde met overdracht van de specifieke schulden eigen aan die 4 zaken in 1 of 4 vennootschappen in oprichting met de toekomstige aandelen voor de CVBA. en niet voor de vennoten van de oude NV want dan zou het een splitsing zijn en teveel regels en verplichtingen .

3) vereniging van alle aandelen in 1 hand en alzo de vereffening van rechtswege uitlokken (daarom de omvorming in CVBA) en geen 181 van toepassing !

4) aanduiding van advocaat van klant als vereffenaar (die wordt zeker gehomologeerd)

5) verkoop van de aandelen van de vennootschap(en) in oprichting aan de vorige eigenaars van de NV met de gespreide betaling.

6) afhandeling van de deficitaire vereffening door vereffenaar.
7) gebeurlijke faling (moet niet)

Zijt gerust mijn tegenbrief 1321 bw op de vennootschappen in oprichting heb ik al want anders kunnen ze het misschien zonder mij.

Alle DA KAN NIE opmerkingen nu meer dan welkom ,nu mag je er eens allemaal invliegen ,stel je in de plaats van een schuldeiser van de vennootschap.

PS Al de overeenkomsten van inbreng in natura hebben de bison fute clausule van akkoord pandhoudende schuldeisers .

Waar is de sherif ?? das de enige die hier iets zinnigs kan op zeggen.

TASHUNGA WAKKER WORDEN !!!!!
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 11:55   #763
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
neen ,is moeilijk ,mijn gerenatie is opgebracht met het idee van werken in het zwart en dat gaat er niet gemakkelijk uit.
Maar uw generatie kan er onmogelijk mee opgebracht zijn om dat zwartwerk toe te geven op een (volledig openbaar) internetforum.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 12:08   #764
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar uw generatie kan er onmogelijk mee opgebracht zijn om dat zwartwerk toe te geven op een (volledig openbaar) internetforum.
Ik ben al gepakt ze hebben de poen ,dus ik vertel niets nieuw en bovendien ben ik een echte Trumpist ,ik doe steeds wat iedereen niet durft.

En kunnen we het nu eens eindelijk terug over de brainstorm hebben inplaats van dat pietluttig en volledig bijkomstig nzwart geld,

Wat is er volgens jullie mis met de voorgestelde sterfhuisconstructie van die Brusselse NV ?
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 10 november 2016 om 12:13.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 12:54   #765
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
PRE SALES UITNODIGING VERSTUURD NAAR

advocaten: 7 374
boekhouders:4927
deurwaarders: 321
bedrijfsrevisors: 726
notarisen: 828
bedrijfsadvis: 726

Die kennen me nu allen terug ,want iedereen heeft de mail opengedaan.
Ja, ze denken: den dienen weeral. Hij heeft blijkbaar goesting om terug in den bak te gaan zitten.

Bij mij wordt dat soort mail automatisch naar mijn ongewenste berichten versast. Krijg ik zelf niet onder de ogen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 13:59   #766
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja, ze denken: den dienen weeral. Hij heeft blijkbaar goesting om terug in den bak te gaan zitten.

Bij mij wordt dat soort mail automatisch naar mijn ongewenste berichten versast. Krijg ik zelf niet onder de ogen.
Ken jij iemand die in de bak vliegt omdat hij een voordracht geeft ,je mag zelfs een voordracht geven over pedofilie !

De titel van de mail in onderwerp is

De meest gedurfde juriidche voordracht ooit gegeven.

Dat opent elke jurist ,99;99999999999999999999999999999999 % opening en lezing en 33 procent die doorklikken naar de wiskunde van het jruridisch form in Nederland dat tot nu toe meer dan 19.000 hits heeft. Trouwens deze draad heeft er ook al meer dan 19.000
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 10 november 2016 om 14:03.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 17:14   #767
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Dat opent elke jurist ,99;99999999999999999999999999999999 % opening en lezing en 33 procent die doorklikken naar de wiskunde van het jruridisch form in Nederland dat tot nu toe meer dan 19.000 hits heeft. Trouwens deze draad heeft er ook al meer dan 19.000
Morgen brengen!

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Clipboard01.jpg
Bekeken: 124
Grootte:  83,6 KB
ID: 104687
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 17:17   #768
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Morgen brengen!

