Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 23 maart 2011, 22:54   #41
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Stellen dat Duitsland zijn strijdkrachten uit de NAVO terugtrekt is dus pertinent onwaar, dat had je beter anders geformuleerd.
geen erg Turkije vult het gat wel op!
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 23 maart 2011, 23:05   #42
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als dat ons principe is, waarom bombarderen we dan niet Gbagbo uit Ivoorkust of Hamad ibn Isa Al Khalifa, koning van Bahrein?

Wat maakt Libië zo anders?
Het gaat om een no-fly zone. Voor zover ik weet maken Gbagbo en Al Khalifa geen gebruik van vliegtuigen om de eigen bevolking te bombarderen.
Sjaax is offline  
Oud 23 maart 2011, 23:08   #43
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
geen erg Turkije vult het gat wel op!
Al gelezen ?

Turkey warns against coalition 'hidden agenda' on Libya

Turkish President Abdullah Gul has warned the coalition forces taking action in Libya against pursuing any hidden agenda.

Without naming any states, he said it was "obvious" that some coalition members perceived the conflict as an opportunity for themselves.

Turkey, Nato's only predominantly Muslim member and a key player in the Middle East, offered on Wednesday to send five ships and a submarine to join a naval operation to enforce an arms embargo off Libya.

However, the country has publicly questioned the wisdom of coalition air strikes.

"We saw in the past such [military] operations increasing the loss of lives," Prime Minister Recep Tayyip Erdogan said on Tuesday, pledging that his country would "never point guns at the Libyan people".

On Wednesday, Mr Gul told reporters: "The issue is essentially about people's freedom and ending oppression... but unfortunately it is obvious that some countries are driven by opportunism.

Some who until yesterday were closest to the dictators... display an excessive behaviour today and raise suspicions of secret intentions”

"Some who until yesterday were closest to the dictators and sought to take advantage of them... display an excessive behaviour today and raise suspicions of secret intentions."

http://www.anhourago.co.uk/show.aspx?l=8321537&d=501

Dus dat kan snel veranderen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 23 maart 2011, 23:22   #44
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Waarom geeft u geen antwoord op de vraag naar wat uw oplossing is tegen de massale slachting van onschuldige burgers door Khadaffi? Wat is uw "derde weg"?.... ik ben benieuwd.
Dat Kadhaffi burger afschiet op een manier die niet door de beugel kan, staat vast. Dat ze "onschuldig" zijn, niet. Het gaat over opstandelingen die al dan niet terecht zijn regime aanvallen.

Er zijn internationale protocollen hoe men in deze situatie zich dient te gedragen tegenover de tegenpartij, Kadhaffi schendt deze zonder veel schaamte.

Wat betreft deze draad: TS doet aan ernstige desinformatie.
Vito is offline  
Oud 23 maart 2011, 23:31   #45
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Al gelezen ?

Dus dat kan snel veranderen.
Turkije is tegen een NAVO-leiderschap, al stelt het land wel enkele schepen en een duikboot ter beschikking voor de NAVO-vloothttp://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...323_NAVO_Libie

al gelezen...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 23 maart 2011, 23:50   #46
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Turkije is tegen een NAVO-leiderschap, al stelt het land wel enkele schepen en een duikboot ter beschikking voor de NAVO-vloothttp://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...323_NAVO_Libie

al gelezen...
Ok de BBC liegt... maar daar hebt U het voordeel van twijfel. Dat doen ze dikwijls. VRT ? Ach ja
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 24 maart 2011, 00:07   #47
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Dat Kadhaffi burger afschiet op een manier die niet door de beugel kan, staat vast. Dat ze "onschuldig" zijn, niet. Het gaat over opstandelingen die al dan niet terecht zijn regime aanvallen.

Er zijn internationale protocollen hoe men in deze situatie zich dient te gedragen tegenover de tegenpartij, Kadhaffi schendt deze zonder veel schaamte.

