Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2019, 08:01   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Zoals ik al zei. Er is constant een dataconnectie naar de auto. Het navigatiesysteem haalt zijn verkeersdata via het internet op van googlemaps. De meeste auto's halen hun verkeersinformatie via RDS en dat is minder gedetailleerd.
Die google navigatie is aangepast door Tesla om ook de laadstops mee te berekenen. Tijdens het rijden gaat hij een andere route voorstellen op basis van de drukte als hij er genoeg tijd mee kan uitsparen. Trouwens je kan die voorstellen ook perfect negeren.

Het feit dat hij met hoogtes rekening houdt is belangrijk. Het zou best kunnen dat je een Alpenpas over geraakt met pakweg 10% lading over, maar op de top van de pas zou je naar -10% gaan. Dit door regeneratie bij het afdalen.

Het systeem van Tesla is één van de betere. Vooral op het voorspellen van het verbruik is het systeem vrij goed. Het grote scherm maakt het allemaal nog meer overzichtelijk. Trouwens, wanneer er om één of andere reden geen dataconnectie meer is wordt er overgeschakeld op een backup systeem, de auto heeft wel degelijk een kaart aan boord opgeslagen. Je kan dan wel geen googlemaps kaart met satelietbeelden zien, de navigatie werkt nog wel.
Geloof ik allemaal wel.
Maar zelfs Tesla kan niet voorkomen dat er zich ongevallen voordoen.
Ik ben al meermaals in file terecht gekomen omdat voor mij een ongeval gebeurde.
Dat is echt niet te voorzien en terugdraaien mag niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 08:05   #82
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Geloof ik allemaal wel.
Maar zelfs Tesla kan niet voorkomen dat er zich ongevallen voordoen.
Ik ben al meermaals in file terecht gekomen omdat voor mij een ongeval gebeurde.
Dat is echt niet te voorzien en terugdraaien mag niet.
Wel Tesla kan dat blijkbaar wel. Rijden op autopilot op de snelweg is veel veiliger. Alle ongevallen kan je er niet mee vermijden, maar blijkbaar wel een groot aantal. Zoek maar eens op youtube, daar staan tal van voorbeelden.

Persoonlijk rijd ik vrijwel altijd op autopilot op de snelweg, dat rijdt veel relaxer. In Duitsland op autopilot op de beperkte stukken, op de vrije stukken mogen alle paardjes zich eens uitleven. De autopilot werkt maar tot 150 km/u.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be