Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2018, 16:40   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard werkloosheidsuitkeringen in België

Ik werk in de gezondheidszorg, in een regio met veel migranten uit Turkije en Marokko. Hun ouders zijn destijds naar hier gekomen voor een beter leven. Maar thuis spreken ze gewoon Turks of Marokkaans en hun kinderen lopen dus massaal achterstand op op school. Ze hebben geen intentie om zich hier te integreren en bij te dragen aan de maatschappij. Ze wapperen wel snel met de racismevlag om te rechtvaardigen waarom ze thuis zijn. "Het komt door die autochtonen die ons discrimineren"

Het valt me op in welke hoeveelheden ze werkloos zijn en leven van uitkeringen. Dat moet toch enorm wegen op de belastingbetaler. En hoe meer kinderen ze maken, hoe groter die druk zal worden.

Hoeveel hun uitkeringen bedragen weet ik niet precies, maar blijkbaar is het een percentage van wat ze vroeger verdienden.

Zijn werkloosheidsuitkeringen beperkt in tijd of kunnen sommigen er levenslang op teren? Eigenlijk moet ik dat aan bembem vragen.

Een van mijn grootste zorgen is dat wanneer het systeem failliet gaat, de staat nog meer gaat belasten op vastgoedbezitters die via een erfenis iets aan hun kinderen willen nalaten. Dat mensen die WEL willen werken en iets moois hebben opgebouwd, het moeten afgeven voor een bende migranten die niet eens fatsoenlijk Nederlands kennen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 18 september 2018 om 16:41.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 17:58   #2
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik werk in de gezondheidszorg, in een regio met veel migranten uit Turkije en Marokko. Hun ouders zijn destijds naar hier gekomen voor een beter leven. Maar thuis spreken ze gewoon Turks of Marokkaans en hun kinderen lopen dus massaal achterstand op op school. Ze hebben geen intentie om zich hier te integreren en bij te dragen aan de maatschappij. Ze wapperen wel snel met de racismevlag om te rechtvaardigen waarom ze thuis zijn. "Het komt door die autochtonen die ons discrimineren"

Het valt me op in welke hoeveelheden ze werkloos zijn en leven van uitkeringen. Dat moet toch enorm wegen op de belastingbetaler. En hoe meer kinderen ze maken, hoe groter die druk zal worden.

Hoeveel hun uitkeringen bedragen weet ik niet precies, maar blijkbaar is het een percentage van wat ze vroeger verdienden.

Zijn werkloosheidsuitkeringen beperkt in tijd of kunnen sommigen er levenslang op teren? Eigenlijk moet ik dat aan bembem vragen.

Een van mijn grootste zorgen is dat wanneer het systeem failliet gaat, de staat nog meer gaat belasten op vastgoedbezitters die via een erfenis iets aan hun kinderen willen nalaten. Dat mensen die WEL willen werken en iets moois hebben opgebouwd, het moeten afgeven voor een bende migranten die niet eens fatsoenlijk Nederlands kennen.
Foei, dat is racisme en dat mag niet gezegd worden... Ze zullen Vlaanderen wel kapot krijgen... Ze moesten maar niet tegen maffia la Belgique durven ingaan...
En de francofonie moet toch overleven...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 20:11   #3
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik werk in de gezondheidszorg, in een regio met veel migranten uit Turkije en Marokko. Hun ouders zijn destijds naar hier gekomen voor een beter leven. Maar thuis spreken ze gewoon Turks of Marokkaans en hun kinderen lopen dus massaal achterstand op op school. Ze hebben geen intentie om zich hier te integreren en bij te dragen aan de maatschappij. Ze wapperen wel snel met de racismevlag om te rechtvaardigen waarom ze thuis zijn. "Het komt door die autochtonen die ons discrimineren"

Het valt me op in welke hoeveelheden ze werkloos zijn en leven van uitkeringen. Dat moet toch enorm wegen op de belastingbetaler. En hoe meer kinderen ze maken, hoe groter die druk zal worden.

Hoeveel hun uitkeringen bedragen weet ik niet precies, maar blijkbaar is het een percentage van wat ze vroeger verdienden.

