Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 14 september 2012, 15:55   #41
jump in the box
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 augustus 2012
Berichten: 229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
Ook PVDA heeft zijn kandidaten bekend gemaakt.
In Turnhout zijn er nu 9 partijen waaruit de kiezer moet kiezen, de verdeeldheid was nog nooit zo groot.

PVDAplus.


PVDA

1. Petra Heylen (verruimingskandidaat)

2. Manuel Aguilar Blanco

3. Emel Tecimer (verruimingskandidaat)

4. Werner Tuytens

5. Karin Meeus (verruimingskandidaat)

6. Frank Van den Bossche (verruimingskandidaat)

7. Evelyn Blanco Arrieta (verruimingskandidaat)

8. Josh Budé

9. Marleen Hapers

10. Luc Geenens

11. Yarenny Fernandez

12. Patrick Hens
Hoe komt het dat die partij haar lijst niet opgevuld krijgt?
Zelfs niet met al die verruimingskandidaten (dat is waarschijnlijk die +)...
jump in the box is offline  
Oud 20 september 2012, 22:42   #42
Beleepok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 781
Standaard

Beleepok is offline  
Oud 17 oktober 2012, 18:34   #43
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Via de sociale netwerksite Facebook duiken plots allerlei berichten op over een vermeend extreemrechts verleden van Erwin Brentjens, N-VA, de waarschijnlijk toekomstige burgemeester van Turnhout.

Het gaat dan vooral over het feit dat Brentjens dertig jaar geleden actief was binnen TAK. Het Taal Aktie Komitee is een Vlaamse actiegroep die begin jaren '70 werd opgericht en ijvert voor het naleven van de taalwetgeving. Vooral in de jaren '70 en '80 was de beweging volop actief. Het begin jaren '80 dat Erwin Brentjens er woordvoerder was en zelfs mee op audiëntie trok naar de paus voor amnestie.

"Ik wist dat het ooit zou beginnen al had ik gedacht dat het nog voor de verkiezingen zou zijn", aldus Erwin Brentjens. "Ik ontken inderdaad niet dat ik woordvoerder ben geweest. Het was zelfs een leuke tijd. Ik was lid van TAK omdat ik inderdaad ook ijver voor het naleven van de taalwetten. Is dat extreemrechts ? Dat zijn dan woorden van diegenen die het verspreiden. Ik schaam me ook in geen geval dat ik daar ooit lid van ben geweest. Bovendien, als ik extreem rechts was, dan zou ik niet al meer dan dertig jaar in het gemeenschapsonderwijs staan. Dan zou ik daar ook niet toegelaten zijn en zou ik al zeker geen directeur van de Smiskens zijn. Ik heb zelfs in mijn TAK-periode altijd tégen het extreemrechtse geweest en heb dat zelfs een aantal keren verkondigd in speechen", aldus Erwin Brentjens nog.

In de 'lastercampagne' wordt Brentjens ook verweten dat hij ijvert voor amnestie voor nabestaanden of familie van mensen die ooit mee hebben gevochten aan het Oostfront tijdens de oorlogsjaren (zijn vader werd ook verweten colloborateur te zijn, red). "Als je voor amnestie pleit dan is het niet om oorlogsmisdaden goed te pratenwel om een streep onder het verleden te trekken. Ik heb in die periode meer dan tweeduizend handtekeningen verzameld van geestelijken die ook voor amnestie pleitten. We zijn toen zelfs op audiëntie mogen komen bij de Paus."
Bron: GVA

De huidige stand van zaken in Turnhout:

N-VA (10 zetels) gaan in coalitie met CD&V (6) en SP.a (4) die Groen lieten vallen.

Laatst gewijzigd door neutron : 17 oktober 2012 om 18:37.
neutron is offline  
Oud 17 oktober 2012, 20:12   #44
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
Via de sociale netwerksite Facebook duiken plots allerlei berichten op over een vermeend extreemrechts verleden van Erwin Brentjens, N-VA, de waarschijnlijk toekomstige burgemeester van Turnhout.

Het gaat dan vooral over het feit dat Brentjens dertig jaar geleden actief was binnen TAK. Het Taal Aktie Komitee is een Vlaamse actiegroep die begin jaren '70 werd opgericht en ijvert voor het naleven van de taalwetgeving. Vooral in de jaren '70 en '80 was de beweging volop actief. Het begin jaren '80 dat Erwin Brentjens er woordvoerder was en zelfs mee op audiëntie trok naar de paus voor amnestie.