Bijlage 104687
ik bedoel19718hits hier op dit forum en 19.000 hits op het forum van Nederlandse juristen
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 10 november 2016 om 17:19.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 19:42   #769
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
ik bedoel19718hits hier op dit forum en 19.000 hits op het forum van Nederlandse juristen
Dat is dan berekend met Galois combinatorics zeker? <gichel>

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Clipboard01.jpg
Bekeken: 133
Grootte:  16,9 KB
ID: 104689

Laatst gewijzigd door Wapper : 10 november 2016 om 19:45.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 21:22   #770
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Indrukwekkend ,versta er niets van ,nooit integralen of differentialen geleerd.
Tijd voor een beetje onschuldig vermaak.

In post 588 stelde ik bloedernstig dat de essentie van wat u hier en elders heel omstandig uitlegt in deze ene formule wordt vervat :

L(a) L(0)i 0[N]e[N](a)(Ri)E(n)A [f0]µ(Tr)E = 2A(n)S {D(e) T(a)U [Le]²

Uw reactie daarop blijkt uit het citaat hierboven. Gezien uw inmiddels welgekende oeverloze onwetendheid gaat u er kennelijk van uit dat alles wat op wiskunde lijkt ook wel wiskunde zal zijn. Derhalve vindt u de formule “indrukwekkend”.

Welnu, laten we de “formule” eens analyseren.

L(a) L(0)i 0[N]e[N](a)(Ri)E(n)A [f0]µ(Tr)E = 2A(n)S {D(e) T(a)U [Le]²

En nu zonder de haakjes en andere poespas :

La L0i 0N eN a RiEn A f0µTrE = 2 AnS De TaULe

Verstaat u er nu iets van, al hebt u nooit integralen of differentialen geleerd ?

Ik wou enkel op de meest eenvoudige manier bewijzen hetgeen ik stel in post 584, met name dat u dermate lijdt aan zelfoverschatting dat u makkelijk in de bloem te rollen bent, en derhalve dat u even makkelijk als juridisch kanonnenvlees in de vuurlijn kunt geduwd worden. Het bewijs is onweerlegbaar geleverd, beste mijnheer.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 21:23   #771
Patrice
Gouverneur
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
6- 2 PATRICE !

Hierbij antwoord van de BTW :


Geachte,

Klopt, alle verrichtingen dienen in de 1e in te dienen aangifte te worden opgenomen.

Ivm wetteksten, ik kan u daar niet bij helpen, eventueel kan u zich richten tot [email protected]

Mvg, M. Peeters.
KMO Antwerpen Beheer Team 3
0257/547.60

de vraag dan ivm de witte kassa is gesteld aan de btw contole in Brussel en ik wacht op antwoord.
Het begint echt zielig te worden, hoor.

Ten eerste is niet duidelijk welke vraag je hun gesteld hebt (en nu niets meer verzinnen, hé). De facturen die je kan aangeven in de eerste aangifte vanaf de daadwerkelijke oprichting van een vennootschap zijn die welke je hebt gekregen in het kader van de voorbereiding van de activiteiten, zoals bv. kosten voor juridisch advies (welk ik je zeker zou aanraden), marketingadvies of het huren van een handelspand. Deze geef je aan in je eerste aangifte en vanaf dan ontstaat het recht op fiscale aftrek van de reeds betaalde BTW. Zo werd je vraag ook begrepen.

Ten tweede staat dit volkomen los van de economische activiteiten, d.w.z. de levering van goederen en/of diensten alsmede de hiervoor vereiste aankoop van handelsgoederen, grondstoffen en halffabrikaten. Hiervoor staat trouwens letterlijk op de website van de FOD Financiën:

Vooraleer een economische activiteit te beginnen en een btw-identificatie aan te vragen, moet u zich eerst laten inschrijven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen (externe link) (KBO), die u een ondernemingsnummer zal toekennen.

[...]

Vervolgens (dus na de toekenning van het ondernemingsnummer en voor het aanvangen van de activiteit) moet u een formulier 'Aanvraag tot identificatie voor btw-doeleinden bij aanvang van een activiteit' (604A) invullen en het indienen bij het bevoegde kantoor.


http://financien.belgium.be/nl/onder...nde_activiteit

Trouwens: Je "juridische databank" bevat dus niets over BTW-wetgeving? (Anders moest je niet vragen naar 'relevante wetgeving'). Alweer betrapt, Verzinselaar.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 21:28   #772
Patrice
Gouverneur
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
1) omvorming van NV in CVBA zodat de volstortingsplicht wegvalt.(zie wiskunde techniek ga naar een ander wet)

(...)