Zijn werkloosheidsuitkeringen beperkt in tijd of kunnen sommigen er levenslang op teren? Eigenlijk moet ik dat aan bembem vragen.

Een van mijn grootste zorgen is dat wanneer het systeem failliet gaat, de staat nog meer gaat belasten op vastgoedbezitters die via een erfenis iets aan hun kinderen willen nalaten. Dat mensen die WEL willen werken en iets moois hebben opgebouwd, het moeten afgeven voor een bende migranten die niet eens fatsoenlijk Nederlands kennen.
Dekolonisatie. Durf erover praten.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 20:26   #4
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Foei, dat is racisme en dat mag niet gezegd worden... Ze zullen Vlaanderen wel kapot krijgen... Ze moesten maar niet tegen maffia la Belgique durven ingaan...
En de francofonie moet toch overleven...
Maar even in concreto..

Op jobat.be lees ik dit

Citaat:
Stel: je hebt al 6 jaar gewerkt, je woont alleen en je laatste brutoloon was € 2000.
Als je voltijds werkloos wordt en uitkeringsgerechtigd bent, krijg je de eerste 3 maanden € 1300 per maand. Van maand 4 t.e.m. maand 12 krijg je € 1200. Het tweede jaar krijg je € 1100 per maand.
In het derde jaar krijg je de eerste twee maanden € 1070 per maand, daarna val je terug op het minimumbedrag van € 953.

Als je 7 jaar gewerkt zou hebben, krijg je 2 maand langer € 1070 per maand. Per gewerkt jaar, komt er dus 2 maand bij. Deze tweede fase duurt maximaal 36 maanden. Na maximaal 48 maanden werkloosheid, val je terug naar het minimumbedrag
Ik vraag me dan echt af hoe lang mensen nog aanspraak kunnen maken op dat minimumbedrag. Want dan moeten ze gewoon een klein beetje in het zwart gaan bijklussen om meer over te houden dan iemand die keihard werkt en de thuisblijvers onderhoudt.

Ik zie soms patiënten die al jaren thuis zijn.
Dan is het toch heel duidelijk dat de politiek dit land moedwillig om zeep wil helpen.

Die Turk die ik vandaag sprak is al jaren werkloos, en bouwt met de opbrengst van de uitkering een huis in Turkije. Hij gaat hier nog 3 jaar blijven (zonder te werken uiteraard) en trekt dan naar Turkije.

Met andere woorden, de Belgische belastingbetaler betaalt zijn huis.

Is dat dan niet om van te kotsen?
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 21:55   #5
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Maar even in concreto..

Op jobat.be lees ik dit



Ik vraag me dan echt af hoe lang mensen nog aanspraak kunnen maken op dat minimumbedrag. Want dan moeten ze gewoon een klein beetje in het zwart gaan bijklussen om meer over te houden dan iemand die keihard werkt en de thuisblijvers onderhoudt.

Ik zie soms patiënten die al jaren thuis zijn.
Dan is het toch heel duidelijk dat de politiek dit land moedwillig om zeep wil helpen.

Die Turk die ik vandaag sprak is al jaren werkloos, en bouwt met de opbrengst van de uitkering een huis in Turkije. Hij gaat hier nog 3 jaar blijven (zonder te werken uiteraard) en trekt dan naar Turkije.

Met andere woorden, de Belgische belastingbetaler betaalt zijn huis.

Is dat dan niet om van te kotsen?
Euh ipv wederom kleurtjes & zwakkeren te bashen zou je je beter bezighouden met je eigen zaken. Wat hebben die mensen je misschien misdaan dat je zo pissed reageert; en dat van dat huis helpen bouwen so be it, iedereen doet met z'n spaarpotje wat ie wilt. Als ik bvb beslis om bij wijze van spreken enkel nog rijst te eten met praktisch niks erbij om zo wat opzij te zetten voor x of y project, dan heeft niemand daar zaken mee. Punt!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 22:00   #6
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik werk in de gezondheidszorg, in een regio met veel migranten uit Turkije en Marokko. Hun ouders zijn destijds naar hier gekomen voor een beter leven. Maar thuis spreken ze gewoon Turks of Marokkaans en hun kinderen lopen dus massaal achterstand op op school. Ze hebben geen intentie om zich hier te integreren en bij te dragen aan de maatschappij. Ze wapperen wel snel met de racismevlag om te rechtvaardigen waarom ze thuis zijn. "Het komt door die autochtonen die ons discrimineren"

Het valt me op in welke hoeveelheden ze werkloos zijn en leven van uitkeringen. Dat moet toch enorm wegen op de belastingbetaler. En hoe meer kinderen ze maken, hoe groter die druk zal worden.