"Ik wist dat het ooit zou beginnen al had ik gedacht dat het nog voor de verkiezingen zou zijn", aldus Erwin Brentjens. "Ik ontken inderdaad niet dat ik woordvoerder ben geweest. Het was zelfs een leuke tijd. Ik was lid van TAK omdat ik inderdaad ook ijver voor het naleven van de taalwetten. Is dat extreemrechts ? Dat zijn dan woorden van diegenen die het verspreiden. Ik schaam me ook in geen geval dat ik daar ooit lid van ben geweest. Bovendien, als ik extreem rechts was, dan zou ik niet al meer dan dertig jaar in het gemeenschapsonderwijs staan. Dan zou ik daar ook niet toegelaten zijn en zou ik al zeker geen directeur van de Smiskens zijn. Ik heb zelfs in mijn TAK-periode altijd tégen het extreemrechtse geweest en heb dat zelfs een aantal keren verkondigd in speechen", aldus Erwin Brentjens nog.

In de 'lastercampagne' wordt Brentjens ook verweten dat hij ijvert voor amnestie voor nabestaanden of familie van mensen die ooit mee hebben gevochten aan het Oostfront tijdens de oorlogsjaren (zijn vader werd ook verweten colloborateur te zijn, red). "Als je voor amnestie pleit dan is het niet om oorlogsmisdaden goed te pratenwel om een streep onder het verleden te trekken. Ik heb in die periode meer dan tweeduizend handtekeningen verzameld van geestelijken die ook voor amnestie pleitten. We zijn toen zelfs op audiëntie mogen komen bij de Paus."
Bron: GVA

De huidige stand van zaken in Turnhout:

N-VA (10 zetels) gaan in coalitie met CD&V (6) en SP.a (4) die Groen lieten vallen.
De Belgische Gestapo doet zijn werk grondig en onvermoeibaar. Wees maar gerust dat het de volgende weken nog veel berichten zal regenen die de bedoeling hebben de N-VA te destabiliseren. Verloren moeite natuurlijk, de mensen hebben het echt wel door ondertussen.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 17 oktober 2012, 21:09   #45
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

Ik heb nooit geweten dat TAK "extreem-rechts" was.
TAK stelt zich ideologisch en politiek neutraal op, en wil door ludieke acties de politieke wereld wijzen op de taalwet.

Maar die kennis zal de rancuneuze negatievelingen worst wezen, als ze de tegenstander maar kunnen beschadigen.

Ik profiteer hier toch nog maar eens om het uitzonderlijke goede resultaat in het arrondissement Turnhout in het licht te stellen. Dit was ooit een CD&V-burcht, met hier en daar een liberaal bolwerk(je) en ook wel eens een spatje rood (zoals in Herentals en Mol).

-Arr. telt 27 gemeenten, in 26 daarvan kwam N-VA op met een eigen lijst (méér dan CD&V en andere traditionelen)

-In alle 26 gemeenten werden zetels behaald; samen 190

-In 9 gemeenten de sterkste partij

-Er zullen 5 N-VA-burgemeesters zijn: Dessel, Beerse, Rijkevorsel, Geel en Turnhout.

-Daarnaast nog in het bestuur in 5 gemeenten: Westerlo, Retie, Hulshout, Hoogstraten en Grobbendonk, waar na drie jaar de burgemeester mag geleverd worden.

-De winst kwam van alle partijen; dat kan gewoon rekenkundig bewezen worden; het is dus een vergissing (eufemistisch voor leugen) te stellen dat het enkel een verschuiving was van VB-kiezers naar N-VA.

-De resultaten voor de provincieraad gaven als resultaat: voor district Turnhout-Mol: 38 % en voor Herentals-Westerlo: 35 %. Voor beide districten een 12 % voor de tweede CD&V. Dit is nog een stuk boven de uitslagen van de federale verkiezingen; er zit dus nog groei in.

-En de negatieve kant: er werden in verschillende gemeenten voor-akkoorden gesloten, zodat de N-VA en zijn kiezers voor schut gezet werden. Meest opvallend was dat in Oud-Turnhout, Arendonk en Mol.

In Mol werd zondagavond de nieuwe coalitie al bekend gemaakt: CD&V/SP.a/O-VLD (samen 6 zetels verlies); N-VA van uit het niets naar 10 zetels en grootste partij, kreeg zelfs geen telefoon, al was het maar uit beleefdheid.
De traditionelen hebben er toch nog niet veel van begrepen. Neem nu SP.a die in de jaren 70, 80, 90 uitgroeide tot de grootste partij met meer dan 35 % (ten tijde van mijn goede scoutsvriend Sus Luyten, die helaas te vroeg overleed, en tweemaal helaas voor de verkeerde partij koos); daarvan blijven er nu met mooie Kathleen Deckx nog maar 15 % van over. Ze moeten dus wel dicht bij mekaar kruipen om het warm te houden.

