Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2010, 13:54   #21
Bebob
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2010
Berichten: 747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Als ze geen belastingen betalen hebben ze geen recht op patenten ook niet. En belgische ondernemers kunnen ongetwijfeld nieuwe varianten op de markt brengen
Denk het ni ze. Belgische markt is te klein voor een Belgische autobouwer.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 14:00   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik verklaar mezelf bij deze tot Multinational.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 14:12   #23
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Notionele interest is economisch wel correct. Zonder notionele interest wordt het financieren van uw bedrijf via leningen bevoordeeld tov financieren via eigen kapitaal.

Op leningen betaalt ge interesten die ge kunt aftrekken van u winst waardoor ge minder belastingen moet betalen. Als ge eigen kapitaal gebruikt kunt ge niets aftrekken van uw belastingen. Maar eigen kapitaal gebruiken voor een onderneming heeft wel degelijk een kost. Ge zou het geld ook op de bank kunnen zetten om zo interesten te krijgen. Voor een onderneming zijn deze misgelopen interesten wel degelijk een kost. Maar zonder notionele interestaftrek mag de onderneming deze kost niet in rekening brengen.

De notionele interestaftrek laat toe deze kost in rekening te brengen waardoor lenen niet meer bevoordeeld is tov eigen kapitaal. Ondernemingen gebruiken hierdoor meer kapitaal en dit zorgt in het algemeen voor meer stabiele ondernemingen. Een belastingssysteem dat ervoor zorgt dat bedrijven zich diep in de schulden steken is geen goed systeem.
Tja, ik loop ook een pak interesten mis omdat de overheid mijn brutosalaris belast zodat ik enkel een nettosalaris uitgekeerd krijg, in plaats van het brutosalaris te laten storten en pas op het einde belastingen te betalen op hetgeen overblijft na kosten.

Mag ik nu ook weten waar die aftrekpost te vinden is?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 14:24   #24
Bebob
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2010
Berichten: 747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Tja, ik loop ook een pak interesten mis omdat de overheid mijn brutosalaris belast zodat ik enkel een nettosalaris uitgekeerd krijg, in plaats van het brutosalaris te laten storten en pas op het einde belastingen te betalen op hetgeen overblijft na kosten.

Mag ik nu ook weten waar die aftrekpost te vinden is?
Je kan je hypotheeklening toch aftrekken van de belastingen?
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 14:32   #25
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Je kan je hypotheeklening toch aftrekken van de belastingen?
Ah, een lening, is dat iets dat ik kan betalen met mijn bruto verdiend salaris dan? Dat moet ik snel mijn bank wijsmaken!
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 14:44   #26
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Tja, ik loop ook een pak interesten mis omdat de overheid mijn brutosalaris belast zodat ik enkel een nettosalaris uitgekeerd krijg, in plaats van het brutosalaris te laten storten en pas op het einde belastingen te betalen op hetgeen overblijft na kosten.

Mag ik nu ook weten waar die aftrekpost te vinden is?
Voorafbetalingen van belastingen hebben niks te maken met de notionele aftrek.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 14:50   #27
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...elasting.dhtml





En wij maar afdokken , langer werken en minder verdienen ... 14,3 miljard daar kunnen we wel wat pensioenen mee betalen ...
Dit is een steeds weerkerend patroon in de Belgische staat en feitelijk in heel de westerse wereld: de maatschappij teert op de middenklass. De laagste sociale klassen worden sociaal bepamperd, de hoogste fiscaal. Wie betaalt er wel belastingen? De middenklassers met een leuk inkomen (ah ja, de sterkste schouders van wie men onbeperkt mag stelen aldus de sossen) en de KMO's die niet te veel eigen vermogen hebben dat ze kunnen aftrekken via de notionele intrestaftrek. Al zal je dat nooit horen zeggen van de PVDA, dat past niet in hun kraam.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 14:55   #28
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Voorafbetalingen van belastingen hebben niks te maken met de notionele aftrek.
Ge snapt het niet hé: de notionele aftrek is het zoveelste instrument dat bedrijven hebben om hun BRUTO belastbare winst te verkleinen zodat er uiteindelijk NETTO niets meer overblijft om te belasten.