Hoeveel hun uitkeringen bedragen weet ik niet precies, maar blijkbaar is het een percentage van wat ze vroeger verdienden.

Zijn werkloosheidsuitkeringen beperkt in tijd of kunnen sommigen er levenslang op teren? Eigenlijk moet ik dat aan bembem vragen.

Een van mijn grootste zorgen is dat wanneer het systeem failliet gaat, de staat nog meer gaat belasten op vastgoedbezitters die via een erfenis iets aan hun kinderen willen nalaten. Dat mensen die WEL willen werken en iets moois hebben opgebouwd, het moeten afgeven voor een bende migranten die niet eens fatsoenlijk Nederlands kennen.
Waarom als ik vragen mag? Ik ben geen beroepsdopper by the way maar een slachtoffer van het rotte systeem dat iedereen meedogenloos aan de kant zet die niet in een bepaald profiel past. Voor iemand die zogezegd in de therapeutische sector werkzaam is zou ik me schamen om zo de zwakkeren te zitten bashen!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 00:53   #7
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard


Er is er precies eentje hier die in haar gat gebeten is....

Maar die zelf graag basht op de mensen die het systeem spekken dat haar onderhoudt....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 06:15   #8
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Euh ipv wederom kleurtjes & zwakkeren te bashen zou je je beter bezighouden met je eigen zaken. Wat hebben die mensen je misschien misdaan dat je zo pissed reageert; en dat van dat huis helpen bouwen so be it, iedereen doet met z'n spaarpotje wat ie wilt. Als ik bvb beslis om bij wijze van spreken enkel nog rijst te eten met praktisch niks erbij om zo wat opzij te zetten voor x of y project, dan heeft niemand daar zaken mee. Punt!
correctie:

de zwakkeren --> de luieriken en de profiteurs

zijn spaarpotje --> mijn belastingsgeld

Die man is jaren werkloos en krijgt 950 euro minimumuitkering per maand, die de belastingbetaler maar moet ophoesten. Gaat vervolgens nog wat in het zwart werken en klaar is kees. Zo'n mensen moesten ze godverdomme naar een concentratiekamp sturen.

Jij mag van mij alle dagen rijst eten, maar dan wel met geld waar je zelf voor hebt gewerkt
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 06:36   #9
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Euh ipv wederom kleurtjes & zwakkeren te bashen zou je je beter bezighouden met je eigen zaken. Wat hebben die mensen je misschien misdaan dat je zo pissed reageert; en dat van dat huis helpen bouwen so be it, iedereen doet met z'n spaarpotje wat ie wilt. Als ik bvb beslis om bij wijze van spreken enkel nog rijst te eten met praktisch niks erbij om zo wat opzij te zetten voor x of y project, dan heeft niemand daar zaken mee. Punt!
Spaarpotjes op de rug van de arme Belgen die heel hun leven gewerkt hebben en dan met een minimumpensioen moeten overleven...
Zij hebben niets misdaan??
Zij ondermijnen onze welvaart en ons welzijn...
En de regering doet niets en Vlaanderen mag niets doen van la Belgique of het krijgt de hele gecorrumpeerde en gesubsidieerde Belgische media over zich heen...
Daar juist heeft iedere Vlaamse burger zaken mee...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 september 2018 om 06:36.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 07:56   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
...
Zijn werkloosheidsuitkeringen beperkt in tijd of kunnen sommigen er levenslang op teren?
....
U weet niet of werkloosheidsuitkeringen wel of niet beperkt zijn in de tijd?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 09:32   #11
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U weet niet of werkloosheidsuitkeringen wel of niet beperkt zijn in de tijd?
Ik lees dat men eerst terugvalt op een percentage van wat men vroeger verdiende. Wat uiteindelijk wordt afgebouwd tot men tot een minimum van een kleine 1000 euro per maand komt.

