Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2007, 11:42   #1
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard CD&V verkiest N-VA boven regeringsdeelname

Citaat:

vr 01/06/07 - CD&V zal kartelpartner N-VA niet opofferen als dat na 10 juni de prijs blijkt voor regeringsdeelname. Dat zegt CD&V-kopman Yves Leterme in een interview met Gazet van Antwerpen.

CD&V verhardde onder invloed van kartelpartner N-VA haar communautaire eisen. Maar houdt de partij na 10 juni vast aan die positie of doet ze water bij de communautaire wijn als ze daardoor mee in de regering kan stappen?

(Belga)

Volgens Leterme zijn de prioriteiten van zijn partij duidelijk: eerst de kartelpartner, dan de postjes.

"U onderschat de radicalisering van CD&V. U onderschat ook mijn persoonlijke gevoeligheid voor het kartel. Dat is zoals mijn kind. Ik zal het nooit opofferen voor een postje. Liever het kartel dan ministers", klinkt het in Gazet van Antwerpen.

Leterme herhaalt ook zijn doelstellingen voor 10 juni: zijn partij mag niet minder dan 27 procent halen en zelf mikt hij op 450.000 tot 500.000 stemmen.

Minder beschouwt hij als een nederlaag. "En dan zal ik mijn verantwoordelijkheid nemen."

"Rooms-rood niet zonder staatshervorming"

In De Standaard benadrukt Herman Van Rompuy intussen dat een staatshervorming een conditio sine qua non is voor een regering met CD&V/N-VA.

'Een goeie oude rooms-rode regering en snel overgaan tot de orde van de dag, is dus een illusie die ik de PS snel wil ontnemen."
http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieu.../070601leterme

Dit bericht lijkt de N-VA'ers op het eerste zicht vertrouwen te moeten schenken. Al zullen we natuurlijk pas vanaf 11 juni weten hoe de vork in de steel zit en of de CD&V haar woord zal houden. De geschiedenis heeft ons echter hoe dan ook geleerd dat de begrippen 'CD&V' en 'verregaande staatshervorming' niet erg op elkaar rijmen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 12:23   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Deuh. Wat hadden ze anders moeten zeggen een week voor de verkiezingen? We naaien de NVA de eerste de beste kans die we krijgen? Ik dacht het niet.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 12:26   #3
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Deuh. Wat hadden ze anders moeten zeggen een week voor de verkiezingen? We naaien de NVA de eerste de beste kans die we krijgen? Ik dacht het niet.
Bwa, al die mensen die nu niet meer op CD&V stemmen -en volgens de belgiscisten zijn er dat massa's - kunnen dan weer op de CD&B stemmen...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 14:12   #4
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Deuh. Wat hadden ze anders moeten zeggen een week voor de verkiezingen? We naaien de NVA de eerste de beste kans die we krijgen? Ik dacht het niet.
Ze hadden mijn respect verdient. Zoveel eerlijkheid kom je niet vaak tegen in de politiek.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 23:24   #5
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ze hadden mijn respect verdient. Zoveel eerlijkheid kom je niet vaak tegen in de politiek.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 23:29   #6
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

tja... leuk dat dit berichtje nog eens komt bovendrijven. En zelfs al zal het de waarheid niet blijken te zijn, 't is toch leuk gevonden.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be