Wat betreft deze draad: TS doet aan ernstige desinformatie.
Laten we bij de feiten blijven. De betogers in Iran zijn opstandelingen geworden die legereenheden hebben aangevallen en verjaagd en die oprukten naar Sirte en Tripoli. Het werd een burgeroorlog. Het leger bood eerst weinig weerstand en verloor terrein. Daarna zette het leger zwaardere middelen in, zoals tanks vliegtuigen en oorlogsschepen en daarmee werden de opstandelingen verdreven. Volgens mij bestaan er geen protocollen voor het voeren van een burgeroorlog en anders had de resolutie van de veiligheidsraad daar wel op gewezen. Dus Kadaffi schendt geen protocollen.

Je schrijft zelf dat de opstandelingen 'al dan niet terecht zijn regime aanvallen'. Ik weet niet of daar de doodstraf op staat, maar dat zou best kunnen. Dus worden de opstandelingen met grof geweld aangevallen.

Is dat geweld excessief? Naar wiens maatstaven? Bijvoorbeeld, de Amerikaanse mariniers die de twee piloten van de neergestorte F15 kwamen redden schoten zonder pardon op de burgers die naar het wrak waren gegaan om de piloten te helpen. Mocht dit bericht onwaar zijn dan kan ik nog wel iets vertellen over burgerslachtoffers van Bush in Irak.

Citaat:
Channel 4 News meldt dat Amerikaanse militairen op dorpelingen in de buurt van Benghazi hebben geschoten toen zij de piloot redden van de F-15 die maandag neerstortte. Alle zes gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht. Niemand is tot op dit moment aan zijn verwondingen overleden. Bij een jongen die ook werd geraakt, moet waarschijnlijk een been worden geamputeerd.

De Amerikanen ontkennen dat er gewonden zijn gevallen bij de redding. "Het is niet gebeurd, ik kan dit voor honderd procent ontkennen", zei een woordvoerder van het Amerikaanse leger tegen verslaggever van The Guardian die meevaart op het vliegdekschip USS Kearsarge in de Mddellandse Zee.
Piero is offline  
Oud 24 maart 2011, 00:14   #48
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Turkije is tegen een NAVO-leiderschap, al stelt het land wel enkele schepen en een duikboot ter beschikking voor de NAVO-vloothttp://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...323_NAVO_Libie

al gelezen...
Wat slordig.

1) Er is geen NAVO-vloot; er is een coalitie van landen die de resolutie van de veiligheidsraad uitvoeren.

2) Turkije stelt geen schepen ter beschikking. Het stuurt enkele schepen om voor de kust het wapenembargo tegen Libië te handhaven. Dus Turkije doet niet 'volop mee' met het handhaven van de no-fly zone en het bombarderen van militaire installaties en het leger van Irak.
Piero is offline  
Oud 24 maart 2011, 00:41   #49
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Amerika is wel erg druk doende om het meest gehate volk op deze planeet te worden - zeker in de optiek van de moslims.

Dank zij hun computergames zijn het een stel gerobotiseerde paranoïde killers geworden die zonder na te denken er maar oplos schieten.
My Lai bewees dat al in de Vietnam oorlog.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline  
Oud 24 maart 2011, 05:46   #50
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Youtube trachtte deze video te sencureren...

Commentaar van de uploader 30 minuten geleden (volgens Youtube)

"It's still not even 24hrs since I uploaded this video and we are at 162,000+ views! I imagine there are more...Youtube seems to be very slow in updating them. I think we are also #2 for news videos too! - Sadly, Youtube has hidden that page so it's no longer viewable from the front page. This video just exploded today - thanks for the ride everyone, really! Love the comments!"

(While such activity would normally send the video to the top of searches and to the front pages of Youtube.com, where many millions more would see it, the viewcount on the video was stuck firmly at just 301 views.)

Bewijs...

Could Obama be Impeached over Libya? Let's ask Biden

http://www.youtube.com/watch?v=Adpa5kYUhCA

Voor de mensen die willen zeuren dat dit niets te maken heeft met Libie,
bekijk de upload-datum en hoeveel nieuwe 'views' deze video heeft.