Mijn vraag is hoe lang men beroep kan doen op dat minimum. Want het is verdomme schandalig. We weten allemaal dat de bevolking vergrijst en dat de toekomst nog zwaarder gaat worden om pensioenen te financieren. Dan kunnen we echt geen parasieten erbij nemen die vinden dat ze permanent uitkeringsgerechtigd zijn.

Ik heb verdorie rugpatiënten die morfine moeten slikken om te kunnen slapen.
Die hebben daar echt recht op, en daar is het voor bedoeld.

Maar 1 dag later meldt er zich een Turk aan die al jaren uitkeringsgerechtigd is wegens "rugpijn". Uit onderzoek blijkt dat hij nergens last heeft, wil ook geen oefeningen doen maar eist massage. Met de opbrengst van de uitkeringen bouwt meneer een huis in Turkije. Hij gaat hier nog 3 jaar blijven, dan is de kas genoeg leeggeroofd.

Alleen in België kan zoiets
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 19 september 2018 om 09:33.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 09:56   #12
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Spaarpotjes op de rug van de arme Belgen die heel hun leven gewerkt hebben en dan met een minimumpensioen moeten overleven...
Zij hebben niets misdaan??
Zij ondermijnen onze welvaart en ons welzijn...
Sterker nog, ze veroorzaken ons faillissement.
Mensen hebben een steeds hogere levensverwachting, maw moeten pensioenen langer gefinancierd worden.

Van de 6 miljoen Belgen die een leeftijd hebben om te werken, is maar de helft aan de slag.

Hier een speech van Jan de Nul die tot denken aanzet. Ik ben er van overtuigd dat het schip gaat zinken. En als het zo ver komt gaat de staat nog meer erfbelasting etc heffen op mensen die WEL iets van hun leven hebben gemaakt.

Citaat:

Moeder, waarom werken wij?

Door Jan Pieter De Nul

Eigenlijk had ik als titel willen nemen: 'Wat doe ik hier?' Uitreiking van de HR manager van het jaar?

Buiten het feit dat wij 6000 personeelsleden in dienst hebben, ben ik toch geen HR manager. Elke business is natuurlijk een people business. Ik zal met een korte omweg tot een probleem komen dat we allemaal gemeenschappelijk hebben.

Als we de website van de nationale bank consulteren dan zien we dat er van de 11 miljoen Belgen 6,1 miljoen de leeftijd hebben waarop ze zouden moeten werken. Er werken er 3,1 miljoen.

We hebben 2,3 miljoen gepensioneerden waarvan 460.000 overheidspensioenen. Zoals Trends op 11 april becijferde hebben we 1.490.667 werklozen. We hebben 400.000 invaliden. Ik beweer niet dat onze 1,3 miljoen ambtenaren totaal onproductief zijn. We hebben er wel 100.000 meer dan 10 jaar geleden.

Volgens de OESO steeg de kost van de overheid van 2001-2011 in België bij constante munt met 17,5%. Per capita kostte ons overheidsapparaat 20% meer dan het Duitse met een vergelijkbare handicap van federaal en Länder. Ondertussen stegen de overheidsuitgaven nog met 5% dat wil zeggen: alle belastingsverhogingen gingen verloren in hogere uitgaven.

Ik weet wel dat in die 1,3 miljoen een stuk onderwijs en gezondheidszorg zit. Toch blijven we meer dan 20% duurder dan de Duitse overheid en dat is geen licht apparaat. Dit is dus de eerste plaats waar je moet besparen. De strijd tegen fiscale fraude en het wegbelasten van de ondernemers mag je gerust voeren, ze zijn er in Frankrijk al ver mee geraakt. De inquisitie door de BBI is in België een regionaal fenomeen. Het beperkt zich tot het Vlaamse landgedeelte.

Een jaar geleden stelde 1 van onze rode coryfeeën dat zij die graag werken, dat mogen doen, maar ze moeten solidair zijn met hen die het recht op luiheid koesteren. Dit lijkt mij de rode draad door alle acties van de regering. Zij die werken en sparen, moeten betalen.

