Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2007, 08:48   #241
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Je hebt het perfect verwoordt, Kortaf. Het is die evolutie die België zal doen verdwijnen, en niet het Vlaamse nationalisme.
Hetgeen Kortaf zegt is juist, en het is natuurlijk bon ton tegenwoordig te stellen dat het Vlaams-nationalisme niks heeft bijgedragen tot de mogelijke verdwijning van deze onstaat. Straks moeten wij ons nog gaan verontschuldigen omdat wij de stommiteit begaan hebben Vlaams-nationalist te zijn. Daar pas ik voor. Wie de historische verdiensten van het Vlaams-nationalisme minimaliseert of zelfs volledig ontkent heeft niet goed opgelet tijdens de les. Tegen die stelling protesteer ik dan ook met klem.
robert t is offline  
Oud 12 oktober 2007, 08:51   #242
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Hetgeen Kortaf zegt is juist, en het is natuurlijk bon ton tegenwoordig te stellen dat het Vlaams-nationalisme niks heeft bijgedragen tot de mogelijke verdwijning van deze onstaat. Straks moeten wij ons nog gaan verontschuldigen omdat wij de stommiteit begaan hebben Vlaams-nationalist te zijn. Daar pas ik voor. Wie de historische verdiensten van het Vlaams-nationalisme minimaliseert of zelfs volledig ontkent heeft niet goed opgelet tijdens de les. Tegen die stelling protesteer ik dan ook met klem.
De fout van de Vlaams-nationalisten = te fel overdreven waardoor de gewone VL een totaal verkeerd beeld heeft gekregen en nu België wil opblazen, terwijl het niet meer nodig is aangezien de Franstaligen in Vlaamse richting aan het keren zijn en wel degelijk oren hebben naar de Vlaamse recepten.

Met mate naturlijk want Fientje en c° hebben bewezen dat de Vlamingen ook geen kampioenen v goed bestuur zijn.
straatrue is offline  
Oud 12 oktober 2007, 08:53   #243
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Petities die nb niet in de buurt komen van sommige grote petities van weleer (de petitie tegen de voorwaardelijke invrijheidsstelling : meer dan 1 miljoen handtekeningen!)
Stand van zaken op 12 oktober 2007:

Pour l'unité de la Belgique: 91945 ondertekenaars (na twee maanden)
Red de solidariteit: 64726 ondertekenaars (na bijna drie weken)

Nergens komen de begeerde 100.000 in zicht. De Unité-petitie is ondertussen van de BUB-website afgevoerd. De vakbonden zullen hun geplande "massabijeenkomst" op de Grote Markt nog wat moeten uitstellen.
Kortaf is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:02   #244
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Hetgeen Kortaf zegt is juist, en het is natuurlijk bon ton tegenwoordig te stellen dat het Vlaams-nationalisme niks heeft bijgedragen tot de mogelijke verdwijning van deze onstaat. Straks moeten wij ons nog gaan verontschuldigen omdat wij de stommiteit begaan hebben Vlaams-nationalist te zijn. Daar pas ik voor. Wie de historische verdiensten van het Vlaams-nationalisme minimaliseert of zelfs volledig ontkent heeft niet goed opgelet tijdens de les. Tegen die stelling protesteer ik dan ook met klem.
Robert op een forum kan je nooit de nodige nuances aanbrengen. Dat zal ik nu dus doen, uit respect voor jou.

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat de nationalisten niet talrijk genoeg zijn om België de das om te doen. Zij zijn altijd het punt van de speer geweest en ik heb respect voor hun engagement, die tot enorm veel frustraties moet geleid hebben. Met een speerpunt alleen kon men België echter nooit bedreigen. Nu is er echter versterking gekomen voor de Vlaamse zaak : de pragmatische separatisten die het Belgisch geknoei en/of de franstalige onwil beu zijn. SAMEN zijn die twee groepen bij machte om een einde te maken aan het Belgisch experiment.

De pragmatisten als schaft, de nationalisten als speerpunt, zo zie ik het.
Kaal is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:14   #245
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Robert op een forum kan je nooit de nodige nuances aanbrengen. Dat zal ik nu dus doen, uit respect voor jou.