Al degenen die dit principe verdedigen, vraag ik gewoon om de lijn door te trekken voor de werknemers.

Is dat te moeilijk of wat?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 15:25   #29
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Meh BS. Als die multinationals niet bijdragen aan werkgelegenheid dan gewoon heel het merk verbieden. Dergelijke bedrijven moeten verplicht worden een bepaald deel van de winst te herinvesteren. En via de gewone kassa passeren.

Ik betaal wel volledige belastingen, als ze mij teveel op mijn zenuwen werken is dat ook nefast want dan trap ik het af. Dus waarom wordt mijn % niet naar beneden getrokken?
Merk verbieden, of ook alle merken die onder een bedrijf opereren verplichten niet de naam van het merk te gebruiken maar de naam van het bedrijf. Dan pas zou wel eens echt kunnen blijken hoezeer wij slaven zijn geworden van deze multinationals.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 15:26   #30
Bebob
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2010
Berichten: 747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ge snapt het niet hé: de notionele aftrek is het zoveelste instrument dat bedrijven hebben om hun BRUTO belastbare winst te verkleinen zodat er uiteindelijk NETTO niets meer overblijft om te belasten.

Al degenen die dit principe verdedigen, vraag ik gewoon om de lijn door te trekken voor de werknemers.

Is dat te moeilijk of wat?
welke kosten zou je willen indienen die je maakt bij het uitoefenen van je beroep
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 15:26   #31
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...elasting.dhtml





En wij maar afdokken , langer werken en minder verdienen ... 14,3 miljard daar kunnen we wel wat pensioenen mee betalen ...
Dat is een geschenkje van Verofstadt. Dank u Blauw, wij betalen ons wel blauw.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 15:30   #32
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
welke kosten zou je willen indienen die je maakt bij het uitoefenen van je beroep
Dat is in voegen gebracht voor bedrijven die investeren uit eigen middelen niet te benadelen ten overstaande van zij die intresten kunnen aftrekken.

Met andere woorden, ge kunt dat ook projecteren op eender wie van ons die een huis koopt en zijn intresten aftrekt van zijn belastingen. Alleen, wanneer wij een huis kopen uit eigen middelen is de belastingsaftrek 0,0%. Nogmaals, dank U Verhofstadt, wij betalen ons wel blauw.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 december 2010 om 15:31.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 15:36   #33
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard zonder enige nuance ter zake. Typisch PVDA. Ondertussen vergeten ze er wel bij te vertellen, welke waanzinnige bedragen er via de personenbelasting via deze bedrijven naar de staatskas stromen. Ondertussen vergeet men er ook bij te vertellen dat door het hoge percentage aan vennootsschapsbelasting er veel bedrijven zijn die patrimoniumvennootschappen oprichten in Ierland, daar dan de belastingen betalen en dan via dividenduitkeringen het geld terug naar Belgie brengen. Verder vergeten ze er ook bij te zeggen dat de bedrijven gewoon weglopen als ze effectief 34% moeten betalen. Belgie loopt helemaal geen 14 miljard mis.
U vergeet wel dat die arbeidskosten eigenlijk het uigesteld loon is van de Belgische werknemers.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 15:36   #34
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat is een geschenkje van Verofstadt. Dank u Blauw, wij betalen ons wel blauw.
Wie heeft onlangs uw jobkorting afgeschaft?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 15:36   #35
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Dit is een steeds weerkerend patroon in de Belgische staat en feitelijk in heel de westerse wereld: de maatschappij teert op de middenklass. De laagste sociale klassen worden sociaal bepamperd, de hoogste fiscaal. Wie betaalt er wel belastingen? De middenklassers met een leuk inkomen (ah ja, de sterkste schouders van wie men onbeperkt mag stelen aldus de sossen) en de KMO's die niet te veel eigen vermogen hebben dat ze kunnen aftrekken via de notionele intrestaftrek. Al zal je dat nooit horen zeggen van de PVDA, dat past niet in hun kraam.
Is er iemand verwonderd dat die zelfde middenklasse hier zwart ziet van wat ze in het zwart doet?