Wat je moet doen is een activeringsbeleid voeren: als je bij die 3,1 miljoen werkenden, een half miljoen kan toevoegen, dan tikt dat dubbel aan. Niet alleen 500.000 meer die bijdragen, maar vooral 500.000 minder uitkeringen.

Denk je dat er geen werk is voor die groep? Hoeveel buitenlanders werken er legaal of illegaal in de bouw en andere sectoren? Hoeveel delocalisaties had je kunnen vermijden? Wij zoeken elke dag mensen, net zoals in de VS kunnen een hoop nieuwe jobs gecreëerd worden.

Er is gewoon geen goesting om te werken. Omdat het zonder werken ook kan.

We hebben echter zoveel systemen opgebouwd om betaald te worden zonder te werken, en die bovendien nog grotendeels worden gelijkgesteld om pensioenrechten op te bouwen. Ik vrees dat dit een moeilijke strijd wordt, één ding mag je niet vergeten. 3,1 miljoen mensen moeten 8 miljoen mensen onderhouden. Politiekers mogen doen wat ze willen, die 3 miljoen mensen zullen nooit tevreden zijn.

Je kan er dus zeker van zijn dat de stemmen geworven zullen worden bij de 8 miljoen andere en dat betekent dus dat je steeds meer nieuwe cadeautjes moet uitdelen.

Iedereen doet vaag over de kost van de vergrijzing, maar geloof me die is enorm. Voorgaande regeringen hebben met gemak hun budgettaire doelstellingen? Behaald? door een paar gekapitaliseerde pensioenfondsen (dienst overzeese sociale zekerheid, Belgacom, ... ) om te zetten in een zilverfonds. Een grootdeel van onze gebouwen zijn verkocht en ook dat geld, net als het zilverfonds, is weg.

Activa werden opgeofferd om de begrotingen op te smukken, de passiva van deze ingrepen werden uitgesmeerd over de komende jaren.

Onze staatsschuld overschrijdt nu reeds 400 miljard euro rekening houdend met een paar provisies en gedebudgetteerde kosten. Vergeet niet dat we de besparingen begonnen zijn, toen we de bangelijke drempel van 10.000 miljard Belgische Frank overschreden. Al onze besparingen hebben geleid tot een 60% hogere schuld. Stel dat de interesten naar een vrij normale 5% zouden gaan, dan kan onze regering op zoek naar een extra 12 miljard euro per jaar. De inspanning die volgend jaar na de verkiezingen moet genomen worden, zal een veelvoud bedragen van het cijfer dat geprojecteerd wordt. Lees het fiscal sustainability report van de Europese commissie er op na.

Stop in godsnaam met dit uit te drukken als procent van het bruto nationaal product.

Het bruto nationaal product is de waarde van alle geproduceerde goederen en diensten. De bijdrage van de overheid aan het BNP bedraagt 53%, daar zie je pas echt de productiviteit van onze ambtenaren.

1,3 miljoen ambtenaren generen 53%.

3,1 miljoen burgers generen 47% van het BNP.

De ambtenaar is dus 2,7 maal productiever.

De HR-manager die dit ontdekte en toepaste moet hier vanavond winnen.

Het bruto nationaal product is een fictief cijfer, een verkeerd begrip; wat werkelijk telt is het inkomen van de overheid en dat bedraagt zo een 180 miljard euro per jaar. Ten opzichte van het zakencijfer van de nv België zijn deficit en schuld dus meer dan 2 keer de citeerde cijfers. Een bedrijf waarvan de schuld 2,5 keer het zakencijfer bedraagt en met een recurrent verlies van een 6 ?* 7%. Hoe krijg je dit ooit gekeerd?

We voeren reeds tientallen jaren een migratiepolitiek die een ware catastrofe is. In Amerika, Australië en Canada kom je er maar in wanneer je bepaalde vaardigheden hebt die het land nodig heeft.

Ik heb een Vlaamse burgerlijk ingenieur in Australië die na 8 jaar zijn papieren gekregen heeft. De minste aanvaring met het gerecht, hij of zijn familie, had hem zijn werkvergunning gekost. Weet u hoeveel er van onze Noord-Afrikaanse migranten werken?