Alle DA KAN NIE opmerkingen nu meer dan welkom
Zo zal je er bij de oprichting voor moeten zorgen dat er, los van het verplichte minimumkapitaal, voldoende kapitaal in de vennootschap aanwezig is om je voorgestelde financiële plan te realiseren. Dit financiële plan, dat over de eerste twee jaar van je geplande activiteit moet gaan, moet je trouwens bij de notaris deponeren bij de oprichting van de vennootschap. Want indien het faillissement wordt uitgesproken binnen de drie jaar na de oprichting en indien het maatschappelijk kapitaal kennelijk ontoereikend was voor de normale uitoefening van de voorgenomen bedrijvigheid over ten minste twee jaar, dan kan je door de rechter veroordeeld worden om toch met je persoonlijk vermogen in te staan voor bepaalde schulden van de vennootschap. Dit noemt men oprichtersaansprakelijkheid.

http://cooperatiefvlaanderen.nettool...inimumkapitaal
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 00:28   #773
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Dat is dan berekend met Galois combinatorics zeker? <gichel>

Bijlage 104689
ik heb 3 draden die samen 19.000 hits hebben en geen 2, de derde draad is deze die feitelijk al de mensen van google doorzend.

http://rechtenforum.nl/forum/thread/...357307e27af417

Hier zijn nog eens 7323 hits op samen met de 2 andere heb je dan die 19.000 hits

das geen galois maar gewone rekenkunde
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 00:46   #774
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Het begint echt zielig te worden, hoor.

Ten eerste is niet duidelijk welke vraag je hun gesteld hebt (en nu niets meer verzinnen, hé). De facturen die je kan aangeven in de eerste aangifte vanaf de daadwerkelijke oprichting van een vennootschap zijn die welke je hebt gekregen in het kader van de voorbereiding van de activiteiten, zoals bv. kosten voor juridisch advies (welk ik je zeker zou aanraden), marketingadvies of het huren van een handelspand. Deze geef je aan in je eerste aangifte en vanaf dan ontstaat het recht op fiscale aftrek van de reeds betaalde BTW. Zo werd je vraag ook begrepen.

Ten tweede staat dit volkomen los van de economische activiteiten, d.w.z. de levering van goederen en/of diensten alsmede de hiervoor vereiste aankoop van handelsgoederen, grondstoffen en halffabrikaten. Hiervoor staat trouwens letterlijk op de website van de FOD Financiën:

Vooraleer een economische activiteit te beginnen en een btw-identificatie aan te vragen, moet u zich eerst laten inschrijven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen (externe link) (KBO), die u een ondernemingsnummer zal toekennen.

[...]

Vervolgens (dus na de toekenning van het ondernemingsnummer en voor het aanvangen van de activiteit) moet u een formulier 'Aanvraag tot identificatie voor btw-doeleinden bij aanvang van een activiteit' (604A) invullen en het indienen bij het bevoegde kantoor.


http://financien.belgium.be/nl/onder...nde_activiteit

Trouwens: Je "juridische databank" bevat dus niets over BTW-wetgeving? (Anders moest je niet vragen naar 'relevante wetgeving'). Alweer betrapt, Verzinselaar.
das een goede insteek voor de brainstorm ,dat is een goede opmerking
die neem ik mee on de discussie want het is niet omdat het de vorige malen goed afliep en de btw aanvaarde al de verrichtingen het 1e kwartaal te boeken dat je niet gelijk zou hebben dat dit feitelijk niet mag ,als dat zo op hun website staat dan is dat waarschijnlijk omdat ze in het verleden juridisch niet veel konden doen tegen mijn techniek (Brussel heeft trouwens nog niet geantwoord)
je redenering lijkt mij zeer logisch ,maar wat als ik het toch doe ! welk is de sanctie ? krijg ik dan een boete ? en is die dat economisch haalbaar.