Als er hier iemand de boel financiert is het noch de grote ondernemingen noch de middenklasse maar wel en enkel en alleen de werkende klasse.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 15:43   #36
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard zonder enige nuance ter zake. Typisch PVDA. Ondertussen vergeten ze er wel bij te vertellen, welke waanzinnige bedragen er via de personenbelasting via deze bedrijven naar de staatskas stromen. Ondertussen vergeet men er ook bij te vertellen dat door het hoge percentage aan vennootsschapsbelasting er veel bedrijven zijn die patrimoniumvennootschappen oprichten in Ierland, daar dan de belastingen betalen en dan via dividenduitkeringen het geld terug naar Belgie brengen. Verder vergeten ze er ook bij te zeggen dat de bedrijven gewoon weglopen als ze effectief 34% moeten betalen. Belgie loopt helemaal geen 14 miljard mis.
Dat is enkel en alleen het gevolg van het fijt dat Eiropa een lege doos is. Anders kon dat niet want dan zouden die bedrijven eender waar binnen het Europees continent 34% moeten betalen en zouden ze bij gevolg geen reden hebben om weg te lopen. Maar nee, Europa is niet meer dan een ballon met lucht in.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 15:44   #37
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
welke kosten zou je willen indienen die je maakt bij het uitoefenen van je beroep
Wel, ik zou graag mijn woning indienen. Dat is niet direct de plaats waar mijn werkgever producten maakt, maar mijn administratief centrum is daar wel gevestigd.
Daarnaast wil ik ook graag mijn auto indienen. Zonder raak ik immers niet van mijn administratief centrum naar mijn werkgever.
Voorts wil ik ook al mijn voedsel en kledij indienen. Zonder sterf ik of krijg ik een boete voor zedenschennis.

Het komt erop neer dat ik zowat alles nodig heb om te functioneren als werknemer. Net zoals een bedrijf zowat alles nodig heeft om te functioneren als bedrijf.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 15:45   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Je kan je hypotheeklening toch aftrekken van de belastingen?
Ja, en zij die geen hypotheeklening gebruiken voor de aankoop van hun onroerend goed, wat mogen die aftrekken?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 15:49   #39
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Wel, ik zou graag mijn woning indienen. Dat is niet direct de plaats waar mijn werkgever producten maakt, maar mijn administratief centrum is daar wel gevestigd.
Daarnaast wil ik ook graag mijn auto indienen. Zonder raak ik immers niet van mijn administratief centrum naar mijn werkgever.
Voorts wil ik ook al mijn voedsel en kledij indienen. Zonder sterf ik of krijg ik een boete voor zedenschennis.

Het komt erop neer dat ik zowat alles nodig heb om te functioneren als werknemer. Net zoals een bedrijf zowat alles nodig heeft om te functioneren als bedrijf.
Ge moet dreigen dat ge anders wegtrekt en uw belastingen in LT of zoiets gaat betalen. Ge moet maar eens zien hoeveel Belgen hier rondrijden met LT achterop hun wagen. In Middelkerke weet ik er regelmatig drie geparkeerd staan in één en de zelfde straat. En dat kan. Jaar in jaar uit. De overheid slaapt. Die heeft het te druk met parkeerboetes uit te schrijven en staan te flitsen op punten waar ge 70 moogt en maar aan 25 /u vooruit geraakt.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 december 2010 om 15:55.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 15:55   #40
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ge moet dreigen dat ge anders wegtrekt en uw belastingen in LT of zoiets gaat betalen. Ge moet maar eens zien hoeveel Belgen hier rondrijden met LT achterop hun wagen. In Middelkerke weet ik er regelmatig drie geparkeerd staan in één en de zelfde straat.
Dat zijn Litouwse bouwvakkers die appartementen neerpoten voor plaatselijke bakkers en beenhouwers.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be