Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2019, 07:30   #1
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard Het geheim van Jehova

Hoe is het mogelijk dat men zo'n sektes nog altijd laat bestaan?
Na het zien van de Pano reportage gisteren, ben ik er nog meer van overtuigd dat er geen geld mag gaan naar religies.
Men weet al jaren wereldwijd van het misbruik van kinderen binnen Jehova.
Niemand doet er iets aan.
Buiten het misbruik kan je ook duidelijk stellen dat die kinderen binnen het geloof gebrainwashed worden, geen sociale contacten mogen onderhouden, tegengehouden worden om te studeren enz.
Zelf ken ik 2 mensen die uiteindelijk uitgeraakt zijn, en alle contact verbroken hebben omdat ze niet meer welkom zijn bij hun eigen ouders.

Er wordt nu een onderzoek gestart (veel te laat want al het bewijsmateriaal mn de blauwe enveloppen zullen wel verdwenen zijn nu).

Link naar de reportage.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 07:40   #2
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.518
Standaard

Die import sectes zoals Jehova's en Scientology zijn ook nog eens goed in het ontduiken van belastingen via hun speciale status van 'religie'. Men zou ze misschien beter als privé onderneming catalogeren en behandelen.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 maart 2019 om 07:40.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 10:10   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Die import sectes zoals Jehova's en Scientology zijn ook nog eens goed in het ontduiken van belastingen via hun speciale status van 'religie'. Men zou ze misschien beter als privé onderneming catalogeren en behandelen.
Het Nederlands systeem. Ben ik ook voor.

En dat er veel mis is met Jehova is al langer geweten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 10:19   #4
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Hoe is het mogelijk dat men zo'n sektes nog altijd laat bestaan?
Na het zien van de Pano reportage gisteren, ben ik er nog meer van overtuigd dat er geen geld mag gaan naar religies.
Men weet al jaren wereldwijd van het misbruik van kinderen binnen Jehova.
Niemand doet er iets aan.
Buiten het misbruik kan je ook duidelijk stellen dat die kinderen binnen het geloof gebrainwashed worden, geen sociale contacten mogen onderhouden, tegengehouden worden om te studeren enz.
Zelf ken ik 2 mensen die uiteindelijk uitgeraakt zijn, en alle contact verbroken hebben omdat ze niet meer welkom zijn bij hun eigen ouders.

Er wordt nu een onderzoek gestart (veel te laat want al het bewijsmateriaal mn de blauwe enveloppen zullen wel verdwenen zijn nu).

Link naar de reportage.
Pano zijn niet de eersten hoor dat daarmee afkomen, dat is al jaren geweten.
Maar goed dat dat nog eens wordt opgerakeld.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 11:07   #5
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Pano zijn niet de eersten hoor dat daarmee afkomen, dat is al jaren geweten.
Maar goed dat dat nog eens wordt opgerakeld.
Nee, inderdaad, vorig jaar is er in Nederland ook een groot onderzoek gestart. Vandaar dat het in september naar België is gekomen doordat er 3 mensen in Nederland getuigden dat hun misbruik in België is gebeurd.
Hopelijk kuisen ze voor eens en altijd heel dien nest op.
Trouwens: dit 'opkuisen' geldt voor mij voor elke vorm van religie. Allemaal sektarisch en op vlak van kindermisbruik moeten ze geen van allen voor elkaar onderdoen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 11:20   #6
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Nou, om eerlijk te zijn, naar mijn bescheiden mening, natuurlijk zonder iemand te beledigen die anders denkt dan ik, maar ook door deze kwestie in een ander perspectief te bekijken en zonder iemands visie te veroordelen en te proberen het objectief te maken en door ieders juiste mening te overdenken, geloof ik oprecht dat ik helemaal vergeten ben wat ik ging zeggen.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 12:06   #7
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Nou, om eerlijk te zijn, naar mijn bescheiden mening, natuurlijk zonder iemand te beledigen die anders denkt dan ik, maar ook door deze kwestie in een ander perspectief te bekijken en zonder iemands visie te veroordelen en te proberen het objectief te maken en door ieders juiste mening te overdenken, geloof ik oprecht dat ik helemaal vergeten ben wat ik ging zeggen.
U bent vergeten wat u ging zeggen? Ik klaag u aan wegens het tentoon stellen van vergeetachtigheid. Dat is een overduidelijk gebrek aan respect voor andere personen. Ik neem dat uiterst persoonlijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 28 maart 2019 om 12:07.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 22:03   #8
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Kindermisbruik (binnen)in een geloof ??
Opdoeken da' geloof , zonder pardon !!
Daders zeer zwaar straffen !!!!
Van kinderen moeten ze met hun gore poten en kloten afblijven !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 10:10   #9
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Marcus 9:42 En zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, "ergert" (verkracht), het ware hem beter, dat een molensteen om zijn hals gedaan ware, en dat hij in de zee geworpen ware.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 18:08   #10
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.521
Standaard Onderzoek naar misbruik.