Dit is een voorbeeld voor het ganse forum ,concrete obstructie gegrond op juridische feiten waarmee men al of niet de sterfhuisconstructie aanpast,je zit NU op niveau van TASHUNGA dus join de club.

ik ben er goed mee weggekomen in het verleden zeker in de jaren 1989 tot 1997 dan bestond er nog geen website van de FOD .
Je hebt gelijk en het enige wat ik nu nog moet weten is wat als ik het toch doe ? WAT KOST HET AAN BOETE ??

je antwoord is duidelijk dat ik dat niet kan gaan toepassen op restaurants met een witte kassa ,dus de overdracht zal moeten gebeuren niet aan een vennootschap in opricting maar aan een CVOA omdat die het snelste is opgericht onderhands (spijtig van de BTW financiering)

U zal nu zien dat een brainstorm niets anders is dan konstant veranderen van het scenario totdat iedereen akkoord is en er een consensus moet bereikt zijn.

dus VENNOOTSCHAP IN OPRICTING wordt vervangen door CVOA waarvan ik na de oprichting overga tot beperkte aansprakelijkheid van de klanten tot 1 euro.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 11 november 2016 om 00:56.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 00:53   #775
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Het begint echt zielig te worden, hoor.


Trouwens: Je "juridische databank" bevat dus niets over BTW-wetgeving? (Anders moest je niet vragen naar 'relevante wetgeving'). Alweer betrapt, Verzinselaar.
Klopt BTW is niet opgenomen in de 5 basiswetten die ik neem om mijn Ca's te maken. Vennootschap in oprichting staat er wel in en ook diverse uitspraken en rechtsleer over vennootschap in oprichting.

De constructie pas ik al 28 jaar toe maar je opmerking is wel terecht dat het mischien niet mag ,maar ik heb al zoveel gedaan dat niet mocht .
Deficitaire vereffenen mocht ook niet en ik heb het toch maar 313 maal gedaan.

Hierbij de vraag die ik gesteld heb en daarin stond wel degelijk dat ik al factureerde !!!!

Beste,
Samen met 2 andere mensen heb ik een vennootschap in oprichting
We zijn al activiteiten aan het doen die btw plichtig zijn namelijk uitgaande facturen naar klanten
Wij kunnen geen btw aangifte doen omdat we nog geen ondernemingsnummer hebben.
De boekhouder deelde ons mede dat wij dat mogen regulariseren in het 1e kwartaal nadat we zijn opgericht.
Klopt dit ?

PS waar vind ik de wetteksten voor BTW verrichtingen van vennootschappen in oprichting.
Ik ben niet de promotor maar toekomstig vennoot
Firma wordt opgericht rond mei 2017

als je mij een mail adres geeft stuur ik de ganse correspondentie op zodat je kan zien dat ik nu niet rap iets in elkaar steek.

ALS IK LATER MOEST MOEILIJKHEDEN ONDERVINDEN 5het gaat hier over de sterfhuisconsulent CV) dan verwijs ik naar deze mail .
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 11 november 2016 om 01:21.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 01:12   #776
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Zo zal je er bij de oprichting voor moeten zorgen dat er, los van het verplichte minimumkapitaal, voldoende kapitaal in de vennootschap aanwezig is om je voorgestelde financiële plan te realiseren. Dit financiële plan, dat over de eerste twee jaar van je geplande activiteit moet gaan, moet je trouwens bij de notaris deponeren bij de oprichting van de vennootschap. Want indien het faillissement wordt uitgesproken binnen de drie jaar na de oprichting en indien het maatschappelijk kapitaal kennelijk ontoereikend was voor de normale uitoefening van de voorgenomen bedrijvigheid over ten minste twee jaar, dan kan je door de rechter veroordeeld worden om toch met je persoonlijk vermogen in te staan voor bepaalde schulden van de vennootschap. Dit noemt men oprichtersaansprakelijkheid.

http://cooperatiefvlaanderen.nettool...inimumkapitaal

OK DAS OOK EEN GOEIE


We vormen de NV om in een CVBA daarvoor moet geen financieelplan worden voorgelegd bij de notaris (niet bij omvorming) en dan worden de vennoten ook niet beschouwd als oprichters gezien oprichtersaansprakelijheid zuiver afhankelijk is van het financieel plan en bij ontsteltenis ??? GEEN AANSPRAKELIJKHEID.
De NV bestaat al jaren zodat daar ook het probleem is opgelost.

De omvorming naar cvba brengt het kapitaal terug op 18.600 EURO het is dus feitelijk een verkapte kapitaalsvermindering waarbij het maatschappelijk kapitaal van rond de 420.000 euro wordt teruggebracht naar 18.600 euro en de volstortingsplicht van de aandeelhouders wegvalt.

Bekijkt dit een zeer kritisch want het is het punt waar het meeste wordt over gediscussieert nu ,is eigenlijk een oneigenlijke kapitaalsvermindering.

U ziet dat ik door mijn wiskundige aanpak ik steeds oneigenlijke constructies maak en soms misbruik van wet als de boete niet te hoog is.

