Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2004, 21:47   #1
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard Nederlandse scholen kwaad over verspreiding homoblad

Citaat:
Het christelijk onderwijs maakt zich kwaad over de verspreiding van het homojongerenblad Expreszo op middelbare scholen.

De Besturenraad, de organisatie van het christelijke onderwijs, vindt dat de overheid ,,erg onzorgvuldig'' heeft gehandeld door mee te werken aan de verspreiding van het blad.

Tientallen scholen hebben het blad, dat in een oplage van 420.000 exemplaren naar bijna alle middelbare scholen is gestuurd, inmiddels teruggestuurd. Het ministerie van OCW heeft het project waarvan de verspreiding van Expreszo deel uitmaakt, gesubsidieerd met 50.000 euro.

,,De manier waarop het is gegaan, is ongelooflijk lomp'', zei een woordvoerster van de christelijke scholen maandag. ,,Het zat gewoon tussen de post. Het is op geen enkele manier aangekondigd.''

Dat homoseksualiteit bespreekbaar moet zijn op scholen staat voor de Besturenraad als een paal boven water. ,,Maar door een blad als Expreszo zomaar neer te gooien op scholen, bereik je dat niet'', zegt een woordvoerster. ,,Ik kan me voorstellen dat orthodox-christelijke en scholen met veel allochtone leerlingen wat anders tegen zo'n blad aankijken.''

Overigens denkt de Besturenraad dat ook scholen uit wat vrijzinniger hoek moeite hebben met het blad, gezien de grove taal die erin wordt gebezigd. ,,Dan vraag je erom dat het niet beklijft.''

De Bond KBVO, de koepel van het rooms-katholiek voortgezet onderwijs, denkt dat het rondsturen van een blad niet volstaat om homoseksualiteit bespreekbaar te maken in de klas. ,,Het valt ook plompverloren op de mat. Scholen denken: wat moeten we ermee?'' Het ministerie van OCW zegt alleen maar een subsidie te hebben verleend aan het project Pinkquest, waar Expreszo een onderdeel van is. OCW reageert daarom verder niet op de kritiek van het christelijk onderwijs.

Wel liet minister Van der Hoeven eerder weten dat ze uit wil zoeken waaarom scholen Expreszo terugsturen. Ook het ministerie van Sociale Zaken, de Nationale Jeugdraad en het VSB Fonds staken geld in het project.
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=48776
Heeft het christelijk onderwijs reden om boos te zijn?



Expreszo werd express(?) zo maar toegestuurd....
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 03:05   #2
De Vliegende Hollander
Gouverneur
 
De Vliegende Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
Standaard

Schandalig dat het Christelijk onderwijs en de zogenaamde Zwarte scholen zo reageren. Het doet me denken aan het feit dat religieuze instellingen (wereldwijd) geen aandacht willen geven aan de evolutie-theorie en het ontstaan van de aarde, omdat dit niet past binnen hun kadertje...

Onderwijs en educatie heeft als doel de ogen te openen van mensen, ongeacht je komaf. Wie met dwang deze ogen met handen en voeten wil bedekken, mag wat mij betreft zich niet verbinden met onderwijsinstellingen
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.”
De Vliegende Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 21:08   #3
Thinker
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 347
Standaard

Als een volledige generatie homo's zich out als homo, niet huwt met iemand van het andere geslacht en zich dus niet voortplant, is alles binnen een generatie opgelost. (Tenzij er één of andere wetenschappelijke doorbraak plaats vindt natuurlijk.)
Thinker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 21:16   #4
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Schandalig dat het Christelijk onderwijs en de zogenaamde Zwarte scholen zo reageren. Het doet me denken aan het feit dat religieuze instellingen (wereldwijd) geen aandacht willen geven aan de evolutie-theorie en het ontstaan van de aarde, omdat dit niet past binnen hun kadertje...

Onderwijs en educatie heeft als doel de ogen te openen van mensen, ongeacht je komaf. Wie met dwang deze ogen met handen en voeten wil bedekken, mag wat mij betreft zich niet verbinden met onderwijsinstellingen
Als die scholen van niets wisten, dan kan ik me wel inbeelden dat die voor LUL stonden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 21:16   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Als een volledige generatie homo's zich out als homo, niet huwt met iemand van het andere geslacht en zich dus niet voortplant, is alles binnen een generatie opgelost. (Tenzij er één of andere wetenschappelijke doorbraak plaats vindt natuurlijk.)
Ah ja? Dat mag je eens toelichten; het intrigeert me...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 21:34   #6
Thinker
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 347
Standaard

Vroeger moesten homo's dikwijls huwen met een vrouw en ook kinderen krijgen om te verbergen dat ze homo waren. Gezien de gewijzigde mentaliteit is dit thans niet meer nodig waardoor homo's eerder open en bloot zullen uitkomen voor hun innerlijke voorkeur om iemand van hetzelfde geslacht als levenspartner te kiezen.
En omdat ze zich niet kunnen voortplanten via iemand van hetzelfde geslacht, zullen de genen, die verantwoordelijk zijn voor homosexualiteit, dan ook langzaam maar zeker uitsterven. Elementair Darwinisme.