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat de nationalisten niet talrijk genoeg zijn om België de das om te doen. Zij zijn altijd het punt van de speer geweest en ik heb respect voor hun engagement, die tot enorm veel frustraties moet geleid hebben. Met een speerpunt alleen kon men België echter nooit bedreigen. Nu is er echter versterking gekomen voor de Vlaamse zaak : de pragmatische separatisten die het Belgisch geknoei en/of de franstalige onwil beu zijn. SAMEN zijn die twee groepen bij machte om een einde te maken aan het Belgisch experiment.

De pragmatisten als schaft, de nationalisten als speerpunt, zo zie ik het.
De punt zal blijven, maar een houten schaft is snel gebroken als blijkt dat het wel de goede weg opgaat met de Franstaligen.
straatrue is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:23   #246
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Hetgeen Kortaf zegt is juist, en het is natuurlijk bon ton tegenwoordig te stellen dat het Vlaams-nationalisme niks heeft bijgedragen tot de mogelijke verdwijning van deze onstaat. Straks moeten wij ons nog gaan verontschuldigen omdat wij de stommiteit begaan hebben Vlaams-nationalist te zijn. Daar pas ik voor. Wie de historische verdiensten van het Vlaams-nationalisme minimaliseert of zelfs volledig ontkent heeft niet goed opgelet tijdens de les. Tegen die stelling protesteer ik dan ook met klem.
Het is natuurlijk zo dat Vlaams nationalisten in het verleden veel hebben bijgedragen aan de Vlaamse zaak.
Maar er zijn er ook die de Vlaamse zaak serieus hebben tegengehouden. Zoals tijdens WO2.

Het probleem van de traditionele Vlaams Nationalisten van nu is dat ze een karikatuur zijn geworden van de”flaminganten”. Dit komt door activiteiten zoals het Nationaal zangfeest, ijzerbedevaart en Ijzerwake. Let op: ik heb alle respect voor de eerste 2, maar toch moet ik zeggen dat ze niet meer van deze tijd zijn.
Zolang de modale Vlaming de splitsing van België associeert met die activiteiten, hebben we een probleem. Je kunt openminded zijn voor andere culturen, progressieve strekkingen en toch separatistisch. Dit moet de traditionele Vlaamse Beweging leren inzien.
Als ik zie hoe Vlaams nationalisten andere strekkingen benoemen “linkse ratten, profiteurs enz.” moet je niet veel sympathie terug verwachten voor de Vlaamse zaak. Want zij associëren de Vlaamse zaak met de karikatuur van de Vlaamse beweging (zoals eerder omschreven) en de tegenstellingen tussen links en rechts.

Laatst gewijzigd door giserke : 12 oktober 2007 om 09:25.
giserke is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:52   #247
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Ik wist niet dat jij voor de tjeven hebt gestemd ? Indien niet , kan je toch moeilijk bedrogen zijn ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel
Art.42 "De leden van beide Kamers vertegenwoorigen de Natie en niet enkel degenen die hen hebben verkozen."
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:53   #248
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
De punt zal blijven, maar een houten schaft is snel gebroken als blijkt dat het wel de goede weg opgaat met de Franstaligen.
'Als'...

Jammer voor jou is het tegendeel waar.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 12 oktober 2007, 17:42   #249
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
De fout van de Vlaams-nationalisten = te fel overdreven waardoor de gewone VL een totaal verkeerd beeld heeft gekregen en nu België wil opblazen, terwijl het niet meer nodig is aangezien de Franstaligen in Vlaamse richting aan het keren zijn en wel degelijk oren hebben naar de Vlaamse recepten.