In april waren er 200 aanmeldingen bij de universiteit van Utrevht over misbruikzaken. Ook het OM zou zaken in onderzoek hebben. Het blijft verder stil.

De Universiteit Utrecht: " Via het electronisch contactpunt kon u uw ervaringen met seksueel misbruik binnen de gemeenschap van Jehova’s Getuigen met ons delen. Dit contactpunt was open van maart tot juni en is op 1 juni 2019 gesloten. Alle informatie die we binnen dit contactpunt hebben verkregen wordt vertrouwelijk behandeld en zal niet worden gedeeld met de gemeenschap van Jehova's Getuigen of andere partijen." (?)

Nu is bekend dat jehovah's getuigen er een eigen ethiek op nahouden die op enkele punten afwijkt van de algemeen aanvaarde ethiek. Wiki informeert:
Het Besturend Lichaam beschouwt de volgende zaken als een ernstige overtreding van verboden in de Bijbel en daarom als grondslag voor sancties[3]:

Seksuele handelingen met iemand anders dan de huwelijkspartner, inclusief homoseksuele betrekkingen (ook al zijn de partners getrouwd)[4]Afgoderij, zoals door het bezoeken van een kerkdienst of "het vieren van een vals-religieuze feestdag" (zoals Kerstmis of Pasen)Afval (dit betreft het niet meer geloven van de doctrines van het Besturend Lichaam; zie ook verderop in dit artikel)Het accepteren van bloedtransfusie of door het Besturend Lichaam verboden bloedbestanddelen Roken, drugsgebruik, dronkenschap Gokken Diefstal, afpersing. Stemmen (in politieke zin), of lidmaatschap van, dan wel voorkeur voor, een politieke partij[5] Lasteren Moord Doodslag, zoals door "onverschillig autorijden" of "door nonchalant te zijn ten aanzien van het onderhoud van zijn auto" Abortus[6] Subversieve activiteiten jegens de overheid[7].
Voor zover de afwijkingen niet onwettig zijn kan men daar weinig aan doen. Ze zijn niet de enigen die geen homoseksueel gedrag accepteren en deelname aan het politieke leven kan men niet verplicht stellen. Triest is wel dat deze opvattingen aan kinderen worden onderwezen. Voor bloedtransfusie bij kinderen is een oplossing gevonden in tijdelijk ontzetten uit de ouderlijke macht. Maar dat schijnt niet vaak nodig te zijn.

Nu is deze club eigenlijk een informele organisatie met kleine lokale eenheden. De lokale 'leiders' zijn niet in dienst van de organisatie en hebben geen juiridische kennis of vaardigheden en ze hebben geen machtsmiddelen. Ze kunnen overtreders negeren of uit de gemeenschap zetten. Het lijkt mij daarom onverstandig als zij bij een melding van een overtreding van de strafwet een onderzoek starten. Dan moet het slachtoffer als ieder ander naar de politie stappen en aangifte doen. Dat slachtoffers van misbruik terughoudend zijn om aangifte te doen is een bekend fenomeen. Dan moeten ouders of anderen die er van weten, en ook de leiders, daarbij hulp bieden en niet zelf een onderzoek starten. Ze moeten de privaci van slachtoffers respecteren.

Hoe verhoudt deze kwestie zich eigenlijk tot de biecht bij de RK-kerk?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be