Obama: ‘President Does Not Have Power Under Constitution to Unilaterally Authorize a Military Attack’
Monday, March 21, 2011
By Fred Lucas

Sen. Barack Obama (D.-Ill.), campaigning for president on Sept. 21, 2008, in Charlotte, NC.. (AP photo/Chuck Burton)
(CNSNews.com) - As a presidential candidate, Sen. Barack Obama (D.-Ill.) emphatically stated that the Constitution does not give the president the authority to unilaterally authorize a military attack unless it is needed to stop an actual or imminent attack on the United States.
Obama made the assertion in a Dec. 20, 2007 interview with the Boston Globe when reporter Charlie Savage asked him under what circumstances the president would have the constitutional authority to bomb Iran without first seeking authorization from Congress.
“The President does not have power under the Constitution to unilaterally authorize a military attack in a situation that does not involve stopping an actual or imminent threat to the nation,” Obama responded.

http://www.youtube.com/watch?v=_dRFJ6CF2Mw

Kucinich says Obama "crossed the line," calls attacks on Libya an "indisputable" impeachable offense

VIDEO CBSNEWS :
http://www.cbsnews.com/8301-503544_1...08-503544.html

Nu is het duidelijk waarom de VS deze klus niet willen klaren.
Natuurlijk is dat voor Europa geen probleem...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 24 maart 2011 om 06:13.
zonbron is offline  
Oud 24 maart 2011, 09:26   #51
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
En waarom 'maakt dit jouw dag'?
Of vind je dat we ons niet moeten moeien met Kadhafi's ijver om op zijn eigen burgers te schieten?
Het probleem beperkt zich niet tot Lybië, verre van. En dat de E.U. nu actief en militair gaan deelnemen aan de onlusten en burgeroorlogen in het Midden Oosten is iets waarvan je weet waar en wanneer het begint, maar niet waar het zal stoppen...
Voor te beginnen, weet je wat dat kost, oorlog voeren ?
den dinges is offline  
Oud 24 maart 2011, 09:30   #52
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het afslachten van Libische burgers door Khadaffi in Libië is een Libische binnenlandse aangelegenheid. Het afslachten van Khadaffi-aanhangers door Libische rebellen ook trouwens.
Inderdaad. En als de westerse mogendheden nu consequent zijn , gaan ze zich actief en militair moeten gaan bemoeien met alle landen waar burgers afgeslacht worden door hun regering. Wanneer vallen ze Noord korea binnen eigenlijk ?...Ah nee, nooit want die hebben atoombommen ...
Soedan dan ? Ah nee, want daar is geen petrol zeker...

Laatst gewijzigd door den dinges : 24 maart 2011 om 09:31.
den dinges is offline  
Oud 24 maart 2011, 09:43   #53
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Inderdaad. En als de westerse mogendheden nu consequent zijn , gaan ze zich actief en militair moeten gaan bemoeien met alle landen waar burgers afgeslacht worden door hun regering. Wanneer vallen ze Noord korea binnen eigenlijk ?...Ah nee, nooit want die hebben atoombommen ...
Soedan dan ? Ah nee, want daar is geen petrol zeker...
Kleine update: er is wel olie in Sudan.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 24 maart 2011, 11:36   #54
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Laten we bij de feiten blijven.
OK...

Citaat:
De betogers in Iran zijn opstandelingen geworden die legereenheden hebben aangevallen en verjaagd en die oprukten naar Sirte en Tripoli. Het werd een burgeroorlog. Het leger bood eerst weinig weerstand en verloor terrein. Daarna zette het leger zwaardere middelen in, zoals tanks vliegtuigen en oorlogsschepen en daarmee werden de opstandelingen verdreven. Volgens mij bestaan er geen protocollen voor het voeren van een burgeroorlog en anders had de resolutie van de veiligheidsraad daar wel op gewezen. Dus Kadaffi schendt geen protocollen.
Uw kennis is geen referentiekader voor het al dan niet bestaan van dergelijke protocollen. Ten eerste is er het hele algemene kader van de Conventies van Geneve en ten tweede de heel specifieke aanvullende protocollen, met name het tweede dat handelt over niet-internationale conflicten. En een burgeroorlog is per definitie een niet-internationaal conflict.