In de stille Kempen wordt de politieke kleur zwart en geel.
__________________
Citaat:
peter1962 Spijtig genoeg heeft Beke evenveel ruggegraat als een inktvis. Zal dus wel niks worden.
Jasper is offline  
Oud 28 oktober 2012, 10:24   #46
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

De toekomstige burgemeester in Turnhout, ook van N-VA, wordt met de dood bedreigd. De politie neemt de doodsbedreiging ernstig en is een onderzoek gestart.

Erwin Brentjens vond een handgeschreven brief in zijn brievenbus. Die bevatte een afbeelding van een pistool met daarboven de tekst: "Verkies je de kogel of ga je liever uit jezelf af". Onderaan de brief stond de boodschap "Turnhout is van de Turnhoutenaren".

Brentjens en zijn partij zijn niet van plan een stap opzij te zetten na deze bedreiging. "We zullen ons door dit voorval zeker niet uit het lood laten slaan en de weg volgen die wij weloverwogen zijn ingegaan in het belang van de Turnhoutse kiezer", reageert lokaal N-VA-voorzitter Tom Versmissen.
neutron is offline  
Oud 28 oktober 2012, 11:49   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Zijn er al andere partijen geweest, in Antwerpen of in Turnhout, die duidelijk afstand nemen van deze praktijken ?

En niet van die zever dat er individuen zijn die de pedalen kunnen verliezen en van bla bla .... maar duidelijker, in de zin van "zoiets betekent in onze partij en in onze beweging simpelweg het ontslag, naast de gerechtelijke reactie".

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 oktober 2012, 12:39   #48
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
De toekomstige burgemeester in Turnhout, ook van N-VA, wordt met de dood bedreigd. De politie neemt de doodsbedreiging ernstig en is een onderzoek gestart.

Erwin Brentjens vond een handgeschreven brief in zijn brievenbus. Die bevatte een afbeelding van een pistool met daarboven de tekst: "Verkies je de kogel of ga je liever uit jezelf af". Onderaan de brief stond de boodschap "Turnhout is van de Turnhoutenaren".

Brentjens en zijn partij zijn niet van plan een stap opzij te zetten na deze bedreiging. "We zullen ons door dit voorval zeker niet uit het lood laten slaan en de weg volgen die wij weloverwogen zijn ingegaan in het belang van de Turnhoutse kiezer", reageert lokaal N-VA-voorzitter Tom Versmissen.
Blijkbaar zit het veel belgicistjes hoog dat een "vlaamse" partij de macht overneemt!
matthias999 is offline  
Oud 28 oktober 2012, 13:49   #49
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Ik heb nooit geweten dat TAK "extreem-rechts" was.
TAK stelt zich ideologisch en politiek neutraal op, en wil door ludieke acties de politieke wereld wijzen op de taalwet.

Maar die kennis zal de rancuneuze negatievelingen worst wezen, als ze de tegenstander maar kunnen beschadigen.
Het probleem dat veel mensen met Brentjens hebben is niét dat hij bij het TAK actief was. Zouden de meesten wel weten wat het TAK is?
Het probleem is dat hij om vergeving vroeg voor nazi-collaborateurs. Dat gaat er gewoon zwaar over.
Robinus V is offline  
Oud 28 oktober 2012, 14:17   #50
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
De toekomstige burgemeester in Turnhout, ook van N-VA, wordt met de dood bedreigd. De politie neemt de doodsbedreiging ernstig en is een onderzoek gestart.

Erwin Brentjens vond een handgeschreven brief in zijn brievenbus. Die bevatte een afbeelding van een pistool met daarboven de tekst: "Verkies je de kogel of ga je liever uit jezelf af". Onderaan de brief stond de boodschap "Turnhout is van de Turnhoutenaren".

Brentjens en zijn partij zijn niet van plan een stap opzij te zetten na deze bedreiging. "We zullen ons door dit voorval zeker niet uit het lood laten slaan en de weg volgen die wij weloverwogen zijn ingegaan in het belang van de Turnhoutse kiezer", reageert lokaal N-VA-voorzitter Tom Versmissen.
De maskers van de "verdraagzamen" vallen af. Het doel heiligt de middelen, en het doel is het behoud van de macht, koste wat het kost.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 28 oktober 2012, 14:26   #51
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De maskers van de "verdraagzamen" vallen af. Het doel heiligt de middelen, en het doel is het behoud van de macht, koste wat het kost.
Hoezo vallen de maskers van 'de verdraagzamen' af?
Niemand weet wie die brief geschreven heeft en niemand keurt die goed. Iemand die zo'n brieven schrijft is inderdaad erger dan Brentjens zelf.
Vanzelfsprekend dat jij het weer politiek wilt recupereren.
Robinus V is offline  
Oud 28 oktober 2012, 14:47   #52
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
en niemand keurt die goed.
ik heb nog geen enkele politieke partij afstand weten nemen van die brief of - bij uitbreiding - van het varkenskop-incident ...
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 28 oktober 2012, 15:29   #53
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ik heb nog geen enkele politieke partij afstand weten nemen van die brief of - bij uitbreiding - van het varkenskop-incident ...
Waarom moet je afstand nemen van zaken waar je niets mee te maken hebt?