Het is niet hun schuld, het is de schuld van het bestel die dit mogelijk gemaakt heeft. Toen het ijzeren gordijn viel rond '92 heb ik gepleit om goed opgeleide orthodoxe Kaukasiërs naar hier te brengen. Zot was ik, allemaal Russische maffia.

21 jaar geleden heb ik vooraanstaande politiekers gewaarschuwd voor de opruiende taal die door wahabitische Imams van de grote moskee van Brussel gepredikt werd. Ik heb getuigen van dit gesprek. Ik werd verrot gescholden voor racist en Vlaams Blokker. Ik heb als jonge ingenieur 2 jaar in Noord-Afrika gewoond, Libië met name. Ik ben tijdens de Iraanse revolutie gedurende 3 maand in Iran geblokkeerd geweest nadat ik in dat land meer dan 30 keren verbleven had.

Maar ja, onze politiekers zijn allemaal ervaringsdeskundigen, gelijk waarover je praat.

Nu kom ik terug bij ons gemeenschappelijk probleem. Wie gaat dat allemaal betalen? Terug die 3,1 miljoen mensen die werken. Als je dit uitrekent, dan moet je echter nog 20 - 30% meer van het inkomen van die werkenden naar de staat trekken. Hoe gaan jullie HR managers die mensen nog motiveren? Hoe gaan HR managers de toekomstige generatie(s) blijven motiveren om te blijven werken en steeds meer te blijven bijdragen voor de steeds groter wordende groep niet-actieven?

Het is duidelijk dat de groepsverzekering het volgende doelwit is.

Op een bepaald omslagpunt zal die minderheid afhaken. Wie zal hen dat verwijten?

Met welke HR-tools zullen jullie dat dreigende generatieconflict oplossen?

Er wordt door onze verschillende regeringen geen enkele structurele maatregel genomen die een perspectief biedt aan de komende generatie. Ten andere welke structurele maatregel ga je nemen die bij de 8 miljoen niet-productieven geen stemmen kosten? Er is maar 1 oplossing, er zijn 6,1 miljoen mensen in België die de leeftijd hebben waarop ze zouden moeten werken. Doe ze werken! Bouw de overheid af. Ten andere: overheidspensioenen zijn zogezegd uitgesteld loon, ik kan u verzekeren dat vele overheidsbarema's zware concurrentie betekenen voor de privésector.

Dat de overheid als aantrekkelijke werkgever wordt ervaren in de Randstad Award is veelzeggend. Uit de laatste studie van dit jaar blijkt dat de publieke sector beter wordt gewaardeerd op het vlak van bij uitstek werkzekerheid, balans werk/privé, maar ook op het vlak van loonpakket en werksfeer.

Enkel op het vlak van de kwaliteit van het management scoort de privésector beter dan de publieke sector. ( bron: Randstad Award 2013)

In 1898 voerde Otto von Bismarck het eerste wettelijke staatspensioen in. Vanaf 70 jaar terwijl de gemiddelde levensverwachting 45 jaar bedroeg. De hoge kindersterfte beïnvloedde dit cijfer echter negatief. Een 5-jarige genoot een hogere levensverwachting dan een zuigeling.

Stop eindelijk met alle pre-pensioenen. We gingen dit een paar jaar geleden al doen en nu komen er na Opel Antwerpen nog 1800 bij vanaf 51 jaar bij Ford Genk, evenveel bij Arcelor Mittal, enz. Ze blijven beschikbaar voor de arbeidsmarkt? Doe me niet lachen, vertel me eens hoeveel er terug aan de slag gegaan zijn? Toen de pensioenleeftijd in 1925 bij wet op 65 jaar bepaald werd was de levensverwachting voor mannen 58 jaar. Vandaag is deze verwachting 78 jaar, maar is de gemiddelde pensioenleeftijd tot rond de 58 jaar geslonken. Wie gaat dit blijven betalen? Jullie!
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 13:05   #13
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik lees dat men eerst terugvalt op een percentage van wat men vroeger verdiende. Wat uiteindelijk wordt afgebouwd tot men tot een minimum van een kleine 1000 euro per maand komt.