Citaat:
Mocht dit bericht onwaar zijn dan kan ik nog wel iets vertellen over burgerslachtoffers van Bush in Irak.
Bush zou mogen 100 miljoen doden op zijn geweten hebben, dit compenseert NIETS en doet niet ter zake.
Vito is offline  
Oud 24 maart 2011, 11:37   #55
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Mijn mening is dat wat men in Libië doet niet legitiem/aanvaardbaar is. Men valt zomaar een souverein land aan terwijl men al lang op andere plaatsen dezelfde maatregelen had kunnen nemen, vanwege reële toestanden.

De Libische revolutie is geen eerlijke revolutie, het is opgezet spel IMHO.

Libië is (was) een welvarend land waar de burgers het lang niet zo slecht hadden.
Rood = volledig akkoord.
Over de rest kan ik niet oordelen. Ik heb nog geen valabele argumenten gezien om me te doen overtuigen dat er in Lybië niets aan de hand is.
Ik stel me wel vragen bij de berichtgeving, als zou het reguliere leger op 'onschuldige, ongewapende demonstranten' schieten. Ik heb daar nog geen rebel gezien zonder een wapen in de hand. En ze hebben kanonnen, afweergeschut, ..

Maar of de revolutie in Lybië opgezet spel is, daar twijfel ik toch aan.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline  
Oud 24 maart 2011, 12:16   #56
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Het gaat om een no-fly zone. Voor zover ik weet maken Gbagbo en Al Khalifa geen gebruik van vliegtuigen om de eigen bevolking te bombarderen.
Tanks, artillerie, kleine wapens zijn eerbaar om je eigen burgers te doden?

Die no-flyzone is overigens onzin, het westen bombardeert militaire konvooien, tanks en artillerie, zolang het die van Al-Qadhafi is. De opstandelingen mogen hun wapens behouden en gebruiken, ook als zij daarmee onschuldige burgers treffen.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 24 maart 2011 om 12:16.
ministe van agitatie is offline  
Oud 24 maart 2011, 12:22   #57
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Tanks, artillerie, kleine wapens zijn eerbaar om je eigen burgers te doden?

Die no-flyzone is overigens onzin, het westen bombardeert militaire konvooien, tanks en artillerie, zolang het die van Al-Qadhafi is. De opstandelingen mogen hun wapens behouden en gebruiken, ook als zij daarmee onschuldige burgers treffen.
Inderdaad
Citaat:
Juppé noemde de operaties tegen het Noord-Afrikaanse land een "succes"
http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opstan...s-anders.dhtml
zebrapad is offline  
Oud 24 maart 2011, 15:53   #58
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Kleine update: er is wel olie in Sudan.
lap!
__________________
Antoon is offline  
Oud 24 maart 2011, 16:06   #59
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
lap!
Ik zou daar toch niet interveniëren hoor.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 24 maart 2011, 16:25   #60
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Rood = volledig akkoord.
Over de rest kan ik niet oordelen. Ik heb nog geen valabele argumenten gezien om me te doen overtuigen dat er in Lybië niets aan de hand is.
Ik stel me wel vragen bij de berichtgeving, als zou het reguliere leger op 'onschuldige, ongewapende demonstranten' schieten. Ik heb daar nog geen rebel gezien zonder een wapen in de hand. En ze hebben kanonnen, afweergeschut, ..

Maar of de revolutie in Lybië opgezet spel is, daar twijfel ik toch aan.
Het feit dat er voordat de burgeroorlog echt losbarstte een "diplomatieke missie" (lees: de SAS en een diplomaat) ontdekt werd in het land wijst wel in die richting. Zonder aan samenzweringsdenken te willen doen, hoor.
Steve_M is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be