Brentjens pakt dat wel anders aan. Die neemt niet alleen geen afstand van nazi-collaborateurs, die vraagt ook hen te vergeven.
Robinus V is offline  
Oud 28 oktober 2012, 15:39   #54
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Waarom moet je afstand nemen van zaken waar je niets mee te maken hebt?

Brentjens pakt dat wel anders aan. Die neemt niet alleen geen afstand van nazi-collaborateurs, die vraagt ook hen te vergeven.
En zo kennen we dan meteen de bron van de vuile lastercampagne die door moordend-links is opgezet tegen Brentjens.

Ja, Brentjens schijnt ooit als woordvoerder van TAK geijverd voor het toepassen van de bestaande taalwetgeving in dit kloteland. In dit kloteland is wie ijvert voor het toepassen van een wet of respect voor de grondwet een extreem-rechtse racist en fascist Welkom in commie-land.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)

Laatst gewijzigd door fonne : 28 oktober 2012 om 15:52.
fonne is offline  
Oud 28 oktober 2012, 16:00   #55
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

De zwarte maskers binnen de NVA vallen af. Het is te hopen dat dit nazi gebroed nooit burgemeester wordt.
speurneus is offline  
Oud 28 oktober 2012, 16:11   #56
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De zwarte maskers binnen de NVA vallen af. Het is te hopen dat dit nazi gebroed nooit burgemeester wordt.


ik denk vooral dat het laatste vijgebladje van de zogezegd democratische partijen ondertussen wel gevallen is. Ze gaan nog liever met de Pol-Potters van PVDA in zee dan met een democratische partij. De knekelvelden van Vlaanderen zijn niet veraf meer op die manier.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 28 oktober 2012, 16:22   #57
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En zo kennen we dan meteen de bron van de vuile lastercampagne die door moordend-links is opgezet tegen Brentjens.

Ja, Brentjens schijnt ooit als woordvoerder van TAK geijverd voor het toepassen van de bestaande taalwetgeving in dit kloteland. In dit kloteland is wie ijvert voor het toepassen van een wet of respect voor de grondwet een extreem-rechtse racist en fascist Welkom in commie-land.
Van mij mag je ijveren voor het toepassen van de bestaande taalwetgeving.

Daar heb ik het ook niet over. Daar heeft helemaal niemand het over.

Jij, Brentjens en zijn andere verdedigers beginnen over taalwetgevingen te lullen om eromheen te praten dat hij vergeving vroeg voor nazi-collaborateurs. En net dát is het punt dat gemaakt wordt. Dat het eens gewoon toegegeven wordt in plaats van al dat irrelevant gelul.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De zwarte maskers binnen de NVA vallen af. Het is te hopen dat dit nazi gebroed nooit burgemeester wordt.
Fascist Brentjens wordt N-VA-burgemeester in Turnhout. Dat staat vast.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 28 oktober 2012 om 16:23.
Robinus V is offline  
Oud 28 oktober 2012, 18:35   #58
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Blijkbaar zit het veel belgicistjes hoog dat een "vlaamse" partij de macht overneemt!
Wat wil je? There's a new kid in town en de hegemonie van de traditionele partijen is gebroken. Vanaf nu zijn het postjes te verdelen tussen vier in plaats van drie. En dat pikt. Al mag je, al acht ik dat onwaarschijnlijk, nooit uitsluiten dat hier iets in scène is gezet.
Vito is offline  
Oud 28 oktober 2012, 20:37   #59
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De zwarte maskers binnen de NVA vallen af. Het is te hopen dat dit nazi gebroed nooit burgemeester wordt.
En ik hoop dat deze ongenuanceerde uitspraak met de nodige ban-punten wordt voorzien.
__________________
Citaat:
peter1962 Spijtig genoeg heeft Beke evenveel ruggegraat als een inktvis. Zal dus wel niks worden.
Jasper is offline  
Oud 28 oktober 2012, 21:11   #60
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het probleem dat veel mensen met Brentjens hebben is niét dat hij bij het TAK actief was. Zouden de meesten wel weten wat het TAK is?
Het probleem is dat hij om vergeving vroeg voor nazi-collaborateurs. Dat gaat er gewoon zwaar over.
Waar en wanneer heeft hij dat gedaan?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be