Mijn vraag is hoe lang men beroep kan doen op dat minimum. Want het is verdomme schandalig. We weten allemaal dat de bevolking vergrijst en dat de toekomst nog zwaarder gaat worden om pensioenen te financieren. Dan kunnen we echt geen parasieten erbij nemen die vinden dat ze permanent uitkeringsgerechtigd zijn.

Ik heb verdorie rugpatiënten die morfine moeten slikken om te kunnen slapen.
Die hebben daar echt recht op, en daar is het voor bedoeld.

Maar 1 dag later meldt er zich een Turk aan die al jaren uitkeringsgerechtigd is wegens "rugpijn". Uit onderzoek blijkt dat hij nergens last heeft, wil ook geen oefeningen doen maar eist massage. Met de opbrengst van de uitkeringen bouwt meneer een huis in Turkije. Hij gaat hier nog 3 jaar blijven, dan is de kas genoeg leeggeroofd.

Alleen in België kan zoiets
Ik dacht een paar jaar terug dat zulke zaken stilletjes aan aan het minderen waren omdat zo dikwijls in de kranten staat dat men dat zou aanpakken of aangepakt had. Monica De Coninck werd flinks, de NV-A regeert al meer dan een decennia in Vlaanderen, ...

Maar ik spraak laatst met een collega met afkomst uit de migratie en die lachte me gewoon uit. Schering en inslag is dat soort zaken zegde hij. Er zijn amper werklozen en invaliden in de migrantengemeenschappen die niet in het zwart bij verdienen. Toen kwam er nogal rechtse praat uit die gast, vandaag gaat hij PVDA stemmen. Hoofddoek gedoe + berberuitspraken van De Wever. Er zijn maar weinig mensen die de nuance in de uitspraken van De Wever hebben willen horen (of konden horen door het valse geroep van de oppositie).

Maar ik dwaal af. Dat verhaal van die Turk is gewoon de dagdagelijkse praktijk bij de moslims (hopelijk gaat dat met de nieuwe golven Afrikanen minder zijn maar ik vrees ervoor). Elke week komen er zaken van corruptie boven. De ene carrousel na de andere wordt opgerold en het houdt niet op. Rijbewijzen, invaliditeit, kindergeld, pensioenen, ... het kan allemaal illegaal bekomen worden mits betaling. Het is vermoedelijk maar het topje van de ijsberg. En het zal alleen maar verergeren. Hoe meer ze onze instellingen overnemen hoe normaler het gaat worden en hoe moeilijker om er nog iets aan te doen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 19 september 2018 om 13:06.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 13:44   #14
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Sterker nog, ze veroorzaken ons faillissement.
Mensen hebben een steeds hogere levensverwachting, maw moeten pensioenen langer gefinancierd worden.

Van de 6 miljoen Belgen die een leeftijd hebben om te werken, is maar de helft aan de slag.

Hier een speech van Jan de Nul die tot denken aanzet. Ik ben er van overtuigd dat het schip gaat zinken. En als het zo ver komt gaat de staat nog meer erfbelasting etc heffen op mensen die WEL iets van hun leven hebben gemaakt.
Zet die plaat af please, en die Jan De Nul is al even inhoudsloos als je handtekening.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 13:47   #15
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
correctie:

de zwakkeren --> de luieriken en de profiteurs

zijn spaarpotje --> mijn belastingsgeld

Die man is jaren werkloos en krijgt 950 euro minimumuitkering per maand, die de belastingbetaler maar moet ophoesten. Gaat vervolgens nog wat in het zwart werken en klaar is kees. Zo'n mensen moesten ze godverdomme naar een concentratiekamp sturen.

Jij mag van mij alle dagen rijst eten, maar dan wel met geld waar je zelf voor hebt gewerkt
Listen, ieder doet met zijn money wat ie wilt. Als ik daar enkel rijst mee eet -of een ander couscous- dan heb jij daar niets in te koeken!

