Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 oktober 2004, 14:26   #1
PieterN
Burger
 
PieterN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2004
Berichten: 124
Stuur een bericht via MSN naar PieterN
Standaard Presidentieel debat

Wie heeft er nu feitelijk gewonnen volgens jullie?

Heb gisteren gekeken, ik vond het licht in het voordeel van Kerry (op inhoudelijk vlak), alhoewel Bush veel zelfzekerder overkwam (tot arrogant toe)
__________________
"The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open" -Frank Zappa
PieterN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 14:42   #2
4x
Banneling
 
 
4x's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 206
Standaard

Voor de mensen die het debat nog niet gezien hebben, hier de volledige video:
http://www.foxnews.com/story/0,2933,134937,00.html
4x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 15:04   #4
PieterN
Burger
 
PieterN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2004
Berichten: 124
Stuur een bericht via MSN naar PieterN
Standaard

Op de Nederlandse televisie waren ze unaniem, Bush was licht in het voordeel volgens hen, je ziet maar dat opinies verschillen, ook bij de media
__________________
"The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open" -Frank Zappa
PieterN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 07:42   #5
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

1e debat: duidelijk voor kerry

2e debat: Gelijk opgaand wat me wel verbaasd van bush want in het eerst debat werd hij volledig overklast.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 07:59   #6
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

In het eerste debat werd Bush van tafel geveegd. In het tweede geval (ik heb wel maar de helft gezien) ging het veel gelijker op en was Bush misschien zelfs iets sterker dan Kerry. Maar da's ook maar mijn mening.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 13:00   #7
neruda
Banneling
 
 
neruda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 1.734
Standaard

Bush werd deze keer anders voorgeprogrameerd na zijn zwakke 1° debat...duidelijk dat de man agressiever en arronganter voorkwam...Kerry blijft zijn ideologiën verdedigen ...alleen weet ik niet of je in een imperialistisch en kapitalistische staat als de US het gevecht kunt winnen tegen de rijken...waar Kerry het toch op gemunt heeft...het zal een nipte zege zijn voor om het even wie de verkiezingen wint....Kerry in ieder geval heeft mijn respect gekregen....de verpakking zal zeker niet charmeren maar de inhoud biedt de VS een totaal andere toekomstig perspectief...niet moeilijk dat het land duidelijk is verdeeld...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 13:08   #8
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Bush werd deze keer anders voorgeprogrameerd na zijn zwakke 1° debat...duidelijk dat de man agressiever en arronganter voorkwam...Kerry blijft zijn ideologiën verdedigen ...alleen weet ik niet of je in een imperialistisch en kapitalistische staat als de US het gevecht kunt winnen tegen de rijken...waar Kerry het toch op gemunt heeft...het zal een nipte zege zijn voor om het even wie de verkiezingen wint....Kerry in ieder geval heeft mijn respect gekregen....de verpakking zal zeker niet charmeren maar de inhoud biedt de VS een totaal andere toekomstig perspectief...niet moeilijk dat het land duidelijk is verdeeld...
Bent U zeker dat hij volgende weekweeral geen andere inhoud heeft?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 13:12   #9
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
alleen weet ik niet of je in een imperialistisch en kapitalistische staat als de US het gevecht kunt winnen tegen de rijken...
Kerry is deel van die "rijken"

Citaat:
Kerry in ieder geval heeft mijn respect gekregen....de verpakking zal zeker niet charmeren maar de inhoud biedt de VS een totaal andere toekomstig perspectief...niet moeilijk dat het land duidelijk is verdeeld...
Niet zo de grote lijnen van hun beleid liggen grotendeels gelijk enkel de aanpak verschilt wat.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 13:13   #10
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Bent U zeker dat hij volgende weekweeral geen andere inhoud heeft?
Trap niet in die bush propaganda, alleen in de VS kan iemand die na het zien avn nieuwe feiten en op basis daarvan zijn gedacht verandert zo aangepakt worden. Blijkbaar moet je in de VS een beslissing nemen op basis van gegevens, en dan blind en doof worden en koppig blijven vasthouden aan je besluit.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 14:35   #11
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Bush had een microfoontje in zijn rug een kreeg antwoorden van "karl rove" !! Bush is in zekere zin een loser maar volgens de laatste geruchten zal hij wel de verkiezingen winnen !!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 16:25   #12
neruda
Banneling
 
 
neruda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 1.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Kerry is deel van die "rijken"


Niet zo de grote lijnen van hun beleid liggen grotendeels gelijk enkel de aanpak verschilt wat.
Niet zozeer Kerry maar meer bepaald zijn vrouw is idd steenrijk , dat kan je haar niet verwijten gezien haar succes .Alleen daarom vind ik dat het moet kunnen om op eigen schenen te kunnen stampen , niet ?

Wie nu nog durft beweren dat het beleid van Bush en Kerry grotendeels gelijk liggen dan weet ik het niet meer , waarom denkt u dat de Amerikanen zo verdeeld zijn tegenwoordig.
In het laatste debat is dit zeer sterk naar voor gebracht .
Kerry wil de internationale gemeenschap de hand reiken waar Bush een hekel aan heeft.

Laatst gewijzigd door neruda : 11 oktober 2004 om 16:26.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 07:59   #13
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Niet zozeer Kerry maar meer bepaald zijn vrouw is idd steenrijk , dat kan je haar niet verwijten gezien haar succes .Alleen daarom vind ik dat het moet kunnen om op eigen schenen te kunnen stampen , niet ?
Kerry is getrouwd met haar en was daarvoor al van een begoede familie hoor. Hij is altijd deel van de rijke geweest, zijn beleid is iets socialer maar niet zo heel veel tov bush.


Citaat:
Wie nu nog durft beweren dat het beleid van Bush en Kerry grotendeels gelijk liggen dan weet ik het niet meer , waarom denkt u dat de Amerikanen zo verdeeld zijn tegenwoordig.
In het laatste debat is dit zeer sterk naar voor gebracht .
Kerry wil de internationale gemeenschap de hand reiken waar Bush een hekel aan heeft.
Kijk zowel bush en kerry willen in iraq blijven , zowel bush en kerry hebben voor die oorlog in het begin gestemt,... zo gaat het voor de meeste zaken, ze verschillen misschien wel van aanpak (de een zonder VN, de ander met VN) maar op zich blijft het hetzelfde (iraq binnenvallen en bezetten)
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2004, 00:18   #14
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

De consensus is hier dat het eerste debat meer Kerry's kant opging, het tweede debat was 50-50.
Binnen een 2 uur is er het 3e debat. Ik ben benieuwd alvast.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterN
Wie heeft er nu feitelijk gewonnen volgens jullie?

Heb gisteren gekeken, ik vond het licht in het voordeel van Kerry (op inhoudelijk vlak), alhoewel Bush veel zelfzekerder overkwam (tot arrogant toe)
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be