Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juli 2013, 10:44   #61
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Zolang het openbaar vervoer op geen kloten trekt - ondanks de torenhoge belastingen - is een "bewuste en doordachte mobiliteit" in dit land niet meer dan een slechte grap.
En dan nog het lef hebben om zich te spiegelen aan steden zoals Londen en Kopenhagen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 00:33   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Die Bart Rammeloo beseft niet dat een bedrijfswagen ook meetelt voor de berekening van het pensioen, althans toch voor het gedeelte van het voordeel van alle aard waar hij op belast wordt.

Eigenlijk is morte-vivante er direct knal boem op met zijn analyse: maak de lasten al heel wat lager, dan gaan de mensen niet zo'n achterpoortjes zoeken om ze te ontwijken: elektriciteit door de firma, verwarming door de firma, bedrijfswagen, maaltijdcheques, internet betaald door werkgever, GSM door werkgever betaald,... Met wat zijn we eigenlijk bezig?

Ik doe het ook allemaal, maar eigenlijk is het potsierlijk...
In luxemburg telt een wagen mee voor het pensioen a rato van 3% dacht ik.
Dus daar is een dure wagen een beter pensioenplan dan een goedkope.
Bij ons is het tegenovergestelde.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 00:36   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik neem aan dat ze bediende was? Het uitzonderlijke is dat het hier over arbeiders ging. Al mag dat toch geen opzien meer baren met het verdwijnen van de verschillen tussen die twee

Zulke bedrijfswagens zijn ook een goede binding van het personeel. Wanneer je stopt, ben je de wagen kwijt en indien je geen werk hebt dat ook een wagen biedt, moet je zelf direct een grote som investeren, wat de drempel kan verhogen.
En sommige werkgevers eisen dat je de zaterdag naar het werk komt om je wagen te komen kuisen...binnen eigen tijd natuurlijk.
En wie het niet doet moet een vast bedrag betalen als compensatie.

jaja...zo gaat dat.
Het logo moet blinken hé.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 00:50   #64
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En sommige werkgevers eisen dat je de zaterdag naar het werk komt om je wagen te komen kuisen...binnen eigen tijd natuurlijk.
En wie het niet doet moet een vast bedrag betalen als compensatie.

jaja...zo gaat dat.
Het logo moet blinken hé.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Trouwens, voor €7 is dat ook opgelost, want da's de prijs van een goedkope carwash. Op vrijdag, als je van't werk naar huis rijd even 10 minuten spenderen en de zaterdag is ook vrij.

Alsof je je eigen wagen niet proper zou houden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 07:59   #65
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alsof je je eigen wagen niet proper zou houden.
Waarom zou je je eigen wagen wel proper houden? Dat ding rijdt niet beter als het blinkt.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 11:03   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Waarom zou je je eigen wagen wel proper houden? Dat ding rijdt niet beter als het blinkt.
Om verschillende redenen.
Maar vooral vanwege de meerwaarde bij doorverkoop.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 16:08   #67
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Bedrijfswagens zijn fiscaal te voordelig in vergelijking met het loon. Dat blijkt duidelijk uit onderstaand voorbeeld waarbij men gekozen heeft om de werknemers een bedrijfswagen cadeau te in plaats van een loonsverhoging toe te kennen. Deze mag en die men bovendien gratis en onbeperkt mag gebruiken. Zelfs de brandstof hoeven ze dus niet te betalen.

Hoewel de overheid ernaar streeft om de mensen naar een bewuste en doordachte mobiliteit te bewegen, bereikt men hierdoor dus krek het tegenovergesteld. “Mensen rij maar zover en zoveel mogelijk rond, het is toch allemaal gratis” is de verborgen boodschap van het fiscaal gunstige bedrijfswagen klimaat.

Time for a change?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30709_00652720

Hmm. Vraagje. Moet de vertegenwoordiger , taxichauffeurs, courierdiensten, en zegmaar alle beroepen die meer dan 20.000km per jaar voor hun werk doen hujn kilometers. Zelf betalen?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 11:26   #68
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Het zou wel niet het eerste bedrijf zijn dat vertegenwoordigers of ander personeel met eigen wagen en kilometervergoeding de baan op stuurt. Ik kan zo zelfs tientallen bedrijven opnoemen die dat al doen. En dat is dan aan een zodanige kilometervergoeding dat ze er amper aan uit kunnen.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 20:18   #69
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En sommige werkgevers eisen dat je de zaterdag naar het werk komt om je wagen te komen kuisen...binnen eigen tijd natuurlijk.
En wie het niet doet moet een vast bedrag betalen als compensatie.

jaja...zo gaat dat.
Het logo moet blinken hé.
Dan konden ze toch royaal mijn reet kussen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 20:20   #70
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
En u weet ook wel dat het autoverkeer helemaal niet zo "schadelijk" is voor het milieu als wordt beweerd. Let wel, het is niet helemaal onschuldig, zelfs ik, dé autoliefhebber, moet dit toegeven...