Met mate naturlijk want Fientje en c° hebben bewezen dat de Vlamingen ook geen kampioenen v goed bestuur zijn.
De geschiedenis wordt bepaald door oorzaak en gevolg. Het Vlaams-nationalisme (niet het flamingantisme) is ontstaan in de moddervlakte aan de Ijzer tijdens de 1ste wereldoorlog, waar het Vlaamse kanonnenvlees onder uitsluitend Franstalig bevel de dood ingejaagd werd. Hier ons bloed, wanneer ons recht? Gevolg : radicalisering langs Vlaamse kant en oprichting van de Frontpartij, die in wezen al nationalistisch was. Na de 2de wereldoorlog de ongenadige repressie die o.m. als doel had het Vlaams-nationalisme uit te roeien. Gevolg : nieuwe frustratie en aangroei van de autonomie-gedachte. Zo kweek je natuurlijk anti-belgicisten. Indien nu de volledig onafhankelijkheid geen taboe meer is draagt de Belgische staat hierin een verpletterende verantwoordelijkheid, hij zal oogsten wat hij gezaaid heeft. Natuurlijk zijn er nog verschillende andere factoren die spelen, maar de vermelde zijn de basis. Jij draait het gewoon om.
robert t is offline  
Oud 12 oktober 2007, 17:55   #250
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het probleem van de traditionele Vlaams Nationalisten van nu is dat ze een karikatuur zijn geworden van de”flaminganten”. Dit komt door activiteiten zoals het Nationaal zangfeest, ijzerbedevaart en Ijzerwake. Let op: ik heb alle respect voor de eerste 2, maar toch moet ik zeggen dat ze niet meer van deze tijd zijn.
En wat is er fout om folklore en traditie in eer te houden? Je kunt zo van het Schotse zelfstandigheidsstreven als je wilt ook een karikatuur maken door een beeld op te hangen van mannen in rokken met doedelzakken. Is er iemand die opwerpt dat een zelfstandig Schotland terug naar de tijden van de 'tartan armies' gaat terugkeren?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 12 oktober 2007 om 17:55.
Zwartengeel is offline  
Oud 12 oktober 2007, 19:52   #251
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Robert op een forum kan je nooit de nodige nuances aanbrengen. Dat zal ik nu dus doen, uit respect voor jou.

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat de nationalisten niet talrijk genoeg zijn om België de das om te doen. Zij zijn altijd het punt van de speer geweest en ik heb respect voor hun engagement, die tot enorm veel frustraties moet geleid hebben. Met een speerpunt alleen kon men België echter nooit bedreigen. Nu is er echter versterking gekomen voor de Vlaamse zaak : de pragmatische separatisten die het Belgisch geknoei en/of de franstalige onwil beu zijn. SAMEN zijn die twee groepen bij machte om een einde te maken aan het Belgisch experiment.

De pragmatisten als schaft, de nationalisten als speerpunt, zo zie ik het.
Goed onderbouwde en correcte visie, beste Kaal. Bedankt.
robert t is offline  
Oud 12 oktober 2007, 20:13   #252
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het is natuurlijk zo dat Vlaams nationalisten in het verleden veel hebben bijgedragen aan de Vlaamse zaak.
Maar er zijn er ook die de Vlaamse zaak serieus hebben tegengehouden. Zoals tijdens WO2.

Het probleem van de traditionele Vlaams Nationalisten van nu is dat ze een karikatuur zijn geworden van de”flaminganten”. Dit komt door activiteiten zoals het Nationaal zangfeest, ijzerbedevaart en Ijzerwake. Let op: ik heb alle respect voor de eerste 2, maar toch moet ik zeggen dat ze niet meer van deze tijd zijn.
Zolang de modale Vlaming de splitsing van België associeert met die activiteiten, hebben we een probleem. Je kunt openminded zijn voor andere culturen, progressieve strekkingen en toch separatistisch. Dit moet de traditionele Vlaamse Beweging leren inzien.
Als ik zie hoe Vlaams nationalisten andere strekkingen benoemen “linkse ratten, profiteurs enz.” moet je niet veel sympathie terug verwachten voor de Vlaamse zaak. Want zij associëren de Vlaamse zaak met de karikatuur van de Vlaamse beweging (zoals eerder omschreven) en de tegenstellingen tussen links en rechts.
Voor een gedeelte kan ik instemmen met je bericht, maar er zitten een paar stoorzenders in. Neem nu je standpunt Ijzerbedevaart en Ijzerwake.
Met de bedevaart kan je leven, de wake verwerp je, je gaat er immers van uit dat dit een VB-organisatie is. Ik denk daar anders over. De bedevaart is een Belgisch circus geworden, terwijl de wake een radicaal-Vlaamse herdenking is, waar ik me als separatist tennminste thuisvoel, zoals eveneens Marc Demesmaeker en andere N-VA leden of stemmers. Tussen haakjes, ik ben geen lid van het VB.

Wat de onderlinge verdachtmakingen tussen Vlaams-nationalisten betreft, die betreur ik. Maar ook hier kun je spreken van gedeelde verantwoordelijkheid. Het voor stellen dat er één schuldige en één slachtoffer is is gewoon de waarheid geweld aandoen.
robert t is offline  
Oud 19 mei 2009, 14:19   #253
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

het is niet bij schuchtere toegevingen gebleven maar radikaal debroekaf
FDM is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be