Laatst gewijzigd door Thinker : 12 oktober 2004 om 21:35.
Thinker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 21:35   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Vroger moesten homo's dikwijls huwen met een vrouw en ook kinderen krijgen om te verbergen dat ze homo waren. Gezien de gewijzigde mentaliteit is dit thans niet meer nodig waardoor homo's eerder open en bloot zullen uitkomen voor hun innerlijke voorkeur om iemand van hetzelfde geslacht als levenspartner te kiezen.
En omdat ze zich niet kunnen voortplanten via iemand van hetzelfde geslacht, zullen de genen, die verantwoordelijk zijn voor homosexualiteit, dan ook langzaam uitsterven. Elementair Darwinisme.
Nee, elementaire bullshit. Bewijs mij eens dat homoseksualiteit genetisch bepaald is...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 21:56   #8
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard Staatssecratris stond niet te juichen voor dit blad...

Vandaag staat in De Telegraaf te lezen:
Citaat:
Staatssecretaris Ross, verantwoordelijk voor homo-emancipatie, stond dinsdag niet te juichen over subsidie voor een blad dat rept van 'kutmarokkanen' en 'luie negers' en grappen maakt over de lippen van voetballer Michael Reiziger en premier Balkenende. De manier waarop het blad de premiers naam gebruikt, noemde ze "ronduit walgelijk". In de tolerantietest kan de maker van de test op de vraag 'Als ik de baas van Nederland was' kiezen voor het antwoord 'Balkenende zijn! Dat wordt de hele dag masturberen voor de spiegel'.
http://www2.telegraaf.nl/binnenland/...r_scholen.html
Klasrijk is dat blad precies niet voor een klas...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 22:00   #9
Thinker
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 347
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Nee, elementaire bullshit. Bewijs mij eens dat homoseksualiteit genetisch bepaald is...
Door wat anders? Door de omgeving of door besmetting misschien?
Thinker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 22:06   #10
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard Nog een reactie...

Citaat:
Homoseksualiteit nog altijd taboe?

'Met zo'n blad maak je homoseksualiteit echt niet bespreekbaar' vonden tientallen scholen toen ze ongevraagd stapels van het tijdschrift Expreszo kregen toegestuurd.
Het blad is gemaakt met subsidie van het ministerie van onderwijs. De makers beschouwen de reactie van de boze scholen als een bewijs dat homosekualiteit op scholen nog altijd een groot taboe is. Maar de scholen zeggen: dit blad is niet geschikt om het onderwerp bespreekbaar te maken. Wij doen dat wel op onze eigen manier.
http://www.nrc.nl/
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 05:12   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Door wat anders? Door de omgeving of door besmetting misschien?
Geen idee, maar jij weet het blijkbaar allemaal. Vertel me eens hoe het komt dat ik homoseksueel geworden ben en mijn broer niet, terwijl we toch dezelfde ouders hebben...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 05:40   #12
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Nee, elementaire bullshit. Bewijs mij eens dat homoseksualiteit genetisch bepaald is...
Bewijs jij eens dat het niet is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 08:51   #13
Thinker
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 347
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Geen idee, maar jij weet het blijkbaar allemaal. Vertel me eens hoe het komt dat ik homoseksueel geworden ben en mijn broer niet, terwijl we toch dezelfde ouders hebben...
Ja, hoe komt het dat een kind van dezelfde ouders met blond haar en het andere met donker haar geboren wordt? Volgens wetenschappelijke studies, zullen er binnen enkele duizenden jaren wellicht ook geen echte blondharigen meer zijn.
Dat heeft ook allemaal te maken met de werking van de genen.
Thinker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 10:05   #14
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Vroeger moesten homo's dikwijls huwen met een vrouw en ook kinderen krijgen om te verbergen dat ze homo waren. Gezien de gewijzigde mentaliteit is dit thans niet meer nodig waardoor homo's eerder open en bloot zullen uitkomen voor hun innerlijke voorkeur om iemand van hetzelfde geslacht als levenspartner te kiezen.
En omdat ze zich niet kunnen voortplanten via iemand van hetzelfde geslacht, zullen de genen, die verantwoordelijk zijn voor homosexualiteit, dan ook langzaam maar zeker uitsterven. Elementair Darwinisme.
Slaat op niet veel he kerel... Het komt toch ook voor bij dieren en die gedragen zich niet naar de normen van een maatschappij.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 19:50   #15
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Ja, hoe komt het dat een kind van dezelfde ouders met blond haar en het andere met donker haar geboren wordt? Volgens wetenschappelijke studies, zullen er binnen enkele duizenden jaren wellicht ook geen echte blondharigen meer zijn.
Dat heeft ook allemaal te maken met de werking van de genen.
Kortom: je hele stelling slaat nergens op. Homoseksualiteit heeft altijd en overal bestaan en zal ook altijd en overal blijven bestaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be