Ik ben juist super gespecialiseerd in oneigenlijke rechtsconstructies omdat daar de abstracte wiskundige aanpak (Ca's ,commutator matrix en lattice theory) volledig kan gebruikt worden .
Als U mijn trends goed leest dan staat er dat ik meer dan 3000 arresten ken en kan combineren.

Dus wat doe je tegen de omvorming van de NV naar CVBA met kapitaalsverlaging (oneigenlijk) tot 18.600 EURO.
Die kapitaalsverlaging staat nergens beschreven ,in de omvorming word enkel gebruik gemaakt van een staat van activa en passiva waarin vermeld staat dat het kapitaal 18.600 euro is
dus de kapitaalsverlaging is eerst boekhoudkundig geboekt en de datum van die boeking is de datum van de omvorming en de omvorming heeft notarieel plaats op het uur 00:00 (expliciet vermeld in de akte om alzo een officiele kapitaalsvermindering te vermijden)

K.I.S.S
KEEP IT SIMPLE AND STUPID.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 02:56   #777
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Tijd voor een beetje onschuldig vermaak.

In post 588 stelde ik bloedernstig dat de essentie van wat u hier en elders heel omstandig uitlegt in deze ene formule wordt vervat :

L(a) L(0)i 0[N]e[N](a)(Ri)E(n)A [f0]µ(Tr)E = 2A(n)S {D(e) T(a)U [Le]²

Uw reactie daarop blijkt uit het citaat hierboven. Gezien uw inmiddels welgekende oeverloze onwetendheid gaat u er kennelijk van uit dat alles wat op wiskunde lijkt ook wel wiskunde zal zijn. Derhalve vindt u de formule “indrukwekkend”.

Welnu, laten we de “formule” eens analyseren.

L(a) L(0)i 0[N]e[N](a)(Ri)E(n)A [f0]µ(Tr)E = 2A(n)S {D(e) T(a)U [Le]²

En nu zonder de haakjes en andere poespas :

La L0i 0N eN a RiEn A f0µTrE = 2 AnS De TaULe

Verstaat u er nu iets van, al hebt u nooit integralen of differentialen geleerd ?

Ik wou enkel op de meest eenvoudige manier bewijzen hetgeen ik stel in post 584, met name dat u dermate lijdt aan zelfoverschatting dat u makkelijk in de bloem te rollen bent, en derhalve dat u even makkelijk als juridisch kanonnenvlees in de vuurlijn kunt geduwd worden. Het bewijs is onweerlegbaar geleverd, beste mijnheer.
IK HAD HET NIET OVER JE GEZWAM IK HAD HET OVER DE INTEGRALEN OP ONDERSTAAND PLAATJE!

Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 03:12   #778
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Waar wij nu mee bezig zijn

kan de omvorming van de NV naar de cvba worden niet tegenstelbaar verklaard door een curator of schuldeiser op grond van 1167BW of faillissement pauliana ??

En daar zijn we met 3 advocaten 2 boekhouders/revisors en 2 curators duchtig over aan het corresponderen.

Ikzelf heb geen enkele rechspraak gevonden dat een authentieke omvorming voor een notaris via pauliana kon worden niet tegenstelbaar worden verklaart ,maar ik zou niet graag de eerste zijn die het meemaakt.

Dus denk hier ook eens over na en hoe zou je een pauliana doen als U curator was .

Dit is brainstormen ,alle mogelijke scenario's uittesten voor je het doet

Ga nu slapen ,morgen weer strand zoals vandaag.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 11 november 2016 om 03:13.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 03:15   #779
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
IK HAD HET NIET OVER JE GEZWAM IK HAD HET OVER DE INTEGRALEN OP ONDERSTAAND PLAATJE!

Het volstaat voor elkeen om uw post 594 te bekijken om vast te stellen dat u het niet over "onderstaand plaatje" had, maar wel degelijk over de door mij voorgebrachte "formule".

Laatst gewijzigd door Gwylan : 11 november 2016 om 03:16.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 09:43   #780
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het volstaat voor elkeen om uw post 594 te bekijken om vast te stellen dat u het niet over "onderstaand plaatje" had, maar wel degelijk over de door mij voorgebrachte "formule".
JOUW FORMULE ZIJN GEEN INTEGRALEN,IK had het over indrukwekkende integralen en toen ik quote deed kwam dat plaatje niet mee.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 11 november 2016 om 09:44.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be