(Het is trouwens een communistisch concept om zich altijd te willen bemoeien met het spending-gedrag van de mensen. In dat opzicht ben je toch wel uiterst links bezig -zonder het evenwel te besefffen )

Laatst gewijzigd door bembem : 19 september 2018 om 13:50.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 14:00   #16
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Spaarpotjes op de rug van de arme Belgen die heel hun leven gewerkt hebben en dan met een minimumpensioen moeten overleven...
Zij hebben niets misdaan??
Zij ondermijnen onze welvaart en ons welzijn...
En de regering doet niets en Vlaanderen mag niets doen van la Belgique of het krijgt de hele gecorrumpeerde en gesubsidieerde Belgische media over zich heen...
Daar juist heeft iedere Vlaamse burger zaken mee...
Euh ik heb het reeds in een andere topic gepost, maar wat absenteisme (& ziekteverzuim) jaarlijks kost is véél meer dan waar je over zit te klagen. Wat jij niet inziet in je blinde haat tov alles francofonie & stoute 'anti-vlaamse' media, is dat men van hogeraf de werkmensen/aka taxpayers opzet tegen zij die geen inkomen uit arbeid hebben. Maw je aanbid een liberaal systeem waar het ieder voor zich is en waar nagenoeg enkel de chefs voordelen genieten op de kap van de uitgeperste werkende massa. Chefs die via hun diverse constructies & corporations hun taxen massaal ontlopen en het werkvolk ervoor laten opdraaien. Niet enkel dat maar ook er niet voor terugdeinzen om die mensen op te zetten tegen elkaar.

Het wordt tijd dat de werkezels dat eens beginnen in te zien, ipv meedogenloos op de zondebok aka de vreemde, de invaliede, de armere.. te zitten kappen!

Laatst gewijzigd door bembem : 19 september 2018 om 14:02.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 22:00   #17
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Kun je me uitleggen wat er mis is met de ieder voor zich - mentaliteit?
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 22:08   #18
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Listen, ieder doet met zijn money wat ie wilt. Als ik daar enkel rijst mee eet -of een ander couscous- dan heb jij daar niets in te koeken!

(Het is trouwens een communistisch concept om zich altijd te willen bemoeien met het spending-gedrag van de mensen. In dat opzicht ben je toch wel uiterst links bezig -zonder het evenwel te besefffen )
Nu zeg je het weer. Ieder doet met ZIJN geld..

Het is MIJN belastinggeld, wat aan derde partijen wordt uitgedeeld. Je beschouwt je uitkering blijkbaar als een onbetwistbaar gegeven.

Jij gaat je rijst kopen met mijn centen, en komt dan vertellen "ik doe met mijn geld wat ik wil". Da's net zoals dat er dadelijk een dief mijn TV komt stelen, en als ik hem weer opeis zegt van "Het is verdomme mijn TV"
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 22:09   #19
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Kun je me uitleggen wat er mis is met de ieder voor zich - mentaliteit?
Welja, als je graag tent cities (zoals in de VS bvb) & andere sociale aberraties hebt, waarom niet
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 22:37   #20
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Welja, als je graag tent cities (zoals in de VS bvb) & andere sociale aberraties hebt, waarom niet
Je hebt hier alle middelen gekregen (en krijgt ze nog steeds) om zelf te werken/studeren en daarmee een inkomen te genereren. Maar je vertikt het en beschouwt je uitkering als een vaststaand iets waar je recht op hebt.

Als jij in een tent terecht zou komen is het je eigen schuld, maar je weigert enige verantwoordelijkheid te nemen. Het stopzetten van de werkloosheidsuitkeringen zou de migranten/allochtonen ook geen reden geven om hier nog te blijven. Niet alleen is het financieel voordelig, het herstelt ook de rust in deze maatschappij waar moslims en niet moslims totaal gescheiden van elkaar leven.

Maar ik als conspiracy nut ben ervan overtuigd dat de overspoeling van Europa met ongeletterd moslimtuig ons doelbewust naar een faillissement moet leiden. Ik verwacht dus dat het profitariaat nog minstens 1 decennium doorgaat, tot er uiteindelijk schulden gesaneerd moeten worden en de overheid hard gaat besparen. In de gezondheidszorg als eerste. Dan ben ik gejost, en dan verlaat ik Belgistan
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 19 september 2018 om 22:39.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be