![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
België mag zich gelukkig prijzen dat ze geen appelland zijn geworden als Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En net zo als in Nederland is dat lage niveau van mensen op topposities verdeeld over de partijen. Dat besef mis ik in jouw posts. Het lijkt een beetje op PVV bashing. Iemand als Hermans naar voren schuiven...Je wil toch niet serieus beweren dat dat een topper is? Veel zorgwekkender is nog dat Nederland een groot aantal technocraten aan het benoemen is op politieke functies. Hebben ze daar in Holland niets geleerd van het fiasco met sujetten als Ernst Kuipers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#803 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door cato : 14 juni 2024 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een politicus moet politiek richting geven aan een departement. Buiten dat heeft Agema idd meer verstand van gezondheidszorg dan Kuipers ja. Wat ik op zich geen argument vind om iemand minister te maken. Technocraten horen onder een politicus. Het grootste bezwaar dat ik tegen dit kabinet heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
|
![]() Citaat:
Ze heeft een opleiding voor grafisch ontwerper en in het het parlement is ze jaren tassen-drager van Wilders geweest. Omtzigt en het hoofdlijnen akkoord, kozen juist voor 50% ministers van buiten de politiek en met verstand van zaken van de inhoud. Wat is hier van terecht gekomen? Laatst gewijzigd door cato : 14 juni 2024 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
|
![]() Citaat:
Van de beoogde minsters van het komend kabinet kun je dit toch niet zeggen , nog afgezien dat ze de Nederlandse cultuur afbreken , met de hoogste btw tarief op kranten , boeken ,musea en culturele evenementen. Alleen de rijken kunnen dat nog betalen en het volk mag naar Talpa kijken en het nepnieuws volgen op de sociale media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door cato : 19 juni 2024 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederland gidsland...
Wat een klucht daar in Nederland. Wilders heeft Klever voorgesteld als Minister van Ontwikkelingshulp. Terwijl diezelfde Reinette Klever een paar jaar voordien ervoor pleitte dat ontwikkelingshulp moest worden afgeschaft. Leg het allemaal maar uit. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2024 om 07:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#809 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een bevriende mogelijkheid. Dat spreekt in zijn voordeel.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#811 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zware eis. In dat geval zou de Belgische Vivaldi-regering nooit kunnen gevormd geweest zijn, die zat immers vol met hoerenlopers, corruptelingen, combiplassers etc. Voornamelijk 0VLD-ers, moet ik toegeven.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is al even absurd als zeggen dat iemand die België wil splitsen geen Belgisch (eerste) minister mag zijn. Die mens is verkozen op dat programma en mag dat uitvoeren als hij daarvoor een meerderheid vindt hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 28 ministers en staatssecretarissen in NL. Dat is meer dan te veel.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#814 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wellicht wordt het niets. Een doodgeboren kind. Maar ook hier moeten we hun het voordeel van de twijfel geven. We zullen zien.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2024 om 09:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
|
![]() Citaat:
in vergelijking met Nederland, waar iemand die door niemand is gekozen eerste minister gaat worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kris Peeters is ooit Vlaams Minister president geworden zonder hij ooit op een kieslijst had gestaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |
|
![]() Citaat:
De minister voor ontwikkelingshulp wil ontwikkelingshulp afschaffen De minister voor asiel en migratie wil de migranten het land uit zetten. Wilders is de grootste partij geworden en vindt het parlement een nep-parlement. Hij vindt klimaat maatregelen onzin, wil de EU afbreken enz enz De VVD en NSC tonen zich ook cultuurbarbaren , ze willen de BTW op boeken , kranten en cultuur verhogen tot het hoogste tarief in Europa. Hiermee worden kennis en cultuur alleen betaalbaar voor de elite. Kortom Vlaanderen mag zich gelukkig prijzen met Bart de Wever. die tot de grootste partij is gekozen in Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#819 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#820 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope. Kris Peeters was wel degelijk een semi-ambtenaar bij het NCMV, voorloper van Unizo. Hij was 0% politicus toen hij Vlaams minister-president werd.
![]() |
![]() |