Ik weet ook wel dat een diesel nog altijd niet zo "proper" is dan een benzine, maar ze lijken in niks meer op de rammelkasten van pakweg 20 jaar terug. Een goede autofiscaliteit zou trouwens rekening houden met echt vervuilende stoffen ipv CO2, en dan zullen ze nog tot "bizarre" conclusies komen.

Vandaar ook: kilometerheffing ja, maar dan moet de jaarlijkse verkeersbelasting verdwijnen.
Je weet net zo goed als ik dat er niets afgeschaft wordt en alleen maar bijkomt. Overigens hoe ga je dat controleren ?

Al maar goed dat mijn privé-wagen een oldtimer is waar geen black box in gemonteerd kan worden.

Succes met je kilometerheffing.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 20:24   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Het zou wel niet het eerste bedrijf zijn dat vertegenwoordigers of ander personeel met eigen wagen en kilometervergoeding de baan op stuurt.Ik kan zo zelfs tientallen bedrijven opnoemen die dat al doen. En dat is dan aan een zodanige kilometervergoeding dat ze er amper aan uit kunnen.
Er zijn zo'n een hoop. En in alle gevallen die ik zelf meegemaakt heb, was de kilometervergoeding zodanig dat ik er gerust gebruik van maakte.

Dat er andere bedrijven zijn, daar twijfel ik niet aan, maar dan is het aan de werknemers om hun conclusie te trekken.

"Maar er amper aan uit kunnen", da's nog steeds beter dan "er niet aan uit kunnen". Zelfs al is het maar €0.01 per kilometer in de plus, is dat wel in de plus, da's per 1000 km €10 die je anders niet had.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 20:28   #72
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er zijn zo'n een hoop. En in alle gevallen die ik zelf meegemaakt heb, was de kilometervergoeding zodanig dat ik er gerust gebruik van maakte.

Dat er andere bedrijven zijn, daar twijfel ik niet aan, maar dan is het aan de werknemers om hun conclusie te trekken.

"Maar er amper aan uit kunnen", da's nog steeds beter dan "er niet aan uit kunnen". Zelfs al is het maar €0.01 per kilometer in de plus, is dat wel in de plus, da's per 1000 km €10 die je anders niet had.
Aangezien je na de eerste 24000 km volledig op die vergoeding van de werkgever voor je eigen wagen belast wordt, is dit dus allerminst interessant te noemen. Behalve natuurlijk voor het soort mensen dat een bedrijfswagen op de parking heeft staan en enkel woon-werkverkeer en wat privé-kilometers doet. Zo zie je maar dat weeral de verkeerde mensen worden aangepakt.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 20:56   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Aangezien je na de eerste 24000 km volledig op die vergoeding van de werkgever voor je eigen wagen belast wordt, is dit dus allerminst interessant te noemen. Behalve natuurlijk voor het soort mensen dat een bedrijfswagen op de parking heeft staan en enkel woon-werkverkeer en wat privé-kilometers doet. Zo zie je maar dat weeral de verkeerde mensen worden aangepakt.
Als de werkgever liever werknemers met eigen wagen op pad stuurt voor meer dan 24000km, dan heeft die werkgever zijn prioriteiten niet op een rij, en de werknemer de centen niet in de gaten.

Maar kom, elk moment is er wel een nieuwe idioot.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 22:38   #74
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als de werkgever liever werknemers met eigen wagen op pad stuurt voor meer dan 24000km, dan heeft die werkgever zijn prioriteiten niet op een rij, en de werknemer de centen niet in de gaten.

Maar kom, elk moment is er wel een nieuwe idioot.
Idd, ze hebben het bij ons ook eens voorgesteld.... is heel snel met de grote hoofdvogel afgeschoten. Gezien de nieuwe reglementering moeten we nu meer dan 200.000 km maken vooraleer hij vervangen wordt. Intussen blijven de nieuwere zuinigere en milieuvriendelijkere wagens in de toonzaal staan. En dan klagen ze dat er minder auto's ingeschreven worden.

Eigen schuld dikke bult.

Ze doen maar op, het zal mij nog een worst wezen.

Laatst gewijzigd door Stingray : 23 juli 2013 om 22:39.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be